14 Tips Buat Muslim Untuk Ke Everland Taman Tema Terbesar Korea



Terletak kira-kira sejam perjalanan dari Seoul, Everland mungkin tidak tersenarai dalam list ‘to go’ disebabkan ia memakan masa untuk kesana (lebih-lebih lagi jika menaiki pengangkutan awam) Tetapi jarak tidak boleh dijadikan alasan untuk terlepas taman tema terbesar Korea Selatan!
 
Ia mungkin dipanggil taman tema tetapi ia tidak hanya tertumpu pada rides sahaja. Taman ini juga ada zoo, dunia safari dan banyak tempat menarik yang anda boleh tangkap gambar. Terdapat begitu banyak yang boleh dilakukan di Everland, ada hanya boleh letak aktiviti ini sahaja untuk hari itu.
 
Perkara yang terbaik adalah tiket yang cukup berpatutan untuk taman yang begitu besar. Harga biasa untuk tiket masuk adalah SGD65.79 tetapi dengan Klook, hanya SGD32.45. Selain itu, anda boleh elak beratur masuk kerana anda boleh memasuki taman dengan kod QR pada tempahan dalam talian anda.
 
Ambil bas ulang-alik Sumber: mytravease Ianya memang boleh ke Everland dengan menaiki pengangkutan awam, tetapi masa perjalanan agak lama dan memakan masa. Jadi bagi menjimatkan masa, kami syorkan untuk mengambil bas ulang-alik Klook yang akan memberi anda kepuasaan maksimum di Everland. Dengan pelbagai lokasi pick-up di sekitar Seoul, bas ulang-alik adalah salah satu cara yang paling mudah, selesa dan terpantas untuk sampai ke Everland.
 
Walaupun masa pengambilan untuk setiap lokasi ditetapkan, terdapat dua slot kembali untuk anda pilih. Sekiranya anda ingin melihat bunga api, ambil slot bas ulang-alik jam 8.30 pagi !
 
Tip #HHWT: Pastikan anda sampai 10 minit lebih awal untuk masa pengambilan anda kerana bas biasanya akan datang tepat pada masa yang dinyatakan.
 
Elak dari beratur dengan Q-Pass Klook
Bercakap tentang menjimatkan masa … hanya ada satu perkara yang akan menghalang semua keseronokan kamu di Everland – beratur panjang! Penyelesaian untuk ini sangatlah senang, ada hanya perlu menempah tiket Everland di Klook, dan anda boleh tebus Q-pass percuma! (hanya untuk hari bekerja) Jadi anda tak perlu beratur panjang lagi hanya untuk naik rides, Q-pass membolehkan anda untuk melangkau salah satu dari lima rides di Everland. Ini adalah untuk masa yang terhad sahaja, jadi pastikan anda semak Klook sebelum anda pergi!

P/S: Kami mengesyorkan untuk memilih dengan bijak kerana anda hanya mempunyai 1 Q-pass. Jika anda ingin menggunakan untuk rides, gunakannya untuk T-express kerana barisan itu mungkin yang paling lama berbanding yang lain. Tetapi jika anda mencari pengalaman yang mesra keluarga, Lost Valley akan menjadi tempat yang baik untuk menggunakan pass!
 
Rancang laluan taman anda  
Sebelum lawatan Everland anda, ianya lebih baik untuk merancang laluan anda di sekitar taman untuk memaksimumkan masa anda di sini. Ketahui waktu pembukaan kerana ia mungkin berubah bergantung pada musim! Anda juga perlu merancang laluan anda mengikut waktu tayangan yang berbeza .
 
Anda boleh memilih untuk memulakan dengan Zoo Topia dan berakhir di Pengembaraan Amerika, atau cara lain bergantung kepada tarikan apa yang anda paling teruja.

 
Muat turun peta di sini agar anda tidak tersesat mengelilingi taman. Anda juga boleh mengambil peta di pintu masuk, tetapi pastikan untuk menyemak bahasa peta kerana terdapat banyak peta bahasa yang berbeza.
 
Skyway  
Sama seperti seluruh jalan-jalan di Korea Selatan, terdapat banyak lereng bukit di Everland. Tetapi jika anda tidak mahu berjalan, Skyway adalah untuk anda! Perjalanan 10-minit yang pendek menawarkan pemandangan panorama Everland yang indah sambil membawa anda melintasi taman.

Ini adalah sempurna walaupun anda takut ketinggian, kerana perjalanan Skyway cukup rendah dan lambat.
 
Zoo Topia  
Mulakan pengembaraan Everland anda di Zoo Topia ▸ Rumah kepada lebih daripada 2000 haiwan, Zoo Topia dipenuhi dengan pengalaman interaktif dan mendalam dengan kawan haiwan anda.

Anda tidak mahu ketinggalan melihat panda gergasi di Panda World, kerana ini adalah satu-satunya tempat di Korea Selatan di mana anda dapat mencari haiwan yang comel ini. Masa lawatan anda mengikut masa makan sesetengah haiwan (contohnya, panda dan harimau)!

Ingin lebih dekat dengan haiwan? Anda perlu pergi ke Lost Valley! Di sini, anda akan menaiki kenderaan amfibia yang boleh melintasi pelbagai habitat haiwan. Kenderaan itu juka akan menenggelamkan dirinya sendiri di dalam air!
 
Dengan ketiadaan tingkap di kenderaan – membuat perjalanan rasa seperti pengalaman safari sebenar. Bahkan ada sesi makan semasa perjalanan di mana zookeeper akan menawarkan makanan kepada beberapa haiwan dan menarik mereka ke kenderaan, menjadi lebih dekat dengan anda!
 
Ambil gambar semasa memakai hanbok  
Banyak tempat yang membolehkan anda bergambar, terutamanya yang memberikan pandangan yang ‘instagrammable’. Di sini juga ada perkhidmatan menyewa hanbok, terdapat pelbagai reka bentuk dan saiz hanbok untuk semua orang yang mahu memakainya.

Kakitangan sangat peramah, dan mudah untuk berbincang dengan mereka dalam bahasa Inggeris. Mereka juga sangat sabar dalam membantu memilih hanbok.
 
Anda mungkin ada kira-kira setengah jam tinggal sebelum Everland tutup. Kami akan syorkan anda tuju ke taman bunga mawar di hadapan kedai. Four Seasons Garden yang indah hanya berjalan kaki beberapa minit sahaja!
 
P/S: Sila semak Klook terlebih dahulu jika ingin merasai pengalaman ini.
 
Berseronok dengan rides Everland
American Adventure tempat dimana rides extreme di Everland. Melambung 33 meter atas tanah, ride ini adalah Columbus Adventure! Untuk keseronokan maksimum, duduk di hujung kapal, di mana anda boleh menikmati pemandangan terbaik taman ketika hampir menegak.

Mencari ride yang akan melepaskan anda 360 darjah di udara? Double Spin Rock adalah jawapan anda. Bermula ringan dan dari situ ia berpusing laju dan semakin laju.  Untuk menambahkan adrenalin, muzik rock dimainkan tetapi anda mungkin tidak dengar kerana jeritan lebih kuat dari lagu.

Keseronokan tidak berhenti di American Adventure. Anda perlu pergi ke European Adventure untuk menaiki Everland – T-Express! Dengan kelajuan 104km sejam pada sudut 77 darjah, papan kayu paling curam di dunia membuatkan jantung anda berdebar selama berjam-jam
 
Bergembira dengan tunggangan(rides) mesra keluarga  
Jika anda sedang mencari untuk tunggangan yang sama menarik tetapi tidak extreme, Coasters Racing dan Magic Swing adalah untuk anda. Tunggangan ini tidak berpusing 360 darjah, dan tidak begitu curam!

Selepas itu tenangkan diri anda dengan perjalanan klasik Carousel di European Adventure. Dan sekiranya anda ingin membiarkan anak-anak kecil berseronok sendiri, Magic Cookie House adalah ruang yang selamat untuk melakukan itu kerana mereka akan sibuk menavigasi jalan mereka melalui mazes dan slaid yang berbeza.
 
Pergi ke bilik sembahyang  
Makanan halal mungkin tidak terdapat di taman ini, jadi kami mengesyorkan untuk membawa atau bungkus makanan anda sendiri atau mencuba beberapa pilihan makanan laut Everland.

Bilik sembahyang yang kecil yang terletak di Global Fair lengkap dengan kemudahan wudhu dan sejadah. Bawalah kelengkapan sembahyang anda sendiri, kerana tidak disediakan.
 
Tonton perarakan
Ambillah angin sambil melihat perarakan yang meriah sepanjang hari! Beberapa perarakan akan mengikut sesuatu tema bergantung kepada peristiwa hari itu.  Sebagai contoh, semasa Halloween dan perarakan adalah bertemakan Halloween. Masa berubah setiap hari jadi periksa jadual di sini sebelum menuju ke taman.
 
Jika anda mempunyai masa untuk menetap samapi malam, jangan ketinggalan Parade Moonlight! Lampu jalan taman itu akan dimatikan, tetapi terapung dengan beribu-ribu lampu yang berwarna-warni sudah mencukupi untuk mencerahkan langit malam Everland dan meninggalkan anda dengan kekaguman.
 
Perhatikan paparan bunga api yang menakjubkan di Everland  
Tamatkan pengembaraan Everland anda dengan menonton paparan bunga api! Masa berubah mengikut hari, jadi periksa masa terlebih dahulu untuk memastikan anda tidak terlepas pertunjukan.
 

P/S: Ini mungkin acara yang paling popular pada hari ini, jadi datang lebih awal untuk mendapatkan tempat duduk terbaik
 
Gunakan kemudahan mesra keluarga yang ada  
Salah satu perkara yang paling menonjol adalah bagaimana taman ini mesra keluarga! Terdapat ruang besar yang didedikasikan untuk kereta bayi di luar rides, dan terdapat juga barisan khas untuk keluarga dengan kereta bayi.

Anda juga boleh menyewa kereta bayi (single dan double) dan kerusi roda di Pusat Khidmat Pelanggan, yang terletak di sebelah kanan pintu utama.
 
Simpan barangan anda dengan selamat di loker
Kami mencadangkan anda untuk menyimpannya di loker (KRW 1,000 untuk kecil dan KRW 2,000 untuk besar) dan membawa hanya keperluan yang diperlukan. Lagipun, anda tidak mahu barang-barang anda basah pada rides basah atau jatuh ketika menaiki rides.
 
Pergi membeli-belah  
Tentunya anda ingin membawa beberapa cenderahati untuk mengingati masa yang menakjubkan di sini. Berita baiknya ialah terdapat banyak kedai-kedai di sekitar taman, yang menawarkan cenderahati yang paling menarik!

Dari mainan mewah haiwan ke barang dagangan LINE, pasti ada sesuatu untuk semua orang dibawa pulang.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 14 Tips Buat Muslim Untuk ke Everland, Taman Tema Terbesar Korea appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/14-tips-buat-muslim-untuk-ke-everland-taman-tema-terbesar-korea/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 621 hits
Sama ada ia adalah kali pertama anda ke Seoul atau yang ketiga ada sesuatu tentang bandar ini yang terus menarik pelancong Mungkin pada masakan Korea yang lazat tempat tempat alam semulajadi yang indah atau tempat tempat membeli belah yang ...
Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen

Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 710 hits
Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal Respond Stacy Ini Dapat Perhatian NetizenDimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen
Kamu Ingat Kami Binatang Bawa Anak Stacy Berang Dinganjing Depan Depan Oleh Kakitangan Taman Tema Air

Kamu Ingat Kami Binatang Bawa Anak Stacy Berang Dinganjing Depan Depan Oleh Kakitangan Taman Tema Air

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 568 hits
Stacy berkata petugas itu dengan sengaja berniat untuk memalukan dia bersama suami yang juga penyanyi Akim Ahmad yang ketika itu sibuk menguruskan dua anak mereka untuk masuk ke taman itu Ingatkan saya seorang saja yang kena rupanya suami p...
Harga Akan Naik Taman Tema Taman Hiburan Dobi

Harga Akan Naik Taman Tema Taman Hiburan Dobi

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 263 hits
Selain dari memberi peluang kepada rakyat untuk terus memberi subsidi petrol 30 sen liter kepada kerajaan satu lagi hadiah misteri tahun baharu untuk rakyat juga diberi oleh PH hari ini Petang tadi juga kerajaan PH mengumumkan bahawa 4 lagi...
Saloka Park Semarang Taman Bermain Terbesar Di Jawa Tengah Yuk Liburan Ke Sana

Saloka Park Semarang Taman Bermain Terbesar Di Jawa Tengah Yuk Liburan Ke Sana

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 233 hits
Baru dibuka tanggal 15 Desember 2018 yang lalu lho Masih anget nih destinasi yang satu ini
Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan Insadong Seoul

Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan Insadong Seoul

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 697 hits
Sekiranya anda ingin melihat seni makan makanan lazat dan merasai suasana tradisional di tengah tengah Seoul yang sibuk Insadong adalah tempat untuk anda Insadong mempunyai sejarah sebagai jalan yang penuh dengan barisan kedai kedai dan gal...
Bukan Negara Muslim As Justru Negara Tujuan Ekspor Terbesar Fesyen Muslim Indonesia

Bukan Negara Muslim As Justru Negara Tujuan Ekspor Terbesar Fesyen Muslim Indonesia

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 171 hits
Amerika Serikat rupanya menjadi negara tujuan ekspor utama dari produk fesyen muslim Indonesia Padahal penduduk negara tersebut mayoritas bukan muslim Selama ini ekspor utama produk fesyen muslim Indonesia justru bukan ke negara negara musl...
Abang Ni Sedia Kongsi Tips Nak Mula Bisness Runcit Jual Produk Muslim

Abang Ni Sedia Kongsi Tips Nak Mula Bisness Runcit Jual Produk Muslim

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 309 hits
Gambar HiasanAssalamualaikum Saya tertarik dengan Slogan beli Produk Muslim First cuma masalah yang selalu berlaku tak jumpa tak tahu cari produk barang mahal modal sikit Masalah Pelanggan pula bila Kedai Muslim tu jual mahal takde barang d...
Akhirnya Pengurusan Taman Tema Air Tampil Jawab Aduan Stacy Dimalukan Oleh Pekerja Mereka

Akhirnya Pengurusan Taman Tema Air Tampil Jawab Aduan Stacy Dimalukan Oleh Pekerja Mereka

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 288 hits
Akhirnya Pengurusan Taman Tema Air Tampil Jawab Aduan Stacy Dimalukan Oleh Pekerja MerekaAkhirnya Pengurusan Taman Tema Air Tampil Jawab Aduan Stacy Dimalukan Oleh Pekerja Mereka
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

7 2567 1 Top 100 By Darlene Ssru Ac Th

Slotxo 3 2567 Xo Slot 24 Top 75 By Tonja Slotxo24hr Win

Rajabhat University 1 Top 73 By Shawnee Ssru Ac Th 8 67