9 Senarai Produk Kecantikan Keluaran Muslim


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم  (Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

9 Senarai Produk Kecantikan Keluaran Muslim | Sekarang ni tengah sibuk pasal isu dan kempen beli produk buatan orang Islam.
Satu kempen yang sangat berguna, dan membantu ummah… Macam ni baru betul dan orang Islam boleh maju.

MF pun terpengaruh juga la dengan kempen ni.. Kenapa tidak pula kan.. mestilah kena sokong. Orang Islam tu kan saudara kita juga.

Dalam banyak-banyak produk, produk kecantikan agak susah nak cari yang keluaran Muslim sebab tak banyak. Kebanyakan produk yang popular di iklan tv, atau di drugstore sendiri pun banyak produk orang bukan Islam.

Tak salah nak beli… tapi seperti yang kita sedia maklum, kenapa tidak kita yang sokong produk orang Islam kan… Sama je kualitinya.. bahkan mungkin lebih baik.

Jadi, bagi wanita yang nak bertukar kepada produk kecantikan keluaran muslim, ini dia MF senaraikan beberapa produk kecantikan yang memang keluaran orang Islam.
9 Senarai Produk Kecantikan Keluaran Muslim 1. Cosmoderm
Produk ni dah popular juga, sebab dah masuk pasaran dan iklan di media social dan media elektronik. Produk ni ada produk keluaran Muslim. Pengasasnya ialah terdiri daripada kumpulan yang pakar dalam kalangan orang Islam tentang masalah kulit kebanyakan rakyat Malaysia.

Produk ni memang ada halal JAKIM dan menggunakan bahan-bahan semulajadi… MF sendiri pengguna Cosmoderm. 2 produk yang dah bertahun MF guna… memang terbaik sangat kualitinya… Harga pun mampu milik.

Produk ni mudah dibeli di kebanyakan drugstore dan juga secara online di LAzada, Shopee ataupun website Cosmoderm sendiri.

Baca : Cosmoderm Lotion Talc Penyelesaian Terbaik Atasi Ruam Pada Bayi

Baca : Akhirnya, Terpikat Dengan Cosmoderm!

Baca : BB CREAM COSMODERM MEMANG SESUAI UNTUK WANITA YANG TAKDE MASA NAK PAKAI BEDAK PERGI KERJA!

2. SimplySiti
Produk ni siapa tak kenal kan. Pengasasnya adalah penyanyi kesayangan ramai Datuk Siti Nurhaliza. Sekarang ni masuk pula kat GoShop iklannya, lagilah…

MF tak pernah cuba, tapi teringin juga nak mencuba… Tapi katanya, memang terbaik kualitinya… Walaupun agak mahal, tapi kualiti terbaik.

3. Ephyra
Ephyra juga diasaskan oleh orang Islam iaitu Puan Amiza Amiruddin Duta produk ni, Memey dan Norman Hakim. MF pernah beberapa kali guna dan beli produk ni…

Kualiti memang tip top.. harga standard dan sepadan dengan kualitinya.

4. D’Herbs
D’Herbs antara produk yang popular di Malaysia. Mau tak kenal kan sebab pengasasnya selalu buat kontroversi.

MF pernah beli produk ni suatu masa dulu… Best juga kosmetik dia… Cuma MF haraplah pengasasnya Dato Aliff Syukri buat perubahan kea rah yang lebih baik. Usahlah timbulkan kontroversi yang tak elok dalam nak popularkan nama dan produk D’herbs ni…

5. Wardah dari Indonesia
Produk Wardah ni dari Indonesia tapi pengasasnya adalah dari Indonesia iaitu Puan Nurhayati Subakat. Produk ni popular di Indonesia tapi dah popular juga di Malaysia.

Ramai bagi review positif dengan produk ni, MF pun teringin juga nak mencuba ni…

6. Dermags Skincare
Mungkin tak popular produk ni, tapi ini adalah produk keluaran UTM. UTM adalah university yang popular dengan penyelidikannya… Jadi, ini adalah produk keluaran UTM yang semestinya kita sebagai orang Islam sokong dan support.

Pengasasnya ialah Dr. Mariani Abd Hamid yang merupakan seorang penyelidik di UTM dan dalam menghasilkan produk ni, dia juga berkerjasama dengan pakar penyelidikan kosmetik di Korea.

Kalau tengok Dr. Mariani ni memang padanlah.. Cantik kot dia… Pasti produk ni berkualiti dan bukan calang-calang atau produk timbang kilo punya…

7. Secret Garden
Secret Garden, susah nak jumpa produk ni… MF pun mencari produk ni, tapi tak pasti pasarannya di mana… Duta nya adalah Izzara Aisyah… Tapi macam tak femes sangat… buatkan orang tak tau produk ni adalah keluaran Islam.

8. Sendayu Tinggi
Antara produk yang paling lama di Malaysia. Diasaskan oleh Puan Rozita Ibrahim yang juga merupakan ibu kepada pengasas D’Herbs. Sejak MF kecil, MF tau jenama ni… Produk kesihatan dan kecantikan keluaran Sendayu Tinggi menjadi pilihan ramai wanita kerana kualitinya.


9. Nurraysa
Produk kosmetik dan kecantikan diasaskan oleh wanita berniqab pertama di Malaysia. Produk Nurrayssa menjadi pilihan ramai… kerana trademark nya ‘mesra wuduk”.

Pengasasnya ialah Puan Nur Aini Zolkepeli yang berasal dari Dungun, Terengganu.

MF pernah cuba juga produk ni, Cuma tak serasi dengan diri. Tapi ramai kata, produk ni best.

Apa pun, inilah dia 9 produk yang pengasasnya adalah orang Islam. Dan merupakan keluaran orang Islam. Kebanyakannya semua dah ada pun halal JAKIM., kecuali Wardah tu dari Indonesia, dapat halal dari Indonesia.

Apa pun, banyak lagi produk kecantikan muslim, cuma kena juga semak dengan KKM juga la... sebab ada juga produk tempatan, yang ada kandungan berbahaya... Yang MF kongsikan ni produk yang kebanyakannya selamat... dan jenama keluaran orang Islam. 
Semoga bermanfaat


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mariafirdz.com/2019/08/9-senarai-produk-kecantikan-keluaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aplikasi Produk Muslim Semak Produk Keluaran Muslim

Aplikasi Produk Muslim Semak Produk Keluaran Muslim

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 1885 hits
Isu boikot produk semakin hangat dibincangkan sekarang ni Kempen boikot produk pula giat dijalankan dan macam biasalah kecaman dan isu perkauman pun timbul Sebenarnya bab memboikot ni adalah sesuatu yang tidak bagus bila melibatkan perkauma...
Senarai Produk Muslim Bersistematik Terkini

Senarai Produk Muslim Bersistematik Terkini

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 3130 hits
Senarai Produk Muslim Bersistematik Terkini ini adalah senarai barangan buatan Muslim yang disenaraikan mengikut kategori serta jenama Kepada yang sedang mencari senarai barangan Muslim dan bagi sesiapa yang ingin menukar atau paling tepat ...
Althea A Bloom Produk Kecantikan Terbaru Keluaran Althea Korea

Althea A Bloom Produk Kecantikan Terbaru Keluaran Althea Korea

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 277 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Harini Juju nak share dengan korang produk terbaru keluaran Althea Korea Okeh kalau yang belum tahu Althea ni merupakan sebuah laman web yang menjual alat kosmetik dan penjagaan muka keluaran Negara...
Ppim Akan Lancar Aplikasi Mantapkan Kempen Utama Produk Muslim Bumiputera

Ppim Akan Lancar Aplikasi Mantapkan Kempen Utama Produk Muslim Bumiputera

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 311 hits
KUALA LUMPUR Kempen mendahulukan produk Muslim dan bumiputera dijangka akan berlarutan kerana program ini dijalankan untuk memberi kesedaran dan penyaluran maklumat kepada pengguna supaya boleh membuat pilihan yang lebih baik ketika membeli...
Ummah Minta Rakyat Sokong Kempen Beli Produk Muslim

Ummah Minta Rakyat Sokong Kempen Beli Produk Muslim

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 391 hits
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin Roadshow fasa pertama bermula 8 September di Pulau Pinang KUALA LUMPUR Istilah memboikot produk bukan muslim hanyalah label yang dikeluarkan oleh pemimpin politik bukannya peniaga mahupun pengusaha Islam tega...
Kempen Beli Produk Muslim Dulu

Kempen Beli Produk Muslim Dulu

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 915 hits
KEMPEN BELI PRODUK MUSLIM DULU1 Kenyataan Setiausaha Agung DAP merangkap Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan kefahaman beliau tentang isu Boikot Barangan Bukan Bumiputera adalah kurang tepat 2 Bagi PAS Kempen Beli Produk Muslim Dulu adalah su...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Packing Barang Kucing Kesayangan

Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air