5 Restoran Tempat Anda Boleh Membeli Makanan Dengan Bitcoin



5 Restoran Tempat Anda Boleh Membeli Makanan dengan Bitcoin
Bertahun-tahun lalu, ketika bitcoin pertama kali dikenal sebagai salah satu mata wang digital, tak sedikit pihak yang meragukan mata wang yang satu ini. Tak sedikit bahkan yang menganggapnya tak lebih dari sebatas koin digital, tanpa nilai tukar atau sejenisnya. Bitcoin dianggap tidak lebih dari sekadar hasil dari aktiviti sekelas hobi yang dilakukan oleh para pelakonnya di berbagai belahan dunia.
Akan tetapi, saat ini situasi telah berubah dengan begitu drastik. Dengan begitu besarnya nilai tukar bitcoin terhadap mata wang pilihan komoditi yang satu ini dengan cepat berkembang dan begitu popular di berbagai belahan dunia. Ada begitu banyak tempat saat ini yang secara terbuka mengakui bitcoin dan bahkan menerima komoditi ini sebagai salah satu alat pembayaran yang sah di tempat mereka. Cuma, sejauh ini Anda tidak akan dapat menemukan tempat tersebut di Indonesia karena adanya larangan dari Bank Indonesia terkait digunakannya bitcoin sebagai alat tukar yang sah di Indonesia.



Pada kesempatan ini, kami mencuba menyajikan beberapa restoran di berbagai belahan dunia yang secara resmi mengakui bahwa mereka menerima Bitcoin sebagai salah satu cara untuk membeli makanan yang mereka mahukan.



1. BURGER KINGBeberapa cabang Burger King di berbagai belahan dunia menjadi salah satu pihak yang pertama mengumumkan bahwa mereka akan menerima pembayaran menggunakan Bitcoin. Langkah ini diawali oleh cabang mereka di Venezuela yang mengumumkan kemitraan dengan pihak Cryptobuyer untuk memungkinkan para pelanggan mereka melakukan pembayaran menggunakan Bitcoin.
Dengan cepat, tren ini kemudian diikuti oleh cabang lainnya di negara Jerman. Sejak kisaran September 2019, para pelanggan Burger King di negara tersebut dapat menggunakan bitcoin yang mereka miliki secara meluas sebagai alat pembayaran yang sah untuk mendapatkan sajikan bergizi dari restoran Burger King setempat.

2. KFCMengikuti jejak kompetitornya, KFC mengumumkan bahawa salah satu cabangnya juga telah secara rasmi menerima bitcoin sebagai alat pembayaran yang sah dan diakui di tempat mereka. Kelihatan langkah ini dilakukan oleh cabang mereka di Kanada. Selama tempoh waktu tertentu, para pelanggan KFC di tempat-tempat tertentu di negara tersebut dapat menggunakan BItcoin untuk membeli produk ‘Bitcoin Bucket’, produk KFC yang secara khusus diluncurkan untuk kepentingan ini.



3. SUBWAYSubway menjadi restoran ketiga di dunia yang menerima pembayaran melalui Bitcoin. Adapun kebijakan ini diterapkan oleh salah satu cabang mereka di Buenos Aires, Argentina. Di sana, pelanggan dapat menggunakan BItcoin secara meluas untuk memperoleh produk tertentu yang dikembangkan secara khusus bagi para pengguna Bitcoin.



4. DOMINO'S PIZZATidak hanya ketiga restoran di atas, Domino’s Pizza juga mengembangkan layanan mereka untuk menerima pembayaran Bitcoin. Meski masih belum diterapkan di Indonesia, setidaknya layanan ini sudah diterapkan di berbagai negara di belahan bumi yang lain.
Beberapa cabang Domino’s Pizza di Amerika bahkan dilaporkan telah mengembangkan layanan mereka untuk menerima pembayaran menggunakan bitcoin. Hanya saja, bitcoin hanya dapat digunakan untuk produk-produk yang dibawa pulang, bukan dimakan di tempat itu. Selain itu, ketentuan lain juga berlaku yakni pemesanan harus dilakukan di situs untuk kemudian diantar ke halaman pemesan.


5. STARBUCKSSeakan tidak ingin ketinggalan dengan para kompetitornya, Starbucks menjadi salah satu pelaku industri restoran yang kini menerima Bitcoin sebagai alat pembayaran di gerai mereka. Meski belum diterapkan secara merata, namun hal ini tentunya membawa angin segar bagi mereka yang menggunakan mata uang kripto ini.

Di Amerika Serikat sendiri, pembayaran produk Starbucks menggunakan mata wang Bitcoin dapat dilakukan dengan menggunakan layanan Flexa, sebuah perusahaan rintisan yang dikembangkan untuk secara khusus membantu Starbucks dan berbagai perusahaan lainnya dalam menerima serta mengelola pembayaran yang dilakukan menggunakan mata wang kripto, seperti Bitcoin.

Untuk melakukan transaksi, caranya mudah. Pelanggan hanya perlu Download aplikasi tertentu. Aplikasi ini memungkinkan pengguna untuk melakukan pembelian langsung di gerai-gerai Starbucks. Dengan adanya fitur ini, pelanggan dapat menikmati kemudahan dalam membeli dan menikmati produk Starbucks.

Sekian sahaja perkongsian tentang 5 Restoran Tempst Anda Boleh Membeli Makanan Dengan Bitcoin... 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.tengkubutang.com/2020/05/5-restoran-tempat-anda-boleh-membeli.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+SharingMyCeritera+(Sharing+My+Ceritera)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makanan Juga Boleh Menjadi Punca Kepada Penyakit Asma

Makanan Juga Boleh Menjadi Punca Kepada Penyakit Asma

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 302 hits
Asma atau lelah adalah penyakit yang boleh menyerang manusia sama ada kanak kanak orang muda dan orang tua Punca Asma berlaku akibat kekejangan otot pada saluran udara di antara hidung dan paru paru sehingga menyebabkan kita sukar untuk ber...
Kakek Ini Didenda Karena Cari Makanan Sisa Di Restoran Kisahnya Bikin Sedih

Kakek Ini Didenda Karena Cari Makanan Sisa Di Restoran Kisahnya Bikin Sedih

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 325 hits
Sampai saat ini penyebaran virus corona masih menjadi hal yang mengkhawatirkan banyak orang Berbagai kebijakan juga sudah diterapkan oleh berbagai negara di seluruh dunia Kebijakan yang dinilai efektif dalam memutus rantai penyebaran virus ...
Apa Yang Mengenyangkan Untuk Sahur Ini 5 Makanan Yang Boleh Dicuba

Apa Yang Mengenyangkan Untuk Sahur Ini 5 Makanan Yang Boleh Dicuba

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 372 hits
Pejam celik pejam celik dah hampir dua minggu kita berpuasa Memetik laporan Astro Awani dilema yang sering dihadapi pastinya menu bersahur Mungkin ada yang gemar menu yang fresh iaitu masakan baharu untuk bersahur Ada juga yang gemar memana...
Pm Pak Salleh Boleh Buka Semula Restoran Isnin Ini

Pm Pak Salleh Boleh Buka Semula Restoran Isnin Ini

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 248 hits
PM Pak Salleh boleh buka semula restoran Isnin iniKetika mengumumkan keputusan kerajaan untuk membuka semula hampir semua sektor ekonomi bermula 4 Mei ini Perdana Menteri Muhyiddin Yassin memperkenalkan watak Pak Salleh untuk memberikan gam...
Anda Kini Boleh Memesan Makanan Menerusi Instagram Di Malaysia

Anda Kini Boleh Memesan Makanan Menerusi Instagram Di Malaysia

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 320 hits
Platform edagang amat membantu sepanjang tempoh PKP ini Pelbagai jenis hidangan Ramadan seperti roti John dan kuih tepung pelita masih boleh dinikmati walaupun tanpa pasar Ramadan yang masih diharamkan operasinya oleh kerajaan Selain memesa...
5 Menu Makanan Malaysia Yang Boleh Bikin Hati Sesiapa Saja Jatuh Cinta

5 Menu Makanan Malaysia Yang Boleh Bikin Hati Sesiapa Saja Jatuh Cinta

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 446 hits
Assalammualaikum Dunia Lama sudah tak bersiaran disini kan Kali ni MD nak share dengan korang semua 5 menu makanan Malaysia yang boleh bikin hati sesiapa saja jatuh cinta bila melihatnya Yes termasuk diri ini hihihi baru tengok je terus ter...
6 Makanan Eksotik Yang Boleh Membunuh Dan Di Malaysia Turut Merbahaya

6 Makanan Eksotik Yang Boleh Membunuh Dan Di Malaysia Turut Merbahaya

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 507 hits
6 Makanan Eksotik Yang Boleh Membunuh Dan Di Malaysia Turut Merbahaya Sejak beberapa tahun bila hampir semua orang punya facebook ni makin ramai yang berkongsi banyak perkara baik yang baik mahupun yang buruk cerita pasal tempat dilawati da...
Potong Q Untuk Membeli Domino S Pizza Boleh Bawa Pulang Dengan Senang Dan Selamat

Potong Q Untuk Membeli Domino S Pizza Boleh Bawa Pulang Dengan Senang Dan Selamat

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 416 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan sekalian Usaha yang lebih mantap dilaksanakan ketika rakyat Malaysia melalui Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat dan memerangi COVID 19 Sekal...
Amalan Masak Lemang Dalam Tin Tidak Selamat Boleh Sebabkan Pencemaran Pada Makanan

Amalan Masak Lemang Dalam Tin Tidak Selamat Boleh Sebabkan Pencemaran Pada Makanan

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 417 hits
Walaupun mempunyai bentuk yang seakan sama dengan buluh namun tin minuman bukanlah peralatan yang sesuai untuk memasak lemang Isu memasak lemang dalam tin minuman kembali hangat diperkatakan selepas terdapat hantaran hantaran di media sosia...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024