4 Trick Travel Jimat


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Aku memang jenis yang suka travel, lagi² travel berdua xpun travel sorang², 


Dan mesti ramai juga antara kita ni kaki travel kan? Dulu nak travel jauh-jauh banyak yang nak kena fikir terutama pasal duit. Sebab aku tak boleh nak nafikan travel merupakan salah satu hobi yang menggunakan duit yang agak banyak. 

So, memang sebelum kita pergi kena sediakan duit tu dulu. Namun, sebenarnya ada je cara yang boleh kita gunakan untuk travel jimat ni. Aku ada baca dan cuba sendiri apa yang dah orang lain share. 

1. Beli tiket flight masa promo
Seperti yang kita tahu Airasia dan Malaysia Airlines selalu buat promo. Jadi kalau kita dah ada plan nak pergi travel, pastikan kita grab tiket flight kita masa ni. 

Banyak kot kita boleh jimat sebenarnya sebab selalunya kalau promo ia akan cut dalam 30% ke 50% harga tiket. Malah ada kala kita just bayar service charge je, tiket kita sebenarnya free. 

2. Bandingkan harga tiket
Sebelum hari promo Airasia atau mana-mana airline yang lain, pastikan kita comparekan dulu harga dengan airline lain yang ada. Banyak medium yang boleh kita gunakan, antaranya Traveloka. 
Kenapa kita nak kena comparekan? Sebab ada orang yang suka travel bawa luggage dan seperti kita tahu harga tiket Airasia ni tanpa luggage. Kalau kita tambah luggage dan meal harganya akan jadi lebih mahal. 
So, kita comparekan lah dengan airlines lain yang memang dah include luggage dan juga makan untuk pastikan tiket yang kita dapat masa promo tu memang dah yang termurah. 

3. Pilih airport transfer yang sesuai
Seperti yang kita tahu, banyak je airport transfer yang boleh kita gunakan Cuma tinggal pilih je. Nak pilih pun banyak aspek yang perlu kita tengok juga. Selalunya orang akan lebih prefer guna KLIA Express sebab akan direct ke KLIA. Cepat pun cepat. 
Namun sebenarnya ad acara lain kalau kita nak jimat ni. Cuba kita try guna KLIA Transit pula sebab yang membezakan KLIA transit ni ia akan berhenti di beberapa station sebelum sampai ke KLIA. 
Aku suka buy KLIA Transit Online kat Traveloka Traveloka sebab senang. Tak payah serabut kepala nak fikir nanti. Trick guna KLIA transit yang aku boleh share, kalau daripada KL Sentral jangan terus direct ke KLIA. 
Korang boleh beli tiket ke Putrajaya Sentral dulu. Sampai Putrajaya Sentral, korang keluar, lepas tu pastikan korang beli tiket daripada Putrajaya Sentral ke KLIA pulak. Nampak macam leceh kan? Tetapi percayalah korang takkan menyesal sebab korang boleh jimat lebih daripada 50% daripada korang beli direct ke KLIA. 
Kalau korang tak nak guna KLIA Transit, boleh cuba beli airport limo booking promo dekat Traveloka, agak murah dan mudah berbanding guna airport teksi ataupun grab yang lain

4. Beli tiket aktiviti secara online
Aku dulu tak percaya benda ni sebab aku rasa mustahil beli online lagi murah daripada beli dekat kaunter. Tetapi bila aku cuba sekali, dan akhirnya aku tak menyesal dengan keputusan yang aku buat. 
Memang beli online jauh lagi jimat dan memudahkan kita lagi nanti. Sebab kebanyakan tempat, ia akan ada laluan khas untuk orang yang dah ada ticket online. So, kita boleh direct masuk je nanti. 
Selain tu, kalau kita pergi negara yang ada pass untuk tourist macam Korea, Jepun, Hong Kong dan lain-lain lagi berbaloi sebab dengan pass tu banyak tempat kita boleh pergi. Dah lah harga pass tu lagi murah daripada harga kita beli ticket satu per satu. 
Memang sangat-sangat berbaloi. Just kita je kena aturkan kita punya itinerary supaya kita boleh maximizekan kegunaan kad tu

Ini sedikit trick yang boleh kita gunakan kalau kita nak travel. Aku tak nafikan ada perkara yang agak leceh tetapi ia sangat berbaloi dengan penjimatan yang kita dapat. 
Kita kena rajin cari dan cuba benda-benda yang orang dah share untuk dapatkan satu hasil percutian yang jimat tetapi masih selesa. Yelah, kita masih memerlukan keselesaan yang terbaik ketika travel nanti kan. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ohsemnow.com/2019/11/4-trick-travel-jimat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Diy Rak Gantung Jimat Ruang Dapur Modal Rm 80 Aje

Diy Rak Gantung Jimat Ruang Dapur Modal Rm 80 Aje

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 902 hits
Rempah ratus dan bahan bahan masakan memang banyak ambil ruang juga kalau nak susun di dapur Lagi pulak kalau anda baru renovate dapur mesti sayang nak tebuk dinding yang baru dipasang jubin berkilat habislah berlubang kena dril atau paku n...
Boleh Jimat Ruang Wanita Kongsi Step Buat Foldable Table Dengan Modal Yang Rendah

Boleh Jimat Ruang Wanita Kongsi Step Buat Foldable Table Dengan Modal Yang Rendah

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 347 hits
Untuk mendapatkan ruang ruang yang cantik dengan pelbagai gaya di dalam rumah anda tidak semestinya perlu membeli barangan atau perabot yang mahal Hal ini kerana dengan idea yang kreatif dan barang yang murah juga mampu membuahkan hasil yan...
Makan Jimat Di Pasar Rakyat Lahad Datu

Makan Jimat Di Pasar Rakyat Lahad Datu

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 734 hits
Hi assalamualaikum gaiss tempat makan bajet yang semua orang tahu di Lahad Datu ni salah satunya ialah Pasar Rakyat Lahad Datu tingkat atas Tempat bukan pilihan orang have have sebab tak sesuai nak ber ootd dan bersua photo Sazwan suka maka...
Cara Simpan Ayam Khusus Untuk Ibu Nak Jimat Masa Tak Berbau Tahan Lama

Cara Simpan Ayam Khusus Untuk Ibu Nak Jimat Masa Tak Berbau Tahan Lama

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 366 hits
Biasa bila beli stok bahan mentah kebanyakan ibu akan beli untuk tempoh seminggu Alasannya sebab tak mahu berulang ke pasar banyak kali kerana kesuntukan masa Cuma bila dah beli banyak sangat risau ayam berbau dan bila masak pun tak sedap S...
Cheaper Airfares And Hotel Rooms To Boost Domestic Travel

Cheaper Airfares And Hotel Rooms To Boost Domestic Travel

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 242 hits
Cheaper domestic airfares will be an added boost to the tourism industry as hotel booking statistics showed that many families are price conscious Malaysian Association of Hotels Penang chairman Khoo Boo Lim said since interstate travel has...
Kulit Tortilla Homemade Untuk Snek Atau Sarapan Sihat Anak Perlu 3 Bahan Je Mudah Jimat

Kulit Tortilla Homemade Untuk Snek Atau Sarapan Sihat Anak Perlu 3 Bahan Je Mudah Jimat

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 510 hits
Anak anak di tadika kini sudah mula bersekolah dan selepas ini anak anak di sekolah rendah dan menengah pula bakal memulakan sesi persekolahan setelah dicutikan kerana pandemik Covid 19 Kebanyakkan tadika dan sekolah menggalakkan ibu bapa m...
Perkembangan Otak Anak Makin Sihat Buatkan Fish Cake Homemade Mudah Lagi Jimat

Perkembangan Otak Anak Makin Sihat Buatkan Fish Cake Homemade Mudah Lagi Jimat

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 321 hits
Setiap kali membeli fish cake atau fish ball di kedai hati pasti terasa sedikit ragu bagaimana cara pembuatannya Adakah ia bersih dan selamat untuk dihidangkan kepada anak anak kita Bagi mengelakkan keraguan dan pasti lebih bersih dan menji...
Dah Rajin Bawa Bekal Memang Jimat

Dah Rajin Bawa Bekal Memang Jimat

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 244 hits
Salam dears Disebabkan Covid 19 rutin harian Mama betul betul dah berubah Dulu masak masa hujung minggu ja tu pun kalau rajin haha Tapi sekarang tiap tiap hari Mama kena masak Dulu bangun pagi terus mandi dan bersiap untuk ke pejabat sekara...
Jimat Hosting Web Hosting Murah Dan Dipercayai Di Malaysia

Jimat Hosting Web Hosting Murah Dan Dipercayai Di Malaysia

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 311 hits
Sebagai seorang blogger dan programmer saya sangat memahami jika ada diantara anda yang mahukan web hosting murah khidmat pelanggan yang baik serta laju Tidak kira untuk blog wordpress atau projek personal itulah tuntutan utamanya Namun diz...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin