440 Ditahan Ingkar Sop Di Hari Akhir Ramadan


Oleh Afiq Mohd. Shah ISMAIL SABRI YAAKOB BULAN Ramadan telah pun melabuhkan tirainya semalam dan Syawal tiba hari ini untuk diraikan umat Islam seluruh negara.
Kehadiran Syawal tidak bermakna orang ramai sudah boleh meninggalkan kehidupan normal baharu apatah lagi selepas setahun Malaysia dilanda pandemik COVID-19.
Semua pihak diingatkan supaya terus mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan dalam usaha memastikan lengkuk jangkitan COVID-19 dapat dilandaikan.
Namun begitu, masih ada segelintir yang berdegil dan buktinya, seramai 440 individu telah ditahan atas kesalahan ingkar SOP pada hari terakhir Ramadan, semalam.
Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, daripada jumlah keseluruhan yang ditahan, seramai 435 individu telah dikompaun manakala lima lagi direman.

Menurut Ismail Sabri, seramai 185 individu telah ditahan kerana gagal merekod butiran diri atau mendaftar masuk premis manakala 138 lagi akibat tidak memakai pelitup mula.
Katanya, 15 individu pula ditahan kerana mengabaikan penjarakan fizikal dan 102 atas lain-lain kesalahan.
Beliau berkata, Pasukan Petugas Operasi Pematuhan yang diketuai Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah melakukan 66,242 pemeriksaan semalam bagi memantau dan menguatkuasakan pematuhan SOP Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
“Seramai 3,536 pasukan pematuhan melibatkan 15,422 anggota telah membuat pemantauan di 4,648 pasar raya, restoran (4,803), kilang (2,522), bank (4,113), pejabat kerajaan (1,108) dan penjaja (2,620).
“Turut dipantau ialah pasar awam/tani (2,062), tempat ibadah (3,383), tempat riadah (1,713), terminal pengangkutan darat (1,720), terminal pengangkutan air (349) dan terminal pengangkutan udara (115),” katanya dalam kenyataan hari ini.
Dalam pada itu, Ismail Sabri turut mengumumkan Op Benteng semalam telah merampas dua buah kenderaan darat manakala 118 buah bot atau kapal turut dikesan di perairan negara melalui enam aktiviti penglihatan.
“Op Benteng melibatkan PDRM, Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) dan Agensi Keselamatan Sempadan (AKSEM) serta agensi-agensi keselamatan lain turut menjalankan 482 sekatan jalan raya (SJR).
“SJR yang dilakukan semalam merangkumi 428 Op Penawar atau SJR PKP, 44 Op Benteng PDRM dan 9 Op Benteng AKSEM,” jelas beliau.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/05/440-ditahan-ingkar-sop-di-hari-akhir.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Naik Drastik 440 Ingkar Sop Hari Pertama Pkp

Naik Drastik 440 Ingkar Sop Hari Pertama Pkp

papar berkaitan - pada 14/5/2021 - jumlah : 266 hits
Oleh AMREE AHMAD ISMAIL SABRI YAAKOBPUTRAJAYA Hari pertama pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan seluruh negara semalam menyaksikan kes ingkar prosedur operasi standard terus naik mendadak Menteri Kanan Keselamatan Datuk Seri Ismail Sabri...
Ingkar Sop 47 Termasuk Pemilik Pusat Hiburan Dikompaun Rm280 000

Ingkar Sop 47 Termasuk Pemilik Pusat Hiburan Dikompaun Rm280 000

papar berkaitan - pada 10/5/2021 - jumlah : 214 hits
GEORGE TOWN 27 Ramadan 1442H Ahad Seramai 47 individu termasuk pemilik sebuah pusat hiburan di Jalan Sultan Ahmad Shah di sini dikenakan kompaun berjumlah RM280 000 kerana ingkar prosedur operasi standard Perintah Kawalan Pergerakan Bersyar...
215 Dikompaun Tak Rekod Butiran Diri Asas Sop Pun Ramai Ingkar

215 Dikompaun Tak Rekod Butiran Diri Asas Sop Pun Ramai Ingkar

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 166 hits
Oleh Kelihatan seorang pengunjung memeriksa suhu badan serta mengimbas aplikasi MySejahtera sebelum masuk ke Bazar Ramadan di Jalan Raja Alang Kampung Baru baru baru ini GAMBAR hiasan Abd Razak Aid SERAMAI 500 individu ditahan polis selepas...
Berdosa Jenayah Syarak Ingkar Sop Covid 19 Mufti

Berdosa Jenayah Syarak Ingkar Sop Covid 19 Mufti

papar berkaitan - pada 12/5/2021 - jumlah : 251 hits
Oleh SAFINA RAMLI Wan Salim Wan Mohd Noor GEORGETOWN Umat Islam yang ingkar dengan prosedur operasi standard bagi mencegah penularan wabak Covid 19 seperti cuba merentas negeri telah melakukan satu jenayah syarak dan perbuatan itu adalah be...
Ingkar Sop Aktiviti Ziarah Aidil Fitri Seorang Kontraktor Kena Kompaun Rm4 000 Di Chini

Ingkar Sop Aktiviti Ziarah Aidil Fitri Seorang Kontraktor Kena Kompaun Rm4 000 Di Chini

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 278 hits
PEKAN Seorang kontraktor dikompaun RM4 000 kerana membenarkan kunjungan tetamu ke rumahnya di Felda Chini 2 di sini sempena Hari Raya Aidilfitri pada Khamis Ketua Polis Daerah Pekan Superintendan Mohd Razli Mohd Yusof berkata tindakan itu d...
Penduduk Kampung Ingkar Sop Solat Tarawih Dalam Gelap Tanpa Penjarakan

Penduduk Kampung Ingkar Sop Solat Tarawih Dalam Gelap Tanpa Penjarakan

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 272 hits
Pengarah Jabatan Kesihatan Kelantan Dr Zaini Hussin berkata apa disarankan kerajaan supaya mematuhi SOP bukan perkara main main kerana ia berkait jangkitan wabak Covid 19 PETALING JAYA Kerajaan terpaksa melaksanakan perintah kawalan pergera...
Persoalan Timbul Berhubung Kompaun Ingkar Sop Berdasarkan Pendapatan

Persoalan Timbul Berhubung Kompaun Ingkar Sop Berdasarkan Pendapatan

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 151 hits
Kaedah kompaun yang dikenali sebagai denda harian itu memiliki kelebihannya namun mungkin berdepan masalah ketika pelaksanaannya kata pakar Pegawai polis memeriksa orang awam dalam sebuah sekatan jalan raya bagi memastikan pematuhan SOP Cov...
Johor Pkr Deputy Chief Denies Violating Hari Raya Mco Sop Welcomes Police Probe

Johor Pkr Deputy Chief Denies Violating Hari Raya Mco Sop Welcomes Police Probe

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 249 hits
Johor PKR deputy chairman Jimmy Puah Wee Tse Picture by Ben TanJOHOR BARU May 16 A Johor PKR leader is under investigation for allegedly violating the movement control order standard operating procedures during Hari Raya Aidilfitri Johor PK...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte