5 Rahsia Manusia Berjaya Bangun Awal Pagi



5 Rahsia Manusia Berjaya Bangun Awal Pagi | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah, masih di berikan kesempatan untuk bernafas di muka bumi ini. Orait! Biasa tak baca kenapa manusia yang Berjaya akan bangun awal pagi. Awal pagi tu dalam pukul 0430 ke 0530 la (lebih kurang). Biasa dengar tak atau pertama kali dengar? Ok. Tak apa, aku kongsi la ye. Hampir kesemua manusia Berjaya termasuklah mereka yang kaya raya tu, akan bangun pada awal pagi. Dan kenapa mereka bangun seawal ini, ha ada sebabnya, bukan saja-saja ye!


5 Rahsia Manusia Berjaya Bangun Awal Pagi.

Aku sebenarnya, dah lama juga tahu pasal benda ni. Sebab aku seorang yang suka sangat baca dan kongsikan “quote” tentang jutawan dan manusia Berjaya. Dan banyak quote yang ayatnya lebih kurang macam ni:

“Only a legend wake up at 0530 am”

Ayat lebih kurang macam itulah ye. Sebenarnya panjang lagi, tapi aku tak berapa ingat. Baik! Berbalik dengan cerita 5 Rahsia Manusia Berjaya Bangun Awal Pagi ni. Aku sendiri tertanya-tanya, kenapa dan apa kelebihannya. Kenapa mesti bangun awal pagi. Kalau bangun tidur macam biasa tetapi kita bekerja luar biasa, tak boleh Berjaya ke? Kenapa awal pagi kan? Ha, ini rahsianya:

1) Mereka yang bangun awal pagi ni akan rasa lebih bersemangat. Sebab apa, mereka sentiasa nak berada di depan. Yelah, orang lain sedang enak di buai mimpi, mereka dah bangun dah. Ada yang dah siap sarapan, ada yang dah siap baca buku, ada yang dah siap bersukan, kalau suri rumah, ada yang dah siap kemaskan rumah. Orang lain? Masih dalam mimpi lagi.

2) Positif dan tidak tergesa-gesa. Mereka yang bangun awal pagi, mereka ada banyak masa untuk susun semua perkara yang nak di buat hari tersebut. Mereka dah siap awal untuk ke tempat kerja. Mereka dah pastikan semua kelengkapan ke tempat kerja cukup. Jika semua dah siap, kenapa nak tergesa-gesa kan? Jadi emosi pasti positif. Cuba bayangkan kalau lambat ke tempat kerja, mesti rasa nak marah je kan?


3) Mereka ambil udara “termahal” terlebih dahulu. Ini yang baru aku belajar dan dapat tahu. Inilah mungkin rahsia terbesar mereka yang Berjaya ni. Awal pagi, di saat ramai sedang tidur (dan hanya kelompok ini yang bangun awal) udara tersangat bersih dan segar! Mereka menghirup udara mahal! Udara yang sangat memberi mereka ini tenaga alam semesta ini! Benar udara itu cukup untuk semua. Tapi tersangat beza udara pada awal pagi dengan udara selepas itu, tak percaya? Cuba bangun awal pagi!

4) Energy positif dan sentiasa ingin Berjaya bertebaran di atas muka bumi! Ini yang ramai tak tahu. Manusia ni ada lepaskan frekuensi. Sama macam frekuensi radio tu. Macam vibration juga la. Hmm, macamana nak terangkan ye? Sebab aku yakin, ada yang tak faham tentang benda ni. Macam ni, manusia yang Berjaya/kaya/hartawan/dermawan ni, dia ada energy dia yang tersendiri tau.

Sama juga dengan yang lain. Semua pun ada energy juga. Yang bezakan adalah positif dan negative. Bayangkan kalau duduk dekat orang yang marah dan sentiasa negative, kita pun akan jadi pemarah dan negative. Ni disebabkan frenkuensi ini lah. Jadi mereka yang bangun awal pagi ni, mereka ada energy positif yang sangat baik.

Dan macam yang aku cakap, benda ni bertebaran di atas muka bumi ni. Jadi setiap orang akan dapat rasa energy ni. Berbeza pula energy waktu tengahari atau petang. Sebab waktu ini semua dah berjaga. Macam-macam frekuensi ada. Energy orang yang mengata orang lain ada. Energy orang yang marah-marah ada. Energy manusia yang tak pernah puas hati pun ada, macam-macam.

Jadi bermula sekarang, bangun awal pagi. Kalau korang tak jelas dengan apa yang aku ceritakan ni, korang kena buat sendiri dan rasa sendiri. Nanti fahamlah. Ok?


5) Dan no 5, bangun awal pagi kerana berjumpa dengan yang maha esa! Bangun dan solatlah. Hati kita akan tenang. Mohonlah apa-apa yang kita nak. Allah akan makbulkan. Bila kita mulakan hari kita dengan berserah pada yang maha esa, semuanya pasti di permudahkan. Rezeki akan mengalir masuk ke dalam hidup kita. Kita tak akan jadi manusia yang sombong. Malah akan sentiasa bersyukur. Hidup kita akan aman. Keluarga kita akan aman. Hubungan kita dengan kawan-kawan juga akan aman. Ok?



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2019/07/rahsia-manusia-berjaya-bangun-awal-pagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bersahabat Baik Dengan Anak Anak Dr Muszaphar Berjaya Korek Rahsia Tentang Teman Lelaki Mereka

Bersahabat Baik Dengan Anak Anak Dr Muszaphar Berjaya Korek Rahsia Tentang Teman Lelaki Mereka

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 306 hits
Seperti yang diketahui umum Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor dan isterinya Dr Halina Mohd Yunos selesa menggunakan pendekatan untuk menjadi sahabat dengan anak anak mereka Angkasawan pertama negara ini juga mengakui dia sentiasa mencuba yan...
Bangun Pagi Wajib Senyum Walaupun Malam Tu Merajuk Mila Kongsi Tip Bahagia

Bangun Pagi Wajib Senyum Walaupun Malam Tu Merajuk Mila Kongsi Tip Bahagia

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 486 hits
Rumah tangga yang bahagia bergantung kepada bagaimana pasangan mencorakkannya Jika acuannya baik maka baiklah ia hingga ke akhir hayat Bukan semata mata pada wang ringgit dan kecantikan tetapi ikhlas menerima pasangan dan sama sama menegur ...
Rasulullah Benar Bangun Pagi Kunci Kesuksesan The 5 Am Club

Rasulullah Benar Bangun Pagi Kunci Kesuksesan The 5 Am Club

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 526 hits
Buku The 5 AM Club termasuk fenomenal Buku karya Robin Sharma ini telah terjual lebih dari 15 juta di seluruh dunia diterjemahkan ke berbagai bahasa Buku ini mengajarkan bangun pagi sebagai kunci kesuksesan Bangun pagi meningkatkan The Flow...
Tidur Awal Bangun Awal

Tidur Awal Bangun Awal

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 252 hits
Abah saya kata bekas Permaisuri Agung Tuanku Najihah mengamalkan Sleep Early and Wakeup Early dalam hidupnya terdapat banyak kebaikan jika kita tidur awal dan bangun awal Hari bekerja saya mengamalkan setting masa tidur sekurang kurangnya j...
Gigih Mama Bangun Awal Masakkan Real Food Hanya 1 Minit Maryam Nak Di Bagi Gula

Gigih Mama Bangun Awal Masakkan Real Food Hanya 1 Minit Maryam Nak Di Bagi Gula

papar berkaitan - pada 14/7/2019 - jumlah : 699 hits
Tidak ada keperluan untuk menambah garam ke dalam makanan bayi kerana buah pinggang bayi di usia ini masih tidak matang untuk memproses sebarang garam tambahan Bayi juga tidak memerlukan gula dalam diet Pengambilan gula yang tinggi boleh me...
Pemerintah Dan Konsorsium Kerja Paralel Bangun Tol Semarang Demak

Pemerintah Dan Konsorsium Kerja Paralel Bangun Tol Semarang Demak

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 212 hits
Proses pengerjaan konstruksi ruas tol tersebut nantinya akan dilakukan oleh pemerintah dan pihak konsorsium secara paralel di mana pemerintah diberi kewenangan untuk mengerjakan sepanjang 10 69 Km proyek dari arah Semarang
Kelebihan 10 Hari Awal Zulhijjah

Kelebihan 10 Hari Awal Zulhijjah

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 318 hits
Tidak berapa hari lagi kita akan melangkah masuk ke bulan Zulhijjah insya Allah Bulan yang juga dikenali sebagai bulan haji dan sinonim dengan ibadat korban Bagi jemaah haji apabila tiba bulan ini semakin hampir mereka dengan kemuncak ibada...
Era Globalisasi Literasi Digital Penting Untuk Bangun Sdm Berkualitas

Era Globalisasi Literasi Digital Penting Untuk Bangun Sdm Berkualitas

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 142 hits
Saat ini isu yang paling penting dan sering diutarakan pemerintah adalah kualitas sumber daya manusia
Triplogic Gandeng Sbm Itb Bangun Program Pengembangan Bisnis Ukm

Triplogic Gandeng Sbm Itb Bangun Program Pengembangan Bisnis Ukm

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 186 hits
Triplogic startup digital logistik on demand bekerja sama dengan Sekolah Bisnis Manajemen Institut Teknologi Bandung membangun Program Pengembangan Bisnis Usaha Kecil Menengah dan Startup Digital yang bertujuan untuk menjadikan SBM ITB seba...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara