5 Western Restaurant You Must Check In Kuala Lumpur Malaysia


5 Western Restaurant You Must Check in Kuala Lumpur, Malaysia

Menonton rancangan tv dari negara-negara eropah tentu membuatkan anda tertarik dengan berbagai hidangan barat yang disajikan. Anda tak perlu lah sampai terpaksa mengunjungi negara tertentu hanya untuk merasai hidangan yang ditunjuk kan.

Di Malaysia sendiri sudah banyak restoran barat yang anda boleh dapat nikmati berbagai hidangan barat tanpa perlu keluar negara .Here are 5 western restaurant you must check in Kuala Lumpur, Malaysia.


#1- Western Express
Kebanyakan orang semestinya sudah mengenali restoran ini dengan murtabaknya yang dikatakan agak tebal dan juga sedap. Akan tetapi makanan barat juga merupakan hidangan yang istimewa yang utama di restoran Western Ekspress ini. 
Antara menu barat yang menjadi pilihan orang ramai di sini ialah Chicken Chop dan juga Fish & Chip yang dibakar dan juga menjadi menu yang harus di cuba apabila anda berada di restoran ini. Sos lada hitam yang membanjiri Chicken Chop diakui sedap oleh ramai pelanggan yang telah mencubanya. 

Antara menu barat lain yang dihidangkan di sini ialah The Slopper dan bahan yang yang digunakan untuk membuatnya ialah sosej, coleslaw (sayuran cincang berkuah likat), fries dan telur bersama sos cendawan dan mayonis. 
Dan bagi sesiapa yang ingin mencuba murtabak yang dihidangkan restoran Western Ekpress ini anda disarankan mencuba Murta Burger. Ianya merupakan burger versi murtabak. Harga yang ditawarkan sangat berpatutan dan layanannya juga sangatlah bagus.  
Alamat: 52-G, Danau Lumayan 1, Pusat Perniagaan Danau Lumayan Off Jalan Tasik Permaisuri 1, Bandar Tun Razak,  56000 Cheras, Kuala Lumpur
Waktu operasi: Setiap hari, 6 pm – 3 am


#2- Killer Gourmet Burger - KGB



Kepada peminat-peminat tegar burger boleh singgah ke restoran KGB ini kerana ia sememangnya terkenal dengan kualiti burger yang sememangnya dijamin terbaik. Burger yang dihidangkan di sini sememangnya berbeza daripada burger yang   dihidangkan di tempat lain. 
Terdapat pelbagai jenis burger yang terdapat di sini seperti Bobcat Club, The Shack, Bella Bomb dan Tornado. Harga untuk hidangan di restoran Killer Gourmet Burger ini sememangnya berpatutan. 
Alamat: 3, Jalan Telawi 2, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur
Waktu operasi: Setiap hari, Isnin – Khamis (12 – 10.30 pm) manakala Jumaat – Ahad (12 – 11 pm)



#3- Paksu Chicken Chop 
Perkara utama yang pelanggan tahu mengenai restoran ini ialah harganya yang murah. Dan Chicken Chop yang rangup dan lembut dibanjiri sos lada hitam yang istimewa sememangnya menjadi hidangan utama restoran ini. Anda juga boleh menikmati hidangan barat yang lain selain Chicken Chop seperti Lamb Chop, Spaghetti Carbonara dan juga pankek.  
Saiz hidangan untuk setiap menu juga agak besar jadi ia sememangnya akan memuaskan selera anda semua. Selain itu restoran Paksu Chicken Chop ini cukup selesa dan ianya terletak  betul-betul di hadapan Masjid Jamek Saad bin Abi Waqqas, jadi pelanggan yang beragama Islam boleh menunaikan kewajipan sewaktu menunggu meja atau selepas menikmati hidangan di restoran Paksu Chicken Chop ini.

Alamat: 289,, 279, Jalan Gombak, Kampung Kuantan, 53100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
Waktu operasi: Setiap hari, 4.30 pm – 12 am

#4- The Grato® Original by Chef Yasser
Kualiti hidangan barat yang dihidangkan di sini sememangnya terbaik kerana restoran The Grato ini dimiliki oleh seorang chef profesional yang agak terkenal dan nama beliau ialah Chef Yasser. Restoran The Grato ini bukan sahaja menyajikan makanan Barat malah terdapat juga makanan Itali seperti  piza, pasta, burger dan nachos. Persembahan hidangan di restoran ini juga semestinya menarik dan juga cantik. 

Sebenarnya sudah banyak hidangan yang dipuji oleh pelanggan seperti piza, burger dan juga pasta. Walaubagaimanapun, piza merupakan hidangan yang sering disebut-sebut oleh para pelanggan yang telah pernah mencubanya. 
Suasana di restoran ini juga sangat selesa dan dekorasinya juga sangat menarik. Bukan itu saja, restoran The Grato ini juga pernah muncul dalam rancangan Jalan-Jalan Cari Makan. Jadi tidak hairanlah bila ramai pelanggan yang menjadikan restoran ini sebagai lokasi makanan barat kegemaran mereka. 
Alamat: Lot 531, Jalan AU 1/4D Jelatek Business Centre, Taman Keramat Permai, 54200 Kuala Lumpur
Waktu operasi: Setiap hari kecuali Isnin, 4.30 – 11.30 pm

#5- Copper 
Restoran ini menghidangkan masakan dari Eropah dan juga Mediterranean. Restoran yang terletak di Menara Shell ini juga mempunyai gaya mewah yang seiring dengan persembahan hidangannya yang mengagumkan. 
Hampir semua hidangannya mendapat pujian daripada pelanggan dan kebanyakan menunya boleh dikatakan ringkas namun cantik. Antara yang boleh anda cuba ialah Shakshuka, Roast Beef, Suquet de Prix dan Seabass Spaghettini.

Arrabiata. Copper menjadi pilihan pasangan kekasih dan keluarga atau kumpulan. Ini kerana suasananya ceria dengan cahaya semulajadi pada waktu siang dan berubah kepada romantik pada waktu malam.
Alamat : Level 5, Menara Shell, Jalan Tun Sambanthan 50470 Kuala Lumpur, Malaysia
Menu western memang menjadi kegemaran ramai orang. Manakan tidak, menu makanan barat ini memang banyak yang sedap. Lagi-lagi jika persembahan makanan itu sendiri nampak sangat mewah dan eksklusif. Yang pasti, tidak semua menu makanan western itu mahal. Masih ada lagi pilihan menu western food dengan harga yang sangat berpatutan. Jika terasa leceh nak ke mana-mana restoran, boleh saja guna servis penghantaran makanan seperti Foodpanda. Duduk kat rumah pun boleh makan menu western food dengan adanya servis delivery sebegini.Para pengemar steak, pizza dan burger khususnya tentu akan sangat happy dengan adanya tempat makan western food near me yang best best begini! Lihat gambar pun dah rasa teringin, belum lagi betul-betul masuk ke dalam mulut kan? Apa tunggu lagi, jom kita order menu western food yang berdekatan dengan lokasi kediaman masing-masing.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2020/06/5-western-restaurant-you-must-check-in.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
You Must Check These Pizza S Out If You Are In Kuala Lumpur

You Must Check These Pizza S Out If You Are In Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 582 hits
You Must Check These Pizza s Out If You Are in Kuala Lumpur Waktu Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan ni memang tak perlu keluar ke rumah jika tak penting Ini adalah arahan daripada Kerajaan supaya kita semua terhindar dari mudarat penyak...
7 Foods You Must Check Out In Penang Malaysia

7 Foods You Must Check Out In Penang Malaysia

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 327 hits
Kebenaran rentas negeri yang diumumkan oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin merupakan berita gembira yang ditunggu tunggu oleh rakyat Malaysia selepas 3 bulan dipaksa berkurung
Sehari Di Tasik Titiwangsa Di Kuala Lumpur Di Malaysia

Sehari Di Tasik Titiwangsa Di Kuala Lumpur Di Malaysia

papar berkaitan - pada 12/6/2020 - jumlah : 338 hits
Hari ini merupakan hari yang berbahagia buat aunty Yati dan pasangannya kerana hari ini hari perkahwinan mereka Kenduri diadakan di Restoran Terapung Nelayan Titiwangsa di Tasik Titiwangsa di Kuala Lumpur Sambil makan kenduri kita boleh per...
Top 10 Best Foods In Damansara You Must Check Out

Top 10 Best Foods In Damansara You Must Check Out

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 470 hits
Top 10 Best Foods In Damansara You Must Check Out Bila cerita soal bab makan kinah teruja betul Tambah pula tempat makan best tu dalam kawasan Lembah Klang saja Lagi cepat kami sampai Okay la untuk hari ni kinah nak kongsi dengan korang Top...
My Beautiful Malaysia Kuala Kangsar

My Beautiful Malaysia Kuala Kangsar

papar berkaitan - pada 13/6/2020 - jumlah : 291 hits
Sepanduk My Beautiful MalaysiaDilancarkan oleh YB Dato Wan Mohamad Khai ril Anuar bin Wan Ahmad Laman Budaya Kuala Kangsar 3 Februari 2013 8 00 pagi 1Malaysia iM4U 20130201
5 Restoran Hidangan Pizza Yang Boleh Cuba Di Kuala Lumpur Dan Petaling Jaya

5 Restoran Hidangan Pizza Yang Boleh Cuba Di Kuala Lumpur Dan Petaling Jaya

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 376 hits
Hai semua So harini Juju nak share dengan korang 5 senarai restoran yang menyajikan hidangan pizza dengan lambakan keju yang meleleh bila dicairkan dan sudah semestinya boleh membuatkan air liur korang meleleh Hehe Bila kita bercakap pasal ...
Kuala Lumpur International Book Fair Goes Online For The First Time In 38 Years

Kuala Lumpur International Book Fair Goes Online For The First Time In 38 Years

papar berkaitan - pada 17/6/2020 - jumlah : 338 hits
Over 30 000 books right at your fingertips small Cover image via Mawardibahar Dreamstime span span amp Alyssa Pong SAYS span span small After its postponement due to the various movement control orders the 39th Kuala Lumpur International Bo...
6 Malaysian Restaurants To Check Out If You Re Abroad

6 Malaysian Restaurants To Check Out If You Re Abroad

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 352 hits
Roti canai laksa and more small Cover image via Instagram therichwon span span amp Instagram kopitiamnyc span span small b Kopitiam b was founded by Penangite Kyo Pang in 2015 The cafe features local favourites like pan mee Hainanese chicke...
10 Tempat Menarik Di Kuala Lumpur Yang Best

10 Tempat Menarik Di Kuala Lumpur Yang Best

papar berkaitan - pada 17/6/2020 - jumlah : 568 hits
SOURCE appeared first on 10 Tempat Menarik di Kuala Lumpur Yang Best Terdapat pelbagai tarikan yang sesuai dan menarik untuk keluarga beriadah di kawasan Kuala Lumpur dan Wilayah Persekutuan Pada entri kali ini kami akan berkongsikan senara...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Influencer Marketing For Businesses

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Buah Sukun 6 Khasiat Yang Tak Ramai Orang Tahu

Aepul Roza I L U Chord

Jadilah Cucu Yang Disayang