9 Restoran Cina Halal Best Di Malaysia


hai assalammualaikum

9 Restoran Cina Halal Best Di Malaysia -Sebut restoran cina halal atau chinese food, arggh teringat dengan dimsum, tauhu, dan macam-macam lagi la. Nad pernah kongsi restoran cina halal yang nad pernah pergi. Hidangan diaorang terkenal kerana cara masakan berasaskan sup mahupun herba-herba yang menyihatkan dan memikat selera kita. Banyak sekarang restoran cina halal di Malaysia yang boleh menjadi pilihan untuk dinikmati. Lagi best kalau dapat makan bersama-sama dengan keluarga.


9 Restoran Cina Halal Best Di MalaysiaJadi, nad nak kongsikan 9 restoran cina halal atau chinese food terbaik di seluruh Malaysia yang korang boleh cuba. Dengan tersenarainya 9 halal chinese restaurant ini, anda boleh pilih kedai mana yang sesuai untuk anda kunjungi.


1) Jibby Chow

Jibby Chow menyajikan makanan Cina yang enak dalam suasana yang mewah dan sempurna untuk gambar. Jibby Chow's menyajikan hidangan Cina kegemaran anda seperti itik panggang yang dibumbui dalam mantao kukus atau lobster Boston dalam sos cili khas mereka. Mereka biasanya mempunyai spesial untuk CNY (termasuk set yee sang mereka - tahun lalu mereka juga mempunyai lobster yee sang!).



2) Restoran Mohd Chan

Restoran ni nad pernah pergi dekat area Klang. Sedap juga makanan dekat sini. Masakan ala Kanton yang menyelerakan seperti ikan kukus klasik, sotong mentega klasik, kam heong lala, ayam telur masin dan sayur empat musim dan ketam cili terkenal mereka. Mereka juga menjual set yee sang untuk dibawa pulang dan penghantaran, jadi anda boleh menggunakannya secara berasinga.


3) Haji Sharin Low
Untuk makan santai pilih tempat yang selesa dan biasa seperti restoran Haji Sharin Low yang terkenal. Menyajikan hidangan bergaya Kanton, restoran Cina-Muslim boleh dinikmati  untuk makan tengah hari dan makan malam yang berkhasiat. Daging lembu lada hitam mereka, sotong goreng telur masin, siakap kukus, udang mentega dengan susu dan ayam masam manis akan menjadikan lauk yang enak bersama nasi kukus




4)  Restoran Homst

Homst ditubuhkan sebagai tempat makan Cina-Muslim pada tahun 2002 dan (hampir) dua dekad kedai ni beroperasi. Dengan satu-satunya misi untuk menyajikan masakan Cina asli kepada masyarakat Islam, Homst adalah jenis tempat di mana anda boleh pergi dan rasai makanan mereka seperti di rumah sendiri. Menu di sini juga cukup beraneka. Antara menu yang wajib anda cuba di sini ialah Tew Chem Steam Fish, Kong Po Sotong, Smoked Duck with Mantau dan Crab Meat Shark Fin Soup, memang bikin kecur air liur!




5) Restoran Makanan Laut Muhibbah 

Mungkin dah biasa dengan makanan laut, apakata cuba berlainan sedikit, makanan Cina-Muslim (dengan sedikit Thai) di Kampung Sungai Penchala. Susun atur restoran yang luas dan bersih menjadikannya ideal untuk mengadakan sejumlah besar makan malam bersama keluarga. Menikmati hidangan enak seperti sup tom yam, sotong goreng, ikan kukus dengan sos Thai , udang mentega, daging lembu dalam lada hitam dan kubis Cina dalam sos tiram. Aduh tengok gamabr pun dah meleleh.


6) Restoran Lamb Shepherd

Siapa suka makanan pedas, hah korang boleh cuba restoran chinese food halal ni. Restoran ini menyajikan Lamb Shepherd makanan keaslian sebenar masakan Xi'an. Rasa yang pedas dan beraroma, restoran Cina-Muslim ini adalah tempat yang baik untuk memuaskan keinginan anda untuk menikmati makanan Xi'an. Jangan lupa untuk mencuba Sup pangsit di Lamb Shepherd. Selain itu ada cendawan masin pedas, udang cili goreng, terung rebus, daging kambing panggang, dan cili ayam di restoran.




7) Restoran Golden Valley Chinese Muslim 

Makan beramai-ramai, berkongsi berkumpul dan bergembira dengan makanan bass laut kukus gaya Nyonya, lala dalam sup kaldu, ayam marmite, udang salad, ayam badam, nasi goreng ayam dan jagung dan keranjang keladi ayam kong po.



8) Restoran Amber Chinese Muslim
 
Menikmati makanan yang asli di China Utara. Amber adalah restoran yang menyajikan hidangan gaya Xinjiang dari China, dan bukannya goreng gaya Kantonis tempatan. Anda akan dapat mencari beberapa makanan kegemaran seperti Tauhu Pedas , Kulat Hitam dengan Kacang Walnut, Ikan Kukus dan Itik Marin Gaya Shanghai . Perkara-perkara lain dalam menu adalah makanan istimewa dari wilayah Xinjiang termasuk mi gaya Xinjiang, Kaki Lamb panggang dan Mie Jernih dengan daging lembu Mined.





9) Haslinda Sim Abdullah Restaurant

Restoran Haslinda Sim Abdullah adalah restoran Cina Muslim yang menawarkan pelbagai jenis masakan Cina. Ia boleh didapati di 2 lokasi strategik di Bandar Baru Bangi, dan Senawang. Dengan suasana restoran Cina, terdapat pelbagai pilihan makanan dari hidangan mi yang ringkas tetapi enak hingga hidangan makan malam gaya keluarga yang mewah. Oleh itu, jangan lupa untuk memasukkan Haslinda Sim Abdullah Restaurant untuk senarai anda untuk makan malam keluarga.





Banyak pilihan kan restoran cina halal yang ada. Kalau tak dapat pergi restoran, boleh je order dengan Foodpanda. Lagi senang..hehee. Pilih lokasi dan tempat restoran cina halal, pilih menu, bayar dan tunggu sahaja di rumah.

Foodpanda ni boleh dikatakan hampir di semua negeri dalam pelusuk negara Malaysia ni ada. Website mereka juga cukup mudah untuk di akses. Pilihan makanan juga pelbagai termasuk menu Chinese Food ini sendiri.

Yang penting, dengan adanya servis Foodpanda ni, jika penat balik kerja boleh terus relaks dan jika kebetulan tak sempat masak sekalipun boleh kenyang macam biasa. Mak buyung yang tengah ngandung kalau tiba-tiba rasa mengidam nak makan menu chinese food atau makanan lain pun boleh.

Itulah dia antara menu makanan cina halal yang ada di Malaysia dan dengan servis Foodpanda yang ada, segalanya bertambah mudah dan meriah!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2020/08/9-restoran-cina-halal-best-di-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Casa De Madani Lakar Sejarah Restoran Fine Dining Pertama Di Malaysia Tanpa Arak Dan Halal

Casa De Madani Lakar Sejarah Restoran Fine Dining Pertama Di Malaysia Tanpa Arak Dan Halal

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 400 hits
Kebiasaannya apabila menyebut tentang restoran fine dining penggunaan alkohol seakan tidak dapat dipisahkan Mana tidaknya ia menjadi sebahagian dari bahan yang digunakan di dalam penyediaan makanan terutamanya hidangan berasaskan makanan ba...
Baby Carrie Malaysia Best Sangat

Baby Carrie Malaysia Best Sangat

papar berkaitan - pada 12/8/2020 - jumlah : 427 hits
Baby Carrie in da house Bestnya Baby Carrie dah keluarkan produk berasaskan bahan organik dan bahan aktif semula jadi hokay Dhia Zahra suka sangat barangan Baby CarrieRasa selamat bila pakai ke Dhia Korang tak perlu risau sebab Carrie Malay...
10 Makanan Cina Halal Yang Korang Kena Cuba Di Sekitar Kuala Lumpur

10 Makanan Cina Halal Yang Korang Kena Cuba Di Sekitar Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 502 hits
10 Makanan Cina Halal Yang Korang Kena Cuba di Sekitar Kuala Lumpur Ada Sesiapa kat sini penggemar makanan Cina atau juga dipanggil Chinese Food Tentu ramai yang suka makan Chinese Food kan Di sini mama nak share 10 Makanan Cina Halal Yang ...
Gb Network The Best Hosting Provider In Malaysia

Gb Network The Best Hosting Provider In Malaysia

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 347 hits
GB Network Best Hosting Provider Sebut pasal hosting Cikza sendiri pun nak ceritakan berkaitan hosting pun tak berapa mahir tapi perkongsian harini menjurus kepada pengalaman menggunakan hosting provider untuk blog sendiri Di Malaysia pun a...
Ekspo Halal Malaysia 2019 Batu Loncatan Untuk Peniaga Kecil Sederhana

Ekspo Halal Malaysia 2019 Batu Loncatan Untuk Peniaga Kecil Sederhana

papar berkaitan - pada 24/8/2020 - jumlah : 189 hits
Assalamualaikum Sebagai seorang Muslim YF dapat simpulkan bahawa status halal sangat dekat dengan diri kita Di Malaysia kita tidak lari dari ura ura ataupun khabar angin mengenai keraguan status halal sesuatu makanan atau restoran di negara...
Asus Rog Zephyrus Duo 15 Kini Dijual Di Malaysia Dengan Harga Rm19 999

Asus Rog Zephyrus Duo 15 Kini Dijual Di Malaysia Dengan Harga Rm19 999

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 219 hits
Asus Malaysia telah melancarkan beberapa laptop gaming mereka yang dikuasakan oleh Intel termasuklah model yang dinantikan ROG Zephyrus Duo Ini adalah model baharu untuk siri keluarga laptop gaming nipis Zephyrus dan ianya juga adalah salah...
Ustaz Haslin Mohon Kepada Rakyat Malaysia Untuk Terus Doakan Kesihatan Ustaz Kazim Yang Sedang Bertarvng

Ustaz Haslin Mohon Kepada Rakyat Malaysia Untuk Terus Doakan Kesihatan Ustaz Kazim Yang Sedang Bertarvng

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 882 hits
Terdahulu ramai yang sedia maklum mengenai tahap kesihatan penceramah terkenal Dato Ustaz Kazim Elias yang tidak menentu dan sering kali terpksa dikejarkan ke h0spital
Xiaomi Bakal Menawarkan Monitor Permainan Bersaiz 34 Inci Di Malaysia Pada 24 Ogos

Xiaomi Bakal Menawarkan Monitor Permainan Bersaiz 34 Inci Di Malaysia Pada 24 Ogos

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 241 hits
Xiaomi Malaysia hari ini telah mengacah bakal membawa masuksalah satu monitor yang dinantikan ramai iaitu monitor permainan atau Gaming Monitor bersaiz 34 inci untuk pasaran tempatan Dinamakan Mi Curved Gaming Monitor 34 ia hadir dengan sok...
Seorang Wn Malaysia Meninggal Saat Dirawat Di Ruang Isolasi Covid 19 Rsud Samarinda

Seorang Wn Malaysia Meninggal Saat Dirawat Di Ruang Isolasi Covid 19 Rsud Samarinda

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 251 hits
Seorang warga negara Malaysia RR meninggal dunia saat dirawat di ruang isolasi Covid 19 RSUD AW Syachranie Samarinda Kalimantan Timur RR merupakan pekerja perusahaan di Kembang Janggut Kutai Kartanegara Jenazah RR akan dikremasi
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman