23 Pemain Skuad Harimau Malaya Piala Aff Suzuki 2018


23 Pemain Skuad Harimau Malaya Piala AFF Suzuki 2018 Berita menarik apabila 23 Pemain Skuad Harimau Malaya Piala AFF Suzuki 2018 sudah pun diumumkan. Ketua jurulatih bola sepak kebangsaan iaitu Tan Cheng Hoe telah mengatakan inilah pemain terbaik yang akan mewakili Malaysia.
Menurut berita, 3 pemain telah digugurkan dari 26 pemain terawal yang melibatkan pemain pertahanan kanan, Azrif Nasrulhaq Badrul Hisham dari pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) serta dua pemain tengah, Nor Azam Abdul Azih (Pahang) dan Azzizan Nordin (Sabah).
23 Pemain Skuad Harimau Malaya Piala AFF Suzuki 2018 Perkara ini telah dilakukan selepas perlawanan persahabatan di antara Malaysia dan Maldives. Perlawanan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil di mana Malaysia menang 3-0.
Sebelum ini 26 pemain disenaraikan untuk menjalani sesi latihan pusat bermula sejak 24 Oktober 2018. Latihan yang dijanlankan skuad Harimau Malaya berjalan lancar dan juga menyertai perlawanan persahabatan.
Tambahan semula, 8 pemain yang disenaraikan pernah bermain pada edisi 2016 yang dihoskan Myanmar dan Filipina. Pemain terbabit ialah Ahmad Hazwan Bakri, Hafizul Hakim Khairul Nizam Jothy, Shahrul Mohd Saad, Nazirul Naim Che Hashim, Mohd Syazwan Zainon, Zaquan Adha Abd Radzak, Norshahrul Idlan Talaha dan Khairul Fahmi Che Mat.
Piala AFF Suzuki 2018 Selain itu, pemain yang paling senior iaitu Khairul Fahmi dan Norshahrul Idlan pernah membantu Malaysia sebagai juara pada edisi 2010 yang dihoskan Indonesia dan Vietnam.
Piala Suzuki AFF 2018 bakal tiba dengan format baharu iaitu saingan peringkat kumpulan tanpa tuan rumah bersama. Setiap pasukan akan dapat bermain 2 perlawanan di tempat sendiri dan 2 perlawanan di tempat lawan.
Harimau Malaya Malaysia berada di Kumpulan A bersama-sama dengan Vietnam, Myanmar, Kemboja dan Laos. Kumpulan B pula terdiri daripada Thailand, Indonesia, Filipina, Singapura dan Timor-Leste.
23 Pemain Skuad Harimau Malaya Piala AFF Suzuki 2018 akan bertemu Kemboja di Stadium Olimpik Kemboja di Phnom Penh pada 8 November. Kemudian Laos akan bertandang ke Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 12 November.
Harimau Malaya akan bermain dengan Vietnam di Stadium My Dinh, Hanoi pada 16 November. Myanmar pula akan bermain di Malaysia pada aksi terakhir Kumpulan A di Bukit Jalil pada 24 November.
Senarai 23 pemain Malaysia adalah seperti berikut: Penjaga gol: Farizal Marlias (JDT); Khairul Fahmi Che Mat (Melaka); Hafizul Hakim Khairul Nizam Jothy (Perak)
Pemain Pertahanan: Aidil Zafuan Abd Radzak, Adam Nor Azlin (JDT); Shahrul Mohd Saad, Amirul Azhan Aznan, Nazirul Naim Che Hashim (Perak); Muhammad Syazwan Andik Mohd Ishak, Muhammad Irfan Zakaria (Kuala Lumpur); Muhammad Syahmi Safari (Selangor)
Pemain Tengah: Mohamed Syamer Kutty Abba (JDT); Muhammad Akram Mahinan (Kedah); D. Kenny Pallraj (Perak)
Pemain Sayap: Muhammad Safawi Rasid (JDT); Mohd Syazwan Zainon, Muhammad Akhyar Abdul Rashid (Kedah); Mohamadou Sumareh (Pahang)
Penyerang: Ahmad Hazwan Bakri, Muhammad Syafiq Ahmad (JDT); Zaquan Adha Abd Radzak (Kuala Lumpur); Norshahrul Idlan Talaha (Pahang); Muhammad Shahrel Fikri Md. Fauzi (Nakhon Ratchasima)
The post 23 Pemain Skuad Harimau Malaya Piala AFF Suzuki 2018 appeared first on Berita Semasa Online.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritasemasaonline.com/23-pemain-skuad-harimau-malaya-piala-aff-suzuki-2018

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Men S Biore Sebagai Penaja Utama Piala Aff Suzuki 2018

Men S Biore Sebagai Penaja Utama Piala Aff Suzuki 2018

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 999 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Men s Bior jenama Skrub Muka Lelaki No 1 di Malaysia menjadi penaja utama Piala AFF Suzuki 2018 sebagai tanda sokongan terhadap acara dwitahunan Ke...
Piala Aff Suzuki 2018 Malaysia Tumpaskan Kemboja Dalam Perlawanan Pertama

Piala Aff Suzuki 2018 Malaysia Tumpaskan Kemboja Dalam Perlawanan Pertama

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 721 hits
Skuad Malaysia memulakan aksi dengan kemenangan dalam Kejohanan Piala AFF 2018 selepas mencatatkan kemenangan ke atas Cambodia Jaringan Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke 30 memisahkan antara pasukan negara dan pasukan Cambodia dalam per...
Cheng Hoe Senarai 23 Pemain Melangkah Ke Piala Aff Suzuki

Cheng Hoe Senarai 23 Pemain Melangkah Ke Piala Aff Suzuki

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 315 hits
KUALA LUMPUR Ketua jurulatih skuad bola sepak kebangsaan Tan Cheng Hoe melengkapkan senarai 23 pemain ke Kejuaraan Piala Bola Sepak Persekutuan Bola Sepak ASEAN Suzuki 2018 yang bermula Khamis ini apabila menggugurkan tiga pemain Persatuan ...
Piala Aff Suzuki 2018 Jadual Keputusan

Piala Aff Suzuki 2018 Jadual Keputusan

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 990 hits
Skuad Harimau Malaya kendalian Tan Cheng Hoe bakal bersaing dalam kejohanan Piala AFF Suzuki 2018 yang akan berlangsung dari 8 November hingga 15 Disember 2018 Malaysia diundi dalam Kumpulan A bersama Vietnam Myanmar Kemboja dan Laos manaka...
Jersi Rekaan Baharu Harimau Malaya 2018

Jersi Rekaan Baharu Harimau Malaya 2018

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 752 hits
Jersi Rekaan Baharu Harimau Malaya 2018 APAKAH rekaan jersi baharu Harimau Malaya bagi tahun 2018 2020 Berapakah harga terkini jersi baharu Harimau Malaya yang boleh didapati di pasaran Untuk makluman anda jenama Nike telah melancarkan set ...
Kejuaraan Futsal Aff 2018 Skuad Negara Cemerlang Mara Ke Separuh Akhir

Kejuaraan Futsal Aff 2018 Skuad Negara Cemerlang Mara Ke Separuh Akhir

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 309 hits
Mungkin ada yang tidak menyedari bahawa skuad futsal kebangsaan kini sedang bersaing dalam Kejuaraan Futsal AFF 2018 di Jogjakarta Indonesia Raih sembilan mata maksimum Selepas mengharungi tiga perlawanan peringkat kumpulan A skuad yang dib...
Skuad Futsall Masih Kempunan Julang Piala Aff

Skuad Futsall Masih Kempunan Julang Piala Aff

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 221 hits
Nampaknya tahun 2018 masih belum menjanjikan kalungan emas buat skuad futsall Malaysia Sekali lagi Thailand menjadi batu penghalang untuk skuad negara menjulang Piala AFF 2018 Jika pada tahun lepas kali ini skuad negara terpaksa akur dengan...
Skuad Seladang Perak Muncul Juara Piala Malaysia Edisi 2018

Skuad Seladang Perak Muncul Juara Piala Malaysia Edisi 2018

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 1286 hits
SHAH ALAM nbsp Perak merangkul kejuaraan Piala Malaysia 2018 selepas menewaskan Terengganu FC 4 1 menerusi penentuan sepakan penalti selepas kedua dua pasukan terikat 3 3 pada masa sebenar perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Shah A...
Harimau Malaya Perlu Tunjuk Karektor Sebagai Pencabar

Harimau Malaya Perlu Tunjuk Karektor Sebagai Pencabar

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 202 hits
DATUK Wira Yusoff Mahadi Foto Khairunisah LokmanKUALA LUMPUR Kemenangan tipis 1 0 ke atas Kemboja pada aksi pembukaan Piala AFF semalam bukan jaminan untuk skuad Harimau Malaya melepasi halangan Kumpulan A Perkara itu diakui sendiri penguru...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Wallahu A Lam Bishawab Tulisan Arab Arti Penggunaan Yang Benar

Lanwuu Imagine By Aurora Design In Yunnan China

Raffa Affar Pelita Dalam Doa Chord

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Ringgit Closes Higher As Investors Shift From Safe Haven Currencies

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim