5 Petua Untuk Membuat Video Ulasan Produk Yang Wow


5 Petua Untuk Membuat Video Ulasan Produk Yang WowDalam pasaran arus perdana, kamera web, ketersediaan telefon pintar adalah eksponen (peningkatan penggunaan yang pesat). Semakin ramai orang menghasilkan konten dan tampil dengan pelbagai jenis ulasan produk. Ada yang terlalu panjang; ada yang ditaja; dan ada yang tidak jujur.
Paling penting, video mereka tidak mempunyai fokus yang jelas dan mereka fokus pada perkara yang tidak perlu. Terdapat banyak video sedemikian dalam talian, dan anda dapat melihat video ini yang mana struktur formatnya tidak tepat. Oleh itu, mereka tidak dapat menarik perhatian penonton untuk menonton.
Katakan anda ingin membuat video yang baik dan memberi ulasan produk yang jujur dan bermanfaat untuk pengikut anda. Dalam kes ini, anda mesti mempertimbangkan perkara tertentu yang akan membantu anda menjadi pengulas yang baik tanpa memberi sebarang kesan buruk. 
Mengapa orang akan mengikuti ulasan anda? Tanya diri anda dan perkara unik yang ingin anda berikan kepada penonton. 





5 Petua Menghasilkan Video Ulasan Produk Yang WowJangan risau, masih belum terlambat untuk melatih diri serta menghasilkan video produk ulasan berkualiti. Berikut ialah lima petua untuk membuat video ulasan produk yang wow serta mampu menarik perhatian semua orang. 


1. Durasi Video 3-5 Minit
Penonton tidak mahu tesis tentang semakan produk. Jika ia adalah produk kecantikan, maka tempoh video 1–2 minit sudah memadai. Jika ia adalah alat atau kereta, maka pastikan panjang video sehingga lima minit. 
Semakin lama ulasan produk akan dibuat, semakin kurang penonton akan menunjukkan minat. Jadi, pastikan ulasan video itu tepat dan jika terlalu panjang, pendekkan dengan menggunakan aplikasi terbaik - pembuat video dalam talian untuk mengedit video.
Iklan yang anda lihat dalam media digital hanya untuk beberapa saat. Kenapa? Ini adalah kerana sukar untuk mendapatkan perhatian penonton dalam jangka yang panjang, maka ulasan perlu ringkas dan berada pada titik yang membantu penonton mendapatkan semua maklumat pada satu masa. 
Jika anda berpendapat bahawa ulasan produk anda mengambil masa sebanyak 5 minit, digalakkan untuk letakkan penafian pada permulaan video dan beritahu penonton bahawa ulasan produk terperinci akan mengambil masa.


2. Beri Perhatian Penuh kepada Produk
Apabila mengulas sesuatu produk, apa yang penting ialah menceritakan kepakaran dan berkongsi pengalaman peribadi anda setelah menggunakan produk serta memberikan sentuhan peribadi kepada keseluruhan ulasan produk. 
Berkongsi pemikiran dan idea anda akan juga membantu video anda nampak lebih 'real' tetapi harus berhati-hati supaya masih menumpukan sepenuhnya kepada Uniqe Selling Point (USP), kebaikan, dan keburukan produk.
Pendapat anda mesti seimbang, dan anda kekal jujur sebanyak mungkin. Jangan berikan pengalaman ulasan yang membosankan kepada penonton tetapi huraikan keseluruhan perkara itu. 
Berlaku adil dan tidak berat sebelah jika anda benar-benar menyukai atau membenci sesuatu tentang produk kerana penonton semakin bijak menilai. 






3. Fokus pada Ciri Utama Produk
Anda hanya mempunyai beberapa minit untuk menarik perhatian penonton anda, jadi anda haru bijak dan lebih spesifik apabila bercakap tentang ciri-ciri produk. Mengapa produk ini atau buruk bergantung pada cirinya; oleh itu, anda mesti bercakap tentang cirinya dan sebab penonton mesti membeli produk tersebut.
Jangan ceritakan angka dan fakta sahaja. Beritahu beberapa ciri yang lebih mendalam untuk menjadikan produk itu hebat. 
Ciri produk adalah segala-galanya yang menjadikan video itu menarik. Orang ramai menonton video anda kerana mereka ingin mengetahui ciri-ciri produk. Anda mesti berkongsi semua ciri produk untuk menjadikan video ulasan itu relevan.
Paling penting sampaikan ulasan dengan kreatif untuk tambat hati penonton. 


4. Jangan Berpegang kepada Skrip
Membuat ulasan dengan membaca skrip tidak akan menarik dapat perhatian penonton. Ia akan membantu jika anda mempunyai emosi, perasaan dalam suara anda. Paling penting ia membantu penonton berhubung dengan anda. 
Amat penting, anda boleh menulis (sediakan skrip) semua perkara, dan berlatih sebelum anda berada di hadapan kamera.
Jadikan ia berbunyi semula jadi dengan sedikit ad-lib kerana itu menjadikan video anda lebih interaktif. Ia bukan sesuatu yang buruk, dan anda pasti suka dengan hasil video anda.





Mengisahkan daripada skrip tidak membuat anda kelihatan berkaedah; sebaliknya, nampaknya anda menyalin perkataan yang tepat dari kertas dan tidak menyampaikan sebarang emosi kepada kata-kata dan ulasan anda. 
Oleh itu, anda perlu menjadikan skrip perbualan jika anda mahu dan menikmatinya. Ia menjadikan video itu menakjubkan, dan anda boleh membawakan suasana dalam video. 


5. Jangan Malas Edit Video
Penyuntingan membantu anda memperhalusi video. Memandangkan anda mempunyai semua rakaman mentah, anda mempunyai masa untuk mengedit tangkapan yang dikehendaki atau di mana anda menunjukkan ekspresi pelik atau perkataan yang kurang jelas.
Penyuntingan juga merupakan seni, dan dengan latihan, anda boleh menjadi pakar seni itu. Jangan hilangkan potongan mewah, sebaliknya pilih potongan lurus. 
Keluarkan semua bahagian yang goyah daripada rakaman video, dan untuk mendapatkan perhatian terhadap video semakan, anda perlu pandai mengedit. Ia juga membantu anda mendapatkan wang.
Komen negatif atau negatif akan ada, tetapi anda tidak seharusnya kehilangan fokus anda dan cuba mengedit video yang menarik perhatian penonton. 
Pastikan penyuntingan video perisian mudah difahami dan menjadikan video anda kelihatan bersih, untuk menjadikannya yang terbaik, dan anda harus membuat tanggapan yang baik.
Alat penyuntingan mempunyai banyak ciri yang boleh anda gunakan dan mencipta video yang hebat. Anda juga boleh menjadi mahir dalam penyuntingan, dan anda boleh menggunakan ciri hebat ini dan mencipta video ulasan produk yang boleh anda gunakan dengan sempurna. 


Kesimpulan
Sekarang setelah anda mengetahui kesemua lima petua untuk melakukan semakan produk, anda boleh mencipta satu video yang memenuhi keperluan anda. 
Ia membantu anda menjadikan ulasan produk itu sahih, boleh dipercayai dan bijak. Orang akan mempercayai kata-kata anda, dan anda boleh berkongsi pengalaman tentang produk tersebut dengan penonton. 
Sebelum anda melihat ke kamera, kaji produk dan gunakannya untuk merasakan bagaimana produk itu memuaskan hati anda, kemudian baru anda mendapat keyakinan tentang perkataan tepat yang ingin anda ucapkan kepada khalayak anda. 
Cipta ulasan produk terbaik dan beritahu khalayak tentang kata-kata anda dan produk yang anda ingin berikan kesan terbaik dan memenangi hati penonton. 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2021/12/5-petua-untuk-membuat-video-ulasan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ulasan Filem Free Guy Filem Permainan Video Terbaik Yang Pernah Dihasilkan

Ulasan Filem Free Guy Filem Permainan Video Terbaik Yang Pernah Dihasilkan

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 217 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraFree Guy merupakan sebuah filem dengan genre sains fiksyen aksi dan komedi diarahkan dan diterbitkan oleh Shawn Levy daripada lakon layar oleh Matt Lieberman dan Zak Penn Filem membarikan pelakon seperti R...
Produk Kelas 10 Kd 441 Membuat Infografis Teori Dan Sejarah Geologi Pembentukan Bumi

Produk Kelas 10 Kd 441 Membuat Infografis Teori Dan Sejarah Geologi Pembentukan Bumi

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 177 hits
LEMBAR KERJA PESERTA DIDIK GEOGRAFI KELAS 10 IPS KD 4 4 Menyajikan karakteristik planet Bumi sebagai ruang kehidupan dengan menggunakan peta bagan gambar tabel grafik foto dan atau video IPK 441 Membuat infografis proses pembentukan Alam Se...
Banduan Papa Terima Derma Lebih Rm5 Juta Video

Banduan Papa Terima Derma Lebih Rm5 Juta Video

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 170 hits
Strickland dibebaskan pada 23 November lalu selepas dipenjarakan selama 43 tahun Kansas City Star Tribune News Service BANDAR JEFFERSON MISSOURI Lebih 200 000 orang awam telah mendermakan wang menerusi kutipan dana online bagi membantu band...
Terkini Tular Video Ielaki Rmpas Beg Tangan Ketika Kemaiangan Dit4han Poiis

Terkini Tular Video Ielaki Rmpas Beg Tangan Ketika Kemaiangan Dit4han Poiis

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 220 hits
Shah Alam PoIis mena han seorang lelaki tempatan yang dipercayai mermpas beg tangan dari kenderaan wanita yang terIanggar keretanya di kilometer 14 6 Iebuhraya Persekutuan dari arah Klang ke Kuala Lumpur bagi membantu si asatan
Video Wanita Teruja Nak Makan Wafel Sekali Si Bulus Dah Rasmikan Dulu

Video Wanita Teruja Nak Makan Wafel Sekali Si Bulus Dah Rasmikan Dulu

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 248 hits
Siapa yang pernah bela kucing pasti tahu akan perangai si bulus ini yang suka mengganggu tuannya Kadang kala nak makan pun susah Mana tidaknya si bulus pasti akan muncul dan cuba untuk mencvri makanan tuannya Turut mengalami situasi yang sa...
Video Mungkin Dia Miskin Harta Tapi Kaya Dgn Jiwa Niat Baik Pemuda Ini Buat Ramai Teruja

Video Mungkin Dia Miskin Harta Tapi Kaya Dgn Jiwa Niat Baik Pemuda Ini Buat Ramai Teruja

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 251 hits
Berbuat baik sesama makhluk itulah yang dituntut oleh agama kita dan sejak kecil kita diajar oleh ibu bapa dan guru2 kita supaya tidak menganiaya mana2 makhluk di muka bumi ini Setiap makhluk mempunyai kepentingan masing2 kepada kita Kucing...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura