5 Antivirus Komputer Terbaik Dan Ringan Paling Direkomendasikan



Terdapat beragam jenis antivirus, dari mulai yang berbayar hingga tidak. Selain soal pembayaran atau tidak, terdapat beragam jenis fitur yang membedakan satu antivirus dengan antivirus lainnya. Selain fitur dan berbayar atau tidak, terdapat macam-macam antivirus komputer dengan merek yang populer dan tidak. Selain itu, terdapat beragam antivirus untuk beragam keperluan, dari mulai untuk keperluan bisnis dan rumahan.
Tidak mengherankan jika Anda bingung memilih antivirus. Terdapat beragam pertimbangan ketika Anda memilih antivirus. Kadangkala, semakin banyak pertimbangan dapat membuat Anda kebingungan. Untuk mempermudah pencarian antivirus yang sesuai, Anda dapat melakukan pengkategorian beragam jenis antivirus tersebut. Dengan menyortir antivirus tersebut, Anda akan lebih mudah menentukan antivirus yang cocok untuk Anda.
Antivirus Komputer Gratis Dengan Beragam Fitur BermanfaatBeragam fitur bermanfaat merupakan alasan utama kenapa orang menggunakan sebuah antivirus. Sebenarnya, setiap antivirus gratis dibekali dengan fitur yang tidak jauh berbeda. Berbeda dengan antivirus premium, dimana fitur yang ditawarkan biasanya lebih bervariasi dan lebih eksklusif. Lantas, pertimbangan apa yang membuat orang menggunakan antivirus dengan merek/produk yang berbeda?
Berikut adalah beberapa pertimbangan orang ketika memilih antivirus gratis.
Ringan, tidak memberatkan komputer, dan mudah digunakan (user-friendly).Memproteksi, mendeteksi, dan memberantas virus dengan cepat dan ampuh.Dilengkapi fitur ekstra, diantaranya anti-malware, anti-spyware, dan fitur pengoptimalan kerja komputer.
5 Antivirus Komputer Gratis yang Sangat DirekomendasikanAnda dapat menggunakan ke-3 pertimbangan di atas untuk memilih antivirus komputer terbaik versi Anda. Untuk menambah referensi Anda mengenai macam-macam antivirus komputer gratis terbaik, diambil dari TechRadar (www.techradar.com), berikut adalah 5 antivirus gratis terbaik yang bisa Anda coba.
1. AvastAvast sudah dikenal sejak lama sebagai ‘jagoan’ antivirus gratis dengan jumlah database virus yang sangat banyak. Versi terbarunya dinilai mengalami beragam perkembangan. Avast cukup mudah dan ringan digunakan. Sistem proteksi dan pemberantasan virusnya pun baik. Beberapa fitur yang akan Anda dapatkan dari Avast Free Antivirus adalah malware scanner, gaming mode, dan password manager.
2. BitdefenderBitdefender memiliki seluruh pertimbangan untuk menjadi antivirus komputer gratis terbaik saat ini. Bitdefender ringan, mudah digunakan, dan mampu mendeteksi dan membasmi virus dengan cepat. Secara umum, mekanisme scanning virusnya pun cepat, sebanding dengan sistem pengoperasiannya yang sama cepat. Jika dibandingkan dengan antivirus komputer gratis lain, Bitdefender adalah antivirus paling cepat saat ini.
3. KaperskyVersi gratis Kapersky tidak sepopuler versi berbayarnya yang sudah sejak lama dikenal ampuh. Namun hal tersebut tidak membuat Kapersky versi gratis kalah jauh dari versi berbayarnya. Kapersky sangat user-friendly, Anda dapat dengan mudah menjelajahi dan memahami setiap fitur yang ditawarkan. Dalam hal deteksi dan pemberantasan virus, Kapersky akurat dan sangat dapat diandalkan.
4. AviraAntivirus komputer gratis berlogo payung satu ini tidak akan membuat komputer atau laptop Anda lelet. Avira adalah antivirus ringan dengan tingkat deteksi virus yang tinggi. Avira dibekali dengan user inteterface yang baik dan tampilannya cukup bersih. Meskipun begitu masih saja ada beberapa iklan dan pop up yang mengganggu. Beberapa fitur yang ditawarkan Avira, diantaranya phising protection dan built-in VPN.
5. SophosJika dibandingkan dengan ke-4 antivirus di atas, Sophos pasti masih asing di telinga Anda. Namun, dari urusan kapabilitas, Sophos tidak boleh diremehkan. Bahkan Sophos sudah mulai membangun reputasi sebagai salah satu antivirus gratis terbaik saat ini. Sophos memiliki tampilan dan mekanisme penggunaan yang sederhana. Selain itu, Sophos juga dilengkapi dengan beragam fitur, diantaranya anti-phising dan content control.
Macam-macam antivirus komputer gratis di atas merupakan antivirus terbaik untuk saat ini (2018) dan kemungkinan tahun depan (2019). Jika Anda ingin menggunakan antivirus dengan merek yang sama, namun dengan kapabilitas yang lebih baik, Anda bisa menggunakan versi premium (pro atau bisnis). Versi premium tentu menawarkan beragam fitur yang tidak dapat diakses di versi gratis atau trial.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wendyandriyan.info/2018/10/5-antivirus-komputer-terbaik-dan-ringan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+wendyandriyan/BeeB+(Blog+Wendy)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terbaik Paskal Diiktiraf Filem Malaysia 2018 Paling Tinggi Terima Rating Imdb

Terbaik Paskal Diiktiraf Filem Malaysia 2018 Paling Tinggi Terima Rating Imdb

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 579 hits
Filem aksi yang berunsurkan patriotik itu berada di kedudukan teratas dengan skor 8 4 daripada 10 dan menjadikan filem berkenaan sebagai filem tempatan yang memiliki skor rating tertinggi di laman tersebut Astro AWANI FILEM Paskal The Movie...
Cara Yang Paling Terbaik Untuk Mempengaruhi Manusia

Cara Yang Paling Terbaik Untuk Mempengaruhi Manusia

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 291 hits
Assalamualaikum w b t BismillahirahmanirahimTahukah anda cara yang paling terbaik untuk mempengaruhi manusia Sesungguhnya ia sangat mudah Iaitu mendengar kata kata mereka dengan diam dan memberi sepenuh perhatian akan tetapi mampukah kita m...
Komando Rest Cara Rehat Paling Hebat

Komando Rest Cara Rehat Paling Hebat

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 3112 hits
Komando pasukan elit Kebolehan mereka memang luar biasa hebat dalam menjalankan operasi atau tugas khas Untuk menjadi komando memang memerlukan latihan yang juga luar biasa Jadi sesuatu yang hebat sering dikaitkan dengan komando Satu yang d...
Tempat Paling Wow Waktu Malam Di Kuantan Bagi Keluarga

Tempat Paling Wow Waktu Malam Di Kuantan Bagi Keluarga

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 700 hits
Assalamualaikum Agak lama tak menghirup udara malam di bandar Kuantan Ehehehe Seriously rindu sangat nak jadi kelawar Siang kami sekeluarga duk sahaja di rumah Dan malam kami aktif keluar lah ehehehe Jarang dah keluar malam Bukanlah sebab a...
Mehmet Durakovic Paling Gembira Lima Kali Julang Piala Malaysia

Mehmet Durakovic Paling Gembira Lima Kali Julang Piala Malaysia

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 325 hits
SHAH ALAM Ketua jurulatih Perak Mehmet Durakovic menjadi individu paling gembira apabila meraih kejuaraan Piala Malaysia buat kali kelima dalam kerjaya bola sepaknya malam tadi Jurulatih kelahiran Australia berusia 53 tahun itu sebelum ini ...
Ini 5 Menu Ketam Orang Malaysia Paling Suka

Ini 5 Menu Ketam Orang Malaysia Paling Suka

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 562 hits
Ketam masak apapun tetap sedap memang rugi korang yang tak makan ketam Selain sedap ketam juga sangat mudah dan cepat masak Sebab tulah seafood bercengkerang ini sangat disukai ramai dan harga pun boleh tahan Korang yang nak cuba ini ada li...
Unesco Mengisytiharkan Islam Sebagai Agama Paling Aman Di Dunia

Unesco Mengisytiharkan Islam Sebagai Agama Paling Aman Di Dunia

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 752 hits
PARIS UNESCO telah mengisytiharkan bahawa Islam adalah agama paling aman di dunia menyebabkan para pengkritik Islam yang sering menyalahkan agama Islam sebagai agama keganasan terdiam Badan Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu mengeluarkan keny...
5 Menu Ayam Ala Thai Paling Sedap Ringkas Rugi Tak Cuba

5 Menu Ayam Ala Thai Paling Sedap Ringkas Rugi Tak Cuba

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 562 hits
Masakan Thai sememangnya terkenal di seluruh dunia Bahkan masakan ini juga cukup dekat dengan masyarakat di Malaysia Dengan adunan rasa masam masin dan pedas sentiasa menjadi pilihan ramai penduduk Malaysia Jika anda penggemar masakan Thai ...
God Of War Ps4 Malaysia Part 1 Game Paling Best Abad Ini

God Of War Ps4 Malaysia Part 1 Game Paling Best Abad Ini

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 508 hits
Assalamualaikum Hairangers Yes Permainan video game God of War 2018 sememangnya sangat terbaik dari segi pertarungan jalan cerita yang menarik pembangunan karakter yang berkesan dan yang paling best adalah watak Kratos Gameplay Part 1 God o...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Henry Ridley Kuala Tembeling Jerantut 1911

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity