5 Kelebihan Pesanan Makanan Dalam Talian Untuk Pelanggan Dan Restoran


Menjalani kehidupan di dalam dunia serba serbi digital ini, masing-masing mahu lakukan pelbagai aktiviti dengan cara yang paling mudah! Salah satu daripadanya, apa sahaja yang kita mahukan atau perlukan, mahu diperoleh hanya dengan beberapa klik pada peranti pintar yang kita sayangi. 
Baik makanan, pakaian, permainan kanak-kanak dan sebagainya, semua mahu beli hanya dengan klik di hujung jari. Tak nak lagi keluar sana sini beli belah selalu macam dulu. 

Era serba moden yang semuanya mahu serba serbi cepat ini memberi impak pada pengguna dan juga peniaga. Masing-masing mahu berurusan dalam satu kaedah cara yang sama. Peniaga itu sendiri, suka ataupun tidak, pandai ataupun tidak, perlu selari dengan keadaan kehidupan sekarang jika mahu berjaya dalam dunia perniagaan yang melibatkan urusan jual beli. 




Mengingat perubahan senario, sebahagian besarnya, pengguna mengharapkan kemampuan sebuah restoran untuk membolehkan mereka membuat pesanan dalam talian. 

Sekiranya anda menceburkan diri dalam perniagaan restoran dan belum menyertai sistem pesanan dalam talian restoran, anda sudah kehilangan beberapa peluang hebat untuk mengembangkan perniagaan anda dengan pantas. 

Dengan mengadopsi teknologi baru, anda tidak hanya mempermudahkan kehidupan pelanggan, tetapi juga dapat memastikan perniagaan mampu berdiri tegak di kalangan  pesaing. 

Untuk pesanan dalam talian ini juga, teknologi bukan untuk memesan dalam talian semata-mata, tetapi juga untuk menjangkau orang yang tepat di tempat yang tepat dan pada waktu yang tepat.

Berikut adalah 5 kelebihan pesanan dalam talian:

1. Memudahkan proses membuat pesanan 

Secara tradisinya, orang terpaksa membuat panggilan untuk buat pesanan atau pergi ke restoran untuk pesan makanan dibawa pulang. Buat pesanan di telefon kadangkala boleh berlaku kesilapan. Penyelesaian terbaik adalah beralih kepada pesanan dalam talian. 

Pemilik restoran boleh membuat laman web, aplikasi atau kedua-duanya sekali. Ia merupakan satu proses pesanan yang lebih mudah bagi pelanggan termasuk melancarkan operasi restoran. Mempunyai sistem pesanan dalam talian dapat menjadikan operasi sehari-hari lebih efisien. 

2. Pengurusan pesanan yang cekap 

Sistem pesanan dalam talian boleh membantu meningkatkan hubungan antara pelanggan dan restoran secara menyeluruh. Ia juga dilengkapi dengan sistem pengurusan pesanan yang menyelaraskan seluruh proses pemesanan mulai dari melakukan pesanan hingga kepada proses penghantaran. 

Setiap kali pelanggan membuat pesanan, sistem pesanan dalam talian yang berkesan menghantar pemberitahuan melalui e-mel atau SMS untuk membantu kakitangan restoran membuat pelaksanaan pesanan lebih cepat. Perisian tersebut juga dilengkapi dengan sistem GPS yang membantu pihak restoran mengetahui lokasi alamat pelanggan dengan betul memastikan penghantaran cepat dan tepat pada masanya.



3. Peniaga boleh pantau situasi semasa perniagaan 

Ini adalah faedah terbesar untuk servis order food dari sistem pesanan dalam talian. Ia dapat memberikan maklumat tepat mengenai aliran tunai di restoran. Peniaga dapat mengawasi kos yang dikeluarkan semasa menyediakan pesanan dan membandingkannya dengan hasil jualan kasar, semua ini dapat bantu pengusaha restoran mengesan keuntungan. 

Pada hari menerima ratusan pesanan, sistem pesanan dalam talian akan memberi terjemahan wang yang tepat bagi setiap pesanan tanpa perlu melihat daftar tunai.

4. Memiliki data pelanggan yang lebih baik 

Siapa pelanggan tetap? Siapa pula pelanggan baru? Apa review maklumbalas dari pelanggan? Apa yang mereka suka pesan dari restoran? Menu makanan mana satu yang paling popular? Adakah mereka mengetahui promosi dan tawaran di laman web? Adakah pelanggan lebih suka membuat pesanan dari laman web atau aplikasi? 

Semua jawapan untuk soalan ini dan soalan lain yang berkaitan dapat dijawab menggunakan analisis yang disediakan oleh sistem pesanan dalam talian. Data ini berharga kerana peniaga dapat menggunakannya untuk melihat perkembangan dan situasi semasa pelanggan terhadap perniagaan. 

Pengusaha restoran juga dapat menyesuaikan menu, harga tawaran dan sebagainya untuk memberikan pengalaman yang lebih baik untuk semua orang.

5. Dari perjumpaan hingga ke kawasan yang sesak

Ada kalanya seseorang pelanggan itu tidak dapat membuat panggilan telefon untuk memesan makanan. Pemesanan dalam talian membolehkan pelanggan membuat pesanan pada bila-bila masa dan di mana sahaja menggunakan telefon bimbit, tablet atau gadget yang lain. 

Tidak perlu pelanggan menghubungi dan membuat panggilan dalam keadaan mereka sibuk berkerja dan sebagainya. Dengan aplikasi mudah alih, pelanggan boleh membuat pesanan secara senyap-senyap tanpa perlu bercakap melalui telefon. 



Tidak ada ongkos yang cukup untuk bina website dan aplikasi sendiri? Tak mengapa, boleh terus guna aplikasi pesanan atas talian oleh Foodpanda. Dengan Foodpanda pengusaha restoran tidak perlu keluar belanja lebih untuk bina website sendiri dan tidak perlu juga susah payah mencari pelanggan dari basic. 

Ramai orang sudah kenal dan sedia maklum tentang Foodpanda. Ini bermakna, Foodpanda sudah ada peminatnya yang tersendiri. Apa yang perlu dilakukan hanya daftar di website Foodpanda dan mula iklankan makanan yang ditawarkan. 

Jika rasa sedap, kualiti bagus, kebersihan terjamin dan servis juga baik, tidak mustahil semakin hari semakin ramai pelanggan setia Foodpanda yang akan membuat pesanan dari premis anda hanya dengan cara klik di hujung jari. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shalimaryusof.com/2021/03/5-kelebihan-pesanan-makanan-dalam-talian-untuk-pelanggan-dan-restoran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Restoran Makanan Jepun Yang Sedap Di Kuala Lumpur

5 Restoran Makanan Jepun Yang Sedap Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 273 hits
Hi Korang Makanan adalah sebahagian besar dari setiap budaya di dunia Cara untuk mengenal budaya atau negara adalah melalui makanannya Itulah sebabnya pelancong suka mencari makanan di restoran tempatan bagi setiap tempat yang dilawati Wala...
Pelanggan Tampar Pengurus Restoran Sebab Tak Puas Hati Jumpa Lalat Dalam Nasi Lemak

Pelanggan Tampar Pengurus Restoran Sebab Tak Puas Hati Jumpa Lalat Dalam Nasi Lemak

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 444 hits
Pelanggan tampar pengurus restoran sebab tak puas hati jumpa lalat dalam nasi lemakPolis menahan dua lelaki termasuk seorang wanita yang terbabit dalam kekecohan di sebuah restoran di Jalan SS 15 4 semalam dan seorang lagi lelaki masih dibu...
Teringin Makanan Korea Pergi Ke Restoran Popular Ini Di Lembah Klang

Teringin Makanan Korea Pergi Ke Restoran Popular Ini Di Lembah Klang

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 302 hits
Bila tengok sahaja K Drama mahupun variety shows mesti secara automatik akan jadi terliur dan teringin dengan makanan Korea Sudah tak macam dulu nak cari makanan Korea di Malaysia sekarang senang sahaja Merata rata tempat sudah ada dan yang...
Servis Apa Ni 15 Minit Dah Tunggu Azwan Ali Sembur Staff Restoran Makanan Segera Lambat Siapkan Pesanannya

Servis Apa Ni 15 Minit Dah Tunggu Azwan Ali Sembur Staff Restoran Makanan Segera Lambat Siapkan Pesanannya

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 385 hits
The ReporterBengang dengan perkhidmatan restoran makanan segera pengacara Azwan Ali bertindak merakam dan menviralkan video luahan ketidakpuasan hatinya terhadap tahap perkhidmatan restoran tersebut di akaun media sosialnya Difahamkan kejad...
Covid 19 Pkpp Pahang Hadkan Kebenaran Sejam Sahaja Pelanggan Makan Di Restoran

Covid 19 Pkpp Pahang Hadkan Kebenaran Sejam Sahaja Pelanggan Makan Di Restoran

papar berkaitan - pada 14/3/2021 - jumlah : 240 hits
KUANTAN Had masa hanya satu jam sahaja dibenarkan kepada pelanggan untuk makan di restoran di Pahang Itu antara penguatkuasaan langkah tambahan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan bermula di negeri itu Pengarah Majlis Kes...
Lesen Khas Perniagaan Dalam Talian Akan Diperkenalkan Untuk Perangi Scammer

Lesen Khas Perniagaan Dalam Talian Akan Diperkenalkan Untuk Perangi Scammer

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 150 hits
BERNAMAMenerusi lesen tersebut peniaga akan tertakluk kepada syarat yang perlu dipatuhi manakala pengguna dapat melakukan pembelian dalam talian tanpa ragu ragu Kerajaan akan memperkenalkan lesen perniagaan dalam talian bagi mengelakkan ora...
Kpdnhep Cadang Pengenalan Lesen Khas Perniagaan Atas Talian

Kpdnhep Cadang Pengenalan Lesen Khas Perniagaan Atas Talian

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 182 hits
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna kini dalam perancangan dan bercadang untuk memperkenalkan lesen khas perniagaan atas talian Langkah pengenalan lesen khas ini dijangka akan melindungi pengguna daripada menjadi man...
Pesta Buku Dalam Talian Terbesar Di Malaysia

Pesta Buku Dalam Talian Terbesar Di Malaysia

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 241 hits
Assalamualaikum wbt PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR DALAM TALIAN TAHUN 2021 PESTA BUKU DALAM TALIAN TERBESAR DI MALAYSIA Berita Baik Untuk Pencinta dan Pengemar Buku serta Seluruh Rakyat Malaysia Majlis Buku Kebangsaan Malaysia ingin m...
15 Posting Setakat Ini Lagi Berita Terkini Akan Menyusul Talian Terputus Menyebabkan Lambat Di Update

15 Posting Setakat Ini Lagi Berita Terkini Akan Menyusul Talian Terputus Menyebabkan Lambat Di Update

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 159 hits
PIHAK WRLR MEMOHON KEMAAFAN KERANA KELEWATAN UNTUK MENGUPDATES BLOG KERANA TALIAN LETRIK TERPUTUS SEJAK 7 PETANG SEMALAM WRLR APOLOGIZES FOR THE DELAY IN UPDATING THE BLOG BECAUSE THE POWER LINE WAS DISCONNECTED SINCE 7 PM YESTERDAY
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya

Kalendar Akademik Usim 2024 2025 Tarikh Kuliah Exam Cuti