4 Misteri Pembunuhan Yang Mengambil Masa Bertahun Tahun Untuk Terungkai


Kematian boleh jadi pengalaman yang amat menyakitkan, tetapi kematian yang melibatkan pembunuhan dapat menimbulkan penderitaan untuk keluarga si mati. Bagi sesetengah orang, kematian yang telah berlaku terhadap ahli keluarga bertahun-tahun yang lalu tanpa ada jawapan penyebab kematian si mati boleh menjadi luka yang memeritkan dan sukar untuk sembuh.
Kadang-kadang, Kerja menyiasat boleh jadi hanya permainan menunggu.  Sayangnya untuk 4 orang ini, kehidupan keluarga mereka ditinggalkan dengan soalan yang tidak dijawab selama bertahun-tahun.

1. Sheila Dan Katherine Lyon


Tahun 1975. Sheila dan Katherine Lyon sepatutnya bertemu rakan-rakan untuk hari yang menyeronokkan di pusat membeli-belah di Maryland. Tetapi mereka hilang dan tidak pernah ditemui oleh orang yang mereka cintai lagi.

Selepas lebih 40 tahun tanpa jawapan, sepasang detektif memutuskan untuk menyiasat semula kes tersebut. Mereka menyiasat kes terebut seolah-olah ianya baru berlaku.

Dalam rekod kes tersebut menunjukkan ada satu rekod daripada seorang lelaki bernama Lloyd Welch. Dia mendakwa telah melihat gadis-gadis  tersebut ketika mereka diculik. Selepas gagal ujian poligraf, dia dianggap saksi yang tidak boleh dipercayai.

Detektif tersebut kemudian memutuskan untuk melihat apa yang telah dilakukan Welch selama 40 tahun yang lalu dan mendapati bahawa dia telah memperoleh rekod jenayah yang panjang, kebanyakannya untuk jenayah seks terhadap kanak-kanak.

Jadi detektif memutuskan untuk menemu bual lagi. Selepas lapan jam soal siasat, cerita Welch berubah beberapa kali. Dia tidak mengakui membunuh gadis-gadis itu. Sebaliknya, beliau berkata bahawa dia telah mengambil bahagian dalam penculikan itu dan menjadi saksi.

Welch juga menyatakan bahawa mayat kedua-dua adik perempuan itu telah dibawa ke tanah milik keluarganya di Bedford County dan dibakar. Dia menyalahkan pembunuhan terhadap bapanya dan bapa saudara, tetapi tidak pernah ada bukti untuk membuktikan tuntutan tersebut. Lloyd Welch mengaku bersalah atas kematian saudara-saudara Lyon dan dua jenayah seks lain yang melibatkan kanak-kanak.

2. Edmund Schreiber



Pada tahun 1983, Edmund Schreiber yang berusia 92 tahun tinggal bersendirian di rumahnya di Buffalo. Semasa Perang Dunia pertama, Edmund ditembak di kedua-dua paha dan menerima anugerah ketententeraan ke atas khidmatnya.

Jika tidak kerana pembunuhanya, dia mungkin dapat menjalani usia senja dengan tenang. Tetapi malangnya, itu bukan apa yang berlaku. Seorang wanita muda bernama Saundra Adams tinggal berdekatan denganya yang juga bekerja sebagai pengasuh orang tua.

Pada usia 17 tahun, dia dan rakan sejenayah memecah masuk ke rumah Schreiber. Mereka mengikatnya, dan Adams mencekiknya dengan rantai leher. Mereka merompaknya dan meninggalkan tubuhnya di atas katilnya di mana dia ditemui mati oleh rakan-rakan nya.

Ia mengambil masa lebih daripada 30 tahun untuk kes ini dibawa ke pengadilan. Pada masa itu, rakannya telah pun mati. Sementara itu, Adams bekerja sebagai pustakawan dan mempunyai dua anak sendiri. Pada tahun 2016, bukti DNA dari pembunuhan Schreiber sama dengan DNA milik Adams.

Dia mengaku bersalah atas pertuduhan itu supaya hukuman dapat dikurangkan terhadapnya, dan dia dihukum penjara 7-21 tahun.

3. Melanie Road



Pada tahun 1984, Melanie Road hanya berumur 17 tahun ketika ditemui mati ditikam pada awal pagi di Bath, Somerset. Pada masa itu, penyiasat tidak mempunyai petunjuk sebenar dan teknologi forensik tidak begitu canggih seperti sekarang.

Walau bagaimanapun, mereka mengambil setiap titisan darah serta air mani yang dijumpai di dalam tubuh Melanie dan pakaiannya.Sedekad berlalu, tetapi detektif tidak pernah berputus asa. Pada tahun 1990-an, profil DNA pembunuh itu diekstrak daripada sampel air mani dan dimasukkan ke dalam pangkalan data DNA nasional.Tidak ada DNA berkait dengan pembunuh pada masa itu.

Namun, pada tahun 2014, seorang wanita yang memasukkan sample DNAnya kedalam sistem dan hasil kajian DNA nya dipertikaikan sama dengan DNA pembunuh. Pada tahun 2015, satu ujian DNA keluarga untuk pembunuhan Melanie telah dibuat dan ianya hampir sama dengan DNA wanita itu.

Polis menganggap bapa wanita itu, Christopher Hampton adalah pembunuhnya, dan dia mengaku bersalah keatas pembunuhan itu. DNAnya sama dengan DNA pembunuh. Hampton ditangkap, dan pada 2016, dia dijatuhi hukuman penjara seumur hidup


4. Kylie Maybury



Seorang gadis Australia muda bernama Kylie Maybury telah di suruh oleh ibunya untuk membeli gula, tetapi dia tidak pernah pulang ke rumah. Mayat kanak-kanak berusia enam tahun itu ditemui pada hari berikutnya yang ditinggalkan di longkang. Dia telah diperkosa dan dibunuh.

Tiga puluh tiga tahun berlalu, dan suspek disiasat. Tetapi tidak ada sesiapa yang mengaku. Sehinggalah polis memutuskan untuk meninjau semula seorang lelaki bernama Gregory Keith Davies.

Dia adalah seorang suspek awal dalam kes itu, tetapi tiada bukti didapati untuk membuktikan kesalahannya. Semasa pemeriksaan semula, bagaimanapun, dia bersetuju untuk mengambil sampel DNA. DNAnya sama dengan DAN yang ditemui pada tubuh Kylie. Davies didakwa dan kemudian mengaku bersalah.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaokofee.blogspot.com/2018/11/4-misteri-pembunuhan-yang-mengambil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Menyasarkan Kelajuan Jalur Lebar 30mbps Di Kawasan Luar Bandar Dalam Masa 5 Tahun

Kerajaan Menyasarkan Kelajuan Jalur Lebar 30mbps Di Kawasan Luar Bandar Dalam Masa 5 Tahun

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 245 hits
Ketika pembentangan Belanjawan 2018 yang baru usai sebentar tadi kerajaan menyasarkan kelajuan jalur lebar 30Mbps untuk kawasan luar bandar dan terpencil dalam masa lima tahun Ini akan dilakukan di bawah inisiatif Pelan Gentian Optik dan Ke...
Pengembara Masa Dari Tahun 2030 Dakwa Jumpa Dirinya Tahun 2070 Mereka Berbual Bersama

Pengembara Masa Dari Tahun 2030 Dakwa Jumpa Dirinya Tahun 2070 Mereka Berbual Bersama

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 276 hits
Pengembara masa dari tahun 2030 dakwa jumpa dirinya tahun 2070 mereka berbual bersama
Stres Masa Hamil Boleh Buat Bayi Kerap Menangis Dan Mungkin Boleh Berlarutan Hingga Umur 2 Tahun

Stres Masa Hamil Boleh Buat Bayi Kerap Menangis Dan Mungkin Boleh Berlarutan Hingga Umur 2 Tahun

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 410 hits
Membesarkan seorang insan baru di dalam rahim kita bukanlah tugas yang mudah Walaupun wanita bukan pertama kali melaluinya mereka tetap akan berhadapan dengan pelbagai masalah yang berbeza dengan kehamilan pertama Maka stres dan pergolakan ...
Kehadiran Lelaki Misteri Zaman Jutaan Tahun Berzikir Depan Kaabah Buat Ramai Teruja

Kehadiran Lelaki Misteri Zaman Jutaan Tahun Berzikir Depan Kaabah Buat Ramai Teruja

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 1474 hits
Tanah suci Mekah merupakan tempat yang paling ingin dijejaki oleh umat Islam Tersebar di laman sosial pengalaman yang sukar dilupakan dia telah merakam gambar yang dia berjumpa seorang lelaki berjubah hijau yang sedang khusyuk berzikir di h...
Puluhan Tahun Wanita Ini Pakai Topeng Bahkan Suami Tak Tahu Wajahnya Ternyata Alasan Dibaliknya Bikin Semua Terbelalak

Puluhan Tahun Wanita Ini Pakai Topeng Bahkan Suami Tak Tahu Wajahnya Ternyata Alasan Dibaliknya Bikin Semua Terbelalak

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 391 hits
Di suatu tempat ada seorang wanita bertopeng tapi wanita bertopeng ini tidak sama dengan manusia bertopeng seperti yang disaksikan dalam TV series Selama 20 tahun wanita ini tidak pernah melepas topengnya masa sih dia punya misi khusus Terb...
Kinerja Ihsg Dinilai Bakal Tetap Ciamik Di Tahun Politik

Kinerja Ihsg Dinilai Bakal Tetap Ciamik Di Tahun Politik

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 217 hits
Dari sisi pergerakan indeks sektoral pada saat pemilu sektor mic industry memimpin dengan rata rata penguatan pada 3 periode pemilu terakhir dengan total return rata rata mencapai 80 persen disusul sektor pertambangan 64 83 persen keuangan ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan