12 Khasiat Atomy Pomegranate Bagi Kesehatan Dan Kecantikan Wanita


Atomy Pomegranate merupakan salah satu produk dari Atomy yang dibuat dari bahan sari buah delima. Dalam setiap sachet-nya mengandung unsur Ellagoc Acid sebanyak 26 gelas jus buah delima. Produk ini menggunakan jenis delima nomor satu di Turki.
Pada zaman raja-raja Timur Tengah dulu, buah delima termasuk dalam salah satu jenis buah-buahan yang sering dikonsumsi oleh para istri maupun permaisuri para raja. Ini sebabnya mereka tampak selalu cantik dan awet muda.
Buah delima bisa langsung dikonsumsi dengan cara memakan bijinya atau bisa juga mengolahnya dulu menjadi sari buah, sirup, pasta, atau konsentrat. Secara tradisional, buah delima biasa digunakan untuk membersihkan kulit dan mengurangi peradangan pada kulit.
Atomy Pomegranate Delima atau dalam bahasa latinnya disebut sebagai punica granatum merupakan jenis tanaman buah-buahan yang dapat tumbuh 5-8 meter. Tanaman ini diperkirakan berasal dari Iran, namun lebih banyak dikembangbiakkan di daerah Mediterania.
Tanaman ini banyak tersebar di daerah subtropik sampai tropik, dari dataran rendah sampai di bawah 1.000 meter dibawah permukaan laut (mdpl). Tumbuhan ini menyukai tanah gembur yang tidak terendam air, dengan air tanah yang tidak dalam.
Delima sering ditanam di kebun-kebun sebagai tanaman hias, tanaman obat, atau karena buahnya yang dapat dimakan. Bentuk pohonnya kecil, batang berkayu, ranting bersegi, percabangan banyak, lemah, berduri pada ketiak daunnya, cokelat ketika masih muda, dan hijau kotor setelah tua.
Manfaat Produk Sebagai salah satu jenis produk unggulan, Atomy Pomegranate telah mendapatkan paten setelah melalui proses sebanyak 30 langkah. Sama halnya seperti produk Atomy Hemohim, semua produk Atomy telah memiliki paten khasiat.
Berikut ini adalah 12 khasiat yang akan didapatkan ketika kita mengkonsumsi produk ini secara rutin dan teratur.
1. Berfungsi sebagai Antioksidan Benih buah delima mendapat warna merah bertenaga dari polifenol. Bahan kimia ini adalah antioksidan yang kuat. Jus delima mengandungi tahap antioksidan yang lebih tinggi daripada kebanyakan jus buah-buahan lain.
Delima juga mempunyai tiga kali lebih banyak antioksidan daripada wain merah dan teh hijau. Antioksidan dalam jus delima boleh membantu mengeluarkan radikal bebas, melindungi sel-sel daripada kerosakan, dan mengurangkan keradangan.
2. Mengandung Vitamin C Jus delima tunggal mempunyai lebih daripada 40 peratus daripada keperluan harian anda vitamin C. Vitamin C boleh dipecahkan apabila dipasteurisasi, jadi memilih jus delima buatan sendiri atau segar untuk mendapatkan sebahagian besar nutrien.
3. Pencegahan Kanker Jus delima baru-baru ini membuat percikan apabila penyelidik mendapati bahawa ia boleh membantu menghentikan pertumbuhan sel-sel kanser prostat. Walaupun banyak kajian mengenai kesan jus pada kanser prostat, hasilnya masih awal.
Walaupun tidak ada kajian jangka panjang dengan manusia yang membuktikan bahawa jus buah delima menghalang kanser atau mengurangkan risiko, menambahkannya kepada diet anda pasti tidak akan menyakiti.
4. Perlindungan Penyakit Alzheimer Antioksidan dalam jus dan kepekatannya yang tinggi dipercayai menguasai kemajuan penyakit Alzheimer dan melindungi ingatan.
5. Memperbaiki Pencernaan Atomy Pomegranate dapat mengurangkan keradangan dalam usus dan memperbaiki pencernaan. Ia mungkin memberi manfaat kepada orang-orang dengan penyakit kolitis ulseratif dan penyakit radang usus.
Walaupun terdapat keyakinan dan penyelidikan yang saling bertentangan mengenai apakah jus delima membantu atau memperburuk cirit-birit, kebanyakan doktor mengesyorkan mengelakkannya sehingga anda merasa lebih baik dan gejala anda telah reda.
6. Anti Radang Jus delima adalah anti-radang yang kuat kerana kepekatan antioksidan yang tinggi. Ia boleh membantu mengurangkan keradangan di seluruh badan dan mencegah tekanan dan kerosakan oksidatif.
7. Mengurangi Resiko Artritis Flavonols dalam jus delima boleh membantu menghalang keradangan yang menyumbang kepada kerosakan osteoartritis dan tulang rawan. Jus kini sedang dikaji untuk kesannya terhadap osteoporosis, rheumatoid arthritis, dan lain-lain jenis arthritis dan keradangan sendi.
8. Melindungi Jantung Jus delima sedang berjalan sebagai jus yang paling sihat. Nampaknya melindungi jantung dan arteri.
Kajian kecil menunjukkan bahawa jus meningkatkan aliran darah dan memastikan arteri menjadi kaku dan tebal.
Atomy Pomegranate juga boleh memperlahankan pertumbuhan plak dan penumpukan kolesterol dalam arteri. Tetapi delima boleh bertindak balas negatif dengan tekanan darah dan ubat kolesterol seperti statin.
9. Menurunkan Tekanan Darah Minum jus buah delima juga boleh membantu menurunkan tekanan darah sistolik. Tetapi lebih banyak kajian perlu dilakukan untuk menentukan sama ada jus delima dapat menurunkan tekanan darah secara keseluruhan dalam jangka panjang.
10. Mengandung Anti Virus Antara vitamin C dan nutrien yang meningkatkan imun yang lain seperti vitamin E, Atomy Pomegranate boleh mencegah penyakit dan melawan jangkitan. Delima juga telah ditunjukkan sebagai antibakteria dan antiviral dalam ujian makmal. Mereka sedang dikaji untuk kesannya terhadap jangkitan umum dan virus.
11. Kaya Vitamin Selain vitamin C dan vitamin E, jus delima adalah sumber folat, kalium, dan vitamin K yang baik. Sama ada anda memutuskan untuk menambah delima pada diet harian anda atau hanya menghiraukannya setiap sekarang dan kemudian, semak label untuk memastikan ia adalah 100 peratus jus delima tulen, tanpa tambahan gula. Atau, jus segar.
12. Meningkatkan Daya Ingat Minum 8 ons jus buah delima setiap hari boleh meningkatkan pembelajaran dan ingatan, menurut satu kajian baru-baru ini.
Cara Beli Atomy Pomegranate Atomy Pomegranate dapat langsung dipesan secara melalui melalui laman website resminya dengah harga Rp. 990.000,- per kotak isi 60 sachet @15 gram. Setiap hari konsumsi 2 kali sehari per sachet sehingga pas pemakaian selama 1 (satu) bulan.
Untuk dapat menjadi member Atomy, isi data-data yang diminta pada form pendaftaran dibawah ini:
Loading…
Setelah selesai mengisi, klik SUBMIT dan langsung konfirmasi pendaftaran ke 0811-56-1982 via WhatsApp. Tunggu proses pendaftaran selesai (maksimal 1×24 jam) setelah konfirmasi. (DW)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloggerborneo.com/atomy-pomegranate/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebak Nampak Wanita Mirip Ibu Gadis Lahir Dari Broken Family Ini Minta Izin Peluk Kerana Terlalu Rindu

Sebak Nampak Wanita Mirip Ibu Gadis Lahir Dari Broken Family Ini Minta Izin Peluk Kerana Terlalu Rindu

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 267 hits
2 022 total views 2 022 views today Membesar dari keluarga yang porak peranda Egiselpiana terpaksa berpisah dengan ibunya beberapa tahun lalu Menurut TribunNews si ibu terpaksa pergi dari rumah mereka dan tidak dapat dikesan lagi Malah hing...
Pencuri Sempat Wave 2 Kali Selepas Wanita Ini Tak Perasan Kad Banknya Tercicir

Pencuri Sempat Wave 2 Kali Selepas Wanita Ini Tak Perasan Kad Banknya Tercicir

papar berkaitan - pada 9/5/2021 - jumlah : 449 hits
2 931 total views 2 931 views today Menerusi satu perkongsian dilaman Facebook oleh Nor Hidayah dia menceritakan kisah di mana dia secara tidak sengaja telah tercicir kad bank miliknya Namun kisahnya tidak berakhir di situ apabila kad terse...
Wanita Dedah Suami Jalin Hubungan Dengan Mak Mentua Sendiri Hingga Hamil

Wanita Dedah Suami Jalin Hubungan Dengan Mak Mentua Sendiri Hingga Hamil

papar berkaitan - pada 9/5/2021 - jumlah : 484 hits
7 101 total views 7 101 views today Diluah mati emak ditelan mati bapa Seorang wanita buntu apabila mengetahui suaminya menjalin hubungan sulit dengan ibu kandungnya sendiri Walaupun sukar untuk dipercayai namun itulah hakikat sebenar yang ...
Video Bertahun Cari Ibu Tak Jumpa Gadis Sebak Nampak Wanita Mirip Ibu Sampai Minta Izin Nak Peluk

Video Bertahun Cari Ibu Tak Jumpa Gadis Sebak Nampak Wanita Mirip Ibu Sampai Minta Izin Nak Peluk

papar berkaitan - pada 9/5/2021 - jumlah : 204 hits
Sempena hari ibu pada hari ini ramai anak anak yang berkongsi gambar dan juga kapsyen pengorbanan ibu mereka di media sosial Bagi mereka yang merindui ibu samada yang telah pergi selamanya atau terputus hubungan tidak dapat digambarkan beta...
Wanita Buat Ugutan Guna Kata Kesat Di Facebook Ditahan

Wanita Buat Ugutan Guna Kata Kesat Di Facebook Ditahan

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 199 hits
SEORANG wanita dipercayai memuat naik beberapa perkongsian menggunakan perkataan kesat dan berunsur ugutan kepada petugas sekatan jalan raya di Putrajaya ditahan malam tadi bagi membantu siasatan Ketua Polis Daerah Putrajaya Asisten Komisio...
Menangis Kena Tahan Roadblock Polis Akhirnya Benarkan Wanita Ini Balik Kampung Sebab Hilang Kerja

Menangis Kena Tahan Roadblock Polis Akhirnya Benarkan Wanita Ini Balik Kampung Sebab Hilang Kerja

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 306 hits
Sedihnya nasib baik boleh balik Kini Trending Kerajaan Indonesia telah mengadakan sekatan jalan raya di beberapa buah daerah bagi membendung penularan wabak Covid 19 O Oleh hal yang demikian individu yang ingin merentas daerah harus mengemu...
Kebaikan Blackmores Evening Primrose Oil Untuk Wanita

Kebaikan Blackmores Evening Primrose Oil Untuk Wanita

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 1389 hits
Blackmores produk supplement atau makanan tambahan yang mengandungi kombinasi vitamin mineral dan nutrisi yang diperlukan untuk kesihatan dan juga kecantikan Blackmores salah satu produk multivitamin yang terbaik dipasaran dan terdapat berm...
Sempat Nasihat Isteri Jangan Mula Wanita Maut Dipukul Guna Tombak Kelapa Sawit

Sempat Nasihat Isteri Jangan Mula Wanita Maut Dipukul Guna Tombak Kelapa Sawit

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 218 hits
114 SHARES Hanya kerana tidak tahan kerana sering dimarahi oleh isteri seorang lelaki yang dikenali dengan nama Rizal bertindak kejam dengan memukul kepala isterinya menggunakan tombak sehingga maut Menerusi laporan Tribunnews sebelum kejad...
Wanita Hina Polis Ugut Rempuh Sjr Ditahan

Wanita Hina Polis Ugut Rempuh Sjr Ditahan

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 228 hits
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Nik Ezanee Mohd Faisal PETALING JAYA Tindakan seorang wanita menghina polis dan mengugut mahu merempuh petugas sekatan jalan raya di Facebook mengundang padah apabila ditahan semalam kata Ketua Jabata...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Bantuan Kemanusiaan

Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka