7 Simptom Hati Berlemak Tahap Kronik Yang Perlu Rawatan Segera



Assalamualaikum semua…
Nak sambung entry semalam, kalau semalam saya kongsikan simptom simptom permulaan terjadinya penyakit hati berlemak atau fatty liver, hari ni saya nak kongsikan simptom hati berlemak tahap kronik pula. semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada orang ramai.
Jika simptom awal dikesan tapi tidak diendahkan, lama kelamaan komplikasi akan menjadi lebih buruk. Dari hati berlemak steatosis menjadi fibrosis dan boleh berlarutan hingga Cirrhosis. Makin lama makin sukar untuk dirawat.

Jom saya kongsikan pula simptom hati berlemak apa bila keadaan hati sudah menjadi semakin parah atau akut. Jika ada antara anda yang mengalami masalah seperti ini, segeralah kehospital untuk mendapatkan rawatan.
7 Simptom hati berlemak kronik 1. Hilang selera makan Apabila keadaan badan keletihan dan sakit sakit, seterusnya penghidap akan mengalami hilang selera makan. Ini menandakan masalah hati berlemak sudah berada pada tahap kronik.
2. Kulit menjadi kehitaman Apabila hati sudah tidah boleh berfungsi dengan sempurna, toksik tidak boleh ditapis lagi,  maka kesannya akan dilihat pada kulit. Kulit akan menjadi kehitaman dan kusam. Kemungkin juga akan mengalami kegatalan.

3. Cenderung berdarah Sesetengah penghidap cenderung mengalami pendarahan seperti hidung berdarah.  Simptom hati berlemak sudah kritikal dan perlukan rawatan segera jika mengalami pendarahan seperti ini.
4. Muntah darah Selain itu kemungkin juga akan mendapat simptom muntah darah. Sistem tubuh sudah tidak dapat membendung  kegagalan fungsi hati.
5. Kekeliruan dan pertuturan lambat Oleh kerana perjalanan darah yang melalui setiap genap tubuh termasuk kebahagian otak membawa darah yang tidak disihat dan tidak bernutrien,  makan otak juga mula akan mendapat kesannya.  Pertuturan akan menjadi tidak lancar dan fikiran menjadi celaru.
6. Kegagalan darah membeku Sebagaimana yang saya katakan tadi,  apabila darah tidak”bersih” dan tidak mempunyai nutrien yang sepatutnya, platelet darah akan terganggu. Darah akan tidak berfungsi dengan normal sehingga gagal untuk membeku pada situasi sepatutnya ia membeku.
7. Kegagalan buah pinggang Komplikasi hati berlemak yang paling kronik apabila melibatkan kegagalan buah pinggang.  Oleh kerana aliran darah dan juga aliran cecair dalam badan yang tidak sempurna,  buah pinggang akan menanggung bebanan sehingga boleh menyebabkan kerosakan. Pengumpulan cecair pada abdomen adalah tanda tanda awalnya.
Apabila 7 simptom dan komplikasi  diatas sudah dilihat pada penghidap hati berlemak kronik,  rawatan hanya boleh dilakukan dihospital dengan kepakaran doktor. Sila rujuk doktor anda dengan segera untuk menyelamatkan nyawa.
Nasihat saya, amalkan pemakanan sihat dan amalan hidup sihat bagi mengelakkan terjadinya penyakit hati berlemak ini. Jika simptom baru dikesan, segaralah mendapatkan rawatan sebelum ia semakin parah. Jaga pemakanan apa yang boleh diambil dan apa makanan yang perlu dielakkan. Pencegahan dan rawatan awal mampu menyembuhkan penyakit hati ini.
Ingin mendapatkan suplemen yang semulajadi, berkesan dan selamat sebagaimana suami saya tangani masalah fatty liver dan kolesterol tinggi beliau? Boleh hubungi saya di 019-2423139 (Azmiah) untuk cadangan supplemen yang terbaik untuk anda.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sweetmommystory.com/2018/10/27/7-simptom-hati-berlemak-tahap-kronik-yang-perlu-rawatan-segera/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Makanan Baik Untuk Hati Berlemak Bagi Mengurangkan Gejala

3 Makanan Baik Untuk Hati Berlemak Bagi Mengurangkan Gejala

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 694 hits
Assalamualaikum semua Hari ini syaa ingin kongsikan 3 jenis makanan baik untuk hati yang perlu diamalkan oleh setiap dari kita terutamanya mereka yang telah disahkan mempunyai masalah hati berlemak Makanan yang baik boleh merendahkan tahap ...
Elak Makan Jika Hati Berlemak 5 Makanan Ini Fatty Liver

Elak Makan Jika Hati Berlemak 5 Makanan Ini Fatty Liver

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 1025 hits
Assalamualaikum Bila dah ada dah tak sihat maka makanan perlu dikawal Apa nak elak makan jika hati berlemak Dari makanan kita boleh dapat nutrisi Dari makanan juga kita boleh dapat penyakit Betulkan walau ramai cuba menafikan bahawa apa yan...
Penyakit Hati Berlemak Atau Fatty Liver Apa Maksudnya

Penyakit Hati Berlemak Atau Fatty Liver Apa Maksudnya

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 458 hits
Asslamualaikum semua Hari ini saya nak menulis tentang salah satu masalah kesihatan yang sering dialami oleh rakyat Malaysia iaitu Penyakit Hati Berlemak Tak perlu tengok orang lain suami saya sendiri pernah mengalami masalah hati berlemak ...
Doa Rawatan Sakit Pada Anggota Badan Untuk Sakit Tulang Sendi Dan Dll

Doa Rawatan Sakit Pada Anggota Badan Untuk Sakit Tulang Sendi Dan Dll

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 2982 hits
Dari Muhammad bin Ka ab rah a beliau bercerita Ada sebuah pasukan perang telah di kirim menuju arah Romawi Tiba tiba salah seorang dari mereka telah terjatuh dari kudanya sehingga menyebabkan tulang pahanya patah Karena pasukan merasa tidak...
Rawatan Fisioterapi Untuk Pesakit Tulang Belakang Yang Boleh Diamalkan

Rawatan Fisioterapi Untuk Pesakit Tulang Belakang Yang Boleh Diamalkan

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 652 hits
Rawatan Fisioterapi Untuk Pesakit Tulang Belakang Yang Boleh Diamalkan Sakit belakang adalah rasa sakit ketegangan otot atau kaku di bahagian belakang tubuh Kesakitan ini boleh menjalar ke bahagian punggung dan kaki AM merupakan salah seora...
Rawatan Islam Untuk Penyakit Rohani Jasmani

Rawatan Islam Untuk Penyakit Rohani Jasmani

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 399 hits
Banyak yang tidak tahu kerana memang tidak ada yang memberi tahu kalau usia sudah 50 thn dan ke atas sebaiknya tidak memilih joging berlari apalagi melompat dan berbasikal Jangan sampai salah memperlakukan sendi lutut akibat masih tetap jog...
Rawatan Di Klinik Wong Kuantan

Rawatan Di Klinik Wong Kuantan

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 719 hits
Dari sambungan entri lepas Semalam baru kami ke klinik Sepatutnya kelmarin tetapi oleh sebab Pahang cuti Makanya semalam kami ke klinik lagi Alhamdulillah nasib baiklah buka klinik tu Ini adalah salah satu klinik favourite ina sekeluarga Ba...
Antivaksin Sembang Kencang Salahkan Mak Bapa Lambat Dapatkan Rawatan Kalau Divaksin Mati Juga Katanya

Antivaksin Sembang Kencang Salahkan Mak Bapa Lambat Dapatkan Rawatan Kalau Divaksin Mati Juga Katanya

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 392 hits
Oleh ANTIVAKSIN MENYALAHKAN IBUBAPA LAMBAT DAPATKAN RAWATAN DALAM KES KEMATIAN TERKINIApabila Ketua Pengarah Kesihatan memaklumkan bahawa terdapat satu kes kematian difteria melibatkan antivaksin sudah tentulah geng geng antivaksin ini akan...
Hari Ini Saya Henti Terima Semua Rawatan Kerana Ramai Ingin Saya Mati Elyana

Hari Ini Saya Henti Terima Semua Rawatan Kerana Ramai Ingin Saya Mati Elyana

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 380 hits
Penyakit kanser sel kelenjar yang dihidapi oleh penyanyi Elyana kini semakin serius Sudah memasuki tahap empat Elyana memberitahu sel kanser sudah merebak ke tulang belakang dan dia berkemungkinan akan lumpuh jika tidak dirawat Justeru sema...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur