7 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering Di Watsons


7 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering di Watsons | Buat mereka yang mempunyai masalah kulit kering, memilih pencuci muka yang sesuai bukanlah tugas mudah. Mereka haruslah menggunakan pencuci muka yang melembapkan kulit dengan nilai PH yang sesuai.

Pencuci muka yang mengandungi kandungan yang melembabkan sangat disyorkan. Contohnya kandungan glycerin dan sorbitol. Ini adalah untuk meredakan permukaan kasar dan melembutkan kulit.


Selain itu, memilih pencuci muka/cleanser yang low pH juga penting. Kulit wajah kita mempunyai nilai pH rendah iaitu sekitar 4 hingga 7. Menggunakan cleanser dengan nilai lebih tinggi boleh mengganggu kestabilannya. Kulit akan lebih kering dan jerawat akan mula tumbuh.

Kandungan pencuci muka untuk kulit keringNilai pH rendahTidak mempunyai alkoholTidak mengandungi SLSElakkan kandungan fragrance (pewangi)
Jadi saya akan senaraikan beberapa pencuci muka untuk kulit kering. Kesemuanya mempunyai kandungan sesuai untuk menambah kelembapan. Ia dicadangkan netizen yang mempunyai jenis kulit yang sama.


Semua produk ini boleh didapati di Watsons. Tapi saya sertakan juga link untuk anda beli di Lazada, Shopee, atau Hermo. Kadang-kala produk di online beauty store lebih murah dari kedai fizikal.

Pencuci Muka Untuk Kulit Kering di Watsons
SIMPLE Moisturising Facial Wash
Antara jenama skincare paling popular. SIMPLE Moisturising Facial Wash ini adalah pencuci muka untuk kulit kering dan sensitif.


Kandungan Pro-Vitamin B5, Vitamin E and Bisabolol, membantu melembab dan melembutkan kulit. Tanpa buih, which is bagus untuk kulit kering. Malah, harganya juga berpatutan.

Harga: RM17.64
Beli di sini - https://invol.co/clio7g

SIMPLE Water Boost Micellar Facial Gel Wash
Simple memiliki beberapa jenis pencuci muka dalam rangkaian mereka. Micellar Facial Gel Wash adalah yang terkini yang dapat menangani masalah kulit kering. Ia memiliki formulasi untuk membantu dehidrasi, kulit kusam dan sensitive.


Tekstur gelnya tidak berbuih dan meninggalkan kesan lembut.

[Baca] Pencuci Muka Untuk Kulit Berjerawat

Kita semua tahu, skincare yang tertulis 'micellar' boleh menanggalkan makeup. Nah, pencuci muka ini mampu menanggalkan kesan makeup yang tertinggal pada wajah. Tapi anda haruslah menggunakan makeup remover terlebih dahulu ya?

Harga: RM18.90
Beli di sini - https://invol.co/clio7o


HADA LABO Mild & Sensitive Skin Face Wash
Rangkaian skincare dari Jepun ini mula menambat hati pengguna Malaysia dengan keberkesanannya. Nilai pH nya adalah sekitar 5, which is perfect for our skin.

Tekstur jenis krim (hampir seperti susu) dan menghasilkan buih yang minimum. Ia mengandungi liquorice, calendula, dan ekstrak daun ginkgo biloba yang boleh melembutkan kulit. Hyaluronic acid  pula melembab dan mencegah kekeringan.


Agak berbuih tetapi tidak meninggalkan iritasi terutama pada kulit sensitif.  Anda boleh baca banyak review positif tentang Hada Labo ini.

Harga: RM18.55
Beli di sini -https://invol.co/clio7r

SAFI Dermasafe Mild & Gentle Gel Cleanser
Nah, Safi adalah antara produk skincare tempatan yang berkualiti dan setanding dengan jenama antarabangsa. Kandungan bagus, sudah mula buat packaging pink yang cute.

Dari segi kandungan, nilai pH nya cuma sekitar 5.5 sahaja. Tidak mengandungi SLS, alkohol, dan paraben.

Bertekstur gel dan transparent, serta menghasilkan buih yang cukup minimal.


Ciri-ciri ini penting untuk mereka yang mengalami kulit kering kerana ia tidak menegangkan dan tidak pedih. Ia juga meninggalkan kesan lembut selepas penggunaan.

Dermasafe Mild & Gentle Gel Cleanser pencuci muka untuk kulit kering drugstore yang mudah untuk didapati.

Harga: RM17.72
Beli di sini - https://invol.co/clio81

Cetaphil Gentle Skin Cleanser
Jenama yang tidak asing lagi dalam arena pembersih muka. Malah, ia turut disyorkan oleh dermatologi kerana keberkesanannya dalam membersih, melembab, dan merawat kulit.



Biarpun ia terkenal sebagai pembersih muka untuk kulit berjerawat dan sensitif, ia diformulasikan supaya sesuai untuk semua jenis kulit.

[Baca] Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak di Watsons

Jenis 'Gentle Skin' ini cukup ringan, tidak berbau dan tidak berbuih. Nilai pH nya yang rendah turut membantu dalam menjaga kesihatan kulit. Yang ni memang highly recommended. Saya sendiri menggunakannya.


Buat jejaka di luar sana, ini adalah pencuci muka untuk kulit kering lelaki yang sesuai untuk anda okay?

Harga: RM17.80
Beli di sini - https://invol.co/clio83

COSRX Good Morning Low pH Gel Cleanser
Okay, jenama Cosrx tidak dijual di Watsons atau mana-mana drugstore di Malaysia. Anda kena beli secara online. Saya sertakan link untuk anda beli pada harga termurah.

Cosrx merupakan jenama popular dari Korea. Rangkaian produknya tidak pernah mengecewakan.



Seperti Cetaphil, cleanser ini juga sesuai untuk semua jenis kulit. Termasuklah sebagai pencuci muka yang sesuai untuk kulit berminyak dan berjerawat.

Ia membersih liang pori, minyak, kotoran, dan dalam masa melembabkan kulit. Kandungan AHA dan BHA nya juga boleh berfungsi sebagai exfoliator. Yang paling best, cleanser ini juga menanggalkan makeup berlebihan.

Saya pernah guna, boleh baca ulasan di - COSRX Good Morning Low pH Gel Cleanser Review

Harga: RM25.50
Beli di sini - https://invol.co/clio84

GARDEN OF EDEN Gentle Milk Cleanser
Kalau anda biasa ke Watsons, pasti perasan akan produk Garden of Eden ini. Ini adalah produk tempatan. Bila dah masuk Watsons, bermakna ia adalah jenama yang dipercayai dan selamat.


Cleanser ini memiliki nilai pH yang seimbang untuk kulit. Tanpa paraben, SLS, mineral oil, animal ingredients, dan pewarna tambahan.

Cecair jenis krim memang melembab, membersih dan menyegarkan kulit kering. Pada packaging nya mengatakan ia turut menanggalkan makeup dan minyak berlebihan.

Harga: RM16.98
Beli di sini - https://invol.co/clio85

Cara mengatasi kulit keringMenggunakan skincare dengan kandungan 'hydrating'Cuci muka 2 kali sehariTidak menggunakan produk dengan kandungan alkoholProduk rendah pHMinum air secukupnya (it's good for your body!)
Atau korang ada lagi cadangan produk pencuci muka untuk kulit kering di Watsons? Boleh kongsikan dalam ruangan komen di bawah.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2019/10/pencuci-muka-untuk-kulit-kering.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Cara Buat Mekap Nampak Flawless Walaupun Kulit Muka Kering Kena Cuba

4 Cara Buat Mekap Nampak Flawless Walaupun Kulit Muka Kering Kena Cuba

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 789 hits
Masalah kulit muka kering sering dialami oleh ramai wanita Disebabkan kulit muka kering jugalah ada masanya rasa malas nak tepek mekap sebab nanti nampak cracking Lagi tak lawa Bagi yang memiliki kulit kering tentu tahu macam mana stressnya...
Tips Kulit Tidak Berminyak Kusam Dengan Pencuci Muka Aloe Vera L Hansaegee Nature

Tips Kulit Tidak Berminyak Kusam Dengan Pencuci Muka Aloe Vera L Hansaegee Nature

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 634 hits
AssalamualaikumSalam Sejahtera buat semuaSusah nak cari pencuci muka yang bersesuaianKulit muka aku jenis kombinasi jadi selalunya boleh menggunakan apa apa jenis pencuci muka tanpa ada sebarang iritasi Tapi yang selalu merunsingkan aku ial...
Water Based Moisturizer Pelembap Muka Yang Terbaik Untuk Kulit Kombinasi

Water Based Moisturizer Pelembap Muka Yang Terbaik Untuk Kulit Kombinasi

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 494 hits
Water Based Moisturizer Pelembap Muka Yang Terbaik Untuk Kulit Kombinasi Orang kata tak kenal maka tak cinta Jadi saya sekarang ni bila dah kenal dan udah jatuh cinta harusnya bagaimana ya Acewahh Bermadah pula si Sayidah Napisah ni Mentang...
25 Kegunaan Luar Biasa Vaseline Selain Sapu Pada Kulit Kering Rugi Kalau Biar Expired

25 Kegunaan Luar Biasa Vaseline Selain Sapu Pada Kulit Kering Rugi Kalau Biar Expired

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 578 hits
Kebiasaannya kita guna Vaseline atau petroleum jelly ini untuk rawatan kulit yang kering Disebabkan hanya tahu itu saja fungsinya maka produk ini punyalah lama tersimpan sampai expired Yang sebenarnya Vaseline ini ada banyak sangat kegunaan...
Manfaatkan Kulit Pisang Untuk Atasi Jerawat Dan Kulit Kering

Manfaatkan Kulit Pisang Untuk Atasi Jerawat Dan Kulit Kering

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 393 hits
Jangan dibuang manfaatkan kulit pisang untuk mengatasi jerawat dan kulit wajah yang kering
Kenali Jenis Kulit Muka Anda Dengan Skin Analyzer

Kenali Jenis Kulit Muka Anda Dengan Skin Analyzer

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 579 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraSekarang ini bukan wanita sahaja yang mementingkan penjagaan dan keadaan kulit muka tetapi lelaki juga mula mengambil berat aspek ini Itulah kenyataannya sekarang Boleh dilihat lebih ramai lelaki yang mula...
Aneka Manfaat 5 Kulit Buah Untuk Perawatan Kecantikan

Aneka Manfaat 5 Kulit Buah Untuk Perawatan Kecantikan

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 300 hits
Setelah makan apel atau jeruk jangan buang kulitnya Kulit buah ini bisa dimanfaatkan untuk merawat kecantikanmu lho
Tas Istri Ma Ruf Amin Di Pelantikan Presiden Dari Kulit Buaya Papua Berapa Harganya

Tas Istri Ma Ruf Amin Di Pelantikan Presiden Dari Kulit Buaya Papua Berapa Harganya

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 278 hits
Tas yang dia gunakan pun menjadi sorotan publik dan publik bertanya tanya berapa harga tas yang dipakai istri Ma ruf Amin Wury Estu Handayani
Skin On Ialah Permukaan Sesentuh Untuk Peranti Yang Menyerupai Kulit Manusia

Skin On Ialah Permukaan Sesentuh Untuk Peranti Yang Menyerupai Kulit Manusia

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 297 hits
Setiap hari kini menghabiskan lebih lapan jam menyentuh peranti berbentuk empat segi yang diperbuat daripada logam dan kaca Permukaan peranti adalah keras dan sejuk tidak seperti menyentuh kulit manusia Bagi mereka yang mungkin mendambakan ...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang