5 Sebab Orang Perempuan Paling Cantik Classy Pada Usia 30an


5 Sebab Orang Perempuan Paling Cantik & ‘Classy’ Pada Usia 30an. Bila kita makin bertambah usia, nampak perempuan yang muda-muda ni boleh timbul rasa cemburu. Tapi kata orang, nak tengok wanita yang paling cantik adalah pada usia 30an. Ini bukan ‘cobaan’ tapi betul-betul dibuktikan melalui kajian saintifik tau! Selain itu, ramai wanita juga mengakui bahawa usia 30an adalah ‘usia keemasan’ di mana mereka berasa serba cukup dalam kehidupan. Betulkah begitu? Mari kita tengok beberapa alasan dan buktinya di bawah.

1. MAKIN BERPENGALAMAN Berbanding usia 20an, wanita yang berusia 30an biasanya lebih matang dan berpengalaman. Kalau dulu ramai yang dalam fasa ‘tercari-cari’, wanita 30an lebih berani untuk mengatakan ‘Ya’ atau ‘Tidak’ tanpa berasa ragu. Mereka kini lebih fokus terhadap prioriti dan tahu mengendalikan segala rutin harian dengan lebih baik. Oleh itu, mereka tak mudah melatah kerana self control masing-masing berada pada tahap yang paling optimum. Menurut Women.com, secara tak langsung, ini menyerlahkan lagi daya penarik mereka.

2. NAMPAK LEBIH SOFISTIKATED Kebanyakan wanita 30an nampak lebih sofistikated dan bergaya berbanding zaman mudanya kerana pada masa ini mereka lebih selesa dengan diri masing-masing. Tak perlu berlebih-lebih, pakailah sesimple mana pun, tetap cantik dan nampak cantik!

3. KURANG MASALAH ‘REMAJA’ Perasan tak, kalau sebelum ini macam-macam produk dipakai untuk menghilangkan jerawat, mengurangkan keputihan, bau badan dan sebagainya. Tapi semua masalah ini seolah-olah ‘hilang’ begitu saja apabila usia mula menjengah usia 30an. Wajah pun nampak lebih bersih, berseri sedangkan kita dah tak pakai sebarang make-up.

4. BERADA PADA PUNCAK KERJAYA Bagi yang bekerja, biasanya pada usia ini ramai yang sedang berada di ‘puncak’ kerjaya masing-masing. Ada yang dinaikkan pangkat, dah habis belajar Master / PhD, berjaya mengembangkan bisnes atau rasa seronok menguruskan anak-anak di rumah. Tak kiralah apa pun yang sedang dilakukan, wanita pada usia ini kebanyakannya berasa seronok dan puas dengan apa yang sedang diusahakan. Kurang rasa stres, serabut dan tension macam yang biasa dirasakan pada usia 20an dulu.

5. RASA PALING KONFIDEN Wanita pada usia 30an juga biasanya sudah berkeluarga dan dah settle down di rumah dan banyak melakukan pelbagai aktiviti sendiri. Menurut survei yang dilaporkan melalui Telegraph.UK, kebanyakan wanita berasa paling konfiden, menarik dan selesa dengan diri sendiri ketika berusia 31 tahun. Lihat saja selebriti kita, kebanyakannya lebih terserlah perwatakannya dan nampak lebih menawan pada usia 30an – contohnya Fazura dan Lisa Surihani. Begitu juga dengan selebriti antarabangsa seperti Hayley William, Rihanna dan Adele juga nampak lebih anggun dan classy setelah mencecah usia 30 tahun. Bahkan, Song Ji Hyo yang dah berusia 37 tahun tetap nampak comel dan konfiden!

KECANTIKAN SEBENAR DATANG DARI DALAM Apa pun alasannya, fakta ini hanyalah penanda aras yang diukur secara kolektif melalui pengumpulan data. Jadi tak kiralah berapa pun usia anda, percayalah setiap daripada memiliki kecantikan yang terletak pada hati masing-masing. Kalau cantik di hati, yang lain-lain pun akan ikut sama terkena tempiasnya!
Sumber: Sirap Limau
Artikel Lain

Kerenah Anak Bongsu Ni Lain Macam Sikit, Betul Ke? Siapa pasangan dia anak bongsu? Korang boleh ready la untuk segala kemungkinan yang ada ni. Orang kata anak bongsu ni kerenah dia lain macam sikit. Bukan la kata mereka tak baik, cuma terlebih manja sikit je (betul ke?). So, untuk korang yang nak mengakhiri zaman bujang dengan si anak bongsu ni, apa kata hadamkan dulu antara sikap-sikap comel mereka ni.

1. Agak susah nak faham dia Kadang-kadang happy, tapi sekejap lagi korang boleh tengok dia tiba-tiba muram pulak. Mesti ada yang tak kena tu..

2. Cepat merajuk tapi cepat sejuk Bab merajuk memang bagi dia. Tapi, dia pandai pujuk hati sendiri. So, tak payah risau la. Berikan mereka masa untuk bertenang sendiri.

3. Manja Dah biasa dimanjakan oleh mak dan ayah, tak mustahil dengan korang pun dia kan terlebih manja dan selalu inginkan perhatian.

4. Suka buat andaian sendiri Kalau tak jawab soalan yang dorang tanya, ada saja la yang bukan-bukan dia fikirkan. Jadi baik berterus terang dan jangan sembunyi apa-apa daripada mereka.

5. Happy go lucky Ceria dan suka ketawa. Tak kisah la waktu ada masalah ke apa, mereka pandai menyembunyikan perasaan dan sentiasa nampak happy.

6. Mudah sedih/menangis Kebanyakan anak bongsu ni berhati tisu. Hiks!

7. Kurang matang tapi pandai berdikari Nampak macam budak-budak, tapi kalau dah terpaksa duduk seorang diri dekat rumah tu, tahulah dorang nak buat kerja sendiri, seperti masak atau mengemas rumah.

8. Tak suka kena compare Jangan pernah membandingkan mereka dengan orang lain. Memang dia boleh naik ‘hangin’.

9. Lemah bab pengurusan duit Nak kata boros sangat tu tak juga, tapi kadang-kadang mereka sendiri pun tak tahu ke mana habisnya duit mereka tu.

10. Degil Kalau dia cakap A, jangan berani-berani nak kata B atau C. Anak bongsu ni sejenis yang tetap pendirian dan sedikit keras kepala. Tapi jangan risau, walaupun mereka macam tu tapi dalam hati tetap ada bunga. Hehe..
The post 5 Sebab Orang Perempuan Paling Cantik & ‘Classy’ Pada Usia 30an! appeared first on Apakes.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/5-sebab-orang-perempuan-paling-cantik-classy-pada-usia-30an/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lahirkan 44 Anak Perempuan Uganda Ini Disebut Paling Subur Sedunia Ternyata Kisahnya Sedih Banget

Lahirkan 44 Anak Perempuan Uganda Ini Disebut Paling Subur Sedunia Ternyata Kisahnya Sedih Banget

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 308 hits
Bukannya tak ingin berhenti melahirkan perempuan bernama Mariam ini ternyata punya kondisi genetik Mana suaminya melarikan diri lagi
Inilah Rahsia Kulit Cantik Untuk Perempuan Yang Jenis Malas Mekap Jangan Sampai Skip Salah Satu Langkah Ini

Inilah Rahsia Kulit Cantik Untuk Perempuan Yang Jenis Malas Mekap Jangan Sampai Skip Salah Satu Langkah Ini

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 645 hits
Inilah Rahsia Kulit Cantik Untuk Perempuan Yang Jenis Malas Mekap Jangan Sampai SKIP Salah Satu Langkah Ini Mesti ramai perempuan yang nak sangat tahu rahsia kulit cantik tanpa perlu mekap Selama mana kita boleh sembunyikan kekurangan pada ...
Ibu Cantik Cenderung Dapat Anak Perempuan Wow Menarik Ni

Ibu Cantik Cenderung Dapat Anak Perempuan Wow Menarik Ni

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 265 hits
Informasi By rencah7 Memiliki anak perempuan cukup mengujakan Nak nak lagi buat si ibu yang suka bergaya Waktu inilah boleh tampil sedondon atau membeli baju yang cantik dengan pelbagai rekaan Bukan itu sahaja ada ada satu kajian yang dijal...
Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 824 hits
Semalam telah menyaksikan sebuah anugerah berprestij tahunan Anugerah Skrin 2018 yang bersiaran secara langsung di Pusat Dagangan Dunia Putra Anugerah kali ini berpihak kepada filem Dukun dan drama Pendosa Ingin Ke Syurga apabila kedua duan...
6 Sebab Perempuan Tubuh Kecil Kelihatan Cantik Di Mata Lelaki

6 Sebab Perempuan Tubuh Kecil Kelihatan Cantik Di Mata Lelaki

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 382 hits
Perempuan yang mempunyai postur badan pendek atau kecil kadang kadang akan rasa lebih rendah diri Baiklah jangan merasakan kekurangan yang ada pada tubuh anda membuat anda kehilangan keyakinan terlebih dahulu Kadang kadang kelemahan yang an...
Inilah Polis Di Korea Paling Cantik

Inilah Polis Di Korea Paling Cantik

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 402 hits
Seorang bekas model sekaligus peserta Miss Maxim Korea 2014 Kim Miso sebelum ini menggegarkan dunia korea Dikenal sebagai model yang kerap selfie dengan pakaian berahi Miso kini selfie pakai seragam polis Pusat Akademi Polis Korea Selatan t...
Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make Up Siapa Nampak Paling Cantik

Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make Up Siapa Nampak Paling Cantik

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 1864 hits
Setiap wanita memiliki kecantikan mereka tersendiri Tapi sekarang ni susah nak cari wanita yang semula jadi cantik tanpa mekap Sebut je pasal selebriti mesti ramai yang cakap Deorang tu cantik sebab mekap kalau tak mekap tak cantik pun Kami...
10 Rekomendasi Tanggal Cantik Dan Long Weekend 2019 Untuk Momen Pernikahan Booking Vendormu Dari Sekarang

10 Rekomendasi Tanggal Cantik Dan Long Weekend 2019 Untuk Momen Pernikahan Booking Vendormu Dari Sekarang

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 196 hits
Karena selain pernak pernik pernikahan tanggal yang cantik juga perlu agar pernikahan makin manis dikenang Siap tag orangnya nggak nih
5 Selebriti Barat Paling Popular Yang Mempunyai Kedai Online

5 Selebriti Barat Paling Popular Yang Mempunyai Kedai Online

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 355 hits
5 Selebriti Barat Paling Popular Yang Mempunyai Kedai Online Siapapun boleh buat kedai online Jika anda ada nama minat fesyen suka berniaga lebih lebih artis atau selebriti yang sememangnya sudah mempunyai follower di media sosial pasti men...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan