9 Cara Kekal Kurus Selepas Bersalin


Mesti ramai ibu-ibu di luar sana ingin kekal kurus selepas bersalin ni kan? Kita golongan wanita ni banyak yang nak kena jaga tau. Haaaa.. jom teruskan pembacaan di sini.




Apa yang Ina nak kongsikan kali ini ialah Cara nak kekal kurus selepas bersalin.Ini memang kena kongsi bersama wanita di luar sana sebabnya ada beberapa orang kawan Ina sendiri yang bertanya kan akan hal ini.Badan kekal kurus dari zaman bujang sehinggalah menjadi ibu kepada 4 orang cahaya mata. 







 Waktu Makan 
1. Jangan skip makan pagi



Ina makan jer apa yang ada.Cuma elakkan minuman manis. Kang diabetes pula menyerang.Walaupun takde, tetapi Ina sentiasa beringat. Nak minum manis pon hanya sekali sehari selebihnya banyakkan minum air suam.


2. Makan Tengahari 

Yang ni, kebiasaannya makan 1 pinggan sahaja. Nasi jika dah habis sepinggan, memang takkan menambah lagi. Ingat! Jangan makan bersulam air yea. Bukan (sulam bedak ek) 



3. Makan Malam 


Macam biasa makan nasi juga.Cuma malam biasanya tak ambil nasi. Petang tu sebelum malam (7 malam dah siap makan kenyang)



4. Jangan Bersulam Air Semasa Makan



Yang ni memang sudah terbiasa. Setiap kali makan, sila  makan sehingga habis.Kemudian barulah minum air.Tetapi kalau korang tercekik tu, minum lah air tu walaupun nasi masih belum lagi habis.


5. Yang ni Part Paling PENTING!



I) Pastikan korang semasa makan tu, pastikan kunyah secara perlahan-lahan kemudian barulah telan makanan tau. Jika tidak! Mampos  tercekik pula nanti. Macam pelahap jer. 
II) Lagi satu minum air masak tu jangan minum yang sejuk. Sila minum air suam. Minuman berais pun tak boleh.


6. BERBENGKUNG




Alhamdulillah, walaupun Ina sudah merdeka 44 hari berpantang ni. Bengkung memang tak pernah miss lagi tau. Bengkung ni memang Ina gunakan dalam tempoh berpantang hari ke-2 sehinggalah sekarang. Dari selepas mandi dan semasa tidur pun, bengkung kekal di perut. 





Sebab bagi Ina sendiri, jika perut dah buncit.Agak sukar lah sedikit jika ingin kembali kempis. Bukannya tak boleh kempis, cuma ambil masa begitu lama. 





7. Bersenam di rumah






Yeah. Walaupun hanya duduk di rumah bersama anak-anak. Tak terikat pun jika ingin bersenam di rumah. Janji dalam diri tu ada kesedaran untuk hidup sihat. Istiqamah! 



Senaman yang biasa Ina lakukan adalah plank,monkey kick dan squat. Buat pun mengikut keselesaan diri.Jika tak larat,Ina akan stop dan tak pernah sesekali paksa diri.Yang paksa tu akan menyebabkan kita akan jadi malas untuk bersenam di rumah.


Medium yang Ina gunakan adalah dengan menonton tutorial di Youtube.  ON youtube dan search mengenai segala senaman yang ada. Jika Ina sendiri, suka follow Marcie  . Workout fokus pada bahagian tertentu wanita. Seperti punggung, perut , lengan dan pinggang. 




8. Bertungku 


Dari berpantang Ina amalkan bertungku selepas makan. Bertungku di kawasan perut dengan lama.Itulah aktiviti selepas makan. 

9. Minum Air Suam 
Yang ini ramai pandang sebelah mata sahaja. Nampak macam pelik.Betul ke minum air suam ni dapat kurus? Bagi Ina yess.Memang betul. Perut tak buncit dan menggelebeh. Badan pun sihat bila minum air suam.


Berkat dari mengamalkan tips Kekal Kurus Selepas bersalin tersebut, dari anak pertama sehingga lah Ina melahirkan anak yang ke-4 tahun 2020. Pinggang tak berubah saiz 27.Syukur sangat dah! Seluar jeans dari zaman bujang pun masih boleh pakai sebenarnya.

 Jika korang nak kekal kurus selepas bersalin, bolehlah cuba tips diatas. Jom cantik dan sihat sama-sama. Sekian perkongsian ..





gambar semasa mengandung pun kurus






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2020/04/9-cara-kekal-kurus-selepas-bersalin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr M Gesa Rakyat Ubah Cara Hidup Buat Pengorbanan Selepas Covid 19

Dr M Gesa Rakyat Ubah Cara Hidup Buat Pengorbanan Selepas Covid 19

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 220 hits
April 6 2020 12 23 PMDr Mahathir Mohamad memberi contoh pemain bola sepak tidak boleh berharap mereka dibayar gaji sama sebelum Covid 19 melanda negara kerana tidak turun padang sepanjang PKP PETALING JAYA Dr Mahathir Mohamad meminta rakyat...
Tutup Hospital Selepas Terima Wanita Bersalin Bergejala Covid 19

Tutup Hospital Selepas Terima Wanita Bersalin Bergejala Covid 19

papar berkaitan - pada 22/3/2020 - jumlah : 233 hits
HOSPITAL Pantai Laguna Merbok menutup operasinya esok sehingga Isnin depan berikutan seorang pesakitnya dikenal pasti mempunyai kontak rapat dengan pesakit yang disahkan dijangkiti koronavirus baharu Dalam kenyataan yang dikeluarkan pihak h...
Netizen Puji Cara Azhar Sulaiman Nasihat Anak Selepas Terjebak Kegilaan Tiktok

Netizen Puji Cara Azhar Sulaiman Nasihat Anak Selepas Terjebak Kegilaan Tiktok

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 794 hits
Sebelum ini tular di media sosial mengenai Kasih Iris Leona anak kepada artis Azhar Sulaiman yang aktif memuat naik beberapa kiriman video di Instagram dan TikTok Tindakan anak gadisnya itu bagaimanapun menimbulkan rasa kurang senang dalam ...
Cara Mudah Buat Cucur Bilis Dan Kentang Cucur Sayur Yang Rangup Sedap Dan Kekal Lembut

Cara Mudah Buat Cucur Bilis Dan Kentang Cucur Sayur Yang Rangup Sedap Dan Kekal Lembut

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 600 hits
As Salam Cara Mudah Buat Cucur Bilis Dan Kentang Cucur Sayur Yang Rangup Sedap Dan Kekal Lembut Lebih Lama Alhamdulillah Semoga Allah lindungi kita semua daripada jangkitan virus Covid 19 dan kita semua diberi kekuatan untuk terus tabah sab...
Ini 5 Cara Mencegah Virus Corona Terhadap Bayi

Ini 5 Cara Mencegah Virus Corona Terhadap Bayi

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 184 hits
Salah satu mencegah virus corona terhadap bayi ialah dengan rutin memberikan ASI
Cara Singapura Melacak Virus Corona Hingga Tidak Ada Korban Jiwa

Cara Singapura Melacak Virus Corona Hingga Tidak Ada Korban Jiwa

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 184 hits
Saat pandemi virus corona merebak Singapura dapat menjalankan sistemnya dengan baik Sehingga tidak ada korban jiwa akibat dari terjangkitnya virus corona ini
7 Cara Membuat Nasi Goreng Spesial Yang Enak Dan Tidak Membosankan

7 Cara Membuat Nasi Goreng Spesial Yang Enak Dan Tidak Membosankan

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 175 hits
Berbagai macam resep kreasi ini memang membuat cita rasa menu nasi goreng semakin lengkap dan tidak membosankan Bagi Anda yang bosan dengan rasa nasi goreng yang itu itu saja Anda bisa mulai mencoba beberapa resep kreasi nasi goreng berikut
Cara Membuat Opor Ayam Aneka Kreasi Yang Gurih Dan Lezat

Cara Membuat Opor Ayam Aneka Kreasi Yang Gurih Dan Lezat

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 140 hits
Opor ayam adalah makanan sejenis kari ayam yang berbahan ayam rebus ditambahkan bumbu seperti serai kencur dan sebagainya Berikut cara membuat opor ayam aneka kreasi yang gurih dan lezat
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih