4 Cara Yang Perlu Kita Betulkan Untuk Hidup Bahagia Dan Jadi Manusia Hebat



4 cara yang perlu kita betulkan untuk hidup bahagia dan jadi manusia hebat | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ramai sebenarnya yang tidak hidup dalam situasi sekarang (present moment) kerana mereka terperangkap dengan masa lepas. Mereka membawa bebanan di belakang mereka dari hari ke hari dan tanpa mereka sedari, bebanan tersebut menjadi semakin besar dan besar. Untuk hidup bahagia dan jalani hidup yang hebat, jangan sesekali biarkan hidup kita di kawal oleh 4 perkara ini.

4 cara yang perlu kita betulkan untuk hidup bahagia dan jadi hebat

#1. Masa lepas.

Jangan izinkan masa lepas atau masa hadapan kawal keseluruhan hidup kita. Kita kena sentiasa sedar, masa lalu tidak akan pernah berubah dan masa hadapan belum tentu jadi milik kita. Kita perlu sentiasa sedar, walau apa pun yang terjadi, kita perlu lepaskan masa lepas kita dan move on!

Tinggalkan segala rasa sakit tersebut supaya perkara tersebut tidak menghancurkan masa depan kita. Kalau seseorang buat salah pada kita, satu satunya cara untuk kita menang adalah dengan melepaskan rasa marah, dendam dan teruskan hidup dengan rasa bahagia.

Jika kita hidup dalam kebencian, mereka akan menang! Dan kalau kita mahu menang, kita kena fokus pada membangunkan masa hadapan mulai sekarang. Lepaskan semua rasa marah,rasa dendam,rasa terkilan,rasa sakit hati sampai kita rasa betul betul lega dan bahagia.



#2. Pendapat dan keputusan orang lain.

Hati hati dengan perkara ini, jangan sesekali biarkan pendapat dan penilaian orang lain yang menentukan perjalanan hidup kita. Keputusan terbaik orang lain belum tentu yang terbaik juga untuk kita. Kehidupan kita bukan sekadar untuk menyenangkan atau memuaskan hati orang lain semata mata.

Sebelum kita melakukan sesuatu perkara, tanya pada diri kita adakah apa yang kita lakukan ini kerana kita sendiri yang mahu melakukannya atau kerana takut pada penilaian orang lain jika kita tak melakukannya.

Kita dilahirkan untuk dihargai dan dicintai. Kita bukan dilahirkan untuk memuaskan hati pihak lain. Jadi bersinarlah sebagaimana adanya diri kita. Mereka yang benar benar menghargai diri kita akan melihat cahaya itu dan bersinar bersama sama dengan kita.

#3. Jangan biarkan diri kita di kawal oleh keyakinan yang terbatas (limited believe)

Sekarang, ingat dengan satu perkara ini, hal ini mungkin satu satunya perkara yang dah berlaku terlalu lama tanpa kita sedari. Sepanjang hidup kita, kita terlalu banyak mendengar kata kata orang sekeliling kita yang tidak pernah mengapai impian mereka sendiri.

Perhatikan keyakinan yang membatasi diri kita dan katakan pada dia, sila diam! Tidak ada yang tidak mampu kita lakukan. Tidak ada yang tidak dapat kita miliki. Dan tidak ada seorang pun yang tidak mampu jadi apa yang mereka mahu jadi. Jadi percaya pada diri sendiri.

Jika kita percaya segala sesuatu itu pasti/mungkin terjadi, segalanya pasti terjadi! Ketika kita mengubah keyakinan diri kita daripada sesuatu yang terbatas kepada tidak terbatas maka potensi diri kita jadi tidak terbatas.

Bayangkan apa yang mampu kita capai bila kita hidup dengan keyakinan yang semua perkara boleh di capai? Ianya pasti menjadi seolah olah keajaiban yang berlaku setiap hari.

Bila tiada apa apa yang menahan di dalam diri kita, maka tidak ada apa pun yang diluar akan menahan kita. Keseluruhan hidup kita akan berubah sekelip mata! Kita yang buat keputusan untuk mengubah cara kita berfikir.



#4. Wang.

Bila sebut pasal wang, ini bukan bermakna kita tidak boleh jadi kaya raya. Ianya juga bukan bermaksud wang itu jahat. Tapi seberapa banyak orang yang kita boleh bantu dengannya. Jadi jangan sesekali biarkan banyak keputusan kita ditentukan oleh wang.

Jika kita memilih sesuatu hanya kerana berapa banyak wang yang kita akan dapat, kita baru sahaja membuat keputusan yang salah.

Apabila kita mengikut kata hati dan dengan niat untuk melayani orang lain dan memberikan yang terbaik pada orang lain-setiap saat dan benar benar memberikan jiwa kita, maka wang dengan sendirinya akan datang dalam hidup kita.

Dan ajaibnya, ia akan datang dengan jumlah yang jauh lebih besar dari apa yang kita fikirkan.

Temukan kebebasanmu dan hiduplah sepenuhnya!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2019/09/cara-jadi-manusia-hebat-dan-berjaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bagaimana Cara Untuk Menjadi Manusia Paling Bahagia

Bagaimana Cara Untuk Menjadi Manusia Paling Bahagia

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 508 hits
Bagaimana cara untuk menjadi manusia paling bahagia Assalamualaikum dan salam sejahtera Sebenarnya dah lama nak tulis mengenai cerita manusia bahagia ni lepas balik dari kelas Metamorphosis Afnan Rosli Kelas yang boleh aku katakan sebagai k...
Penelitian Pecinta Kucing Hidup Lebih Bahagia

Penelitian Pecinta Kucing Hidup Lebih Bahagia

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 523 hits
Suatu penelitian mengungkapkan bahwa pecinta kucing ternyata hidup lebih bahagia Beberapa orang memang mengeluh alergi bulu sehingga tidak bisa memilihara kucing tapi ada hal penting yang perlu kamu ketahui Rupanya menyukai kucing punya man...
Gaduh Macam Mana Pun Makan Kena Setalam Solat Kena Berjemaah Hebat Cara Ibu Ni Leraikan Lima Anaknya Bila Bergaduh

Gaduh Macam Mana Pun Makan Kena Setalam Solat Kena Berjemaah Hebat Cara Ibu Ni Leraikan Lima Anaknya Bila Bergaduh

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 437 hits
Punya anak ramai dan jumlah adik beradik yang ramai pastinya tidak terlepas daripada melakukan kesalahan dan pergaduhan adalah satu hal yang dianggap biasa Namun pergaduhan kadang kala buat ibu bertambah pening Makin buntu bila setiap hari ...
Cara Membina Keluarga Bahagia

Cara Membina Keluarga Bahagia

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 345 hits
Berkelah di pantai yang indah Aku ingin keluarga bahagia Sesiapa sahaja sememangnya mahukan keluarga bahagia Jom spend quality time with family itulah cara membina keluarga bahagia juga cara ambil hati isteri dengan berkelah di tepi pantai ...
Cara Melabur Dalam Koperasi Bank Rakyat

Cara Melabur Dalam Koperasi Bank Rakyat

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 736 hits
Cara melabur dalam koperasi Bank Rakyat Bank Rakyat pun kita boleh melabur ke Dividen dia pulak macam mana Rata rata daripada kita rakyat Malaysia tahu yang The post appeared first on
Berada Di Kampung Begini Cara Merry Obati Kerinduan Dengan Keluarga Raffi Ahmad

Berada Di Kampung Begini Cara Merry Obati Kerinduan Dengan Keluarga Raffi Ahmad

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 211 hits
Berada di kampung halaman membuat Merry jauh dari keluarga Raffi Ahmad Selama 13 tahun bekerja dengan Raffi Ahmad Merry pun merasakan kerinduan dengan keluarga sang majikan
Cara Memasukkan Subtitles Untuk Menonton Movie Menggunakan Smartphone

Cara Memasukkan Subtitles Untuk Menonton Movie Menggunakan Smartphone

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 437 hits
Secara ringkas akan diterangkan cara untuk memasukkan subtitles dalam video player VLC Perkara yang perlu ada dalam smartphone anda 1 Apps Video player VLC Pastikan anda telah install video player VLC dalam smartphone anda Kenapa VLC Sebab ...
Tak Mampu Nak Beli Ini Cara Buat Baby Carrier Sendiri Yang Boleh Korang Cuba

Tak Mampu Nak Beli Ini Cara Buat Baby Carrier Sendiri Yang Boleh Korang Cuba

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 435 hits
Ibu bapa di Malaysia sudah mulai suka menggendong anak menggunakan baby carrier Kata mereka ia lebih mengeratkan hubungan ibu dan anak dan tidak berbahaya Sering kita dengar dengan kejadian kejadian yang tidak diingini melibatkan bayi kecil...
Benarkah Dr Zakir Naik Berdakwah Dengan Cara Memecahbelah Perpaduan

Benarkah Dr Zakir Naik Berdakwah Dengan Cara Memecahbelah Perpaduan

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 133 hits
Benarkah Dr Zakir Naik Berdakwah Dengan Cara Memecahbelah Perpaduan Dan Bayangkan Jika Beliau Dipulangkan Ke India Oleh Dr Riduan Mohamad NorIroninya Dr Zakir Naik yang kini namanya diratib kawan dan lawan telah lama mendapat PR iaitu dizam...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Tafsir Mimpi Gajah

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan