3 Sebab Azam Tahun Baru Anda Akan Terkubur Tanpa Pencapaian


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
tahun 2020 telah pun bermula, ramai sibuk dengan aktiviti memasang azam baru seperti setiap tahun. Begitulah juga pada tahun 2020 ini. Pasti ramai menyenaraikan atau berkongsi dalam media sosial mengenai azam yang ingin dicapai.
Namun biasanya, hampir 90% daripada azam tersebut akan terkubur begitu sahaja. Semuanya kerana 3 perkara yang kita tidak lakukan. Perkara yang dianggap remeh oleh ramai individu. Kali ini kita akan berbincang bagaimana untuk kita memastikan azam yang kita.
Tulis azam atas kertas Ini antara perkara yang jarang-jarang dibuat. Sebaiknya kita kena tulis azam yang kita ingin buat dan apa yang kita ingin capai itu atas kertas. Kemudian kertas itu perlulah kita simpan atau letakkan di tempat yang kita boleh selalu nampak.
Contohnya kita tampal di atas cermin tempat kita bersiap, atau tempat kita simpan kunci. Mana-mana tempat yang kita akan lihat setiap hari, disitulah kita tampal.
Tak perlu nak tulis cantik-cantik, bagaimana tulisan kita, begitulah kita tulis. Ini bukan untuk dihidangkan kepada orang lain, tetapi untuk hidangan diri kita sendiri.
Azam yang jelas dan logik untuk dicapai Azam dan cita-cita ni, boleh sahaja kita letak apa juga yang kita nak. Nak naik kereta terbang ke, nak jadi superhero dan macam-macam lagi. Namun semua ini mungkin ada yang tidak logik untuk kita capai.
Azam yang awal-awal lagi sudah tidak mampu untuk dicapai oleh logik akal manusia, mungkin boleh dijadikan cita-cita atau azam jangka masa panjang. Bukan azam tahunan.
Di sini penting untuk kita memahami sejauh mana kemampuan kita. Usah hanya ingin mengikut rakan-rakan di media sosial menulis azam di tahun baru, kita pun terus menulis azam yang tak masuk akal.
Azam yang jelas boleh diukur bagaimana ianya akan dicapai, tempoh ianya akan diselesaikan dan yang penting, apakah langkah untuk kita mencapainya. Andai semua ini kita dapat sediakan, harapan untuk azam itu dicapai lebih tinggi dengan izin Tuhan.
Usah tipu diri sendiri Perkara terakhir ini sangat penting, kita usahlah menipu diri sendiri dengan meletakkan azam yang dibuat sekadar untuk menyedapkan hati kita semata. Bukan untuk dicapai.
Supaya kita tidaklah nampak macam seorang yang tidak ada masa hadapan apabila ada rakan-rakan kita yang bertanya apakah azam kita pada tahun ini.
Lebih baik kita meneruskan azam yang mungkin belum dicapai pada tahun lepas atau tahun-tahun sebelumnya berbanding hanya menambah azam baru, tetapi sebenarnya azam tersebut memang tidak ingin dicapai.
Semakin banyak kita meletakkan azam palsu ini, semakin mudah untuk kita berputus asa dan memberikan impak negatif dalam kehidupan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eizil.com/3-sebab-azam-tahun-baru-anda-akan-terkubur-tanpa-pencapaian/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azam Tahun Baru 2020 Dan Pencapaian 2019

Azam Tahun Baru 2020 Dan Pencapaian 2019

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 697 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca semua Alhamdulillah akhirnya baru sempat nak update artikel tentang pencapaian tahun 2019 dan azam untuk tahun baru 2020 Aku baru perasan sudah beberapa tahun yang aku tu...
Azam Tahun Baru 2020 Yang Dinantikan

Azam Tahun Baru 2020 Yang Dinantikan

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 538 hits
assalamualaikum salam sejahtera mlm tadi korang celebrate new year 2020 di mana camne saya and famili seperti tahun tahun yg lepas di rumah seperti mlm mlm yg biasa je nonton movie then terdgr mercun pom pom meletup kat luar wah tahun baru ...
Selamat Tahun Baru 2020 Apa Azam Baru Anda

Selamat Tahun Baru 2020 Apa Azam Baru Anda

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 817 hits
Selamat Tahun Baru 2020 Dengan Azam Baru Terbaik Selamat tinggal tahun 2019 Selamat datang tahun baru 2020 Telah menjejak wawasan 2020 kita ni ya apa cerita Masihkah kau ingat akan wawasan 2020 itu Tentu masih dalam ingatan kita kan Alhamdu...
Tahun 2020 Penuh Azam Semangat Baru

Tahun 2020 Penuh Azam Semangat Baru

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 405 hits
Pantas sekali waktu berlalu Hari ini kita dahpun sampai ke tahun 2020 Selamat datang tahun baru selamat tinggal 2019 Terlalu banyak cerita mahupun pengalaman yang ditinggalkan Ada manis pahit dan tak kurang juga yang masam dan kelat Apapun ...
Prkkimanis Azam Tahun Baru Ubah Balik Bergema

Prkkimanis Azam Tahun Baru Ubah Balik Bergema

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 344 hits
Kedatangan tahun baru 2020 yang disambut seluruh negara oleh seluruh rakyat tepat jam 12 00 malam tadi tentunya diiringi dengan pelbagai tekad dan juga azam masing masing Begitulah juga di Kimanis dengan di Kg Papas ada sedikit kelainan apa...
Tahun Baru Azam Baru Jom Mula Bersenam Bersama Huawei Dengan Harga Serendah Rm8 97 Sehari

Tahun Baru Azam Baru Jom Mula Bersenam Bersama Huawei Dengan Harga Serendah Rm8 97 Sehari

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 394 hits
Pejam celik pejam celik tahun 2020 bakal tiba tidak lama lagi Biasalah bila tahun baru azam pun mesti baru juga kan Untuk 2020 ini salah satu azam Abang Nara tak lain tak bukan ialah nak BERSENAM Iyerlah berat badan pun dah cecah lebih 80kg...
Tahun Baru Dengan Azam Dan Target Baru

Tahun Baru Dengan Azam Dan Target Baru

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 245 hits
Tahun baru dengan azam dan target baru Assalamualaikum dan salam sejahtera Alhamdulilah dah 6 hari kita berada dalam tahun 2020 Dan hari ke enam jugalah aku baru nak mula menulis blog mrejoy com ni hahaha Yang sebenarnya bukan apa sibuk men...
Azam Tahun Baru Dah Tercapai Buat Kejutan Belikan Kereta Untuk Mama Tersayang

Azam Tahun Baru Dah Tercapai Buat Kejutan Belikan Kereta Untuk Mama Tersayang

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 449 hits
Setiap orang bergelar anak mesti mengimpikan untuk memberi sesuatu yang ber makna kepada insan yang tersayang Tular di laman media sosial Twitter baru baru ini seorang anak menghadiahkan kereta Honda kepada ibunya Hadiah kereta new year unt...
Video Conference Dengan Kapolda Kapolri Dan Panglima Tni Pantau Perayaan Tahun Baru

Video Conference Dengan Kapolda Kapolri Dan Panglima Tni Pantau Perayaan Tahun Baru

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 253 hits
Kapolri Jenderal Idham Azis dan Panglima TNI Marsekal Hadi Tjahjanto malam ini melakukan pemantauan pengamanan perayaan tahun baru 2020 di Gedung Promoter Polda Metro Jaya
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil