9 Ciri Ciri Krim Muka Mengandungi Merkuri Yang Ramai Orang Tak Tahu


9 Ciri - Ciri Krim Muka Mengandungi Merkuri  Yang Ramai Orang Tak Tahu | Siapa yang tak nak kulit muka yang cantik dan mulus tanpa sebarang masalah kulit muka kan. Untuk mengekalkan kulit muka yang sihat seharusnya bermula dari penjagaan rutin harian iaitu set penjagaaan kulit. Apa yang penting krim muka yang dipilih. Isu krim muka yang mengandungi bahan merkuri yang merbahaya bukan lah isu lapuk.


Sebenarnya, dari semasa ke semasa ada saja produk kecantikan yang telah dibankan. Tapi pelik walaupun dah kena ban di pasaran, masih lagi menjual. Tak takut dengan undang - undang ke.

Dulu, isu ini pernah berbangkit dan dulu juga rasanya untuk menjaga kulit muka lebih kepada produk krim muka, rasanya serum tu tak berapa nak wujud lagi kan. Zaman sekarang banyak pelbagai jenama serum pulak.

Zaman yang penuh timbulnya pelbagai jenama krim muka di pasaran. Dan diri sendiri pun salah seorang mangsa jugak, Ingat masa zaman belajar dulu, ada junior terkeluar terus cakap kenapa kulit akak macam sisik ular, haaa ambik kau, sekali cakap tak bertapis dah.

Dulu, rasanya mana ada lagi serum - serum ini, banyak krim muka di pasaran.

Baca sini : Panduan Kepada Selebriti Dalam Pengiklanan Produk Kesihatan


Apabila sudah terbongkar ciri - ciri krim muka yang mengandungi merkuri, memang kena berhati - hati dah nak pilih krim muka yang betul - betul bebas merkuri. Dah penat terkena banyak kali dah.
Jadi buat korang di luar sana, sila berhati - hati dengan ciri - ciri krim muka yang mengandungi merkuri. Nak cantik jangan jadi badan binasa pulak. Krim -krim murah yang berada di pasaran banyak krim jenis timbang, terasa takut dengar pendedahan satu -satu tentang krim muka yang terdapat di pasaran.

Di bawah adalah 9 ciri - ciri krim muka yang mengandungi merkuri yang ramai orang tak tahu.

Baca sini : Jangan Ambil Mudah Dengan sakit Sembelit Dan Cara Untuk Mengatasi Sembelit

9 Ciri - Ciri Krim Muka Yang Mengandungi Merkuri 

1) Melekit
Apabila sapu di muka susah nak serap. Sis pernah tengok krim yang melekit sangat. Masa tu memang tak tahu tentang ciri - ciri krim muka yang mengandungi merkuri ni. Ada sesetengah krim dicampurkan dengan bedak sejuk supaya nampak lebih cair dan tidak melekit.

2) Tidak Homogen
Kalau kita biarkan krim tu, akan nampak lapisan minyak terpisah dari lapisan yang padat.

3) Kulit Putih Segera
Pakai banyak merkuri memanglah laju je kulit putih ya. Putihnya lain macam, nampak putih pucat. Macam pelik kalau kulit berubah dalam waktu yang singkat kan.

4) Jerawat Susah Nak Tumbuh
Tidak dinafikan siapa yang tak nak muka naik jerawat. Tapi jangan terpedaya juga dengan krim muka yang jenis tak naik jerawat langsung. Ya lah orang perempuan mudah sangant terpengaruh. Jangan cepat gembira bila ini terjadi. Sebenarnya, kulit epidermis (lapisan kulit yang paling atas sekali) dah rosak. Kulit dah rosak tu dah hilang protein dan melanin yang sangat penting untuk melindungi kulit dari sinar uv.

5) Bau Logam
Merkuri ialah logam berat yang berbentuk cecair. So bau logam bau dia kuat menyengat, kalau wangi pun mungkin dah dicampur dengan perfume (pewangi).

6) Warna Kebiasaannya Berwarna Putih Kuning
Krim siang kuning, krim malam putih. Tapi tak semua lah produk nak cakap ada merkuri, tapi wajib diragui.

7) Berkilau Blink - Blink 
Tekstur kosmetik yang ada merkuri ni berkilau - kilau, kilat - kilat sikit. Cuba tengok kat kulit lepas pakai tu ada tak kilat - kilat. Ingat ya merkuri adalah logam sebab tu ia berkilat.

8) Muka Breakout Bila Stop Pakai
Biasa kita terdengar kes, kalau stop pakai mula lah macam tak kena muka ni. Bintik - bintik tumbuh kat muka dan gatal-gatal. Lama - lama kulit jadi kehitaman dan kusam lebih teruk daripada sebelumnya. Nak jaga kulit muka ingat nak bajet pakai apa pun tak apa, asalkan jadi kulit putih mulus, tapi tak tahu kandungan bahan apa dalam krim muka. Itu lah padahnya.

9) Kulit Sensitif Terhadap Matahari
Apabila kena matahari sekejap pun dah merah dan rasa terbakar.

Bahayanya Kesan Merkuri Pada Tubuh Manusia 

Merkuri adalah bahan yang selalu jumpa dalam produk krim muka. Kenapa merkuri dilarang untuk produk kosmetik ? Ini disebabkan kandungan merkuri dalam krim muka boleh memudarakan kesihatan. Tahu tak korang yang keracunan merkuri boleh menyebabkan risiko seperti di bawah :

1. Kelemahan otot
2. Koordinasi lemah
3. Rasa kebas pada tangan dan kaki
4. Ruam kulit
5. Masalah deria
6. Boleh menyerap masuk ke dalam badan dan menyebabkan kerosakan pada buah pinggang
7. Buat ibu yang mengandung, ia boleh menganggu perkembangan otak kanak - kanak yang masih kecil atau yang belum dilahirkan.

Sekiranya tidak berhenti dari memakai produk krim muka yang ada merkuri ini, mungkin risiko penyakit lain pula yang timbul. Takut tak ? Jangan ambil ringan dengan krim muka yang ada merkuri ni.

Sis pun tertanya - tanya masih ada lagi ke sekarang yang pakai krim muka, Trending sekarang dalam produk kosmetik macam dah  serum yang menguasai. Ada lagi ke ? Sis tanya ni. Yang penting, sebelum membeli apa - apa produk skincare, pastikan korang survey, dan pastikan produk tersebut berdaftar di bawah KKM ( Kementerian Kesihatan Malaysia ) atau tidak.

Baca sini : 6 Sebab Utama Gigi Terlalu Kuning




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wanisukarno.com/2018/09/9-ciri-ciri-muka-yang-mengandungi-merkuri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Snapchat Memperkenalkan Ciri 3d Paint Untuk Menconteng Muka Melalui Realiti Terimbuh Untuk Pengguna Ios

Snapchat Memperkenalkan Ciri 3d Paint Untuk Menconteng Muka Melalui Realiti Terimbuh Untuk Pengguna Ios

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 186 hits
Snapchat ialah sebuah aplikasi kamera dan permesejan yang cukup popular dikalangan orang muda kerana penuras penurasnya yang cukup menarik Baru baru ini Snapchat telah mengumumkan kehadiran sebuah ciri baru yang membolehkan pengguna untuk m...
Gara Tak Dapat Duduk Sebelah Bf Wanita Warga China Baling Kuah Mee Panas Pada Muka Pramugari

Gara Tak Dapat Duduk Sebelah Bf Wanita Warga China Baling Kuah Mee Panas Pada Muka Pramugari

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 754 hits
Foto MynewshubKes seorang pramugari AirAsia dibaling mukanya dengan kuah mee yang panas Sebab seorang penumpang wanita dari China tu tak dapat duduk sebelah teman lelaki dia ketika itu penerbangan dari Bangkok ke Nanjing China So dia mengam...
Dari Bentuk Muka Kita Boleh Ketahui Personaliti Dan Sifat Seseorang

Dari Bentuk Muka Kita Boleh Ketahui Personaliti Dan Sifat Seseorang

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 460 hits
Dari Bentuk Muka Kita Boleh Ketahui Personaliti Dan Sifat Seseorang Biar betul Macam mana bentuk muka anda Manusia mempunyai pelbagai jenis bentuk muka ada yang bentuk mukanya bujur ada yang bulat dan ada juga yang nampak bersegi Jom kenali...
Bila Handphone Jadi Orang Ketiga Suami Isteri Bercakap Pun Dah Tak Pandang Muka

Bila Handphone Jadi Orang Ketiga Suami Isteri Bercakap Pun Dah Tak Pandang Muka

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 277 hits
Kalau zaman dahulu ketika makan isteri layankan suami Ketika bersembang berdua mata saling menatap wajah pasangan Jauh sungguh dengan zaman sekarang biarpun duduk dekat dekat tetapi mata menatap skrin handphone Walaupun bersembang berdua ta...
Teknologi Pengimbasan Muka Baru Bakal Diperkenalkan Di Lapangan Terbang Kuala Lumpur

Teknologi Pengimbasan Muka Baru Bakal Diperkenalkan Di Lapangan Terbang Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 302 hits
Syarikat Malaysia Airports Holdings Berhad ataupun MAHB nampaknya dilihat mahu merombak semula banyak sistem sistem digital mereka selepas ia diketahui bahawa KLIA dan KLIA 2 menggunakan yang tidak dikemaskini dari 1998 sehinggalah sekarang...
Muka Lumpuh Sebelah Sebab Selalu Tidur Dengan Rambut Basah

Muka Lumpuh Sebelah Sebab Selalu Tidur Dengan Rambut Basah

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 318 hits
Balik kerja dah lewat Kadang kadang tu pukul 8 9 malam baru sampai rumah Badan pula penat dan letih Selesai je mandi tak tunggu rambut kering terus tidur Ramai orang yang hidup dengan rutin harian macam ni Pernah tak dengar orang tua tua ka...
Kalau Boleh Hari Hari Nak Scan Baby Tak Perlu Selalu Dia Pun Tak Nak Tunjuk Muka

Kalau Boleh Hari Hari Nak Scan Baby Tak Perlu Selalu Dia Pun Tak Nak Tunjuk Muka

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 771 hits
Normal jika ibu hamil berasa teruja untuk membuat ujian imbasan Yalah mahu juga tahu macam mana keadaan anak di dalam tu kan Apabila anda berkunjung ke klinik kesihatan mahupun hospital ada masanya doktor tidak akan melakukan ujian ini terh...
Muka Ketat 2 Bulan Tak Ada Job Almy Dedah Fizz Fairuz Duduk Rumah Saja 3 Bulan

Muka Ketat 2 Bulan Tak Ada Job Almy Dedah Fizz Fairuz Duduk Rumah Saja 3 Bulan

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 719 hits
Pasti korang tahu bahawa pelakon Datuk Fizz Fairuz telah memenangi anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Drama Rantaian di Anugerah Skrin 2019 baru baru ini namun hakikatnya dia tidak menerima tawaran lakonan hampir tiga bulan BACA Menerusi Insta...
Padah Lupa Bilik Ada Cctv Padan Muka Syatilla Melvin

Padah Lupa Bilik Ada Cctv Padan Muka Syatilla Melvin

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 345 hits
Apa Shaheizy Sam buat tu sampai menari dalam bilik Hahaha Kelakar bila tengok gelagat suami isteri ni Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin Sis perhati je tengok anak diorang lompat dan berguling di atas katil dekat belakang diorang A post share...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan