5 Yummi Reasonable Western Food Places In Kuala Lumpur


5 Yummi & Reasonable Western Food Places in Kuala Lumpur
assalamualaikum and hello lads! makan sudah semestinya menjadi pilihan nombor satu rakyat Malaysia. apatah lagi Malaysia ini mempunyai pelbagai jenis makanan yang boleh kita cuba. aku? mestilah suka makanan kampung dan western. makanan kampung ni senang je nak masak tapi western? hmm agak complicated juga jadi aku lebih selesa makan di kedai western sahaja. tapi tahu tak korang dekat mana nak cari kedai western dengan harga berpatutan ni? ha, meh sini tengok senarai yang ada di bawah.



#1- SOULed OUT
SOULed OUT cafe ni mula beroperasi sebagai sebuah kafe kejiranan kecil di Mont Kiara sejak tahun 1996 lagi. Kalau korang teringin nak makan makanan western tapi agak susah nak cari, korang boleh cuba kunjungi SOULed OUT cafe ni. 
Korang nak makan apa? Lamb chop, steak, pasta? Tak ada hal lah. Semua yang korang nak pasti ada kat sini dan harga dia pun tak adalah mahal sangat. 


Selain itu, kalau korang nak tahu pengunjung yang datang kat sini selalunya memang rasa macam pulang kerumah sebab ia adalah tempat yang memang sempurna untuk dikunjungi dan meluangkan masa bersama -sama dengan rakan-rakan atau ahli keuarga.
ALAMAT: NO. 20, Jalan 30/70 A Desa,Taman Sri Hartamas, 50480 Kuala Lumpur
#2-The Good Batch
Untuk peminat-peminat kopi dan makanan yang sedap, mungkin korang boleh singgah dekat The Good Batch ni. Sebab kat sini memang diorang hidangkan banyak jenis kopi yang guarenteed power. 

Gabungan sarapan lewat pagi (brunch) dan bar sepanjang hari juga menjadi sebab kenapa The Good Batch adalah salah satu sebab kenapa The Good Batch mendapat ramai pelanggan. Memang korang wajib datanglah! 
Tambah pulak yang duduk dekat Damansara Uptown tu. yang bestnya, pelaksanaan sentuhan Malaysia kedalam makanan fusion diorang ni memang telah memberi satu perubahan yang sangat menarik kepada hidangan diorang dan berjaya menarik minat pelanggan-pelanggan diorang.
ALAMAT: 53, Jalan SS 21/1A, Damansara Uptown, Petaling Jaya, Selangor.#3 - KGB~Killer Gourmet Burgers

Bagi yang suka pada menu burger dengan ring onion dan sebagainya, KGB~Killer Gourmet Burgers boleh memberikan kepuasan dalam menikmati burger ini. Menu yang disediakan juga sangat banyak dengan pelbagai bahan. Sos meleleh-leleh menambahkan lagi nikmat bagi para pencinta burger. 
Antaranya ialah Bobcat Club, The Shack, Bella Bomb dan Tornado. Pilihan makanan lain juga turut didapati di sana seperti stik yang juga turut disediakan.
Suasana kedai dia pun agak best dengan bertemakan suasana yang agak ‘cozy’’ dan relaks. Jadi memang selesalah kalau nak nikmati makanan korang dengan aman tanpa sebarang gangguan. Memang puas hati!
Alamat: 3, Jalan Telawi 2, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur Waktu Beroperasi: Isnin -Khamis (12 am -10.30pm) | Jumaat - Ahad (12am - 11pm)



#4 - Podgy & The Banker
Berangan nak makan makanan mewah tapi takde modal? Datanglah dekat Podgy & The Banker ni sebab kafe ni menyediakan menu yang mewah dengan harga yang agak murah. Tempat ni popular sebagai tempat untuk sarapan pagi disebabkan oleh menunya yang kebanyakan berasaskan roti, telur dan kopi yang amat menyihatkan. 

Disamping itu, kafe ini juga merupakan antara salah satu kafe paling popular di sekitar Sri Hartamas. Pelanggannya juga terdiri daripada semua peringkat umur termasuklah kanak-kanak.
ALAMAT: 2, Jalan Sri Hartamas 8, Sri Hartamas, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah    Persekutuan Kuala Lumpur.#5 - Wondermilk
Setelah makan menu yang best-best tentu nak juga makan makanan manis sebagai pencuci mulut kan? Makanan western tanpa desert mana lengkap. Untuk tujuan ni boleh cuba cafe Wondermilk. Wondermilk ni mempunyai tiga cawangan dan salah-satunya adalah di Damansara Uptown. 

Ia dah mula beroperasi sejak beberapa  tahun yang lalu dan sejak ia dibuka, memang ia sangat terkenal dengan kek cawannya yang lazat dan berwarna-warni. Selain daripada kek cawan yang amat menyelerakan, ia juga menyediakan hidangan yang agak simple seperti burger, sandwich, hotdog dan lain-lain. 
Walaupun kedengaran simple, tapi penangan dia memang padulah. Sekali cuba mesti tak cukup punya. Dari segi perhiasan dalaman pulak, memang cantik. Untuk korang yang kaki ambik-ambik gambar sebelum makan tu, Wondermilk ni memang tempat yang sesuailah untuk korang.
ALAMAT: 41, Jalan SS 21/1a, Damansara Utama, 47400 Petaling Jaya, Selangor.
Dambakan Menu Western Food Yang Best? Boleh Order Online Untuk Nikmati Di Rumah Menu western memang menjadi kegemaran ramai orang. Mungkin disebabkan oleh rasa dan gaya persembahannya. Para pengemar daging khususnya tentu akan sangat happy dengan adanya tempat makan western food near me yang best best! Bila teringatkan menu chicken chop dan burger terus hati rasa teringin. Makin best jika dapat menikmati menu pencuci mulut yang manis dan sedap selepas itu. Jadi jika anda rasa sangat berminat untuk nikmati menu makanan barat begini, tak perlu nak susahkan diri. Buat saja pesanan secara atas talian di dalam website Foodpanda dan nikmatilah bila makanan telah selamat sampai nanti. 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.amysyeera.com/2020/05/5-yummi-reasonable-western-food-places.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kkm Kesan Kluster Baharu Libatkan Tapak Pembinaan Di Kuala Lumpur

Kkm Kesan Kluster Baharu Libatkan Tapak Pembinaan Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 328 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia telah mengesan satu lagi kluster baharu iaitu kluster tapak pembinaan di Kuala Lumpur Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata terdapat 28 kes positif jangkitan Covid 19 telah dikenal pas...
Bawa Balik Juadah Ramadan Ta Pau Selera Kampung Dari Vivatel Kuala Lumpur

Bawa Balik Juadah Ramadan Ta Pau Selera Kampung Dari Vivatel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 500 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan sekalian Alhamdulillah kita masih diberi kesempatan dan peluang untuk terus merasai Ramadan tahun ini walaupun dalam serba berjaga jaga terutam...
32 Gambar Suasana Ibu Kota Kuala Lumpur Lengang

32 Gambar Suasana Ibu Kota Kuala Lumpur Lengang

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 322 hits
Assalamualaikum Salam 7 Ramadhan 1441 Hari ini merupakan hari ke 2 PKP Fasa 4 bagi seluruh rakyat Malaysia Rakyat Malaysia telah melalui 3 Fasa sebelum ini yang mana Fasa 1 bermula pada 18 MAC 31 MAC 2020 Fasa 2 bermula 01 APR 14 APR 2020 F...
5 Tempat Makan Untuk Menu Burger Yang Best Di Most Kuala Lumpur

5 Tempat Makan Untuk Menu Burger Yang Best Di Most Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 316 hits
5 Tempat Makan Untuk Menu Burger Yang Best Di Most Kuala LumpurBulan puasa ada hari kita teringin nak makan burger yang best Saya ada beberapa tempat makan untuk menu burger yang best di most Kuala Lumpur Ini pun perkongsian dari sahabat sa...
Authentic Family Ramadhan Recipes Shared By Kuala Lumpur Convention Centre S Chefs

Authentic Family Ramadhan Recipes Shared By Kuala Lumpur Convention Centre S Chefs

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 476 hits
Kuala Lumpur Convention Centre s Chefs share recipesfor their signature Ramadan dishes with Malaysian is celebrating the month of Ramadan with fellow Malaysians in a very different way this year by sharing the recipes of some of its signatu...
Menu Berbuka Puasa Terbaik Dari Hotel Maya Kuala Lumpur Cubalah

Menu Berbuka Puasa Terbaik Dari Hotel Maya Kuala Lumpur Cubalah

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 543 hits
Pernah menikmati buffet Ramadan dari Hotel Maya Kuala Lumpur Yang pernah tentu tahu akan keenakan menu yang ditawarkan tu Bagi yang belum pernah rasa harus cuba Enak dan berbaloi Hari tu ada cuba beberapa menu berbuka puasa dari Hotel Maya ...
Perjalanan Rentas Negeri Bermula Esok Bagi Yang Terkandas Di Kuala Lumpur

Perjalanan Rentas Negeri Bermula Esok Bagi Yang Terkandas Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 6/5/2020 - jumlah : 415 hits
PERJALANAN merentas negeri melalui aplikasi Gerak Malaysia mulai esok dikhususkan untuk yang terkandas di Kuala Lumpur pulang ke kediaman mereka di negeri lain Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata selain membenarkan orang ra...
5 Best Muslim Halal Cafes You Can Check In Kuala Lumpur

5 Best Muslim Halal Cafes You Can Check In Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 528 hits
Assalamualaikum hai readers Alhamdulillah pejam celik pejam celik kita dah pun tempuh 5 Ramadan kan Ramadan kali ni dalam suasana PKP So macam mana pada korang semua Pada cik mimi semua tu takde masalah Everything dalam keadaan yang terkawa...
Ramadan Tapau Vivatel Kuala Lumpur Selera Kampung

Ramadan Tapau Vivatel Kuala Lumpur Selera Kampung

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 380 hits
Ramadan kali ni memang berbeza sangat sebab kita semua masih dalam keadaan berjaga jaga Banyak Buffet Ramadan yang terpaksa cancel Kalau tak tiap tiap kali Ramadan mesti Eyza kalut nak berbuka dekat Buffet Ramadan Ada hikmahnya jugak semua ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered