4 Port Makan Sedap Di Area Bukit Bintang Yang Korang Patut Cuba


 Salam to all readers,


| 4 Port Makan Sedap di Area Bukit Bintang, yang Korang Patut Cuba! | Siapa follow aku di IG pasti tahu aku merayap ke mana minggu lepas. Memandang lama tak lepak dengan housemate, finally kiteorang jumpa date masing-masing dan berada di rumah, ini betul-betul last minute plan, sebaik perancangan kali ini cukup teratur dan rasa macam cuti panjang.


Even aku dah lama duduk di Kuala Lumpur, aku jarang-jarang ke Bukit Bintang, sebab dekat sini sesak dengan orang ramai, dan aku tak familiar dengan kawasan ini. Raa roomate aku area sini dia memang pro, tambah-tambah dia memang orang KL lagi pro la dia jika nak dibandingkan dengan aku. So, tanpa buang masa aku kongsikan dengan korang 4 port makan sedap di area Bukit Bintang yang Korang Wajib Cuba! Kalini jalan-jalan kiteorang tak masuk mall, kami pusing-pusing dikaki lima, dan lorong sahaja. Jom tengok!




4 Port Makan Sedap di Area Bukit Bintang, yang Korang Patut Cuba


1) Congkak



Siapa sangka, disebalik kesakan bandar Bukit Bintang wujudkan sebuah restoran tersembunyi yang cukup popular dengan makanan Melayu dan Nusantara. Pada mereka yang gemar masakan Melayu tradisional dan juga Nusantara korang WAJIB ke sini. Ada orang kata nama restoran Congkak ini diinspirasikan daripada permainan tradisional sendiri iaitu Congkak.


Agak klasik dan unik kedainya, masuk-masuk dorang layan macam aku ni orang VVIP gitu, ukiran restoran ini pun cukup unik dan selesa. Rasa berada di zaman dulu kala sambil menonton rancangan tv P. Ramlee kau jah..



Inilah dia set Nasi Ambeng kiteorang makan tempoh hari (Set B). Puas hati okay, tambah-tambah masing-masing tak makan lagi waktu tu. Habis licin kami perhabiskan.

Ini sayur pucuk paku, walaupun pedas tapi rasanya cukup mengancam. Siapa yang rindu masakan Melayu boleh mai sini makan, terubat sikit rindu di kampung



Ayam tak pernah missed, sebab Oyah suka makan ayam. Ada dua pilihan samaada nak ayam gulai ataupun kicap. So kami pilih ayam kicap dia. Overall sedap sebab kuah kicap dia pun banyak.


Antara juadah yang menjadi kegilaan ramai di Congkak ini adalah  seperti Nasi Ambeng, Rendang Tok, Ayam Masak Lemak, Ayam Masak Kicap, dan banyak lagi. So kalau datang ramai-ramai better set makanan, nanti dia akan hantar makanan dalam talam/dulang besar. Sangat-sangat mengamit memori zaman pergi camping makan dalam talam. 


Tapi di sini, mereka provide pinggan setiap seorang, makanan sahaja dalam set tersebut dibawa dalam dulang. Kiteorang order set kedua then tambah additional ayam masak kicap. Puas hati makanan sini boleh tahan sedap, selang 10 minit mesti staff dekat situ datang tanya feedback okay ke tidak makanan. For me, semua makanan kami order kenalah dengan tekak aku. Pucuk paku dia, ayam masak kicap, terung belada, ikan sambal berlada dia. Semua cukup rencah/


Overall, aku bagi 5 stars. Recommended sangat siapa nak cuba makanan Melayu di Congkak ini. Aku kalau tak sedap, aku tak tunjuk di blog, kalau rasa sedap baru aku share. 

Address: 24, Jalan Beremi, Off, Jln Sultan Ismail, Bukit Bintang, 50200 Kuala LumpurWaktu Operasi: 12.00pm - 10pmBoleh dine in, and takeaway (Foodpanda also available)Rate: 4.5/5

2) Kedai Ice Cream Jersey Jack Gelato

Alang-alang korang dah ke Bukit Bintang, jangan lupa pekena ice cream Jersey Jack Gelato. Kedai ini area restoran Congkak juga, pusing-pusing kawasan yang sama juga. Tapi macam biasa, aku 1st time lalu lorong ini, siapa sangka sepanjang deret perumahan area sini wujudnya kedai ice cream yang sangat popular dan sedap. 




Aku boleh cakap ice cream di sini boleh tahan harganya tapi berbaloilah mencuba. Masuk-masuk sahaja seperti biasa kena scan My Sejahtera, then boleh pilih nak perisa yang mana. Paling best lagi, korang boleh try dulu kesemua perisa korang nak rasa, then kalau dah berkenan mana 1 yang nak makan bolehlah order. Haritu aku ambil perisa ferrero rochers. Memandangkan aku chocolate lovers gitu. Aku ambil 1 scope cuma RM12, kalau 2 scope dalam RM26 tak silap.






Selain ice cream, boleh juga cuba air juice dia. Memandangkan masing-masing perut dah full, kiteorang pekena ice cream sahaja. Overall, ice cream dekat sini sedap dan boleh datang repeat sekali lagi kalau nak order lain. 


Address:  49, Jalan Berangan, 50200 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala LumpurWaktu operasi: 11.00am to 9.30pm (weekdays) 11.00am to 10.00pm (weekend)Servis: dine in & takeawayRate: 4/5

3) Dino's Thai Food Restoran


Disebabkan masing-masing mengelak taknak masuk mall, kiteorang lepak makan dekat Jalan Alor. Aku pun 1st time masuk sini, ibarat masuk lorong Kampung Baru. Sini memang meriah waktu malam, sepanjang deret ini punyalah banyak restoran Cina dan restoran Thai. So kalau korang nak makanan laut sedap dan murah boleh datang makan area Jalan Alor ini. Open waktu malam, so pergilah lepas Maghrib.


Aku terpengaruh lepas kawan aku tag dekat Tiktok suruh datang makan dekat Ban area sini juga. Tapi Raa cakap ban tu bar, so bagi mengelakkan perasaan was-was untuk makan, pergilah restoran melayu yang menawarkan masakan Thai, iaitu Dino's Thai Food Restoran. Mujur kiteorang datang ada tempat kosong lagi, kalau tak berjam juga nak kena tunggu. 


Macam biasa, ketiga-tiga kaki makan, yang paling kuat makan off course aku. Kami ambil set untuk 3 orang makan, ada siakap 3 rasa, telur dadar, sayur, ayam masam manis, tomyam. Total kiteorang makan bawah RM130. Berpatutan jugalah bagi aku, sedap pun sedap, paling penting makanan sampai cepat. Akak suka yang itu! Kalau servis lambat, perut yang lapar auto kenyang dan berselera nak makan. Kedai ini aku recommend kalau korang nak datang makan. Seat pun banyak.


Address: 34, Jln Alor, Bukit Bintang, 50200 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Rate: 4.5/5

4) Capitol CafeAntara juadah yang kami order for breakfast. Kemain, macam menu tengahari je
Aku suka vibe capitol cafe, sebab ia mengenangkan aku dengan cafe di Old Town di Perak. Konsepnya sama gitu, ini 1st time aku ke sini ya. Raa housemate aku ini lagi panjang langkahnya. Sebelum ini aku ke ke dai pastry dia juga yang suggest. Elakkan pergi tempat yang tengah viral, sebab tak syok langsung pergi kedai/cafe/tempat yang crowded dengan orang.



Kita datang nak relax & happy2 je. Di Capitol Cafe ini korang boleh cuba Signature Nasi Lemak dia, roti bakar, roti bakar telur goyang, milo banjir pun ada, even pergi breakfast rasa kenyangnya sampai ke tengahari. Servis pun cepat, sedap pun sedap, ramai orang singgah datang ke cafe ini lepas balik hiking dan jongging. Nanti aku bolehlah ajak member hiking ke mari pula. Betul-betul belakang WOLO hotel.
Kueh teow dia pun merecik hawauu..Sedap okay, korang minta dia cili potong lebih sikit baru lagi umm.


Inilah set signature Nasi Lemak Capital, dia punya sambal padu okay. Aku jarang makan nasi lemak yang sedap selain nasi lemak mak aku. Had ini boleh acceptable. Sedap weyyhh, sambal tak cukup aku minta lebih sikit, dorang pun layankan aje

Roti bakar dia memang padu. Order 1 tak cukup guys, tapi sebab aku order Nasi Lemak sekali, 1 ini sudah memadai. 


Korang boleh refer official website Capitol Cafe untuk tengok menu dia yang lain. Haritu aku order Signature Nasi Lemak + ayam, roti bakar dengan air milo dia, sedap bakk hang. Sampai sekarang masih terasa-rasa dekat tekak lagi. Aku bab makan memang laju, cafe ini pun aku recommended pada korang kalau nak datang breakfast. Hopefully lepas ni dia tambah menu roti canai pula.


Address: 46, Jln Sultan Ismail, Bukit Bintang, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Waktu operasi: 7.00am to 4.30pm
Senang akses naik public transport
Rate: 5/5

Even kiteorang tidur 1 malam di hotel, rasa perjalanan lama dan menyeronokkan bila dapat lewati banyak tempat. Inilah 4 port makanan sedap area Bukit Bintang yang korang patut cuba kalau ke mari. Kalau ada rezeki dan kelapangan lagi aku nak repeat lagi nanti. Overall, keempat-empat restoran/cafe ini aku recommended sangat pada korang kalau nak datang rasa. Sedap bakk hang!!


Thank you for reading guys!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.missazwarsyuhada.com/2022/01/4-port-makan-sedap-di-area-bukit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Idea Lauk Pauk Makan Tengahari Yang Sedap

Idea Lauk Pauk Makan Tengahari Yang Sedap

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 215 hits
Idea Lauk Pauk Makan Tengahari Yang Sedap Lunch kena ambil tau walau korang tengah diet Maka kena makan suku suku separuh lebihkan sayur dan ulaman tetapi lauk ikan dan nasi suku je Boleh ke tu Atau setiap hari cheat day korang Hehe Jom ten...
Makan Satu Dah Kenyang Resipi Mi Gulung Sedap Untuk Makan Malam

Makan Satu Dah Kenyang Resipi Mi Gulung Sedap Untuk Makan Malam

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 164 hits
Pernah cuba hidangan Mi Gulung Sedap tau menu ni Mi yang dibalut bersama telur dan dimakan bersama kuah berperisa Ada isi ayam daging dan aneka makanan laut Memang berselera dan tak jemu Jom cuba masak Mi Gulung untuk makan malam hari ni Se...
Resipi Kacang Pedas Bilis Sedap Mudah Makan Pun Tak Jemu

Resipi Kacang Pedas Bilis Sedap Mudah Makan Pun Tak Jemu

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 162 hits
Kacang Pedas Bilis memang sedap dijadikan kudapan Malah ada juga yang menikmatinya dengan nasi roti lempeng dan sebagainya Kombinasi rasa pedas manis dan masin membuatkan kudapan ini digemari ramai Ada yang pernah cuba buat tapi tak menjadi...
18 01 2022 Fokus 4 45 Tular Jual Tisu Di Bukit Bintang Lee Peng Ger

18 01 2022 Fokus 4 45 Tular Jual Tisu Di Bukit Bintang Lee Peng Ger

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 128 hits
Bekas atlet renang para negara Koh Lee Peng yang tular di media sosial baru baru ini kerana menjual barangan secara kecil kecilan seperti tisu dan pelitup muka di sekitar Bukit Bintang mengakui bahawa isunya tidak perlu diperbesarkan
Wajib Cuba Ini 10 Restoran Masakan Chinese Muslim Halal Yang Sedap Di Lembah Klang

Wajib Cuba Ini 10 Restoran Masakan Chinese Muslim Halal Yang Sedap Di Lembah Klang

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 212 hits
Wajib Cuba Ini 10 Restoran Masakan Chinese Muslim Halal Yang Sedap Di Lembah Klang Setiap kali kalau nak keluar dengan kawan mesti pening nak decide makan mana bukan Haa jangan risau lagi Jom terokai masakan Cina yang halal pula asyik makan...
Resipi Udang Butter Nestum Sedap Untuk Makan Besar Tahun Baru Cina

Resipi Udang Butter Nestum Sedap Untuk Makan Besar Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 175 hits
Makan besar Tahun Baru Cina tentunya lebih meriah dengan hidangan Resipi Udang Butter Nestum perkongsian saudari Rosni Musa ni Memang nampak sedap dan membuka selera Masak pula menggunaan udang bersaiz besar memang lagi puas hati Bagi anda ...
Ubat Gigi Sensodyne Mengembalikan Nikmat Makan Sedap

Ubat Gigi Sensodyne Mengembalikan Nikmat Makan Sedap

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 310 hits
UBAT GIGI SENSODYNE MENGEMBALIKAN NIKMAT MAKAN SEDAP Assalammualaikum semua Tahun 2022 Ruby adalah tahun untuk Ruby menjaga kesihatan Ia termasuk kesihatan gigi dan oral Baru baru ini telah berlangsung pelancaran produk Sensodyne Repair Pro...
Pertama Kali Makan Malam Di Almizan Satay House Taman Bukit Dahlia

Pertama Kali Makan Malam Di Almizan Satay House Taman Bukit Dahlia

papar berkaitan - pada 30/1/2022 - jumlah : 512 hits
Pertama Kali Makan Malam di Almizan Satay House Taman Bukit Dahlia Alhamdulillahhh settle dinner harini Laju update ek Haha Semalam balik dari B5 street Johor terlalu depan outlet Al Mizan kat Bandar Baru Uda Macam teringin nak try menu yan...
Resipi Udang Berempah Sedap Masak Sendiri Barulah Puas Makan

Resipi Udang Berempah Sedap Masak Sendiri Barulah Puas Makan

papar berkaitan - pada 7/2/2022 - jumlah : 153 hits
Anda penggemar sajian udang Cuba resipi Udang Berempah perkongsian saudari Natasha Qalisya ni Resipinya cukup ringkas namun kelihatan sangat enak dan menyelerakan Hmmm Jom lah cuba puan puan Pasti anda sekeluarga berselera makan Sesuai disa...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom

Aktivis Gagal Rayu Mohon Cabar Keputusan Ag Tak Dakwa Muhammad Zamri Vinoth Dan Firdaus Wong

What Are The Chances That Anwar Will Honour His Promise To Raise The Salary Of Civil Servants

Is The Government Getting Paranoid About The Media

Bila Rakyat Kurang Faham Jangan Kata Lantaklah Ka Siong