5 Tempat Yang Perlu Dilawati Korang Di Malaysia


5 Tempat Yang Perlu Dilawati Korang Di Malaysia. Tahun 2018 bakal menjelma tidak lama lagi tapi masih tiada idea untuk melancong ke mana? Jangan bimbang, di sini saya cadangkan senarai tempat yang perlu dilawati oleh anda semua pada tahun 2019.
BACA: 15 Hotel & Resort Dengan ‘Private Pool’ Untuk Percutian Penuh Mewah Dan Berkelas Atasan
5 Tempat Yang Perlu Dilawati Korang Di Malaysia 1.Pulau Rawa,Johor

Pulau Rawa,Johor persis Kepulauan Maldives kerana pulau ini ibarat sebuah pulau mutiara yang tersimpan rapi tidak dinodai oleh arus pemodenan. Ramai yang tidak mengetahui kewujudan pulau rawa yang terletak di Johor ini. Pulau kecil ini terletak di Johor kira-kira 16km dari Mersing.

Untuk ke Pulau Rawa pengunjung bolehlah menggunakan speedboat dari jeti Mersing yang mengambil masa kira-kira 20-45 min bergantung kepada keadaan laut. Buat pengetahuan pengunjung di Pulau Rawa hanya menyediakan kemudahan penginapan 2 resort sahaja iaitu Alang Rawa Resort dan Rawa Island Resort.
Antara aktiviti yang boleh dilakukan di Pulau Rawa antaranya mandi laut,snorkeling, selam scuba, kayak,mendaki puncak bukit, BBQ, santai di gazebo atau stargazing di tepi pantai dan menonton pertunjukan bunga api. Menarik kan?

Di Pulau Rawa juga disediakan gelongsor air(slide) yang membawa anda terus ke laut tidak seperti taman tema air yang membawa anda terus ke kolam. Ada dua gelongsor yang disediakan pastikan anda cuba kedua-duanya.

Pemandangan air laut di Pulau Rawa cukup memukau hati di samping batu karang (coral) yang terjaga rapi dan anda juga boleh melihat ikan-ikan berenang di pesisir pantai. Untuk yang mahu mencuba selam scuba dinasihatkan anda mempunyai lesen scuba supaya memudahkan urusan pendaftaran.
Sudah bosan dengan aktiviti air , ingin melihat suasana sunset di Pulau Rawa? Apakata cabar diri anda untuk panjat anak tangga hingga sampai ke puncak Pulau Rawa. Dari atas puncak anda boleh menyaksikan pemandangan matahari tenggelam yang begitu mengasyikkan.

Makan malam biasanya akan disertakan dengan konsep BBQ. Sekiranya, anda bernasib baik, akan ada pertunjukan bunga api pada waktu malam sekitar jam 9.00 malam selepas waktu makan malam dan BBQ.
2. Bukit Tinggi,Pahang

Bukit Tinggi yang meliputi kawasan hutan tropika seluas 16,000 ekar merupakan sebuah destinasi percutian yang dingin yang mengambil masa 60 minit memandu dari Kuala Lumpur.

Disajikan dengan pemandangan yang indah serta suasana yang nyaman Bukit Tinggi merupakan destinasi yang sesuai untuk meluangkan masa bersama keluarga dan khususnya buat mereka yang gemar bergambar. Di sini saya sertakan tempat menarik yang memikat hati terdapat di Bukit Tinggi.
Colmar Tropicale

Colmar Tropicale adalah tempat yang wajib dilawati jika pergi ke Bukit Tinggi. Bangunan dan suasani di sini bertemakan konsep perkampungan Perancis pada pertengahan abad yang lalu. Reka bentuk bangunan yang gah tersergam cukup membuat pengunjung seperti kembali ke zaman kegemilangan Perancis.

Untuk pilihan makanan pelbagai restoran berkonsepkan makanan Perancis disediakan. Jadi tidak perlu bimbang tetapi harga makanan yang dijual di sini sedikit mahal mengambil kira faktor tempat ini yang terletak jauh dari bandar.
4. Penang

Terdapat pelbagai aktiviti menarik yang anda boleh lakukan jika berkunjung ke utara tanah air, Penang. Di bawah saya senaraikan antara tempat-tempat menarik boleh dilawati di Penang.
Penang Escape Theme Park

Bagi penggemar aktivit lasak yang ingin menguji adrenaline anda di sinilah tempat yang menjadi kegemaran buat golongan ini. Pelbagai aktiviti boleh dilakukan sesuai untuk kanak-kanak dan dewasa.

5. Semporna, Sabah

Pulau Semporna dikelilingi banyak pulau di sekitarnya yang menjadi tarikan pelancong dalam dan luar negara.Antara pulau menarik yang boleh dilawati ialah:
Pulau Mabul

Pulau Mabul terletak di pesisir pantai tenggara Negeri Sabah,Malaysia.Pulau ini kecil dan melengkung dan terdapat banyak jenis batu karang yang menjadi tumpuan pelbagai jenis ikan marin.Dasar yang tidak dalam amat sesuai untuk melakukan scuba diving.Pulau ini juga terletak berhampiran dengan Pulau Sipadan
Pulau Sipadan

Merupakan satu-satunya pulau samudera di Negara Malaysia daripada batu kapur dengan ketinggian 600 meter dari aras laut.Perjalanan dari Pulau Mabul ke Pulau Sipadan cuma mengambil masa dalam 15 minit sahaja.Sipadan juga di senaraikan sebagai salah satu daripada 5 lokasi selam skuba di dunia.
The post 5 Tempat Yang Perlu Dilawati Korang Di Malaysia appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/5-tempat-yang-perlu-dilawati-korang-di-malaysia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Tempat Korang Boleh Beli Funko Pop Di Kuala Lumpur

4 Tempat Korang Boleh Beli Funko Pop Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 4/11/2019 - jumlah : 623 hits
Uncle suka kumpul Funko Pop Pada yang tak tahu Funko Pop adalah keluaran Funko Inc sebuah syarikat Amerika yang mengeluarkan koleksi pop budaya berlesen yang terkenal dengan patung patung vinil yang berlesen dan bobbleheads Di samping itu F...
Senarai Top 5 E Wallet Di Malaysia Korang Selalu Guna Yang Mana

Senarai Top 5 E Wallet Di Malaysia Korang Selalu Guna Yang Mana

papar berkaitan - pada 4/11/2019 - jumlah : 1699 hits
e Wallet atau e Dompet dalam bahasa Malaysia merupakan suatu perkhidmatan pembayaran tanpa tunai yang dibayar hanya menggunakan secara online dengan menggunakan sistem bar code Setiap kali ingin membuat pembayaran anda cari bar code akaun t...
Senarai 8 Tempat Menarik Di Besut Terengganu Yang Patut Dilawati

Senarai 8 Tempat Menarik Di Besut Terengganu Yang Patut Dilawati

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 696 hits
Senarai 9 Tempat Menarik Di Besut Terengganu Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Hari ini Sha luangkan masa untuk menyenaraikan tempat tempat menarik yang ada di daerah kelahiran Sha iaitu Daerah Besut Terengganu Ramai kawan kawan cakap Ter...
5 Hotel Terbaik Malaysia Yang Korang Patut Pergi

5 Hotel Terbaik Malaysia Yang Korang Patut Pergi

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 506 hits
5 Hotel Terbaik Malaysia Yang Korang Patut Pergi Empat hotel dimiliki oleh Robert Kuok anak kelahiran Johor Bahru yang digelar Raja Gula Malaysia Lima hotel lain pula terletak di Langkawi 5 Hotel Terbaik Malaysia Yang Korang Patut Pergi 1 C...
Krabi Rakyat Malaysia Lemas Ketika Snorkeling Di Ao Nang

Krabi Rakyat Malaysia Lemas Ketika Snorkeling Di Ao Nang

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 345 hits
Seorang rakyat Malaysia dipercayai lemas ketika melakukan aktiviti snorkeling di Pulau Poda Ao Nang Wilayah Krabi Thailand pada Ahad Dalam kejadian kira kira 9 pagi mangsa Muhamad Hafizee Supie 25 seorang juruteknik dari Ledang Johor melanc...
Peringatan Hari Sumpah Pemuda Dari Pulau Sebatik Perbatasan Ri Malaysia

Peringatan Hari Sumpah Pemuda Dari Pulau Sebatik Perbatasan Ri Malaysia

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 179 hits
Tujuannya agar generasi muda di Sebatik bisa menumbuhkan rasa nasionalisme bisa menjaga keutuhan NKRI
In Malaysia There S A New Storm Coming

In Malaysia There S A New Storm Coming

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 195 hits
PMiw8 You want to fight I will give you war H20 Bring it on I m readyPMiw8 Good luck deputy prime minister The above is a recent exchange at the lobby of our Parliament between Anwar Ibrahim still the 8th Prime Minister in waiting and Umno ...
Template Passport Malaysia

Template Passport Malaysia

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 562 hits
Assalamualaikum wbt Berikut adalah template passport malaysia berukuran 35mm x 50mm Ini adalah standard size je la Cara gunakan template ni simple je just bukak dalam photoshop then klik pada frame kemudian klik file place dan masukkan gamb...
Roti In Milo The Politics Of Malaysia

Roti In Milo The Politics Of Malaysia

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 314 hits
M is for Malaysia One columnist affirmed let M the documentary not be a Mistake When 83 percent of Malaysians turned up to vote on May 9 2018 the popular will of the people was M A In corporate language M A would be Mergers and Acquisition ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats