39 Hotel Menarik Di Kuala Lumpur Penginapan Istimewa Luar Biasa


Apa sahaja yang anda inginkan semuanya ada di bandar ini, sebuah kota metropolitan yang terkenal di seantero dunia, Kuala Lumpur. Dari bangunan bersejarah, kehijauan pokok-pokok, tempat makan yang best, bangunan pencakar langit, tempat membeli-belah dan banyak lagi, semuanya lengkap di bandar yang kecil ini. Rakyat Malaysia sendiri belum tentu dah melawat semua tempat menarik di KL ni.
Banyak juga pilihan tempat penginapan yang ditawarkan kepada sesiapa yang berniat ingin meneroka bandaraya ini. Nak memudahkan kerja anda untuk membuat pilihan penginapan terbaik semasa berada di sini, kami menyenaraikan 39 hotel menarik di Kuala Lumpur yang pasti tidak akan mengecewakan anda.
Bacaan Yang Disyorkan:
25 Hotel Menarik Berdekatan KLCC 40 Hotel Murah Di KL Terbaik Untuk Bajet Traveller Avanté Hotel Bandar Utama Senarai Hotel Bajet Sekitar Bukit Bintang 01. Banyan Tree Kuala Lumpur Sebuah hotel yang mengetengahkan ketenangan dan ketenteraman, Banyan Tree Kuala Lumpur terletak di Jalan Conlay, di tengah-tengah kotaraya Kuala Lumpur.
Hanya beberapa langkah ke KLCC dan akses terus ke segi tiga emas Kuala Lumpur, Banyan Tree menawarkan suasana tenang dalam kesibukan ibu kota.
Rekaan dalaman dan hiasan mereka menggunakan warna-warna earth tones dan neutral menaikkan lagi suasana aman damai yang mereka ketengahkan.
Namun, mereka tetap mengekalkan elemen-elemen mewah. Ini membuatkan hotel ini nampak eksklusif, elegan dan sofistikated.
Terdapat 55 bilik penginapan yang terbahagi kepada beberapa jenis. Anda boleh memilih antara bilik biasa atau bilik jenis suite yang datang bersama ruang tamu.
Dengan tingkap-tingkap besar dalam bilik dan bilik mandi, anda dapat menikmati pemandangan kota yang berbeza-beza, bergantung kepada lokasi bilik anda.
Bayangkan dapat berehat dalam bath tub sambil melihat pemandangan Kuala Lumpur di waktu malam. Memang luarbiasa. Fasiliti lengkap dan mewah di Banyan Tree termasuk restoran-restoran mewah, kolam renang, gym, spa dan macam-macam lagi.
Alamat: 2 Jalan Conlay, Kuala Lumpur 50450, Malaysia
Selanjutnya Di Booking.com 02. MOV Hotel MOV Hotel ialah sebuah hotel berkonsep butik yang menempatkan 147 bilik yang telah dihias dengan penuh bergaya.
Kawasan awam sekitar hotel ini juga telah digayakan dengan cukup unik bagi membuatkan sesiapa sahaja yang menginap di sini teringat selalu.
MOV Hotel terletak di persimpangan tengah kawasan ternama dalam kulinari jalanan iaitu Jalan Alor, dengan Changkat Bukit Bintang yang terkenal dengan deretan pusat hiburan dan FnB.
Salah satu ciri unik yang ditampilkan di hotel ini yang mungkin tidak dapat dijumpai di tempat lain ialah gelongsor besar yang membawa anda dari lobi hotel ke kawasan basement di mana terletaknya sebuah pejabat berkongsi atau co-working space. Mereka turut menyediakan fasiliti lain seperti kolam renang di rooftop dan sebuah terrarium.
Jika anda gemarkan bilik yang selesa dan bersih, mempunyai kedap bunyi yang baik, privasi, penggayaan hiasan dalaman yang cantik, maka MOV Hotel adalah pilihan tepat untuk anda! Mereka juga telah dinobatkan sebagai antara 5 hotel terbaik dengan nilai terbaik oleh TripAdvisor setakat March 2023 ini!
Lokasinya yang strategik mendekatkan anda dengan tempat-tempat menarik seperti Menara Berkembar Petronas (KLCC), Chinatown (Petaling street), kawasan beli belah Bukit Bintang dan banyak lagi.
Tentu anda sentiasa sibuk berjalan nanti. Tambahan lagi, lokasi ini juga membantu anda berjalan di sekitar Kuala Lumpur sama ada berjalan kaki atau menaiki tren. Kalau anda nak tahu, dalam radius 2km dari hotel sahaja sudah ada 8 stesen terdekat.
Anda boleh terus berjalan kaki ke hotel dalam masa 3 minit dari stesen Bukit Bintang (Exit A) yang menghubungkan kotaraya Kuala Lumpur dengan KLIA. Di MOV Hotel ini juga, sambungan internet berkelajuan 300Mbps disediakan secara percuma dalam seluruh hotel.
Jadi anda boleh sentiasa berhubung dengan orang-orang penting dalam hidup anda. Sama ada melalui panggilan video, mesyuarat virtual, muat turun fail bersaiz besar atau sekadar bermain game. Semuanya mampu dikecapi di MOV Hotel!
Media Sosial: Facebook | Instagram
Alamat: 43 Jalan Berangan Bukit Bintang 50200 Kuala Lumpur, Malaysia.
No. Telefon: +603 4819 3888
E-mail: [email protected]
Selanjutnya Di Booking.com 03. Dorsett Kuala Lumpur Menawarkan layanan dan perkhidmatan bertaraf 5 Bintang, Dorsett Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Imbi, Kuala Lumpur ini memang sudah sinonim dengan kemewahan.
Lokasinya yang berada dalam segitiga emas Kuala Lumpur memberikan anda akses terus ke kawasan membeli belah premium di Bukit Bintang. Bukan itu sahaja, bagi golongan muda yang ingin mencari tempat-tempat happening dan kedai-kedai makan yang hipster, semuanya berdekatan sahaja.
Dorsett Kuala Lumpur juga turut mementingkan persekitaran yang sihat dan antara perkhidmatan 5 Bintang yang kami nyatakan tadi termasuk kebersihan dan sanitasi yang terbaik.
Dorsett Kuala Lumpur juga telah menjadi penginapan pilihan oleh golongan selebriti dan orang-orang kenamaan. Malah, ramai yang menganjurkan majlis di sini.
Dorsett Kuala Lumpur menawarkan beberapa jenis bilik tidur buat tetamu mereka. Kesemua bilik-bilik ini telah dihias dengan penuh bergaya dan nampak sangat classy.
Terdapat 4 jenis bilik tidur di sini yang boleh anda pilih. Kesemuanya lengkap dengan bilik mandi en-suite, kelengkapan seperti TV, meja tulis dan lain-lain.
Dorsett juga sentiasa memastikan penginapan anda disertai dengan aktiviti-aktiviti menarik. Jadi, mereka sediakan kemudahan dan fasiliti seperti kolam renang, gim dan servis limousine yang boleh membawa anda ke mana-mana anda mahu.
Selain itu, bilik mesyuarat dan acara ada disediakan di sini. Mereka juga mempunyai 2 restoran in-house iaitu Checker’s Cafe yang menawarkan all day dining dan sebuah bar bernama Window’s Lounge yang terletak di lobby hotel.
Alamat: Dorsett Kuala Lumpur, 172 Jalan Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Malaysia
Selanjutnya Di Booking.com 04. Grand Millennium Kuala Lumpur Sebuah lagi hotel yang terletak dalam perkarangan segitiga emas Kuala Lumpur ialah Grand Millennium Hotel Kuala Lumpur. Terletak di Bukit Bintang, hotel ini mempunyai lokasi strategik yang membenarkan tetamu-tetamu mereka berjalan, membeli-belah dan meneroka bandaraya Kuala Lumpur tanpa perlu memandu.
Grand Millennium Kuala Lumpur mempunyai look yang lebih professional dan maskulin. Dari luar juga sudah nampak gah dan mewah. Lebih sesuai untuk ahli-ahli pernaiagaan kerana hiasan dalaman merka juga mendaparkan identiti mereka yang mewah, classy dan serious.
Terdapat 7 jenis bilik di sini untuk pilihan anda. Antara bilik Superior, bilik Deluxe, bilik Club, Grand Deluxe, Executive Suite, Presidential Suite dan Imperative Suite, semuanya mempunyai perhiasan berbeza, layout dan muatan berbeza. Keselesaan anda memang terjamin dan segala amenities yang mereka sediakan adalah untuk kemudahan anda sekeluarga.
Jika anda datang ke ibu kota untuk meneroka bandaraya Kuala Lumpur dan segi tiga emas KL, Grand Millennium Hotel ini adalah antara hotel terbaik untuk anda. Pemandangan kotaraya juga dapat dinikmati ketika anda makan di Restoran-restoran in-house mereka termasuk Bistro 160, The Milk Cafe, Lai Ching Yuen dan Hanaya.
Alamat: 160, Bukit Bintang St, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 05. De King Boutique Hotel KLCC Ingin penginapan dengan pemandangan KLCC dengan harga berpatutan? Cuba De King Boutique Hotel! Terletak di Jalan Ampang, Kuala Lumpur, De King Boutique Hotel merupakan sebuah hotel berkonsep boutique atau kecil.
Lokasinya yang strategik bukan sahaja memberikan anda akses mudah ke pusat-pusat membeli-belah ternama Kuala Lumpur seperti Suria KLCC dan Avenue K, ia juga sangat berdekatan dengan stesen LRT Jalan Ampang.
Ini memudahkan untuk anda menuju ke tempat-tempat lain sekitar Kuala Lumpur. Kedai-kedai makan dan kedai serbaneka 7-eleven juga berdekatan dengan hotel ini, memudahkan anda sekiranya terasa lapar atau ingin mencari keperluan.
Hotel ini mempunyai 78 bilik superior dan 144 bilik deluxe. Anda boleh memilih antara 2 jenis bilik ini dengan katil King, Queen atau Twin. Jika anda bersama keluarga dan akan mendapatkan lebih dari 1 bilik, boleh dapatkan bilik bersambung juga. Bilik-bilik mereka dihias dengan penuh citarasa dan tampak ceria dan modern.
Setiap bilik dilengkapi dengan TV, meja tulis dan amenities yang menarik. Paling istimewa ialah pemandangan kotaraya Kuala Lumpur dan KLCC yang cukup cantik di waktu malam. Selalunya anda perlu membayar Mahal untuk pemandangan ini, namun kini Ada alternatif yang lebih berpatutan.
Alamat: 160, Bukit Bintang St, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 06. Pullman Kuala Lumpur City Centre Hotel & Residence Pullman Kuala Lumpur Hotel & Residence merupakan antara hotel yang cukup terkenal di kalangan pelancong. Yang menarik tentang hotel ini ialah ia merupakan sebuah hotel dan juga residence atau tempat tinggal. Ya, ada orang yang bertuah sungguh dapat menetap di hotel ini.
Pullman adalah jenama perhotelan mewah yang terkenal di serata dunia. Setanding dengan jenama-jenama perhotelan terkenal lain. Jadi, tidak hairanlah jika taraf dan standard perkhidmatan mereka cukup menakjubkan. Malah, perhiasan dan dekorasi hotel Pullman ini juga cukup cantik. Dengan penggunaan warna minimal dan aksesori-aksesori mewah, hotel Pullman tampil modern, bergaya dan kontemporari.
Terletak di Jalan Conlay, yang bertentangan dengan Pavillion Mall, lokasi ini adalah antara lokasi kegemaran para pelancong dari dalam dan luar negara. Terdapat 450 bilik penginapan yang lengkap dengan amenities modern dan 157 tempat tinggal atau residence.
Mereka juga menyediakan pelbagai fasiliti yang akan membuatkan penginapan anda lebih seronok dan mudah seperti kolam renang, gimnasium, the Zone (bilik mainan kanak-kanak), restaurant bersebelahan kolam renang dan juga Vibes Spa. Mereka turut tawarkan 5 restoran yang menyediakan pelbagai jenis makanan yang berbeza-beza. Bolehlah cuba satu persatu.
Alamat: 4 Jalan Conlay, 50450 Kuala Lumpur, Malaysia
Selanjutnya Di Booking.com 07. Mandarin Oriental Kuala Lumpur Mandarin Oriental Kuala Lumpur tidak perlu diperkenalkan lagi. Setelah beroperasi Di Kuala Lumpur berdekad-dekad, Mandarin Oriental sudah pun dikira sebagai lagenda hotel mewah di Kuala Lumpur.
Terletak di antara KLCC dan Taman KLCC, Mandarin Oriental menawarkan pemandangan indah dari kedua-duanya. Bukan itu sahaja, Suria KLCC hanya beberapa langkah dari hotel. Tidak perlu memandu untuk ke mana-mana. Malah, untuk ke tempat lain pon hanya perlu naiki LRT Dari KLCC.
Mandarin Oriental menawarkan 16 jenis bilik penginapan yang mewah. Dengan pilihan pemandangan KLCC atau pemandangan taman. Menjadi antara hotel pilihan dan kegemaran golongan atasan, Mandarin Oriental turut menawarkan beberapa jenis bilik mewah yang sesuai dengan citaras mereka seperti Presidential Suite mereka yang berharga sehingga RM20,000 untuk satu malam.
Namun, jangan risau, mereka juga tawarkan bilik-bilik biasa untuk golongan marhain seperti kita yang ingin merasa pengalaman menginap di hotel mewah.
Mandarin Oriental bukan sahaja terkenal sebagai hotel 5 Bintang, ia juga terkenal dengan restoran-restoran mereka yang menawarkan pelbagai jenis masakan dan diketuai oleh cef-cef ternama dunia. Spa mereka juga bukan calang-calang. Jadi pastikan anda cuba apabila menginap di sana nanti.
Alamat: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 08. Novotel Kuala Lumpur City Center Novotel Kuala Lumpur adalah antara hotel yang terletak di lokasi paling ideal. Terletak di Jalan Kia Peng yang menghubungkan kawasan sekitar KLCC dengan Bukit Bintang, hotel ini menawarkan anda yang terbaik. Sesuai untuk golongan yang ke sini untuk membeli-belah.
Novotel KL ini juga sesuai untuk anda yang ke Kuala Lumpur atas urusan kerja atau perniagaan. Malah, anda tidak perlu risau tentang transportasi kerana akses ke kenderaan awam seperti LRT, Monorail dan bas persiaran percuma semuanya ada di sini.
Perhiasan dan dekorasi hotel banyak berinspirasikan alam semulajadi dengan motif-motif daun dan penggunaan warna-warna earth tones tentunya membuatkan hotel ini tampak eksklusif namun tetap cozy.
Novotel menawarkan beberapa jenis bilik yang boleh anda pilih. Sama ada bilik deluxe, executive, premier atau suite, anda tetap akan mendapat keselesaan optimum. Selain dari itu, fasiliti-fasiliti yang mereka sediakan juga cukup lengkap untuk percutian dan penginapan yang menyeronokkan.
Kolam renang, gim, bilik majlis dan mesyuarat serta restoran-restoran mewah akan menjadikan percutian anda lebih mudah. Ia juga menawarkan sebuah Skybridge yang akan menghubungkan anda dengan Suria KLCC dan Pavilion KL.
Alamat: 2, Jalan Kia Peng, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 09. Concorde Hotel Kuala Lumpur Concorde Hotel Kuala Lumpur memang sudah dikenali ramai sebagai hotel mewah yang menawarkan penginapan business class. Terletak di Jalan Sultan Ismail, Concorde Hotel menawarkan yang terbaik dari bahagian bisnes, pusat-pusat pelancongan dan juga tempat-tempat hiburan.
Penginapan anda di sini akan memudahkan anda mendapatkan kesemuanya. Jadi, tidak kira jika anda ke sini atas urusan kerja, masih tetap dapat berhibur dan melancong.
Dari segi bilik penginapan, kesemua 581 bilik yang mereka tawarkan, memberikan anda suasana tenang dan aman, menghilangkan tekanan bagi anda yang ke sini atas urusan kerja dan bisnes. Bilik-bilik ini terbahagi kepada bilik Superior dan Deluxe, bilik Premier dan Premier Executive, serta bilik Premier Suite.
Untuk anda yang ingin mengekalkan rutin senaman dan kesihatan, mereka turut menyediakan gim dan kolam renang. Restoran-restoran yang mereka sediakan di sini menawarkan pelbagai jenis makanan. Jadi, anda bukan sahaja mudah mendapatkan makanan, malah tentu rambang mata dengan pilihan yang diberi.
Untuk anda, Concorde KL sentiasa tawarkan yang terbaik. Jadi, mereka juga ada sediakan kawasan membeli belah yang membawa barisan kedai dan perkhidmatan seperti salon, spa, kedai baju dan kedai serbaneka.
Alamat: 2 Jalan Sultan Ismail, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia
Selanjutnya Di Booking.com 10. Oasis Suites Kuala Lumpur Di Jalan P. Ramlee, terdapat sebuah penginapan yang dinamakan Oasis Suites Kuala Lumpur. Oasis Suites ini memang agak berbeza dari hotel-hotel di kawasan ini. Namun, kemewahan dan keselesaan tetap diutamakan. Terletak di kawasan tiga segi emas kotaraya Kuala Lumpur, lokasi Oasis Suites ini sangat strategik.
Bukan sahaja berdekatan dengan pusat-pusat komersil, membeli-belah dan hiburan di sekitar Bukit Bintang, Jalan Ampang dan Petaling Street, ia juga berdekatan dengan pusat-pusat pelancongan dan tarikan yang ada di sini. Pengangkutan awam juga mudah didapati di sini.
Oasis Suites menyediakan beberapa jenis bilik penginapan. Yang membuatkan mereka berbeza ialah bukan sahaja bilik tidur biasa seperti bilik Deluxe dan Superior, mereka turut menyediakan bilik ala apartment yang mempunyai sehingga 3 bilik tidur.
Bilik-bilik jenis Family Suite, Junior Suite dan Premier Suite ini dilengkapi dengan pelbagai kemudahan tambahan seperti sebuah dapur ringkas, mesin basuh, ruang makan dan lain-lain. Bak kata mereka, a home away from home atau rumah kedua, bagi ramai yang menginap di sini.
Alamat: No. 10, Lorong P Ramlee, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia
Selanjutnya Di Booking.com 11. DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur Sebuah lagi nama yang tidak asing lagi Dalam dunia perhotelan mewah ialah DoubleTree by Hilton. Cawangan Kuala Lumpur mereka terletak di Jalan Ampang.
Berada secara langsung di Menara Intermark, DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur ini memang sudah cukup dikenali. Malah, jika anda tahu di mana KLCC, mesti anda tahu di mana DoubleTree by Hilton.
Lokasinya cukup strategik dan kini ia sudahpun menjadi sebuah landmark di kotaraya Kuala Lumpur. Akses terus ke Menara Intermark memudahkan anda berurusan di sana dan membeli-belah.
Anda juga berdekatan dengan stesen LRT Jalan Ampang dan perjalanan kaki ke sana adalah tertutup. Berdekatan dengan KLCC, Avenue K dan lain-lain, penginapan anda di DoubleTree cukup mudah.
DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur tentunya akan memberikan penginapan yang terbaik. Sesuai dengan jenama mereka, kemewahan dan keselesaan anda sekeluarga diutamakan.
Bilik-bilik standard atau guest room dan deluxe room mereka ditawarkan dengan pilihan pemandangan dan katil berbeza, jadi anda bolehlah pilih mengikut kesukaan anda.
Mereka juga menyediakan bilik jenis suite yang mengasingkan tempat tidur dengan ruang tamu ringkas. Kemewahan bukan sahaja dapat dilihat dalam dekorasi dan hiasan bilik, malah, perkhidmatan dan layanan mereka turut mencapai taraf antarabangsa.
Alamat: The Intermark, 348, Jln Tun Razak, Kampung Datuk Keramat, 50400 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 12. Ariva Trillion Residence Masih lagi dalam pekarangan kotaraya Kuala Lumpur, Ariva Trillion Residence yang terletak di Keramat, Jalan Tun Razak, sudah menjadi penginapan pilihan orang ramai, termasuk golongan expatriate.
Mengetengahkan penginapan berkonsep apartment atau residence, Ariva Trillion Residence ini juga sangat memudahkan para tetamu. Lokasinya yang mempunyai akses mudah ke pengangkutan awam dan pusat-pusat komersil membolehkan anda mendapatkan keperluan dan hiburan dengan cukup mudah.
Nak beli-belah pon dekat sahaja. Ariva Trillion Residence masih menawarkan fasiliti lengkap seperti hotel-hotel lain seperti kolam renang, gim dan bilik majlis.
Anda boleh memilih untuk menginap di apartment antara 1 hingga 4 bilik tidur. Kesemua apartment ini juga lengkap dengan semua keperluan dan kemudahan asas seperti dapur yang lengkap, ruang makan, dan ruang tamu yang cukup cantik dan lengkap.
Anda juga boleh memastikan si kecil anda kekal terhibur sepanjang penginapan anda dengan ada nya kolam renang, taman permainan kanak-kanak dan banyak lagi. Nak ada acara BBQ pon boleh. Bagi anda yang suka kekal sihat dan ingin konsisiten dengan rutin senaman anda, gim, sauna dan gelanggang tennis semua tersedia.
Alamat: Block A, 338, Jln Tun Razak, Kampung Datuk Keramat, 50400 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 13. Hotel Maya Kuala Lumpur Sebuah lagi hotel yang terletak di Jalan Ampang ialah Hotel Maya Kuala Lumpur. Hotel yang menggabungkan konsep urban dan tradisional ini bukan sahaja menjanjikan keselesaan, ia juga membawa suasana yang tenang dan aman, walaupun anda sebenarnya berada dalam kesibukan kotaraya Kuala Lumpur.
Terletak di lokasi yang sangat grateful, anda tidak jauh dari pengangkutan awam, pusat-pusat komersil, membeli-belah dan hiburan di sekitar Kuala Lumpur. Rasai keseimbangan antara kemewahan dan keselesaan di sini.
Maya Hotel menawarkan 5 jenis penginapan; studio, studio heritage, junior suite, deluxe suite dan executive suite. Bilik-bilik jenis suite mempunyai ruang khas berasingan sebagai ruang tamu. Membolehkan tetamu mengasingkan tempat berehat dengan tempat berhibur.
Setiap bilik juga dihias dengan sentuhan glamour dan tradisional. Fasiliti di Mata hotel termasuklah restoran-restoran mewah, Angguk Spa by Mandara dan kemudahan asas lain seperti gim dan kolam renang.
Alamat: Hotel Maya Kuala Lumpur, 138 Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur Malaysia
Selanjutnya Di Booking.com 14. Traders Hotel Kuala Lumpur Traders Hotel Kuala Lumpur adalah salah satu hotel yang membawakan suasana bisnes dalam bentuk mewah dan eksklusif. Terletak di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur, Traders Hotel juga menawarkan pemandangan indah Kuala Lumpur yang tiada tandingan.
Lokasinya juga membenarkan anda berjalan-jalan dan meneroka Kuala Lumpur tanpa perlu memandu. Bukan itu sahaja, kemudahan yang mereka sediakan juga sudah cukup lengkap bagi memastikan anda dan keluarga mendapat percutian yang diidamkan.
Penginapan di Traders hotel cukup terkenal dengan gaya sofistikated, modern dengan sentuhan maskulin. Namun, penggunaan fabrik dan aksesori mewah membawa keseimbangan dan suasana yang selesa.
Terdapat beberapa jenis bilik di sini iaitu Bilik Deluxe, bilik Traders Club, Suite Twin Tower View dan bilik Two Deluxe Twin Tower.
Bukan hanya dilengkapi dengan amenities yang lengkap dan mewah, bilik-bilik di sini menawarkan pemandangan panoramik kotaraya Kuala Lumpur. Anda juga boleh mendapatkan bilik yang menawarkan pemandangan khas menara KLCC yang cukup terkenal dengan keindahannya di waktu malam.
Alamat: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 15. Impiana KLCC Hotel Terletak di Jalan Pinang, Impiana KLCC Hotel bukan sahaja memberikan pemandangan kotaraya Kuala Lumpur yang cantik, ia juga berada dalam lokasi yang cukup sempurna.
Hanya beberapa langkah untuk ke KLCC, Convention Center, Pavillion dan pelbagai tempat-tempat pelancongan yang terkemuka, percutian anda sekeluarga pastinya lebih menarik dan mudah.
Bertaraf 4 bintang, fasiliti dan perkhidmatan mereka memang cukup lengkap. Nikmati kemudahan seperti transportasi ke lapangan terbang, laundry, gim, kolam renang dan juga doktor on-call semua disediakan di sini.
Dari segi penginapan, semuanya dalam kondisi yang terbaik. Hiasan romantis, feminin dan elegan, memberikan suasana yang begitu selesa dan mewah. Pemandangan KLCC dan kotaraya Kuala Lumpur dari bilik juga menjadi hiasan indah untuk bilik-bilik pilihan anda.
Pilih antara bilik Superior, Deluxe, Executive Suite, Deluxe Suite, Club Deluxe, Club Premier dan Impiana Suite. Bagi kami, tidak kira bilik yang mana, keselesaan anda sekeluarga tentu diutamakan.
Mereka juga menawarkan beberapa restoran yang menyediakan pengalaman makan yang isimewa. Nikmati hidangan yang berbeza-beza dari 4 restoran mereka, Tonka Bean Cafe & Deli, Cedar on 15, Oswego dan Lobby Lounge.
Alamat: Impiana Klcc Hotel & Spa, 13, Jalan Pinang, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 16. The RuMa Hotel & Residence The RuMa Hotel & Residence adalah antara hotel dan pusat penginapan yang sangat unik di Kuala Lumpur. Lokasinya di Jalan Kia Peng, bagai sejengkal dari KLCC. Ia juga tidak mengambil masa yang cukup singkat untuk sampai ke Jalan Bukit Bintang kerana cukup berdekatan.
Dari segi estetik, The RuMa menawarkan suasana yang lebih rustic dan retro dengan sentuhan alami dan tradisional. Anda akan cukup kagum dengan rekaan dan hiasan dalaman mereka. Banyak spot-spot bergambar di dalam hotel ini.
Mereka menawarkan pelbagai jenis bilik seperti bilik Deluxe, bilik Grand, Corner Studio, Grand Studio, Deluxe Suite, Grand Suite, Studio Family 2 bilik, Deluxe suite 2 bilik, RuMa Suite dan RuMa Suite 2 bilik. Jadi bagi anda yang berkeluarga atau mempunyai anak-anak dan perlukan privasi, dapatkan penginapan 2 bilik tidur yang mereka sediakan.
Restoran-restoran terkemuka mereka seperti ATAS, Seven Lobby Bar and Lounge, Santai Pool Bar and Lounge menawrkan pengalaman makan yang istimewa.
Mereka juga terkenal dengan UR Spa mereka yang terletak berdekatan dengan kolam renang mereka. Manjakan diri dan dapatkan percutian hebat di The RuMa Hotel & Residence.
Alamat: 7, Jalan Kia Peng, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 17. Four Seasons Hotel Kuala Lumpur Nama Four Seasons Hotel adalah antara nama terkemuka di dunia. Mempunyai cawangan hotel di serata dunia, Four Seasons tidak mengecualikan kotaraya Kuala Lumpur untuk berikan pengalaman penginapan bertaraf 5 bintang mereka.
Kedudukan hotel di Jalan Ampang membolehkan para tetamu berkunjung ke pusat-pusat tarikan utama di Kuala Lumpur dengan mudah sekali.
Four Seasons memastikan jenama mereka yang sering dikaitkan dengan kemewahan sentiasa terjamin. Bangunan yang cukup megah ini mempunyai hiasan dalaman yang juga mengagumkan. Rekaan dan hiasan yang modern, urban dan elagan, mencerminkan identity mereka.
Four Seasons Hotel Kuala Lumpur menyediakan 3 kategori penginpan iaitu bilik tetamu, suites dan apartment mewah. Bilik tetamu mereka mempunyai 5 jenis yang berbeza dari segi pemandangan dan jenis katil. Bilik Suites mereka juga mempunyai 5 jenis dan berbeza dari segi pemandangan dan hiasan dalaman.
Apartment mewah mereka mempunyai 4 jenis yang berbeza dari segi peandangan, suasana dan jumlah bilik (antara 1-2 bilik tidur). Kesemua jenis penginapan menjanjikan suasana urban dan mewah, seperti berada di Upper East Side di New York.
Ini lah tempat yang paling sesuai untuk ada merasai pengalaman seorang socialite atau orang kenamaan. Nikmati juga perkhidmatan 5 bintang mereka seperti concierge peribadi, spa, kereta persendirian dan banyak lagi.
Alamat: 2, Jalan Kia Peng, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 18. Parkview Suites Parkview Suites merupakan sebuah hotel-apartment di mana penginapan yang ditawarkan adalah dalam bentuk apartment. Terletak di Jalan Changkat Perak, ianya terletak berdekatan dengan KLCC, Aquaria dan juga laluan pejalan kaki KLCC-Bukit Bintang.
Lokasi yang strategik ini memberikan anda pemandangan kotaraya Kuala Lumpur yang tiada tandingan. Parkview Suites ini memang nampak sangat eksklusif. Ia seperti salah satu perumahan apartment di Upper East Side, New York. Memang nampak cukup mewah dan klasik.
Apartment-apartment di sini didatangkan antara studio 1 bilik sehingga 2 bilik tidur. Ia lebih sesuai untuk golongan berkeluarga kerana ia serba lengkap. Setiap unit juga mempunyai sebuah kitchenette atau dapur mini yang boleh digunakan untuk menyediakan snack ringkas dan membuat minuman.
Selain dari penginapan selesa, anda juga akan menikmati amenities sama seperti hotel-hotel mewah lain seperti kolam renang, gim dan lain-lain. Kolam renang mereka terletak di aras yang tinggi tau, jadi sambil berenang, dapatlah berehat dan menikmati pemandangan kotaraya.
Alamat: 5, Lrg Perak, City Centre, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 19. EQ Kuala Lumpur EQ Equatorial Hotel Kuala Lumpur bukanlah nama yang asing dalam dunia perhotelan mewah. Cawangan Equatorial hotel bukan sahaja berada di serata negara, malah seluruh dunia.
Mengekalkan taraf mereka sebagai hotel 5 bintang, EQ Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Sultan Ismail memang sering dijadikan tempat persinggahan dan perjumpaan golongan elite dan kenamaan.
Dari segi rekaan dalaman, EQ Kuala Lumpur sentiasa dinaik taraf dan memastikan rekaan modern mereka sentiasa nampak segar, trendy dengan sentuhan klasik.
Lokasinya yang strategik juga berdekatan dengan semua tempat-tempat pelancongan dan tarikan utama di Kuala Lumpur seperti KLCC, Bukit Bintang, Changkat Bukit Bintang dan lain-lain.
Terdapat 440 bilik penginapan secara keseluruhannya. Bilik biasa seperti bilik deluxe dan premier, terbahagi kepada beberapa jenis mengikut saiz katil yang anda mahu. Mereka turut menyediakan bilik jenis suites. Terdapat 4 jenis suites di sini termasuk executive, studio, Aha! dan Presidential.
Suites adalah lebih eksklusif dan mewah yang didatangkan bersama ruang tamu, ruang makan, kitchenette dan juga almari walk-in. Fasiliti-fasiliti di sini memang cukup mewah.
Selain dari kolam renang mereka, pusat kesihatan mereka iaitu Sanctum Fitness dan Sanctum Spa mereka memang terkenal dengan keistimewaan sendiri. Mereka turut menyediakan perkhidmatan concierge yang akan membantu memudahkan penginapan anda.
Alamat: EQ, Equatorial Plaza, Jln Sultan Ismail, Kuala Lumpur, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 20. W Kuala Lumpur W Kuala Lumpur adalah hotel 5 bintang yang membawakan gaya yang lebih modern, muda dan urban. W membawakan suasana yang lebih youthful dengan vibe yang lebih modern. Namun, tetap mengekalkan kemewahan sebagai identiti utama.
W Kuala Lumpur terletak di Jalan Ampang dan berdekatan dengan semua tempat-tempat pelancongan dan tarikan utama di Kuala Lumpur. W Kuala Lumpur juga terkenal dengan seleksi restaurant mereka termasuk Flock, Yen, Wet Deck dan Woobar.
Bilik-bilik penginapan di sini dibahagikan kepada 9 jenis dan mempunyai 150 bilik penginapan kesemuanya. Anda boleh memilih antara bilik wonderful, spectacular, Mega, Cool, Studio Suite, Marvelous Suite dan Wow Suite.
Pilihan warna-warna neon dan ceria membuatkan suasana nampak sangat fresh. Rekaan dan hiasan dalamannya juga sangat cantik dengan gabungan elemen natural dan tradisional bersama unsur-unsur modern. Pastikan anda juga cuba fasiliti-fasiliti mereka seperti kolam renang yang berlatar belakangkan KLCC, gim dan Away Spa.
Alamat: No. 121, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, Malaysia, 50450
Selanjutnya Di Booking.com 21. Ceria Hotel Nakkan sebuah percutian yang ceria? Jom menginap di hotel ini yang bukan sahaja murah dan membahagiakan poket anda, malahan lokasinya juga sangat strategik kerana terletak berhampiran dengan Berjaya Times Square, pusat membeli-belah terkenal di KL.
Bilik-bilik di hotel ini memiliki rekaan dalaman yang minimal dengan penggunaan warna monokrom menjadikan ia kelihatan bersih, selesa dan elegan.
Kemudahan yang disediakan adalah seperti penghawa dingin, televisyen, dan seterika. Simple dan ada segalanya untuk keselesaan penginapan anda di bandaraya ini.
Alamat: 270 Changkat Thambi Dollah, Pudu, Kuala Lumpur 55100
Selanjutnya Di Booking.com 22. Red by Sirocco Melihat daripada bangunannya sahaja sudah dapat dibayangkan betapa uniknya hotel Red by Sirocco  ini jika dibandingkan dengan penginapan lain. Bagi yang berminda kreatif, atau ingin mencari inspirasi dalam suasana yang selesa, ini adalah salah satu penginapan menarik di KL yang boleh anda pertimbangkan.
Bilik yang ditawarkan cukup luas dan dihias moden bertemakan warna hitam, putih dan merah. Sambil berehat di dalam bilik, anda boleh menonton tv yang menawarkan banyak siaran menarik.
Nak menikmati pemandangan tanpa batasan di sekitar KL? Apa kata kalau anda pilih bilik yang lengkap dengan ruang balkoni? Anda juga boleh menikmati pemandangan sambil menyegarkan badan di kolam renang yang terletak di bahagian rooftop hotel.
Walaupun terletak di tengah bandar, suasananya tetap tenang dan jauh dari kesesakan orang ramai. Dari hotel ini juga mudah untuk anda mencari kedai makan. Stesen LRT yang terdekat pula hanyalah 10 minit berjalan kaki dari sini.
Alamat: Menara 101 Dang Wangi No. 3 Jalan Kamunting, Chow Kit, 50300 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 23. The Bed KLCC Bagi yang sukakan sesuatu yang simple dan mementingkan keselesaan anda tak perlu pandang penginapan lain lagi, pilih sahaja The Bed KLCC yang terletak di Jalan Sultan Ismail ni.
Bergantung kepada bajet yang ada, anda boleh memilih daripada beberapa jenis penginapan yang ditawarkan seperti bilik queen, bilik twin, bilik keluarga, bilik single, bilik travel buddy (4 orang) atau penginapan yang sesuai untuk backpackers iaitu pod single. Pernah jumpa hotel yang begitu pelbagai macam ni?
Bukan itu sahaja, hotel ini turut lengkap dengan pelbagai fasiliti menarik lain seperti kolam renang, gimnasium, dapur kongsi dan juga ruang lepak yang best. Bagi yang ulat buku tu, bila anda masuk je ke ruang lepak hotel ni, anda pasti akan terkesima melihat pilihan buku yang ada. Memang cool!
Lokasinya, seperti nama hotel ini sendiri iaitu The Bed KLCC, sudah semestinya tidak jauh dari KLCC yang terletak kurang 1 km dari sini.
Alamat: 12 Jalan Sultan Ismail, 50250 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 24. CitizenM Kuala Lumpur Bukit Bintang Memiliki beberapa cawangan di bandar-bandar besar dunia seperti di kota London dan New York, CitizenM Kuala Lumpur adalah penginapan yang mesti anda inapi walau sekali dalam seumur hidup untuk merasai kesempurnaan penginapan urban yang sebenar.
Bukan sekadar menarik dari segi dekorasinya, tapi juga disebabkan oleh penggunaan teknologi moden dalam pelbagai kemudahan di hotel ini. Jangan terkejut, hampir segala kemudahan dalam bilik anda boleh dikawal dengan iPad.
Keterujaan menginap di hotel ini tidak terhenti pada teknologinya, kerana anda juga bakal dikejutkan dengan pemandangan sekitar bandar yang sangat menarik untuk dilihat dari bilik. Dengan harga sekitar RM230+ semalaman untuk semua ni? Sangat berpatutan.
Mengenai lokasinya pula, cukup strategik  kerana terletak tidak jauh dari pusat membeli-belah yang terkenal di KL iaitu Berjaya Times Square yang berjarak hanya 1 km.
Tidak jauh dari sini juga iaitu dalam sekitar 2 km adalah Galeri Starhill dan Pavilion KL. Anda juga hanya perlu berjalan kaki beberapa minit sahaja dari hotel sekiranya ingin ke MRT Bukit Bintang.
Alamat: 128 Jalan Pudu, Bukit Bintang, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 25. Tian Jing Hotel Bagi anda yang inginkan gaya penginapan yang lebih tradisional dan natural untuk melarikan diri dari dunia urban walau seketika, anda boleh menekan butang booking hotel Tian Jing Hotel. Melihat daripada gaya seni bina luaran hotel ini sahaja sudah terpancar aura klasiknya.
Dekorasi dalaman biliknya dikuasai oleh warna natural seperti coklat, putih dan hitam dengan setiap sudut yang selesa dipandang mata.
Peminat kopi? Sekiranya anda menginap di sini, anda boleh menebus kopi percuma daripada kafe yang terletak di tingkat bawah hotel.
Bagaimana pula dengan lokasinya? Cukup strategik, kerana banyak tarikan di sekitar KL boleh diakses dengan mudah dari hotel yang mana kesemuanya terletak dalam sekitar 2 ke 3 km seperti Berjaya Times Square, Muzium Kesenian Islam Malaysia dan Galeri Seni Bank Negara.
Alamat: No. 66 & 68, Jalan Sultan, 50000 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 26. Hotel Stripes Kuala Lumpur, Autograph Collection Hotel Stripes Kuala Lumpur, Autograph Collection menawarkan bilik-bilik bergaya moden yang beraura mewah, cukup luas untuk lebih keselesaan. Dari bilik penginapan juga anda boleh menikmati pemandangan yang mengujakan sekitar bandaraya Kuala Lumpur.
Ingin menikmati pemandangan yang lebih mengujakan? Anda boleh meluangkan masa di kawasan kolam renang hotel yang terletak di atas bumbung, dari sini anda bakal disajikan dengan pemandangan Menara Kuala Lumpur yang berdiri megah dari kejauhan.
Bagi anda yang tak pernah miss daripada melakukan aktiviti senaman, jangan risau, anda masih boleh meneruskan gaya hidup aktif di Hotel Stripes kerana ianya turut lengkap dengan gimnasium yang sempurna dengan pelbagai jenis peralatan senaman.
Alamat: 25 Jalan Kamunting, Chow Kit, 50300 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 27. Chaos Hotel Chaos atau dalam bahasa Melayunya ‘huru-hara’, jangan salah sangka pula dengan namanya. Nama hotel ini memang tiada kena-mengena sebenarnya memandangkan suasana dalam hotel ini agak tenteram dan selesa.
Hiasan dalam hotel ini adalah gabungan urban dan alam semulajadi. Satu gabungan yang agak bercanggahkan? Tapi pihak hotel berjaya menggabungkan kedua-duanya menjadi sebuah dekorasi yang sangat indah.
Berada di dalam pusat membeli-belah terkemuka, Fahrenheit 88, anda tak perlu nak pergi jauh-jauh untuk mencari tempat makan, semuanya anda di sini.
Bilik-biliknya juga lengkap dengan hiburan televisyen bersaluran satelit, pemanas air serta tandas yang lengkap dengan peralatan mandian. Penginapan yang sempurna dan strategik.
Alamat: Lot B-1, Fahrenheit 88, 179 Jalan Bukit Bintang
Selanjutnya Di Booking.com 28. Manhattan Business Hotel Nama hotel ini yang diambil dari sebuah bandar di New York memberikan anda pengalaman penginapan seperti berada di kota metropolitan ini. Tak dapat ke New York, sekurang-kurangnya dapat ‘feel’nya pun jadilah kan.
Hiasan dalamannya yang penuh perincian menghidupkan suasana yang mewah dan penuh keselesaan. Lokasi hotel ini juga berdekatan dengan pelbagai pusat membeli-belah terkenal seperti The Curve, 1 Utama dan Ikea.
Setiap bilik di hotel ini dilengkapi dengan penyejuk udara, televisyen, peti keselamatan dan peralatan membuat air. Tandasnya juga lengkap dengan pancuran mandian dan pengering rambut.
Alamat: A-G-1, Nombor  1, Damansara Neo, Jalan PJU 8/1, Damansara Perdana, 47800 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 29. The Mesui Hotel Melihat rekaan luaran bangunan ini, memang lain dari yang lain. Sangat unik dan menarik perhatian. Bukan sahaja cantik di luar, dalamannya juga dihias dengan menarik sekali gabungan konsep moden dan sentuhan 70-an.
Bilik-bilik di hotel ini dihias dengan minimal untuk memberikan keselesaan. Bukan itu sahaja, kebersihan hotel juga tip-top! Lengkap dengan peyejuk udara dan semua kemudahan penginapan, terdapat tiga jenis bilik yang ditawarkan untuk anda iaitu, Lush,Loft dan Luxe.
Ruang lepak hotel ini juga sangat selesa dengan konsep terbuka di mana anda boleh bersantai sambil online ataupun membaca majalah setelah seharian meneroka KL.
Alamat: 9 Jalan Mesui, Bukit Bintang, Kuala Lumpur 50200
Selanjutnya Di Booking.com 30. Hotel Mezzo Hotel ini terletak hanya 5 minit dari LRT Maluri dan 10 minit ke pusat membeli-belah Jusco. Selain itu, banyak tempat-tempat makan yang tersedia untuk anda di sekitar hotel ini.
Bilik-bilik di hotel ini sangat selesa dan agak luas jadi ianya sangat sesuai untuk anda menginap bersama keluarga. Rekaan dalamannya simple tapi dengan tahap kebersihan hotel ini yang mantap, siapa tak suka kan? Setiap bilik lengkap dengan televisyen dan bilik mandi berpancuran air hujan.
Tidak jauh dari hotel ini juga kalau anda nak berekreasi bersama keluarga, anda boleh ke Taman Rekreasi Shamelin Walk yang hanya 1.6 km dari hotel.
Alamat: 532, Batu 3 ¼, Jalan Cheras, Kuala Lumpur 56100
Selanjutnya Di Booking.com 31. Sakura Hotel Terdapat 38 buah bilik di hotel ini yang sangat selesa dan dihias dengan dekorasi yang bertujuan untuk menimbulkan suasana harmoni, gabungan alam semulajadi dan konsep moden kontemporari.
Kalau anda ke cafénya yang terletak di atas bumbung hotel, anda dapat melihat pemandangan sekitar hotel sambil menikmati makanan.
Hotel ini turut terletak berdekatan dengan Plaza Low Yat, KLCC dan Pavilion Mall. Di hadapan hotel ini pula terdapat Bazar Larut Malam KL yang menjual bermacam barangan untuk anda mencuci mata dan bershopping sepuas hati. Gerai-gerai makan pun banyak di bazar ini.
Alamat: 327 & 329 Jalan Tun Razak (Pudu), Kuala Lumpur 50400
Selanjutnya Di Booking.com 32. V Garden Hotel Seperti namanya, hotel ini menjadikan alam semulajadi sebagai inspirasi deko. Di setiap bilik terdapat motif bunga-bungaan atau tumbuhan. Seperti berada di taman bunga, tambahan lagi dengan katil yang sangat selesa, pasti nyenyak tidur anda.
Kalau anda ke ruang santainya pula, anda dapat merehatkan badan di bean bag yang tersedia sambil menikmati pemandangan taman di sekeliling, ruang santai ini turut berbumbungkan kaca, jadi bolehlah anda lepak di sini pada malam hari untuk melihat langit yang indah di waktu malam.
Restorannya juga berdekorasi ala-ala taman. Kemudahan pengangkutan juga memang tidak perlu dirisaukan, hanya 5 minit dari hotel ini terdapat stesen LRT Maluri.
Alamat: 21, Jalan Pudu Ulu, off Jalan Cheras, Kuala Lumpur 56100
Selanjutnya Di Booking.com 33. KL Journal Hotel Hotel dengan rekabentuk moden ini bukan sahaja berada di lokasi yang terkenal yang berdekatan dengan tarikan-tarikan di KL, malahan lengkap dengan pelbagai kemudahan atau hiburan yang diidamkan penginap sewaktu bercuti seperti gym, kolam di atas bumbung hotel, permainan ping pong, perpustakaan pun ada untuk anda yang suka membaca.
Dari bilik-bilik yang dihias moden ini anda dapat menikmati pemandangan Menara Petronas yang sangat cantik pada waktu malam melalui tingkap yang besar.
Semua bilik lengkap dengan keselesaan penyejuk udara, televisyen, internet yang laju dan iPod dock. Untuk bilik-bilik tertentu pula terdapat mesin kopi Nespresso, jadi untuk anda yang kaki kopi jangan lupa untuk meminta bilik dengan kemudahan ini.
Alamat: No. 30, Jalan Beremi, Off Jalan Sultan Ismail, Bukit Bintang, 50200 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 34. Aloft Kuala Lumpur Central Terletak bersebelahan dengan KL Sentral, lokasinya sangat strategik untuk anda yang ingin meneroka bandaraya ini.
Juga berdekatan dengan Brickfields, di sini anda dapat melihat banyak tempat-tempat makan yang best. Kalau nak shopping, NU Sentral Mall adalah yang terdekat, di sini juga banyak tempat makan yang menarik.
Setiap bilik di hotel ini berpenghawa dingin dan berlantaikan karpet, lengkap dengan kemudahan seperti televisyen dan lain-lain untuk keselesaan penginapan anda.
Suka bersenam? Bercuti tak bermaksud anda perlu tinggalkan aktiviti yang sihat ni kan, anda boleh lawati gym yang disediakan hotel.
Alamat: No 5, Jalan Stesen Sentral, Kuala Lumpur Sentral, 50470 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 35. Villa Samadhi Penginapan mewah di vila ini sesuai untuk anda yang mengidamkan suasana yang penuh ketenangan dan kesantaian selepas begitu lama stres dengan bermacam cabaran pada hari-hari biasa.
Direka dengan gabungan konkrit dan kayu buluh, anda dapat menikmati atmosfera tenang vila ini seperti tinggal jauh dari kota walaupun sebenarnya vila ini terletak di tengah-tengah KL.
Anda boleh bermandi-mandian di kolam renang dan memanjakan diri anda dengan khidmat urutan yang disediakan hotel. Bilik tidurnya juga  lengkap dengan jakuzi di mana anda dapat menyegarkan badan yang penat.
Untuk menjamu selera, anda boleh menikmati masakan melayu dan antarabangsa di restoran terbuka, Mandi Mandi.
Alamat: No. 8, Jalan Madge, Off Persiaran Madge, Jalan U-Thant, 55000 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 36. Hotel Maison Boutique Terletak di Jalan Baba, anda hanya perlu berjalan kaki selama 10 minit untuk sampai ke Berjaya Times Square. Lokasi memang mantaplah! Bukan itu sahaja, 42 buah bilik di hotel ini bukan sahaja luas dan selesa, malahan, memiliki tema-tema yang tersendiri seperti Fairy Tale, James Bond, Space Odyssey, Arabian Night, Atlantis dan Marilyn Monroe.
Kalau anda seorang yang mementingkan senaman atau ingin mencuba sekali-sekala bersenam di gym, anda boleh menggunakan kemudahan kecergasan yang disediakan di Fitness Room hotel ini. Untuk menjamu selera, lawati Bistro 36 yang menyediakan hidangan tempatan, barat dan Jepun.
Alamat: No. 36 & 36, Jalan Baba, Off Jalan Changkat Thambi Dollah
Selanjutnya Di Booking.com 37. Melange Hotel Terletak tidak jauh dari Jalan Alor yang meriah dengan gerai-gerai makanan dan pusat-pusat membeli-belah seperti Times Square dan Low Yat. Hotel ini terkenal dengan tahap kebersihannya yang sangat memuaskan hati.
Rekaan dalaman bilik-bilik di hotel ini sangat menyegarkan mata dengan penggunaan warna-warna yang segar. Hiasan dalaman bilik yang berkonsepkan urban moden ini direka oleh pengarah kreatif Daniel Goh yang menggunakan 3 tema berbeza untuk setiap tingkat yang dinamakan tema Tampan, tema Manja dan tema Ayu.
Jom ke sini kalau nak rasai sendiri pengalaman tinggal di bilik yang dihias dengan menarik ini.
Alamat: 14, Jalan Rembia, off Tengkat Tong Shin, Bukit Bintang, 50200 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 38. H Boutique Hotel Sri Petaling Hotel ini tepat untuk anda yang bercuti sambil berbajet dan inginkan lokasi yang strategik. Dekat dengan bermacam jenis restoran untuk anda menjamu selera sebelum makan angin di sekitar bandar ini. MRT pula hanya 5 minit berjalan kaki dari hotel.
Bilik-biliknya agak luas dan sesuai untuk penginapan anda bersama keluarga. Yang penting ianya bersih dan selesa, kalau cantik saja pun tak cukup kan? Kalau anda menginap di bilik Deluxe, peti ais disediakan, bolehlah anda shopping makanan banyak-banyak.
Kalau anda ingin berekreasi, taman rekreasi Bukit Jalil dekat sahaja dari hotel. Taman ini agak menarik juga untuk bergambar.
Alamat:  No. 2A, Jalan Radin Bagus 6, Bandar Baru Seri Petaling, 57000 Kuala Lumpur
Selanjutnya Di Booking.com 39. Wolo Hotel Bukit Bintang Dengan akronim WOLO ‘ We Only Live Once’ sebagai nama hotel, memang patut untuk anda sekali di dalam hidup menginap di hotel ini. Dari luar sudah terlihat keunikan rekaan hotel ini yang berbatu-bata di dalam dan berkaca di luar. Sebaik anda melangkah masuk pasti anda terpegun dengan dekorasi dalamannya.
Bilik-bilik di hotel ini tidak kurang menariknya, luas, berdindingkan dan berlantaikan papan kayu pada sebahagian besar bilik. Lengkap dengan semua kemudahan yang diperlukan penginap.
Lokasi hotel ini yang terletak di kawasan Segitiga Emas bermaksud ia dikelilingi dengan pelbagai jenis tarikan, restoran-restoran dan tempat membeli-belah terkenal di KL.
Alamat: Corner of Jalan Bukit Bintang and Jalan Sultan Ismail, Bukit Bintang, Kuala Lumpur 55100
Selanjutnya Di Booking.com Dah pilih yang mana anda suka? Atau terasa susah sangat nak buat pilihan? Apa kata kalau anda lawati Booking.com dan baca testimoni-testimoni mereka yang pernah menetap di tempat-tempat penginapan ini, mungkin serba sedikit dapat membantu anda membuat keputusan terbaik.
Apa-apa pun, lagi awal anda membuat perancangan lagi bagus sebenarnya, sebab anda mungkin mendapat harga yang lebih rendah kalau anda membuat tempahan yang awal.
Untuk pengetahuan anda juga, harga hotel berubah-ubah mengikut musim. Selalunya harga lebih mahal pada musim cuti persekolahan. Tunggu apa lagi? Rancanglah mulai dari sekarang.
Diharapkan senarai ini dapat membantu anda memilih tempat penginapan yang menawarkan apa yang anda inginkan dalam sebuah percutian. Yang paling penting sekali, bersesuaian dengan bajet percutian anda.
Akhir kata, terima kasih kerana meluangkan masa membaca entri hotel menarik di Kuala Lumpur sehingga ke penghujung penulisan. Semoga anda berseronok meneroka bandaraya ini nanti, jangan lupa bawa kamera, banyak lokasi yang fotogenik di KL!
5/5 - (2 votes) The post 39 Hotel Menarik Di Kuala Lumpur | Penginapan Istimewa & Luar Biasa appeared first on Mai Singgah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisinggah.com/hotel-menarik-di-kuala-lumpur/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mov Hotel Penginapan Ultra Modern Penuh Gaya Di Tengah Bandaraya Kuala Lumpur

Mov Hotel Penginapan Ultra Modern Penuh Gaya Di Tengah Bandaraya Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 145 hits
Kotaraya Kuala Lumpur sememangnya menjadi pilihan utama bagi ramai pelancong luar negeri dan tetap menjadi tempat kegemaran orang tempatan kita sendiri Kuala Lumpur sentiasa sibuk dan penuh dengan aktiviti aktiviti menarik event yang meriah...
Citarasa Buffet Dinner Di Citi Caf Cititel Hotel Kuala Lumpur

Citarasa Buffet Dinner Di Citi Caf Cititel Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 27/3/2023 - jumlah : 263 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca sekalian Alhamdulillah Bagaimana dengan puasa anda kali ini Semoga semuanya dalam keadaan sihat sejahtera Baiklah kali ini aku nak kongsikan lagi sebuah lokasi menarik un...
Buffet Ramadan 2023 Iftar Kuliner Nusantara Di Hotel Sunway Putra Kuala Lumpur

Buffet Ramadan 2023 Iftar Kuliner Nusantara Di Hotel Sunway Putra Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 269 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraKembali lagi dalam rancangan makan buffet apa hari ni Haha baiklah kali ini aku nak kongsikan sebuah lagi lokasi yang anda boleh datang dan jamah menunya pada bulan Ramadan yang bakal tiba ini Terletak di ...
Buffet Dinner 2023 Cititel Mid Valley Kuala Lumpur

Buffet Dinner 2023 Cititel Mid Valley Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 17/3/2023 - jumlah : 257 hits
Buffet Dinner 2023 Cititel Mid Valley Kuala LumpurBuffet Dinner 2023 Cititel Mid Valley Kuala Lumpur Assalamulaikum Salam Sejahtera guys Bulan Ramadan bakal menjelma tidak lama lagi Pasti ramai yang sedang mencari tempat makan menarik untuk...
The Best 5 Luxury Hotels In Kuala Lumpur

The Best 5 Luxury Hotels In Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 15/3/2023 - jumlah : 230 hits
Kuala Lumpur is a bustling city full of culture history and luxury When it comes to finding the best luxury hotels in Kuala Lumpur there are many options to choose from From five star resorts to boutique hotels there is something for everyo...
Keunikan Buka Puasa Dengan Ayam Bakar Tempayan Di Grand Millennium Kuala Lumpur

Keunikan Buka Puasa Dengan Ayam Bakar Tempayan Di Grand Millennium Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 14/3/2023 - jumlah : 221 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Satu lagi tempat buka puasa kali ni di Grand Millennium Kuala Lumpur membawakan teman bufet buka puasa Warisan Bonda Buka Puas...
Nak Tanya Netizen Sate Ini Murah Ke Mahal Atau Standard Netizen Akui Terkejut Melihat Harga Sate Di Kuala Lumpur

Nak Tanya Netizen Sate Ini Murah Ke Mahal Atau Standard Netizen Akui Terkejut Melihat Harga Sate Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 15/3/2023 - jumlah : 176 hits
Sate merupakan salah satu makanan tradisi rakyat Malaysia Sate yang dihidangkan dengan kuah kacang timun dan nasi himpit menjadi adunan lengkap sajian yang bukan sahaja menjadi makanan pada waktu biasa malahan menjadi hidangan popular semas...
20 Senarai Bufet Ramadan Sekitar Kuala Lumpur 2023

20 Senarai Bufet Ramadan Sekitar Kuala Lumpur 2023

papar berkaitan - pada 19/3/2023 - jumlah : 488 hits
Senarai yang terkini dan terbaru pada pakej harga murah buffet ramadhan kl pada harga early bird untuk tempat berbuka puasa di hotel kuala lumpur akan kami kemaskinikan daripada masa ke semasa Atsky Kuala LumpurEarly Bird RM52 Dewasa Kanak ...
Lagi Trend Lagi Beraya Festival Trend Raya 2023 Di Mid Valley Kuala Lumpur

Lagi Trend Lagi Beraya Festival Trend Raya 2023 Di Mid Valley Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 23/3/2023 - jumlah : 363 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca sekalian Alhamdulillah Ramadan di tahun 2023 telah pun tiba Di samping melaksanakan ibadat berpuasa pastinya ramai yang berkira kira untuk membeli belah barang keperluan ...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas