2020 Bakal Jadi Mimpi Ngeri Buat Rakyat Ismail Sabri


MOHD AZLIM ZAINURY |   Ismail sabri

SHAH ALAM - Rakyat mengharapkan tahun 2020 menjadi sinar buat mereka, namun sebaliknya ia disifatkan bakal menjadi mimpi ngeri.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, perubahan positif yang rakyat harapkan daripada kerajaan pimpinan Pakatan Harapan (PH) dilihat terus malap dan hanya menjadi mimpi indah yang tidak mungkin menjadi kenyataan.

Menurutnya, keadaan diburukkan lagi apabila semua perkara yang membabitkan institusi Melayu dan Bumiputera terus merudum.

"Jika kita lihat, bukan sahaja dividen Tabung Haji mencatat sejarah paling rendah iaitu 1.25 peratus, dividen Tabung Angkatan Tentera (LTAT) juga mencatat sejarah yang sama, dianggap paling rendah sejak 1973 iaitu cuma 2.0 peratus.

"Kini dividen ASB 2019 pula menerima nasib yang sama apabila diumumkan hanya 5.5 peratus.

“Pengumuman tersebut ternyata mengecewakan pencarum khususnya mereka yang membuat pinjaman untuk mencarum. Kerana apa, kerana mereka terpaksa membayar ‘interest’ yang jauh lebih tinggi daripada dividen yang diperolehi,” katanya dalam satu kenyataannya hari ini.

Ismail Sabri yang juga Naib Presiden UMNO itu turut memberikan contoh pengiraan bagaimana pencarum yang tidak dapat merasai hasil caruman, sebaliknya terbeban membayar kerugian daripada pinjaman dibuat.

“Sekiranya pinjaman dibuat berjumlah RM100,000 (pinjaman 20 tahun), pencarum terpaksa membayar anggaran bulanan sebanyak RM660. 12 bulan ia akan menjadi RM7,920 tetapi dividen yang diperoleh bagi tahun ini hanyalah sebanyak RM5,500.

“Bukan sahaja pencarum tidak dapat merasai hasil caruman mereka, mereka dibebankan pula untuk membayar kerugian daripada pinjaman yang dibuat,” katanya.

Katanya, dalam keadaan ekonomi semakin buruk sehingga ada juga yang hilang punca pencarian kerana dibuang kerja seperti pekerja di kumpulan Media Prima yang melibatkan agensi NST, Berita Harian, Metro dan TV3, maka sudah pasti dividen ini diharapkan untuk meringankan beban mereka dalam membuat persediaan persekolahan.

"Sayangnya, satu-satunya harapan mereka ini turut berkecai dan dividen terburuk dalam sejarah ini, sekali gus membuktikan bahawa kedudukan ekonomi negara di bawah pentadbiran PH semakin kritikal.

“Sudahlah kos sara hidup semakin menghimpit, cukai pula semakin menaik dan lebih membebankan apabila 2020 bakal menyaksikan semakin banyak cukai bakal diperkenalkan,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/12/2020-bakal-jadi-mimpi-ngeri-buat-rakyat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ismail Sabri Yaakob Ketua Pembangkang Dedah 2020 Bakal Jadi Mimpi Ngeri Buat Rakyat

Ismail Sabri Yaakob Ketua Pembangkang Dedah 2020 Bakal Jadi Mimpi Ngeri Buat Rakyat

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 398 hits
Rakyat mengharapkan tahun 2020 menjadi sinar buat mereka namun sebaliknya ia disifatkan bakal menjadi mimpi ngeri Ketua Pembangkang Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata perubahan positif yang rakyat harapkan daripada kerajaan pimpinan Pak...
Etunai Rakyat 2020 Percuma Rm30 Dengan Daftar Ewallet

Etunai Rakyat 2020 Percuma Rm30 Dengan Daftar Ewallet

papar berkaitan - pada 21/12/2019 - jumlah : 672 hits
SOURCE appeared first on eTunai Rakyat 2020 Dapatkan RM30 Dengan Daftar Ewallet Kita boleh lihat sendiri pada tahun 2020 adalah tahun yang sibuk kepesatan teknologi dan pembangunan sistem online di Malaysia Dan tahun depan dilihat kerajaan ...
Huawei P40 Bakal Dilancarkan Sekitar Mac 2020 Mungkin Tidak Menyertakan Perkhidmatan Google

Huawei P40 Bakal Dilancarkan Sekitar Mac 2020 Mungkin Tidak Menyertakan Perkhidmatan Google

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 282 hits
https ift tt eA8V8J Huawei CEO Richard Yu kini dilihat telah berkongsi beberapa perancangan akan datang mereka melalui sebuah temuramah khas termasuk berkongsi berkaitan dengan Huawei P40 dan Huawei P40 Pro yang dinantikan ramai peminat Hua...
Pemerintah Jokowi Bakal Impor Gula Di 2020

Pemerintah Jokowi Bakal Impor Gula Di 2020

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 222 hits
Selain gula untuk kebutuhan konsumsi masyarakat pemerintah juga berencana untuk memasok gula impor untuk kebutuhan industri Selama ini serapan industri sendiri juga masih jauh dari harapan
Ingat 2020 Rakyat Dah Senang Tapi Makin Susah

Ingat 2020 Rakyat Dah Senang Tapi Makin Susah

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 230 hits
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin Ekonomi negara makin teruk patutnya buang menteri tukar kerajaan BANGI Harapan dan cita cita rakyat untuk melihat Malaysia menjadi negara maju sepenuhnya pada tahun 2020 seperti terkubur di bawah pemerintahan...
Rakyat Sarawak Nikmati Air Percuma Bermula Januari 2020

Rakyat Sarawak Nikmati Air Percuma Bermula Januari 2020

papar berkaitan - pada 16/12/2019 - jumlah : 247 hits
KUCHING 16 Dis Setiap isi rumah di Sarawak akan menikmati air percuma bagi RM5 pertama bil air domestik yang bersamaan dengan kira kira 11 300 liter air percuma menurut Kementerian Utiliti Menurut kenyataan kementerian itu hari ini pemberia...
Pemimpin Ph Perlu Kurangkan Ego Negara Lain Buat Kawan Bukan Musuh Ismail Sabri

Pemimpin Ph Perlu Kurangkan Ego Negara Lain Buat Kawan Bukan Musuh Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 254 hits
Kurangkan ego buat kawan dan bukan buat musuh ujar Ketua Pembangkang Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Jelas beliau sebagai sebuah negara yang bergantung kepada hasil dagangan maka Malaysia tidak sepatutnya bergaduh dengan negara luar kerana i...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms