23 Motors Melangkah Jauh Dalam Dunia Permotoran


Hi Korang,

Pasukan '23 Motors’ telah melangkah lebih jauh dalan sukan permotoran Malaysia apabila memenagi beberapa kejohanan besar. Bermula dengan meraih juara keseluruhan untuk’ 2017 TCR Asian Championship’, di ikuti dengan juara pada tahun 2018, untuk’ Stock Production Championship’. 
Barisan Pasukan 23 Motors untuk Sepang 1000KM Endurance Race
Pasukan ini, sekali lagi, mencatat sejarah dalam memenangi juara keseluruhan untuk ‘2019 Malaysia Championship Series, Overall Champion’. Tahun ini bakal memperlihatkan 2 org pelumba selebriti Sharnaaz Ahmad, Shuib Sepahtu dan 7 org pelumba professional Dato Farouk, Keifli Othman, Baron Sim, Mirza Syahmi, Zen Low, Akid Azlee, Tarmimi Tahang. 
Salah seorang pelumba selebriti, Shuib Sepahtu
Perlumbaan kali ini akan berlangsung dari 22 November hingga 24 November, bermula dari jam 12 tengah hari. Ia adalah satu perlumbaan tanpa henti yang memerlukan daya ketahanan yang tinggi serta minda yang fokus. Dengan jarak 1000KM (seribu kilometer), Litar Antarabangsa Sepang akan menjadi saksi kepada satu acara yang akan memakan lebih dari 250 (dua ratus lima puluh) pusingan dan dijangka akan mengambil masa lebih dari 9 (sembilan) jam. 
Dato Farouk, Pengasas kepada 23 Motors, menjawab soalan media
Pengasas kepada 23 Motors Sdn Bhd, Dato’ Abdul Kaathir atau lebih mesra dengan panggilan Farouk, mengambil langkah dalam melabur untuk sukan pemotoran ini kerana minat yang mendalam serta nampak peluang perniagaan di dalam industri ini. Beliau berkata: 
“Saya ingin menaikkan taraf industri pemotoran negara dengan lebih maju lagi. Dengan langkah saya yang kecil ini, mampu membantu menampakkan potensi sukan industri ini kepada orang luar terutamanya kepada usahawan-usahawan di luar sana. Sukan ini mampu menjadi salah satu cabang baru dalam pelancongan sukan. Syarikat saya sejak dari awal penubuhan, nampak potensi besar dalam industri ini dan ia juga merupakan salah satu faktor dalam menceburi perniagaan import kereta ‘Muscle’ dari Amerika Syarikat.” 

Dengan pengenalan kepada dua pelumba yang bukan dari bidang perlumbaan, ia menunjukkan, sukan ini boleh dilakukan dan berlumba boleh dijadikan satu aktiviti riadah. Melalui pakej -pakej yang ditawarkan dari serendah RM 10, 000 (sepuluh ribu ringgit Malaysia) hingga ke RM 30,000 (tiga puluh ribu ringgit Malaysia), seseorang individu boleh berlumba dengan kelolaan dari pengurusan pasukan profesional. 


Pasukan 23 Motors sebelum ini telah memenangi trofi ‘Overall Championship’ di dalam ‘Malaysia Championship Series’ baru- baru ini. Melalui kemenangan ini, pasukan ini telah meletakkan niat untuk memenangi perlumbaan ketahanan Sepang 1000KM. 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tentang ’23 Motors’ Sdn Bhd 
Sebuah syarikat Bumiputera yang ditubuhkan pada tahun 2014. Diasaskan oleh Dato’ Kaathir Mustafa atau lebih di kenali sebagai Farouk,syarikat ini mula bertapak di Batu Pahat, dengan impian yang besar untuk mengukir nama dalam industri automotif tempatan . 
Dengan berbekalkan pengalaman sebagai seorang pelumba kereta profesional dan minat yang mendalam dalam industri ini, pada tahun 2015, Farouk telah menubuhkan ’23 Motors’ di Johor Bahru dengan menjadi satu-satunya pengedar yang fokus untuk import kereta ‘Muscle Cars’ dari Amerika Syarikat ke Malaysia. 
Pada tahun 2016, syarikat berkembang dengan membuka cawangan kedua dengan menyediakan lebih banyak pilihan kereta import, yang terdiri daripada MPV berpatutan hingga ke sedan mewah dengan objektif untuk memberikan perkhidmatan kepada semua lapisan masyarakat. 
Pembukaan cawangan ketiga, adalah pada tahun 2017 di Bangsar, Kuala Lumpur, adalah bukti untuk syarikat sentiasa memberikan yang terbaik kepada para pelanggan. 
Laman sesawang: http://23motors.my/



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ciklilyputih.com/2019/11/23-motors-melangkah-jauh-dalam-dunia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selebriti Tanah Air Shaarnaz Ahmad Dan Shuib Sepahtu Sertai Dunia Permotoran Bersama 23 Motors

Selebriti Tanah Air Shaarnaz Ahmad Dan Shuib Sepahtu Sertai Dunia Permotoran Bersama 23 Motors

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 545 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar semua Baru baru ini aku berpeluang ke majlis pelancaran pasukan 23 Motors di Litar Antarabangsa Sepang Kali ini aku nak berkongsi mengenai pasukan 23 Motors dalam mengikuti satu kejohanan terbar...
Ini Insiden Pertama Saudi Sejak Buka Pintu Dunia Hiburan

Ini Insiden Pertama Saudi Sejak Buka Pintu Dunia Hiburan

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 296 hits
Seorang lelaki yang bersenjatakan pisau meluru naik ke pentas dan menikam tiga pelakon teater di Riyadh HALAMAN HIBURAN3 pelakon teater ditikam semasa persembahan RIYADH Tiga pelalon teater ditikam ketika sedang melakukan persembahan dan su...
Lofoten Norway Syurga Dunia

Lofoten Norway Syurga Dunia

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 357 hits
Cantiknya Mak Macam gambar yang Mak print kata Maryam kepada mak nya merujuk kepada gambar dalam Vision Board kami Alhamdulillah syukur tak sangka boleh sampai Sebak kagum semua ada Saujana mata memandang Tapi kan Maryam cakap macam itu mun...
Petualangan Terios 7 Wonders Jelajahi Tambang Nikel Terbesar Dunia

Petualangan Terios 7 Wonders Jelajahi Tambang Nikel Terbesar Dunia

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 144 hits
Petualangan Terios diawali dengan mengunjungi salah satu perusahaan tambang terbesar di Indonesia PT Aneka Tambang di kecamatan Pomalaa sebagai Wonder 1
Kekejaman Unit 731 Dan Kemunafikan Pemerintah As Di Akhir Perang Dunia Ii

Kekejaman Unit 731 Dan Kemunafikan Pemerintah As Di Akhir Perang Dunia Ii

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 308 hits
foto dokumentasi diambil dr allthatsinteresting com Banyak terjadi kejahatan di luar peri kemanusiaan dalam satu peperangan dan ketika dua negara sedang berperang rakyat sipil pun banyak menjadi korban kekejaman Perang dunia II yang melibat...
Malaysia Kalahkan Thailand 2 1 Kelayakan Piala Dunia Asia

Malaysia Kalahkan Thailand 2 1 Kelayakan Piala Dunia Asia

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 753 hits
Memang tak pernah miss tengok bola kalau international ni Hiburan waktu malam dan wow bukan senang nak kalahkan Thailand Kemenangan yang cukup bermakna bagi Malaysia malam ini kerana dapat mengalahkan gergasi bolasepak Asia Tenggara Thailan...
Dapur Bujang Resipi Laksa Lemak Tersedap Di Dunia

Dapur Bujang Resipi Laksa Lemak Tersedap Di Dunia

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 555 hits
Assalamualaikum and Hello guys Actually sekolah aku ada buat potluck sikit harini sempena jamuan akhir tahun bagi meraikan guru guru dan murid murid Aku pun kemain ligat la duk berfikir nak bawa apa untuk potluck harini Disebabkan aku actua...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama