5h4m Jadual Perjalanan Mesra Muslim Osaka Kyoto Hiroshima Dengan Jr West Rail Pass


 
Wilayah Kansai Jepun mungkin salah satu kawasan yang paling banyak dikunjungi pelancong. Dengan mercu tanda penting di bandar-bandar utama seperti Osaka dan Kyoto, ramai pelancong akan memasukkan beberapa bandar dalam jadual perjalanan mereka. Ya, kita tahu! Kos perjalanan di seluruh bandar di Jepun bukanlah yang paling murah
 
Tetapi adakah anda tahu bahawa dengan JR West Rail Pass, anda dapat menjimatkan tambang pengangkutan anda? Terdapat banyak jenis pas yang tersedia dan anda boleh memilih yang sesuai dengan anda. Dalam jadual perjalanan ini, kami sediakan jadual perjalanan 5H4M Mesra-muslim khas untuk meneroka kawasan sekitar Osaka (Kyoto, Okayama, Hiroshima, Himeji, dan Nara) dengan bantuan JR West Kansai-Hiroshima Pass Area . Dan tahukah anda? Anda akan menjimatkan sejumlah JPY 37,520 (bernilai SGD470 / MYR1427 / IDR4.8M, pada 10 Jan 2019).
 
 
Hari 1: Lapangan Terbang Kansai-Kyoto
Ambil JR West Rail Pass (30 minit)
 
Kami mengesyorkan anda mengambil penerbangan tengah malam dari tanah air untuk ke Lapangan Terbang Kansai supaya anda tiba di Osaka, tepat pada masanya untuk memulakan hari anda! Perkara pertama yang anda ingin dapatkan adalah JR West Rail Pass . Oleh kerana anda akan menjelajah kawasan Kansai dan Hiroshima , kami mengesyorkan untuk  Kansai-Hiroshima Area Pass  kerana ia akan lebih murah daripada membeli perjalanan yang berasingan.  
Pass ini hebat kerana ia meliputi bandar-bandar utama di kawasan Kansai seperti Osaka, Kyoto, Kobe, dan Nara, termasuk Hiroshima dan Okayama juga Itu bukan semua! Anda juga boleh menikmati faedah pengangkutan yang lain yang diliputi oleh pass, seperti kereta tanpa henti Nozomi dan Mizuho (keretapi peluru shinkansen terpantas & kerap), kereta api ekspres dan tempatan terhad, Miyajima Ferry, bandar Hiroshima hop-on hop-off bus, dan banyak lagi. Sila ambil perhatian bahawa anda tidak boleh menaiki Nozomi dan Mizuho dengan Pass JR Nationwide, dan anda perlu menunggu sekurang-kurangnya satu jam untuk menaiki kereta api shinkansen. Nozomi dan Mizuho datang setiap 15-20 minit jadi ianya lebih berguna dan mudah! (bergantung kepada keadaan) PS Anda juga boleh menyewa basikal secara percuma dengan pass ini di salah satu kedai basikal yang berdekatan dengan stesen kereta api.  
 
Untuk mendapatkan JR West Rail Pass adalah mudah; Apa yang perlu anda lakukan adalah menempah tiket anda dalam talian , terus ke Pejabat Tiket JR di Stesen Kansai dan tunjukkan kepada mereka e-mel pengesahan anda. Cara lain untuk mendapatkan pass adalah melalui agensi pelancongan tempatan, seperti JTB atau HIS . Sila ambil perhatian bahawa ia lebih murah jika mendapatkan 5 hari Kansai-Hiroshima Pass dalam talian (JPY 13,500) berbanding dengan mendapatkannya di pejabat tiket itu sendiri (JPY 14,500). Pastikan anda mempunyai pengesahan tempahan anda! Nota: Tempahan dalam talian boleh dibuat 2-27 hari lebih awal.  
Tip: Sesetengah pass JR memerlukan anda untuk menunjukkan pass anda kepada kakitangan untuk memasuki stesen, tetapi perkara yang baik mengenai JR West Rail Pass ialah anda boleh sentuh pass anda di pintu automatik dan masuk ke stesen. Tidak sampai di Lapangan Terbang Kansai? Tiada masalah! Anda juga boleh mengambil JR West Rail Pass anda di stesen ini: Kyoto, Osaka, Shin-Osaka, Hiroshima, Okayama dan banyak lagi!  
Perjalanan ke Kyoto (1h 15 min)
 
Sekarang, ke perhentian pertama perjalanan anda, Kyoto! Cara paling cepat untuk ke Lapangan Terbang Kansai ke Kyoto adalah dengan mengambil kereta ekspres terhad (Haruka). Perkhidmatan kereta api berjalan kira-kira 2 kali sejam dan perjalanan hanya akan membawa anda 1h 15 min!  
Bahagian yang terbaik adalah, kereta Haruka dilindungi oleh Kansai-Hiroshima Pass juga, jadi anda tidak perlu mengeluarkan bayaran tambahan. Tetapi, ambil perhatian bahawa jika anda ingin menempah tempat duduk anda di kereta api, anda perlu membeli tiket yang berasingan.  
Belum lagi kereta api Haruka yang luas dan terdapat juga ruang bagasi yang ditetapkan supaya anda tidak perlu bersempit dengan beg tempat duduk anda! Tetapi jika anda ingin perjalanan yang tidak rumit, anda boleh meletakkan bagasi anda di Lapangan Terbang Kansai dan menggunakan perkhidmatan penghantaran CROSTA . Dengan cara ini, bagasi anda akan selamat dihantar dari lapangan terbang ke Stesen Kyoto atau penginapan anda di Kyoto. Yuran bermula dari JPY 1,000 setiap item setiap hari.  
Stesen JR Kansai
 
Perkhidmatan ini membantu jika waktu daftar masuk anda lambat, dan anda tidak mahu membawa bagasi anda di sekitar. Ia juga hebat jika perhentian pertama anda jauh dari penginapan anda dan anda tidak dapat menyimpan bagasi anda di lobi hotel anda sebelum mendaftar masuk. Sebagai alternatif, jika penginapan anda di Osaka, kami mengesyorkan menggunakan perkhidmatan TA-Q-BIN di Lapangan Terbang Kansai.  
Berjalan melalui gerbang torii di Kuil Fushimi Inari (2h)
 
Dikenali dengan pemandangan yang mengasyikkan terowong pintu torii, Kuil Fushimi Inari mungkin salah satu destinasi paling ikonik Jepun. Struktur tertua di sini adalah dari abad ke -8 tetapi sangat menakjubkan bagaimana ia dipelihara dengan baik. Jalan yang seolah-olah tidak berkesudahan lebih 10,000 gerbang torii di sini akan meninggalkan anda dengan kagum. Adakah anda tahu bahawa gerbang torii dilihat sebagai pintu masuk ke tempat suci?  
Tip: Terdapat banyak pelancong di kuil dan anda mungkin perlu menunggu seketika untuk mendapatkan gambar yang sempurna tanpa sesiapa pun di sekelilingnya. Tetapi tip kami tidak berhenti di pintu torii pertama yang anda lihat! Berjalan lebih jauh dan pengunjung akan berkurangan, jadi anda boleh merakam foto anda.  
Sekiranya anda sukakan cabaran, naik ke jalan utama dan anda akan mendapat ganjaran yang cantik iaitu pemandangan Kyoto! Caj masuk: Percuma Waktu buka: 24 jam (7 pagi – 6 petang jika anda ingin mendapatkan lucky charm) Arah: Dari Stesen Kyoto, ambil JR Nara Line ke Stesen Inari dan berjalan 5 minit ke Fushimi Inari Shrine  
Makan tengahari di Yoshiya Arashiyama (1h)
 
Selepas penat berjalan, masanya untuk makan tengah hari! Berangkat ke Yoshiya di Arashiyama untuk washoku halal (masakan tradisional Jepun). Anda juga boleh mencuba masakan bermusim dari wilayah Saga di sini!  
Cuba Makan Siang Shokado di mana anda akan dapat menikmati hotpot tauhu yang menyegarkan, dengan hidangan sampingan seperti tempura, sashimi dan kaarage ayam. Set makan tengahari berharga dari JPY 1,500. Sekiranya anda lebih suka berbelanja lebih banyak, ambil set Wagyu Shabu-Shabu mereka (dari JPY 5,000) atau set Unagi Rice (JPY 4,000)! Status halal: Menu bersertifikat halal boleh didapati, ruang solat ada dalam restoran Waktu buka: 11 pagi – 5.30 petang setiap hari Arah: Ambil JR San-In Line dari Stesen Kyoto dan turun di Stesen Saga-Arashiyama. Dari sana, berjalan kira-kira 10 minit ke Yoshiya.  
Berjalan bersama Jambatan Togetsu-Kyo (30 minit)
 
Berjalan-jalan di sepanjang Jambatan Togetsu-Kyo (secara literal bermaksud lintasan bulan), yang merupakan salah satu mercu tanda Arashiyama selama lebih dari 400 tahun. Dibina di atas Sungai Katsura yang indah, jambatan itu juga merupakan tempat penggambaran popular untuk banyak filem.  
Sungai, gunung dan jambatan yang indah membuat latar belakang yang sempurna. Percayalah, pemandangannya lebih menakjubkan pada musim bunga atau musim luruh di mana warna-warna pokok menonjol! Sekiranya anda mahu, anda juga boleh menaiki beca di jambatan.  
Hutan Buluh Arashiyama (30 minit)
 
Perjalanan anda ke Arashiyama tidak akan lengkap tanpa membuat lawatan ke Arashiyama Bamboo Forest yang terkenal.  
Berjalan melalui deretan pokok buluh yang dipenuhi dengan kemas dan anda akan merasa seolah-olah anda telah diangkut ke dunia lain. Ia hanya satu pengalaman!  
Kuil Tenryuji (1h)
 
Semasa anda berada di hutan buluh, kenapa tidak berhenti di Kuil Tenryuji? Tapak Warisan Dunia ini dikenali sebagai salah satu kuil 5 kuil Buddha Zen yang terkenal di Kyoto.  
Asal-usul dari kuil itu bermula pada abad ke -14 tetapi kebanyakan bangunannya telah musnah dalam kebakaran dan peperangan selama ini, sehingga kebanyakan dari apa yang anda lihat hari ini adalah dari zaman Meiji.  
Selain kepentingan budaya, Tenryuji juga terkenal dengan salah satu taman terbaik di Kyoto dan pemandangan gunung yang mengagumkan Caj masuk: JPY 500 (tambahan JPY 300 jika anda ingin melihat taman-taman) Waktu operasi: 8.30 pagi – 5.30 petang (sehingga 5 petang dari akhir-Okt hingga lewat-Mar)  
Naik Kereta Api Romantik Sagano (1h)
 
Naik salah satu kereta api yang paling indah yang akan anda ambil dalam kehidupan anda – Kereta Api Romantik Sagano. Kereta api bersiar-siar ini membawa anda dalam perjalanan selama kira-kira 25 minit di sepanjang Sungai Hozugawa antara Arashiyama dan Kameoka.  
Apa yang menawan kereta api adalah reka bentuk mereka yang lama (lengkap dengan bangku kayu!) Yang memberikan rasa nostalgia. Jika anda cukup bernasib baik, anda boleh mendapatkan kabin sepenuhnya terbuka, anda akan dapat melihat pemandangan yang sangat indah pada musim luruh dan musim bunga. Tip: Jika anda menuju ke sini semasa musim puncak, kami cadangkan anda menempah tiket awal untuk memastikan bahawa anda akan mendapat tempat duduk di kereta api! Caj masuk: JPY 620 satu arah Waktu operasi: Kereta pertama berlepas 9.01 pagi, kereta api terakhir berlepas 4.01 malam dari Stesen Torokko Saga. Ditutup pada musim sejuk dari 30 Disember hingga akhir Februari  
Perjalanan kembali ke Osaka (1h)
 
Selepas hari yang memuaskan di Kyoto, sudah tiba masanya untuk kembali ke Osaka dan berehat untuk malam itu! Cara paling cepat untuk pergi ke Osaka dari Kyoto ialah dengan menggunakan laluan JR dan bahagian yang terbaik adalah, JR West Rail Pass anda boleh digunakan di semua kereta api tempatan dan ekspres. Sila ambil perhatian bahawa JR West Rail Pass tidak boleh digunakan di shinkansen antara stesen Shin-Osaka dan Kyoto.  
Anda boleh menggunakan kereta api tempatan (perkhidmatan pantas khas) yang mengambil masa 30 minit dan anda tidak perlu menukar tren. Walaupun shinkansen mengambil masa 25 minit, anda perlu menukar kereta sekali. Oleh itu, kami masih mengesyorkan menggunakan kereta api tempatan antara Osaka dan Kyoto! Selain itu, kereta api tempatan (perkhidmatan pantas khas) beroperasi setiap 15 minit. PS Ingin berbelanja di Osaka? Pastikan anda mendapati 13 item dari kedai ubat tempatan!
 
Masuk ke penginapan anda (30 minit)
 
Akhirnya masa untuk mendaftar masuk ke penginapan anda selepas hari yang panjang! Untuk lokasi yang boleh dikunjungi dan penginapan yang selesa, kami mencadangkan menginap di Hotel Granvia Osaka . Harga bilik berharga dari kira-kira JPY 14,000 (bergantung pada musim)  
Hotel ini terletak betul-betul di atas Stesen Osaka, jadi sangat mudah untuk dikunjungi terutama jika anda menggunakan JR West Rail Pass kerana banyak laluan JR melintasi stesen. Tetapi jika anda memilih sesuatu yang lebih berpatutan tetapi masih dalam jarak berjalan kaki ke Stesen Osaka, kami cadangkan menginap di Hotel Vischio Osaka oleh Granvia (harga bilik dari sekitar JPY 9,000 per malam, bergantung pada musim). Dibuka pada bulan Jun 2018, hotel ini tidak hanya berpatutan tetapi mereka juga melayani sarapan halal! Tetapi ambil perhatian bahawa sebagai sarapan halal hanya terhad kepada 20 sehari, anda perlu meminta sekurang-kurangnya 10 hari lebih awal di laman web mereka . Berikut adalah hotel-hotel lain yang terjangkau berhampiran stesen Osaka: Osaka Guesthouse Hive, Drop Inn, Hotel Nest Osaka Umeda, Hotel Mystays Premier Dojima  
Makan Malam di Ukihashi Hotel Granvia Osaka (1-2h)
 
Jika anda menginap di Hotel Granvia Osaka, terdapat beberapa berita hebat – hotel ini menyediakan pilihan makanan tengah hari dan makan malam yang mesra untuk pelancong Islam.  
Ini adalah peluang anda untuk mencuba halal kaiseki (hidangan tradisional Jepun). Hidangan Ukihashi berharga JPY 8,350 dan termasuk sashimi, kuah yang jelas, hidangan panggang dan masak, beras dan banyak lagi. Anda juga boleh memilih hidangan daging halal panggang dan ayam panggang. Sekiranya anda berada di Ukihashi untuk makan tengah hari, anda boleh mempunyai Bento Box (JPY 3,500)! Status halal: Daging halal boleh didapati, alkohol berkhidmat dalam penubuhan Nota: Rizab makanan anda di laman web mereka sekurang-kurangnya 4 hari lebih awal Harga biasa pengangkutan pada Hari 1: JPY 4,170
 
Hari 2: Okayama
Dengarkan oleh “jam air” Osaka (30 minit)
 
Hari ini 2 dan anda menuju ke bandar Okayama Tetapi sebelum pergi ke sana, kami mengesyorkan melawat pemandangan di Stesen Osaka itu sendiri. Jika anda keluar dari Stesen Osaka melalui pintu masuk selatan, anda akan melihat jam air pancutan air yang menarik.  
Percaya atau tidak, jam ini tidak menggunakan sebarang jam atau tangan untuk menunjukkan masa! Sebaliknya, dengan teknologi yang dipanggil ‘pencetak ruang’, setiap baris air ditembak keluar dari muncung dikawal oleh komputer. Adakah anda tahu bahawa ia telah dinamakan salah satu daripada 12 jam paling indah di dunia oleh CNN Travel? Bukan sahaja masa tunjuk jam, tetapi juga memaparkan bunga bermusim dan hiasan lain. Cukup hebat, kan?  
Belanja di Ekidonki dan Eki Marche Osaka (30 min)
 
Dibuka oleh rantaian Jepun Don Quijote yang terkenal, Ekidonki di Stesen Osaka menjual pelbagai barangan untuk membeli-belah! Bahagian yang terbaik adalah, segala-galanya di sini adalah bebas cukai dan barangan benar-benar berpatutan. Di sinilah anda boleh membeli beberapa hadiah dan cenderahati yang unik untuk orang yang anda sayangi di rumah sambil menunggu kereta api anda ke Okayama .  
PS Anda juga boleh melakukan solat anda di Stesen Osaka ! Terdapat bilik solat yang terletak berhampiran jam air pancut air di South Gate Plaza. Sejadah disediakan tetapi ingat untuk membawa kelengkapan anda sendiri.  
Hop naik kapal Hello Kitty Shinkansen (1h)
 
Sudah tiba masanya untuk membuat perjalanan anda ke Okayama tetapi yang mengatakan perjalanan kereta api perlu menjadi biasa?  
Dengan kereta Hello Kitty shinkansen edisi terhad, perjalanan kereta api anda juga menarik, tetapi anda juga akan mempunyai banyak peluang foto!  
Bahagian yang terbaik adalah, dengan JR Barat Kansai-Hiroshima Pass , anda akan mendapat tunggangan tanpa had (tempat duduk tanpa kerusi) di kereta Hello Kitty tanpa perlu membayar sebarang bayaran tambahan. Pastikan anda menuju ke kereta 1 untuk memeriksa hiasan Hello Kitty khas. Anda juga boleh mengambil gambar dengan patung Hello Kitty atau membeli cenderamata Hello Kitty edisi terhad!  
Pergi ke Kereta 2 untuk Bilik Kawaii di mana tempat duduk, tingkap dan lantai dihiasi dengan hiasan Hello Kitty. Reka bentuk yang menggembirakan ini dijamin untuk meletakkan senyuman di muka anda! Sila ambil perhatian bahawa anda perlu menangkap masa kereta Hello Kitty kerana mereka hanya beroperasi sekali setiap hari. Mereka akan tiba pada 11.13 pagi (Kodama 730) di Stesen Osaka dan berlepas ke Okayama pada jam 11.29 pagi (Kodama 741). Perjalanan mengambil masa kira-kira 1 jam dan anda akan tiba di Okayama jam 12.32 malam. Keretapi Hello Kitty tidak beroperasi pada beberapa hari juga jadi pastikan anda menyemak kalendar kereta sebelum mengambil kereta api!  
Memanjakan dengan shabu-shabu untuk makan tengahari
 
Sebaik sahaja anda sampai ke Okayama, ia akan menjadi sempurna untuk mengisi bahan api dengan beberapa shabu-shabu halal! Berangkat ke Hitorinabe Megu untuk memuaskan keinginan daging anda Set makan tengahari mereka berharga dari JPY 1,200 dan mereka datang dengan daging halal diimport dari Australia dan anda juga boleh memilih antara shabu-shabu dan sukiyaki untuk sup anda.  
Status halal: Daging halal boleh didapati, alkohol berkhidmat dalam penubuhan Waktu buka: 11 pagi – 2 petang (Makan tengahari), 5.30 petang – 10 malam (Makan malam)  
Berjalan kaki melalui Kourakuen Garden
 
Selepas mengisi perut anda, bernafas di Kourakuen Garden, yang telah disenaraikan sebagai salah satu dari tiga taman besar Jepun. Taman ini dibina pada tahun 1700 dan ia mengesankan bagaimana ia mengekalkan penampilan asalnya dari Edo Period hingga hari ini!  
Berjalanlah melalui rumput, kolam dan sungai yang luas yang pasti akan membuatkan anda berasa selesa. Jika anda mempunyai lebih banyak masa untuk ganti, Istana Okayama yang terletak di seberang sungai dari Kourakuen juga patut dikunjungi! Caj masuk: JPY 400 (Dewasa), JPY 140 (Kanak-kanak), kemasukan untuk kanak-kanak kini percuma buat sementara waktu  
Terokai Kurashiki Bikan Historical Quarter (2-3h)
 
Seterusnya, tiba masanya untuk melawat ke jalan-jalan tradisional Kurashiki di mana anda akan merasa seolah-olah anda telah melangkah ke set filem bersejarah. Kawasan ini terkenal dengan rumah-rumah tradisional putih yang dipanggil kominka dan pohon-pohon willow di sepanjang Sungai Kurashiki, yang menjadikan latar belakang yang indah  
Berjalan melalui lorong-lorong Kurashiki dan anda akan dapat melihat sekilas dari abad ke -17 Jepun. Kami mengesyorkan meneroka jalan-jalan bersejarah Kurashiki dalam kimono atau yukata untuk pengalaman budaya yang lebih mendalam!  
Jika anda mahu, anda juga boleh melayari bot persiaran tradisional (JPY 500) dan hanya bersantai di sepanjang sungai, menonton hari berlalu. Arah: Ambil JR Sanyo Line dari Stesen Okayama dan turunlah di Stesen JR Kurashiki. Dari sana, berjalan kaki kira-kira 12 minit ke Kurashiki Bikan Historical Quarter.  
Buat sushi sendiri (2.5-3h)
 
Jika anda sentiasa mahu mencuba tangan anda membuat sushi, inilah peluang anda! Kepala ke Ki Do Ai Raku untuk pengalaman pembuatan sushi yang sahih. Bahagian yang terbaik ialah, koki mempunyai hampir 50 tahun pengalaman membuat sushi, jadi anda tahu anda berada dalam tangan yang baik.  
Kelas pembuatan sushi berharga dari JPY 3,000 bergantung kepada jenis bahan yang anda pilih. Anda juga akan mendapat peluang untuk membuat pelbagai jenis sushi dari nigiri untuk melancarkan sushi. Setiap hidangan datang dengan satu set tempura dan sup juga! Status halal: Pilihan makanan laut yang ada, tidak ada alkohol yang digunakan dalam pembuatan sushi Waktu buka: 11 pagi – 2.30 petang (Makan tengah hari), 5.30 petang – 9.30 petang (Isnin – Sabtu), 5 petang – 9.30 malam (Sun / PH) Nota: Sediakan slot terlebih dahulu kerana kelasnya benar-benar popular! (Hubungi No: +81 86-254-4455, Jepun sahaja)  
Rendam di atmosfera di Dotonbori (2-3h)
 
Ambillah shinkansen dari Okayama kembali ke Osaka dan menuju ke Dotonbori, daerah hiburan utama Osaka. Di sinilah anda akan menemui tanda-tanda neon yang terang dan di antara mereka, lelaki Glico yang terkenal, yang telah mercu tanda Dotonbori sejak tahun 1935!  
Rendam dalam suasana yang meriah di daerah sibuk ini atau mengisi makanan jalanan anda. Kami mencadangkan beberapa ramuan mesra-Muslim seperti ketam panggang atau lobster Jangan lupa menyimpan saham cenderahati atau snek Jepun untuk membawa pulang orang yang tersayang! Harga biasa pengangkutan pada Hari 2: JPY 11,650
 
Hari 3: Hiroshima
Perjalanan ke Hiroshima (1h 20min)
 
Hari ini 3 dan sudah tiba masanya untuk meneroka bandar lain di rantau barat Jepun, Hiroshima! Kebanyakan orang akan mengetahui Hiroshima sebagai bandar yang sebahagian besarnya dimusnahkan oleh bom atom dalam Perang Dunia II, tetapi ia telah dibina semula menjadi sebuah kota moden hari ini.  
Dengan JR West Kansai-Hiroshima Pass , perjalanan anda dari Osaka ke Hiroshima akan mengambil masa hanya 80 minit kerana anda boleh melayari shinkansen yang terpantas, Nozomi. Perlu diketahui bahawa jika anda mempunyai JR Rail Pass di seluruh negara, ia tidak memberikan anda akses kepada Nozomi.  
Lawati Kuil Itsukushima (2-3h)
 
Sekali anda berada di Hiroshima, terus ke salah satu mercu tanda ikoniknya, Kuil Itsukushima di Pulau Miyajima. Terkenal dengan “terapung” gerbang torii, kuil ini mempunyai sejarah lebih dari 1,400 tahun dan telah lama diiktiraf sebagai tapak kudus di Shinto.  
Perhatikan bahawa kuil hanya kelihatan terapung semasa pasang surut jadi pastikan anda memeriksa masa untuk pasang surut dan merancang lawatan anda di sekitarnya. Apabila pasang surut, anda boleh berjalan ke pintu gerbang torii Yuran kemasukan: JPY 300 Waktu buka: Harian 6.30 pagi – 6 petang (Mar – 14 Okt), 6.30 pagi – 5.30 petang (Jan, Feb, 15 Okt – Nov), 6.30 pagi – 5 petang (Dis)  
Lihat rusa anggun di Miyajima (30min – 1h)
 
Tidak banyak orang yang mengetahui ini tetapi selain kuil yang terkenal, Miyajima juga menjadi rumah kepada spesies rusa Sika yang terancam, yang berasal dari Jepun. Rusa Sika telah lama dianggap sebagai binatang suci dan pernah disembah sebagai utusan Tuhan.  
Anda mungkin akan dapat melihat sekeliling rusa ini ketika mereka berkeliaran secara bebas di Miyajima. Mereka adalah haiwan liar tetapi diketahui mesra! Tetapi perhatikan bahawa anda tidak dibenarkan menyentuh, menggoda atau memberi makan rusa. Berhati-hati agar anda tidak meninggalkan apa-apa makanan atau sampah berbaring kerana mereka mungkin memberi makanan kepada sisa makanan, yang mungkin membahayakan kesihatan mereka.  
Mendapatkan ke Pulau Miyajima (10min)
 
Mendapatkan ke Miyajima dari Stesen Hiroshima adalah mudah. Ambil Laluan JR San-yo ke Miyajimaguchi dan kemudian beralih ke Feri Miyajima. Dengan Kansai-Hiroshima Pass , anda tidak perlu membeli tiket tambahan untuk mendapatkan Feri Miyajima untuk sampai ke Pulau Miyajima! Menaiki feri hanya mengambil masa 10 minit dan feri meninggalkan kira-kira 2-4 kali sejam. Lihat jadual waktu di sini .  
Makan tengahari di Zicon (1-2h)
 
Pergi ke pusat bandar Hiroshima untuk makan tengah hari di Zicon, sebuah restoran yang menyajikan makanan kursus bahasa Jepun yang mesra. Ini adalah satu-satunya tempat di mana anda boleh menikmati masakan Hiroshima halal seperti tiram yang sangat goreng dan okonomiyaki gaya Hiroshima. Set kursus mereka berharga dari JPY 5,000, di mana anda juga akan dirawat untuk stik wagyu yang lazat, sushi dan banyak lagi  
Jika anda ingin sesuatu yang lebih murah, cuba set bento mereka! Mereka berharga dari JPY 2,700 dan terdiri daripada daging nasi, daging lembu dan itik dan banyak lagi, jadi anda pasti akan mendapat hidangan yang enak. Perhatikan bahawa anda perlu menyimpan makanan halal anda terlebih dahulu. Hubungi +81 82-258-2229 atau e-mel [email protected] . Set-set bento perlu dikhaskan sekurang-kurangnya 2 hari lebih awal sementara makanan kursus dikhaskan sekurang-kurangnya 5 hari lebih awal. Status halal: Daging halal boleh didapati, alkohol berkhidmat dalam penubuhan Waktu buka: 11.30 pagi – 2 petang (Makan tengahari), 6 petang – 11 malam (Makan malam)  
Hop di atas bas persiaran Hiroshima
 
Selepas makan tengah hari di Zicon, bersiar-siar di Meipurupu, bas persiaran “hop-on hop-off” di Hiroshima. Ini adalah cara terbaik untuk menampung pemandangan penting Hiroshima, terutamanya jika anda hanya mempunyai satu hari di bandar. Apa lagi, dengan JR West Kansai-Hiroshima Pass , anda boleh mendapatkan bas secara percuma!  
Terdapat 3 laluan – oren, hijau dan lemon – dan semuanya bermula dari Stesen Hiroshima, yang menjadikannya sangat mudah untuk pelancong!  
Menghidupkan semula sejarah di Kubah Atomic Bomb (1-2h)
 
Sekiranya terdapat satu tempat yang tidak boleh dilepaskan semasa berada di Hiroshima, itu adalah Kubah Bom Atom. Kubah itu dekat dengan tempat bom atom jatuh, tetapi ia berjaya mengelakkan pemusnahan lengkap dan mayatnya tetap utuh hari ini.  
Lebih daripada sekadar sejarah yang penting, kubah juga merupakan peringatan mengenai kekejaman perang Selain daripada Kubah Bom Atom, berjalan kaki di sekitar Taman Memorial Keamanan juga bernilai masa anda kerana anda dapat melihat struktur yang didirikan sebagai ingatan kepada mangsa-mangsa bom atom. Arah: Untuk sampai ke kubah dan Peace Memorial Park, ambil salah satu daripada 3 laluan persiaran dari Stesen Hiroshima.  
Dapatkan pemandangan burung Hiroshima (1-2h)
 
Sudah tiba masanya untuk melawat salah satu tempat teratas Hiroshima, Menara Orizuru, dan menangkap pemandangan mata Hiroshima! Terletak tepat di sebelah Kubah Bom Atom, menara 50 meter adalah salah satu daripada beberapa bangunan tinggi di sekitar Peace Memorial Park.  
Berangkat ke Dek Pemerhatian di tingkat teratas untuk pemandangan panorama bandar. Apa yang bagus tentang geladak ialah bagaimana ia terbuka, dengan halangan kecil kepada pandangan Sudah tentu hebat untuk duduk dan bersantai di geladak semasa anda melihat Kubah Bom Atom dari atas, atau tanah kosong di mana bom itu jatuh.  
Mempunyai Ramen yang lazat di Ayam-Ya (1h)
 
Ambil Nozomi shinkansen kembali ke Osaka dan anda akan sampai tepat pada waktunya untuk makan malam. Setelah seharian bersiar-siar, tukarkan ramen yang enak dan enak di Ayam-Ya Nanba.  
Dengan cawangan-cawangan di Kyoto dan Tokyo, rantai halal ramen popular ini menggunakan sup berasaskan ayam untuk ramen mereka dan rasa pasti mencecah tempat! Cuba tandatangan mereka ramen kedelai ramen (JPY 780) yang dihidangkan dengan irisan ayam dan telur. Percayalah, anda akan meremehkan setiap sup kuih yang lazat. Ramen pedas mereka (JPY 850) juga terkena pelawat Muslim! Status halal: Bersertifikat halal Waktu buka: 11.30 pagi – 2.30 petang, 6 petang – 10 malam, ditutup pada hari Isnin (pesanan terakhir pukul 9.30 malam) Harga biasa pengangkutan pada Hari 3: JPY 20,550
 
Hari 4: Himeji-Kinosaki Onsen 
Perjalanan ke Himeji (30 minit)
 
Mulakan hari anda dengan perjalanan ke Himeji di wilayah Hyogo. Ambil shinkansen dari Stesen Shin-Osaka yang akan membawa anda terus ke Himeji. Perjalanan akan mengambil masa hanya 30 minit. Tenggelamkan diri anda dalam sejarah Jepun di Istana Himeji (2.5-3h)
 
Salah satu acara utama Himeji ialah Istana Himeji. Kastil ini masih mengekalkan senibina abad ke- 17 dan mempunyai sejumlah 83 bangunan! Istana Himeji juga merupakan salah satu daripada beberapa mercu tanda pertama Jepun yang akan disenaraikan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO pada tahun 1993.  
Adakah anda tahu bahawa Istana Himeji dianggap sebagai salah satu istana yang paling menakjubkan di Jepun kerana keindahannya yang tidak tertandingi dan kompleksnya yang terpelihara dengan baik? Tip: Pastikan anda memakai kasut yang selesa ketika menjelajah Istana Himeji kerana kawasannya besar dan terdapat banyak tangga dan cerun curam!  
Berikut adalah fakta yang menarik – Himeji juga dikenali sebagai Istana White Heron sebagai struktur Main Keep menyerupai serigala putih dalam penerbangan! Yuran kemasukan: JPY 1,000 Waktu buka: 9 pagi – 5 petang (sehingga 6 malam dari akhir April hingga Ogos), kemasukan terakhir ialah 1 hari sebelum penutupan)  
Nikmati tempura di Kamifuku (1h)
 
Selepas semua yang berjalan di Istana Himeji, anda mesti sangat lapar! Isi perut anda dengan tempura lazat Kamifuku. Bahagian yang terbaik adalah, kedai makan benar-benar boleh diakses; ia hanya 3 minit berjalan kaki dari stesen Himeji  
Menu halal mereka menawarkan 3 set berbeza – tempura sayuran, tempura atau tempura dengan sashimi (dari JPY 1,140). Tempura adalah benar-benar ringan dan rangup, dan anda akan ditinggalkan dengan sempurna. Status halal: Menu halal boleh didapati, perkakas sekali pakai boleh didapati atas permintaan Waktu buka: 11 pagi – 2.30 petang (Makan tengah hari), 5 petang – 10 malam (Makan malam) Tip : Anda mahu bersembahyang? Pergi ke Bangunan Bas SHINKI di sebelah Kamifuku. Mat dan pakaian sembahyang boleh didapati.  
Perjalanan ke Kinosaki Onsen (1h 43 min)
 
Buat jalan ke utara ke Kinosaki Onsen, yang dikenali sebagai salah satu bandar onsen terbaik di Jepun. Dari Stesen Himeji, ambil ekspres “Hamakaze” yang terhad yang akan membawa anda terus ke Stesen Kinosakionsen. Perjalanan mengambil masa kurang dari 2 jam.  
Masuk ke ryokan (30 minit)
 
Ya, malam terakhir perjalanan anda akan dibelanjakan dalam ryokan (penginapan Jepun tradisional)! Sebagai onsen awam akan memerlukan anda melepaskan semua pakaian anda, kami mencadangkan untuk menempah bilik dengan onsen peribadi supaya anda masih dapat menikmati pengalaman onsen sambil tetap menjaga kesopanan anda.  
Beberapa ryokan yang menawarkan hadiah peribadi adalah Tajimaya, Kinosaki Onsen Kojinmari, Nishimuraya Honkan, Ryokan Sensui dan Tsubakino Ryokan.  
Nikmati mandi kaki air panas yang santai atau onsen peribadi (1-2h)
 
Ia akan menjadi sisa untuk datang ke Kinosaki Onsen dan tidak berenang di mata air panas mereka. Adakah anda tahu bahawa mata air panas di sini dipercayai mempunyai kekuatan penyembuhan?.  
Kebanyakan pengembara ke Kinosaki akan mandi dalam salah satu daripada 7 orang awam mereka tetapi kerana semua orang memerlukan anda untuk melepaskan semua pakaian anda, kami mengesyorkan mencuba footbath awam! Terdapat 5 kaki di Kinosaki – di luar Satono-Yu (berhampiran Stesen Kinosakionsen), di sebelah Kinosaki Literature and Art Museum, di luar Yanagi-Yu, di sebelah Ichino-Yu dan berhampiran Kinosaki Ropeway. Jika ryokan anda mempunyai onsen peribadi, anda juga boleh menikmati mandi yang menyenangkan dari keselesaan bilik anda sendiri. Tip: Sila ambil perhatian bahawa jika anda menuju ke tapak kaki, anda perlu membawa tuala sendiri atau mengambil satu dari ryokan anda!  
Rendam dalam suasana tradisional Kinosaki di yukata (1h)
 
Pengalaman ryokan anda tidak akan lengkap tanpa mencuba yukata. Ia adalah tradisi memakai yukata semasa penginapan anda di Kinosaki Onsen sehingga anda akan melihat pelancong lain melakukan perkara yang sama. Ini pastinya salah satu cara terbaik untuk melibatkan diri dalam budaya Jepun  
Setiap bilik di ryokan dilengkapi dengan yukata untuk tetamu dan mereka biasanya mempunyai corak tersendiri. Selepas anda berpakaian yukata, bersiar-siar di jalan-jalan tradisional Kinosaki dan rendam di atmosfera bandar yang menarik ini, dengan pokok-pokok willow, sungai dan bangunan lama.  
Makan makanan mewah di Kaichuen, Okesho Sengyo (1h)
 
Craving untuk makanan laut segar? Okesho Sengyo adalah pasar ikan segar dan restoran yang digulung dalam satu, dengan Kaichuen di tingkat dua. Anda boleh memilih makanan laut yang anda sukai, dan restoran akan menyediakannya untuk anda. Ingat bahawa alkohol adalah dalam kicap, jadi kami menasihatkan anda untuk makan mengikut budi bicara anda sendiri. Waktu buka: 9 pagi – 5 petang Laman web Harga pengangkutan biasa pada Hari 4: JPY 6,560  
Hari 5: Nara
Perjalanan ke Nara (3h 45min)
 
Ia adalah hari terakhir perjalanan anda. Tetapi bukan masa untuk meninggalkan Jepun lagi! Semak ryokan anda dan pergi ke Nara , perhentian terakhir anda! Mengambil kereta api ekspres terhad (Hashidate) dan beralih ke JR Nara Line di Kyoto. Perjalanan akan membawa anda kira-kira 3h 45min, jadi bercadang untuk pergi lebih awal.  
Simpan bagasi anda di Stesen Nara (15 minit)
 
Jika anda bimbang untuk menyeret beg anda pada hari terakhir anda, gunakan perkhidmatan storan bagasi di Stesen Nara. Terdapat loker utama yang terletak di tingkat 1 dan 2 tingkat JR Nara Station, dan mereka berharga dari JPY 300. Setiap bayaran akan berlangsung sepanjang hari, jadi anda tidak perlu risau!  
Bagi anda yang mempunyai beg yang lebih besar, pergi ke Pusat Maklumat Pelancongan JR Nara yang mempunyai ruang penyimpanan bagasi. Fi di sini adalah JPY 600 setiap item. Waktu operasi: 9 pagi – 7 malam Cari pusat maklumat di luar bangunan timur bangunan stesen!  
Terokai Nara pada roda (15 min)
 
Untuk hari terakhir anda di Nara, bukannya berjalan, mengapa tidak mencuba sesuatu yang berbeza dan sebaliknya? Menyewa basikal mudah dengan perkhidmatan Rent-A-Kitaran (Ekirin Kun) di Stesen JR Nara.  
Bahagian yang terbaik adalah, penyewaan basikal percuma dengan JR Barat Kansai-Hiroshima Pass anda ! Ambil perhatian bahawa bilangan basikal adalah terhad dan ia adalah asas pertama-datang-mula-mula berkhidmat. Selain daripada Nara, anda juga boleh menyewa basikal secara percuma di gerai-gerai yang berpartisipasi di bandar-bandar lain yang dilindungi oleh JR West Rail Pass seperti Osaka, Kyoto dan Okayama.  
Berinteraksi dengan rusa di Nara Park (1h)
 
Kura-kura bercakap adalah kemuncak utama mana-mana pengembara ke Nara. Terdapat beratus-ratus rusa perayauan bebas di Nara Park dan mereka dilihat sebagai simbol kota  
Tidak seperti di Miyajima, anda boleh memberi makan rusa di Nara Park. Apa yang perlu anda lakukan ialah membeli beberapa keropok rusa dan anda sudah siap! Apa yang menarik adalah bahawa rusa di sini akan tunduk seperti orang Jepun, tetapi mereka membungkus memerlukan “kemahiran” tertentu  
Pertama, anda perlu memegang keropok di atas kepala rusa dan mereka akan tunduk sekali, kemudian meletakkan keropok di belakang anda untuk tunduk kedua. Letakkan keropok ke atas kepala mereka sekali lagi untuk tunduk terakhir sebelum akhirnya memberi makan mereka. Nota: Walaupun rusa cukup jinak, mereka boleh menjadi agresif jika mereka tahu bahawa anda mempunyai makanan atau akan memberi makan kepada mereka, jadi berhati-hatilah! Mengagumi Kuil Todaiji (1h)
 
Sekiranya anda mempunyai masa untuk meluangkan masa, berkunjung ke Kuil Todaiji, yang terletak di Taman Nara. Todaiji adalah kuil Buddha yang penting di Jepun dan ia merupakan salah satu Kuil Tujuh Besar.  
Tapak Warisan Dunia UNESCO juga terkenal dengan perumahan Buddha gangsa yang terbesar dan tertua di dunia. Ia membuka mata untuk mengagumi struktur hebat ini dan memahami pengabdian para Budha, walaupun kepercayaan kita berbeza Yuran kemasukan: JPY 600 Waktu buka: 7.30 pagi – 5.30 petang (Apr – Okt), 8 pagi – 5 petang (Nov – Mar)  
Makan siang di Jinniyah (1h)
Salah satu tempat terkenal yang menyajikan makanan halal ialah Halal Ramen Naramachi Jinniyah, yang terletak di daerah bandar lama Naramachi. Habiskan ramen nikmat mereka (dari JPY 850), mangkuk beras ayam teriyaki atau ayam bakar (dari JPY 500)!  
Bukan sahaja restoran ini menyajikan makanan yang lazat, tetapi ia juga mempunyai kawasan tempat duduk tatami sehingga anda dapat menikmati cara makan tradisional Jepun. Sila ambil perhatian bahawa anda perlu membuat tempahan 2 hari lebih awal dan pembelian JPY 1,000 atau lebih diperlukan setiap orang. E-mel [email protected] untuk membuat tempahan anda. Status halal: Ada daging halal, kemudahan doa dalam penubuhan Waktu buka: 11.30 pagi – 6 malam (Jumaat – Isnin), ditutup pada hari Rabu dan Thur  
Membeli-belah di Naramachi (1-2h)
 
Nikmati belanja minit terakhir di Naramachi sebelum anda membuat perjalanan ke Lapangan Terbang Kansai. Naramachi pernah menjadi daerah pedagang Nara tetapi kini diisi dengan kedai, restoran dan butik.  
Hilangkan diri anda di jalan-jalan Naramachi yang sempit dan berliku-liku dan anda juga boleh menemui beberapa kraftangan Nara dan cenderahati yang unik!  
Perjalanan ke Lapangan Terbang Kansai (1h 20 min)
 
Akhirnya masa untuk meninggalkan Jepun dan sentiasa sukar untuk mengucapkan selamat tinggal pada masa itu Ambil Laluan JR Yamatoji dari Nara dan beralih ke ekspres “Haruka” yang terhad di Stesen Tennoji. Perjalanan akan membawa anda sekitar 1h 20min.  
Jika anda masih berasa lapar, Lapangan Terbang Kansai mempunyai pelbagai pilihan makanan halal! Kepala ke restoran-restoran ini: Oraga-soba, The U-Don dan Sojibo Anda juga boleh melakukan solat di lapangan terbang di mana-mana bilik solat 3 lapangan terbang: T1 3F di samping Korean Air Lounge, Kawasan Pintu Berlepas Antarabangsa North Wing dan South Wing Gate. Bilik-bilik doa dipisahkan oleh jantina dengan kawasan wudhu. Tambahan pula, ada juga tikar dan pakaian doa! Harga biasa pengangkutan pada Hari 5: JPY 8,090  
Jumlah Pecahan Kos dengan Pas Kawasan Kansai-Hiroshima
 
Jumlah harga pengangkutan tanpa JR West Rail Pass : JPY 51,020
Kos JR Pasaran Barat Kansai-Hiroshima : JPY 13,500
Jumlah yang disimpan: JPY 37,520!
 
Bet anda tidak tahu ada begitu banyak pemandangan, budaya dan makanan halal yang menarik di kawasan Kansai Jepun dan seterusnya! Dengan JR Barat Kansai-Hiroshima Pass , bukan sahaja anda dapat melakukan perjalanan dengan mudah di sekitar Osaka dan Kyoto, anda juga dapat meneroka Okayama dan Hiroshima . Tambahan pula, anda akan dapat menikmati banyak simpanan dengan JR West Rail Pass . Jadi, jika anda tidak pernah memikirkan meneroka bahagian Jepun ini, kami harap panduan kami telah memberi inspirasi kepada anda untuk berbuat demikian. Masa untuk merancang perjalanan anda dan jalan keluar!
 
Nota: Artikel ini ditulis pada 10hb Januari 2019, dan butiran tertakluk kepada perubahan.
The post 5H4M Jadual Perjalanan Mesra Muslim Osaka-Kyoto-Hiroshima (& Lebih) Dengan JR-WEST Rail Pass appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/5h4m-jadual-perjalanan-mesra-muslim-osaka-kyoto-hiroshima-lebih-dengan-jr-west-rail-pass/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senso Ji Panduan Mesra Muslim Ke Asakusa Tokyo

Senso Ji Panduan Mesra Muslim Ke Asakusa Tokyo

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 544 hits
Tokyo sentiasa menjadi destinasi utama untuk semua pelancong dan ianya bukan sesuatu yang asing Destinasi ini mempunyai gabungan yang menarik menjadi salah satu tempat yang paling moden di dunia sambil terus berpegang pada tradisi uniknya D...
Zamri Vinoth Ditahan Rani Kulop Netizens Muslim Lapor Polis Dedah Bukti Hindu Akui Tuhan Ada 330 Juta

Zamri Vinoth Ditahan Rani Kulop Netizens Muslim Lapor Polis Dedah Bukti Hindu Akui Tuhan Ada 330 Juta

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 918 hits
SEMASA Nampaknya pergaduhan antara komuniti muslim dan Hindu di sosial media semakin memuncak dengan penahanan pendakwah bebas yang juga anak murid Zakir Naik Zamri Vinoth Zamri Vinoth ini juga dibela oleh Ustaz Firdaws Wong Mufti Perlis Us...
Informasi Peguam Muslim Diseru Jadi Benteng Islam Negara T Pemuda Pas

Informasi Peguam Muslim Diseru Jadi Benteng Islam Negara T Pemuda Pas

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 317 hits
KUALA LUMPUR Peguam Muslim mesti memiliki perancangan strategik untuk menerajui sektor kritikal negara termasuk antaranya bidang perundangan yang sangat berkait dengan kewajipan menegakkan keadilan Seruan tersebut dinyatakan Timbalan Ketua ...
Pemandu As Langgar Pejalan Kaki Disangka Muslim Makin Teruk Perkauman Di As

Pemandu As Langgar Pejalan Kaki Disangka Muslim Makin Teruk Perkauman Di As

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 204 hits
Insiden perkauman di universiti AS meningkatLOS ANGELES 27 April Seorang lelaki California yang sengaja melanggar sekumpulan orang mengakibatkan lapan cedera kerana menganggap mereka merupakan Muslim menurut polis semalam Pemandu Isaiah Peo...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools