4 Perkara Pelik Yang Berlaku Selepas Kematian Selebriti


Apabila orang yang terkenal dan kaya raya seperti selebriti dan ikon yang disayangi mati, mereka mengharapkan supaya harta mereka diagihkan kepada waris yang ditinggalkan.Walau bagaimanapun, ini bukanlah kes bagi semua selebriti.
Sekiranya mereka muda seperti Heath Ledger (dan mungkin merasakan seolah-olah dia akan mengendalikannya kemudian dalam hidup) atau lebih tua seperti Aretha Franklin (yang baru-baru ini meninggal tanpa kehendak), ia telah terbukti menjadi perselisihan bagi waris untuk mengatur pusaka selepas kematian selebriti.

Pada entri ini mari baca tentang 4 Perkara pelik yang berlaku selepas kematian selebriti

1. Kurt Cobain dan The Muppets

Apabila anda masih muda, biasanya anda tidak menyangka untuk berkehendak untuk melindungi keluarga anda, aset anda, dan nama anda selepas anda mati.

Kurt Cobain adalah salah satu daripada banyak selebriti muda yang meninggal tanpa kehendak dan banyak isu-isu yang timbul. Courtney Love (Balu Cobain) mendakwa "Rape" - istilah yang digunakan oleh legenda Cobain ketika The Muppets menggunakan lagu Nirvana "Smells Like Teen Spirit "dalam filem 2012 mereka, yang menarik penonton kebanyakannya kanak-kanak.

Love mendakwa bahawa dia tidak memberikan kebenaran untuk penggunaan lagu itu. Walau bagaimanapun, ia tidak menjadi masalah kepada penerbit Primary Wave Music, yang telah membeli separuh daripada saham Love apabila dia menjualnya kepada mereka tahun sebelumnya.Bahkan seorang ahli Nirvana muncul dalam filem itu.

2. Bob Marley Dan konpirasi RICO

Bob Marley adalah seorang Rastafarian, mewujudkan kehendak akan menegaskan kepercayaan akan kematian yang bertentangan dengan kepercayaanya. Apabila Marley meninggal dunia pada umur 36 tahun, harta pusakanya diagihkan kepada isteri, ibunya, dan 11 orang anak mengikut undang-undang Jamaica.

Oleh kerana isterinya, Rita, diberikan sebilangan kecil, peguamnya mencadangkan agar dia memalsukan dan memalsukan dokumen yang memindahkan jumlah besar harta pusakanya kepadanya yang kelihatan seperti berlaku sebelum kematiannya.

Kemudiannya ianya dikesan oleh salah seorang bekas pengurus Marley. Peguam dan akauntan yang terlibat-bersama Rita-didapati bersalah di mahkamah, dan Rita disingkir sebagai pentadbir estet.



3. Jimi Hendrix Dan Marijuana

Jimi Hendrix adalah nama yang sering dikaitkan dengan tahun 1960-an, dan dia boleh digelar gitaris tersohor yang diketahui pada ketika itu.

Masa berlalu dan Hendrix terlibat dalam pengambilan dadah dan alkohol. Sejak kematian gitaris itu, adik-beradiknya telah berkelahi. Paling baru, saudaranya, Leon, telah menubuhkan syarikat untuk menjual ganja berjenama Jimi Hendrix.

Walaupun Hendrix telah terlibat dalam aktiviti yang berkaitan, beliau juga merupakan sebahagian daripada gerakan yang menentang komersialisme.

Kakaknya, Janie, yang dinamakan pengurus harta pusaka, telah menghalang percubaan ini dan beberapa lagi tindakan oleh Leon untuk mendakwa mengeksploitasi nama Jimi dengan pencirian minuman keras.

4. Howard Hughes And The Handwritten Will

Melvin Dummar mendakwa Howard Hughes menyerahkan wasiat yang dihantar kepada Dummar setelah kematian Hughes. Ia menyatakan bahawa Dummar berhak mendapat satu per enam belas dari kekayaan Hughes, yang pernah digelar sebagai orang terkaya di dunia.

Dummar mendakwa bahawa hadiah ini adalah untuk membantu seorang lelaki tua yang tidak berantakan jauh di luar bandar Nevada pada 1967. Lelaki itu mengatakan dia adalah Howard Hughes, tetapi Dummar tidak percaya pada masa itu.

Pada mulanya, mahkamah menafikan tuntutan Dummar. Dia kembali ke mahkamah pada tahun 2006 dengan bukti baru untuk menguatkan kisahnya dan untuk membantah bahawa pelaksana harta pusaka Hughes menghalangnya daripada mendapat pendengaran yang adil. Akhirnya, Dummar tidak pernah menerima sebarang pusaka.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaokofee.blogspot.com/2018/11/4-perkara-pelik-yang-berlaku-selepas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tumpah Darah Penyebab Kematian Ibu Bersalin Di Malaysia 10 Perkara Ini Penting Untuk Elakkannya

Tumpah Darah Penyebab Kematian Ibu Bersalin Di Malaysia 10 Perkara Ini Penting Untuk Elakkannya

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 322 hits
Masalah tumpah darah selepas hamil dikenali sebagai post partum hemorrhage Ia adalah sebab utama ibu hamil meninggal dunia di Malaysia Nak elakkannya boleh lakukan 10 perkara yang dicadangkan ini Menurut Dr Norintan Zainal Abidin Shah Pakar...
Selepas Awie Akhirnya Watak Utama Hantu Kak Limah Tampil Dedah Perkara Sebenar

Selepas Awie Akhirnya Watak Utama Hantu Kak Limah Tampil Dedah Perkara Sebenar

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 580 hits
Selepas Awie Akhirnya Watak Utama Hantu Kak Limah Tampil Dedah Perkara SebenarSelepas Awie Akhirnya Watak Utama Hantu Kak Limah Tampil Dedah Perkara Sebenar
14 Perkara Wajib Perlu Tahu Sebelum Dan Selepas Uruskan Jenazah

14 Perkara Wajib Perlu Tahu Sebelum Dan Selepas Uruskan Jenazah

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 634 hits
14 PERKARA WAJIB PERLU TAHU SEBELUM DAN SELEPAS URUSKAN JENAZAH Salam Jumaat Assalamualaikum lama sudah mummy tak tepek takzirah Jumaat dan ilmu agama Ewahhh dah macam ustajah bunyiknya Okaylah sebenarnya mummy terima WhatsApp dari kawan mu...
Selepas Undian Sabah Azmin Selesa Dahului Rafizi 3 295 Undi

Selepas Undian Sabah Azmin Selesa Dahului Rafizi 3 295 Undi

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 313 hits
Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mendahului pesaingnya Rafizi Ramli dengan majoriti 3 295 undi selepas proses pengundian di Sabah bagi jawatan timbalan presiden PKR Loading Keputusan tidak rasmi menunjukkan Azmin memperoleh 10 467 undi berbandi...
Isteri Thomas Muller Luahkan Kekecewaan Di Instagram Selepas Suaminya Hanya Diletakkan Di Bangku Simpanan

Isteri Thomas Muller Luahkan Kekecewaan Di Instagram Selepas Suaminya Hanya Diletakkan Di Bangku Simpanan

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 292 hits
Menjadi seorang pengurus pasukan apatah lagi kelab gergasi di dunia sememangnya bukan tugas mudah Terpaksa berhadapan dengan peminat setia pemain bintang serta harapan yang terlalu tinggi diletakkan seorang pengurus kadangkala terpaksa menj...
Baby Newborn Anas Kena Tahan Wad Sebab Tak Kencing Dalam Masa 24 Jam Selepas Bersalin

Baby Newborn Anas Kena Tahan Wad Sebab Tak Kencing Dalam Masa 24 Jam Selepas Bersalin

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 717 hits
Baby Newborn Anas Kena Tahan Wad Sebab Tak Kencing Dalam Masa 24 Jam Selepas Bersalin Entry sebelum ni Fadzi ada cerita kan pasal pengalaman bersalin dekat Avisena Specialist Hospital kan Korang boleh baca dekat sini Dalam entry kali ni Fad...
Musa Persoal Tuduhan Rasuah Dibuat Selepas 14 Tahun Kes Berlaku

Musa Persoal Tuduhan Rasuah Dibuat Selepas 14 Tahun Kes Berlaku

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 365 hits
KUALA LUMPUR Bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman mempersoalkan tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang menuduhnya terlibat dalam rasuah berhubung konsesi balak selepas 14 tahun kes tersebut berlaku Menurutnya kes itu te...
John Cena Mahu Jadi Captain America Selepas Chris Evan

John Cena Mahu Jadi Captain America Selepas Chris Evan

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 397 hits
Peminat mungkin akan melihat lakonan Chris Evans menjadi Captain America yang terakhir dalam filem Avengers 4 Pelbagai teori peminat menyatakan bahawa berkemungkian Falcon lakonan Anthony Mackie mahupun Winter Soldier lakonan Sebastian Stan...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia