9 Tips Membeli Yang Anda Harus Tahu Bila Melancong Ke Jepun Dalam Bajet



Jepun adalah rumah kepada label fesyen yang mewah, budaya pop Asia dan masakan yang menyelerakan. Tetapi ia juga merupakan syurga membeli-belah – walaupun bagi mereka yang melancong dalam bajet!
 
Sama ada anda melancong ke Hokkaido, Okinawa, Osaka atau Tokyo, anda pasti ingin membawa balik memori sesuatu tempat tersebut tanpa mahu berbelanja besar. Jadi, kami akan berkongsi dengan anda beberapa tip penjimatan wang untuk perjalanan ke Jepun!
 
Menguruskan Perbelanjaan Anda
 
Membawa banyak wang tunai mungkin menjadi masalah bagi pelancong terutamanya di negara-negara seperti Jepun, yang paling rendah denominasi syiling ialah duit syiling 1 sen. Tetapi kaedah pembayaran pilihan Jepun adalah dengan wang tunai jadi kami mengesyorkan membahagikan wang anda setiap hari, supaya anda hanya mengeluarkan beberapa wang yang anda bawa setiap hari.
 
Jika anda kehabisan wang atau lebih suka menggunakan kad, maka anda masih boleh pergi tanpa tunai! Untuk membelanjakan dalam belanjawan anda, hadkan jumlah perbelanjaan kad anda sehari. Jangan lupa untuk aktifkan strip magnet kad anda untuk kegunaan luar negara sebelum perjalanan anda.
 
Sekarang kita telah memastikan perkara-perkara asas selesai, jom membeli-belah!
 
Kualiti Pakaian  
Beli banyak dapat murah apabila anda menuju ke banyak Pasar Flea yang terletak di seluruh Jepun, terutamanya di Pasar Lambak Yoyogi Park. Salah satu pasar lambak tertua di Tokyo, ia beroperasi setiap bulan di Taman Yoyogi dan dipenuhi dengan pakaian dan aksesori pakaian yang berkualiti tinggi!
 

Bagi peminat kasut sneakers, ada boleh memeriksa tawaran kasut jenis ini di kedai ABC Mart. Kasut berjenama tempatan dan luar boleh didapati di banyak kedai ABC Mart yang terletak di seluruh Jepun! Anda boleh membeli kasut pilihan anda dalam kadar diskaun, tetapi pastikan anda mempunyai ruang bagasi untuk membawa pulang pulang!
 

Hipsters, kami tidak melupakan anda! Pergi ke Harajuku – jalan di Tokyo di mana Anda dapat menemukan pakaian hipster. Beli loaf yang mampu milik,, baju flanel atau t-shirt retro di sepanjang jalan fesyen hipster di Tokyo.
 
Snek Jepun Asli  
Dapatkan sendiri kotak Matcha Green Tea atau rasa unik Kit Kat di kedai diskaun terbesar Jepun, Don Quijote. Ia menjual segala-galanya termasuk snek Jepun.
 

Tetapi ambil perhatian hanya beberapa snek yang disahkan Halal. Bagi mereka yang tidak disahkan halal, anda perlu menyemak bahan-bahan sebelum membeli. Sekiranya tiada terjemahan bahasa Inggeris untuk senarai ramuan, kami mencadangkan melakukan carian di Google.
 

Sejumlah kedai Don Quijote juga menjual ubi segar dan panas. Bukan sahaja ianya sihat, mereka murah dan sangat lazat!
 
Cenderamata mesra Wallet  
Luangkan sebanyak 100 yen pada cenderamata anda di kedai 100-yen yang terletak di seluruh Jepun, iaitu Can Do dan Seria. Sekiranya bajet anda tidak terlalu ketat, cubalah kedai 300-yen seperti 3Coins, CouCou dan Mikazuki Momoko!
 

Sekiranya anda melancong ke Tokyo dan mempunyai sedikit lagi Yen, maka pergi ke Nakamise Shopping Street di Asakusa untuk membeli-belah! Jalan di lorong membeli-belah ini boleh terus menuju Kuil Senso-Ji. Anda akan lihat banyak memorabilia Jepun (dan ais krim Matcha yang sedap) di sepanjang jalan yang terkenal ini.

 
Produk Kecantikan Awesome  
Matsumoto Kiyosh adalah antara kedai yang anda boleh membeli-belah barangan produk kecantikan. Ianya juga mempunyai banyak cawangan di serata Jepun. Anda hanya perlu mencari kedai yang ada tanda kuning dan biru, membolehkan anda senang mencarinya di bandar-bandar utama Jepun.
 

Satu lagi rangkaian kedai di mana anda boleh mencari produk kecantikan yang bajet adalah Daiso. Ramai yang akan mengenali jenama ini kerana ia berkembang ke Singapura dan Malaysia, menawarkan produk kecantikan buatan Jepun dan kelengkapan dandanan pada harga yang sangat berpatutan!
 

Tip: Sebilangan produk kecantikan yang dijual di Jepun mungkin tidak mesra orang Islam. Tanya staff mengenai ramuan yang digunakan atau buat selidik item dalam talian sebelum membeli!
 
Untuk peminat Gadget  
Sekiranya anda mencari barangan elektronik murah atau alat yang murah, anda boleh datang dan mencarinya di Yodobashi-Akiba. Mereka mempunyai beberapa kedai di seluruh Jepun. Anda boleh mencari elektronik dari peralatan rumah hingga lah kamera.
 

Walau bagaimanapun, harga jenama antarabangsa mungkin tidak banyak berbeza dari kedai-kedai lain. Sebaliknya, jenama Jepun seperti Nintendo dan Toshiba jauh lebih murah dalam Yodobashi-Akiba!
 

Satu lagi kedai elektronik yang terkenal ialah Sofmap. Kedai-kedai ini mungkin tidak sebesar kedai Yodobashi tetapi mereka menjual pelbagai jenis elektronik yang tidak terlalu mahal.
 

 
Mainan Jepun  
Budaya pop Jepun tidak hanya merevolusikan Asia tetapi telah mengambil alih dunia dengan animasi terkenal seperti Pokemon, Dragonball Z dan One Piece
 

Pengumpul mainan boleh mencari patung dan koleksi yang sangat murah di Nakano Broadway di Tokyo. Senibina pedesaan Nakano Broadway membuat mereka merasa seperti berada di pusat membeli-belah pada tahun 1980-an.
 

Bagi mereka yang mempunyai perbelanjaan bajet, anda boleh memilih untuk menuju ke Den Den Town di Osaka atau yang setaraf dengannya, Akihabara di Tokyo. Terdapat beberapa kedai yang menjual patung dan koleksi yang mampu dimiliki di sepanjang jalan.
 

 
Kedai Serbaneka  
Anda mungkin akan bersetuju bahawa kedai serbaneka adalah kawan karib pelancong bajet, dan kedai-kedai sebegini bersepah di seluruh Jepun. Orang Jepun menjalani kehidupan yang sangat pantas terutama yang tinggal di Tokyo sehingga mereka sering ke kedai serbaneka terdekat untuk makan dan untuk mendapatkan keperluan harian mereka.
 

Dapatkan sebotol kopi sejuk ais (pelbagai jenama) sebelum anda memulakan hari anda. Ia menyegarkan dan benar-benar berbaloi.

Terdapat 3 kedai serbaneka utama di Jepun; Family Mart, Lawson dan 7-11. Mereka menawarkan pelbagai makanan ringan, makanan siap sedia, kelengkapan, buku dan ubat. Anda juga boleh mencari ATM yang menerima transaksi asing di kedai 7-11 Jepun!
 
Tip: Hanya ada sedikit snek atau makanan ringan Halal Jepun, dan senarai ramuan banyak tidak dalam bahasa Inggeris. Makan di atas budi bicara anda sendiri.
 
Berjalan  
Kebanyakan daerah membeli-belah di Jepun terletak sangat berdekatan, jadi berjalan dari satu daerah membeli-belah ke tempat lain tidak akan menjadi masalah!
 

Sebagai contoh Shibuya di Tokyo, bandar metropolis membeli-belah yang terkenal dengan persimpangan jalan gergasi yang mengambil masa 30 minit berjalan kaki dari Harajuku atau Roppongi. Dan di sepanjang jalan, anda mungkin dapat mencari kedai-kedai tepi jalan di mana anda tidak akan bertahan untuk tidak berhenti dan membeli-belah
 

Berjalan bukan sahaja menjimatkan wang anda, ia adalah alternatif yang lebih sihat selain mengambil pengangkutan awam!
 
Pembelian tanpa cukai  
Kebaikan membeli-belah di Jepun sebagai pelancong adalah anda boleh membeli-belah di kedai-kedai tertentu tanpa cukai! Terdapat beberapa kedai membenarkan pembayaran balik cukai. Contohnya ialah Don Quijote yang menyediakan bayaran balik untuk pelancong yang menghabiskan sekurang-kurangnya 5000 Yen sebelum cukai!
 

Alternatif lain adalah melakukan belanja anda (terutamanya untuk tidbits dan makanan ringan) di banyak kedai-kedai bebas cukai lapangan terbang. Item boleh terdiri daripada elektronik, buku, makanan ringan untuk cenderahati. Ini adalah cara yang baik untuk meluangkan masa anda sambil menunggu penerbangan anda
 
Apa yang anda tunggu! Dengan petua ini, anda senang untuk berbelanja di salah satu tempat membeli-belah terbesar di Asia dan pada masa yang sama, mencuba masakan Jepun yang mengagumkan dan merasai budaya mereka.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 9 Tips Membeli Yang Anda Harus Tahu Bila Melancong ke Jepun dalam Bajet appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/9-tips-membeli-yang-anda-harus-tahu-bila-melancong-ke-jepun-dalam-bajet/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Penjelasannya Kenapa Saat Sholat Kita Harus Menghadap Kiblat

Ini Penjelasannya Kenapa Saat Sholat Kita Harus Menghadap Kiblat

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 391 hits
Sebagai manusia kita sering menanyakan segala hal Pertanyaanya pun bermacam macam dari pertanyaan sederhana dan sepele hingga pertanyaan yang rumit dan penting Tujuan bertanya juga beraneka ragam ada yang karena tidak tahu sebelumnya merasa...
7 Alasan Kenapa Kamu Harus Jalan Jalan Ke Vietnam Kerasa Jadi Kaya Kalau Liburan Ke Sana

7 Alasan Kenapa Kamu Harus Jalan Jalan Ke Vietnam Kerasa Jadi Kaya Kalau Liburan Ke Sana

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 201 hits
Kursnya lebih rendah dari Indonesia jadi semua terasa murah Yuk cobain traveling ke sana
Misi Kurus Harus Diteruskan Nak Tunjuk Pada Mata Mata Hati J Hanam Almy Nadia Berusaha Turunkan Berat Badan

Misi Kurus Harus Diteruskan Nak Tunjuk Pada Mata Mata Hati J Hanam Almy Nadia Berusaha Turunkan Berat Badan

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 485 hits
Pelakon Datin Almy Nadia mengakui harus kuat untuk terus menurunkan berat badannya selepas bersalin anak keduanya pada Disember tahun lalu Menerusi entri di Istagram Almy menjelaskan dia mahu membuktikan pada orang ramai yang dirinya mampu ...
Cegah Kecelakaan Di Jalan Generasi Milenial Harus Peduli Road Safety

Cegah Kecelakaan Di Jalan Generasi Milenial Harus Peduli Road Safety

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 195 hits
Angka kecelakaan lalu lintas masih tinggi di Indonesia Korbannya kebanyakan anak muda atau generasi milenial Maka itu generasi milenial harus peduli terhadap keselamatan lalu lintas sekaligus menjadi ikon road safety Sebab keselamatan adala...
Langkah Yang Harus Dilakukan Jika Terlanjur Hamil Anak Luar Nikah

Langkah Yang Harus Dilakukan Jika Terlanjur Hamil Anak Luar Nikah

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 261 hits
Terlajak perahu boleh diundur terlajak perbuatan Jarang sekali kita mendengar jalan penyelesaian untuk wanita yang terlanjur mengandungkan anak luar nikah Biasa yang kita lihat ialah cemuhan dan sindirian pada mereka yang mungkin tersasar m...
Prabowo Serang Soal Impor Beras Jokowi Jawab Menteri Memang Harus Beda

Prabowo Serang Soal Impor Beras Jokowi Jawab Menteri Memang Harus Beda

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 194 hits
Dalam tema debat korupsi dan terorisme Capres Prabowo Subianto mengatakan masalah korupsi sangat berkaitan dengan konflik kepentingan pejabat negara Prabowo bertanya tentang para menteri di kabinet kerja Jokowi yang disebut memiliki konflik...
Najib Wajar Diberi Ruang Dan Peluang Untuk Melakukan Sesuatu Bagi Dan Bagaimana Dia Harus Dikenang

Najib Wajar Diberi Ruang Dan Peluang Untuk Melakukan Sesuatu Bagi Dan Bagaimana Dia Harus Dikenang

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 239 hits
Apa yang dia buat sepanjang pemerintahannya dan semasa di era paklah Apa akibatnya selepas menjadi penyebab dan pembawa malang kepada umno hungga tersungkur dan tewas mempertahankan Puterajaya Dan selepas puluhan tuduhan jenayah suami ister...
Oso Soal Ma Ruf Di Debat Perdana Dia Tahu Seorang Wakil Tidak Harus Dominan

Oso Soal Ma Ruf Di Debat Perdana Dia Tahu Seorang Wakil Tidak Harus Dominan

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 164 hits
Ketua Umum Partai Hanura Oesman Sapta Odang mengomentari tidak banyak bicaranya Calon Wakil Presiden nomor urut 01 Ma ruf Amin dalam debat capres cawapres perdana yang digelar Kamis malam Menurut OSO Ma ruf mengerti kapan dia harus berbicar...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte