Kebaikan Blackmores Evening Primrose Oil Untuk Wanita


Blackmores, produk supplement atau makanan tambahan yang mengandungi kombinasi vitamin, mineral dan nutrisi yang diperlukan untuk kesihatan dan juga kecantikan. Blackmores salah satu produk multivitamin yang terbaik dipasaran dan terdapat bermacam-macam jenis produk supplement yang ditawarkan.
Saya tertarik untuk mencuba Blackmores Evening Primrose Oil (EPO) 1000mg yang dikatakan memberi banyak kebaikan untuk wanita dan jenama evening primrose oil yang terbaik.



Di botol pun ada dilabelkan, beneficial for women's health and wellbeing. Sebelum membeli, saya akan survey dan baca dulu review yang pernah mengamalkan Blackmores Evening Primrose Oil (EPO) ni. 
Dari review yang saya baca, banyak review positif yang membuatkan saya rasa nak cuba dan amalkan Blackmores Evening Primrose Oil (EPO). Bukan untuk kesihatan je tapi untuk kecantikan juga. Menarik bukan? 2 in 1

Blackmores Evening Primrose Oil (EPO) Evening Primerose adalah sejenis bunga yang berwarna kuning. Terdapat juga warna violet/pink. Evening Primrose Oil dihasilkan daripada biji benih bunga Evening Primrose yang memiliki banyak khasiatnya. Kemudian daripada minyak tersebut dihasilkan dalam bentuk kapsul Evening Primrose Oil

Kebaikan Blackmores Evening Primrose Oil (EPO) Untuk WanitaKapsul EPO ni banyak kebaikannya untuk wanita. Mengandungi natural source omega-6, khasiat lemak asid omega-6 yang diperlukan oleh tubuh badan kita
Membantu mengawal atur kitaran haidMelegakan Sindrom Sebelum Haid (PMS) jika berlaku iritasi, sakit kepala, sakit payudara dan senggugut.Mengurangkan simptom putus haid seperti panas badan, peluh sejuk kemurungan dan kekeringan faraj.Menggalakkan kulit yang sihat, muda berseri serta bermanfaat kepada kulit yang kering, berumur atau berminyak. Melegakan ekzema dan alergi kulit.Memperbaiki rambut yang kering dan rosak serta melegakan kulit kepala yang gatal.Menguatkan kuku yang mengelupas atau mudah patah.
Jika ada masalah hormon, kitaran haid tak teratur, senggugut, masalah kulit berjerawat, kulit kering, rambut rosak dan kuku mudah patah, bolehlah cuba amalkan Blackmores Evening Primrose Oil (EPO)

Saya pun baru nak cuba amalkan Blackmores Evening Primrose Oil (EPO) untuk kesihatan dan kecantikan luar dan dalaman. Dalam lambakan produk makanan tambahan yang ada, kena pilih yang sesuai dengan permasalahan dan tubuh badan kita.

Jangan beli produk sembarangan. Sebaliknya beli produk yang berdaftar dengan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) dan halal. 


Saya beli Blackmores Evening Primrose Oil (EPO) 60 capsules sebagai pencubaan dulu. Siapa pernah amalkan EPO? Ada pantang larang makan EPO tak? Dari pembacaan, saya faham yang evening primrose oil boleh gemuk. Betul ke?

Tapi ada juga yang tak alami perubahan kenaikana berat badan selepas amalkan EPO. Bergantung pada badan masing-masing kot. Setiap orang penerimaan dan kesan dia berbeza. Kena faham jugak tu. Ada juga yang sapu evening primrose oil di muka untuk jerawat.


Banyak juga kegunaan dan kebaikan Blackmores Evening Primrose Oil (EPO) untuk kesihatan dan juga kecantikan. Harap berkesan lah pada saya juga.

Untuk maklumat tambahan tentang Khasiat Blackmores Evening Primrose Oil (EPO), boleh baca dibawah.

HURAIAN KHASIAT EPO1. Kebaikan EPO pada kulitMembantu mengurangkan masalah kulit seperti keradangan, kegatalan, kulit kering dan berkeruping (scaling) serta alahan. Kajian saintifik telah membuktikan Evening Primrose oil (EPO) mampu mengurangkan symptom eczema dan dermatitis iaitu sejenis penyakit kulit. EPO baik diamalkan oleh kanak-kanak dan dewasa yang menghadapi masalah kulit

2. Diabetic NeuropathyDiabetic Neuropathy merupakan masalah sistem saraf yang disebabkan oleh penyakit diabetes/ kencing manis. Antara symptom diabetic neuropathy adalah seperti berasa kebas, sakit dan berdenyut serta pengurangan deria rasa terutama pada kaki dan tapak kaki. EPO merangsang peredaran darah pada sistem saraf dan berkemungkinan mampu mengurangkan risiko dan symptom ganguan saraf yang disebabkan oleh penyakit diabetes/kencing manis

3. Melegakan Symptom Prahaid (Pre Menstrual Syndrom)Kajian saintifik membuktikan EPO mampu membantu wanita yang mengalami symptom pra-haid (premenstrual syndrom PMS) seperti kemurungan, perubahan mood dan ketidakselesaan payudara

4. OsteoporosisKajian mendapati individu yang kekurangan asid lemak perlu (essential fatty acid) terutama GLA dan EPA lebih cenderung mendapat masalah tulang rapuh. Pengambilan makanan tambahan GLA dan EPA (Omega-3) yang seimbang secara berterusan berkemungkinan dapat menguatkan struktur tulang dan seterusnya mengelakkan masalah tulang rapuh terutama bagi wanita berumur 65 tahun keatas

5. Kesihatan Jantung dan Paras KolestrolKandungan GLA dalam EPO merupakan sejenis asid lemak dalam kategori Omega-6, kajian mendapati GLA mampu mengurangkan paras kolestrol dalam darah yang menyebabkan penyempitan saluran darah (atherosclerosis). 
Atherosclerosis adalah penyebab utama serangan jantung (heart attact) dan stoke. Oleh itu pengambilan asid lemak Omega-6 dan Omega-3 yang seimbang dapat mengurangkan risiko serangan jantung

INFO TAMBAHAN EPO YANG WAJIB TAHUKetua Saintis Efamol Limited, Peter Clough, berkata antara petanda kekurangan EFA adalah kekeringan kulit, kehilangan air melalui kulit yang tinggi, penyembuhan luka yang perlahan dan lemah dalam melawan jangkitan kulit.

“Selain EFA dan LA, asid Gamma-Linoleik (GLA) penting untuk kulit. Bagaimanapun kulit adalah satu-satunya organ yang tidak dapat menghasilkan GLA. Bahan kimia yang kuat dan terkena pada kulit menyingkirkan lemak seperti LA dan GLA daripada permukaan dan merosakkan lapisan di bawahnya.

Bagi masalah lebih teruk, ia boleh berkembang menjadi masalah yang dipanggil ekzema yang biasanya bermula di tangan dan merebak ke bahagian lain apabila terdedah kepada agen tertentu. Masalah ini boleh berkembang menjadi dermatitis yang kronik dengan kejadian rekahan kulit yang besar dan jangkitan kuman.

“LA dan GLA adalah asid lemak yang ditemui dalam minyak Evening Primrose Oil (EPO). GLA menjadi semakin penting untuk kesihatan kulit kerana perubahan diet dan gaya hidup. Evening Primrose Oil EPO juga membantu masalah ekzema atopik dan ruam lampin yang dialami bayi,” katanya.

Beliau berkata, berdasarkan kajian, menyapu GLA pada kulit mengurangkan kehilangan lembapan, meningkatkan kelembutan kulit dan mengekang kehilangan air daripada kulit.

“Evening Primrose Oil EPO, meningkatkan lembapan kulit sebanyak 13.9 peratus, menyekat kehilangan lembapan 10.2 peratus, ketegangan 19.2 peratus, keletihan 22.2 peratus, kelembutan 3 peratus dan keanjalan 3.5 peratus.

Evening Primrose Oil EPO boleh memperbaiki dan mengekalkan kerosakan kulit disebabkan penggunaan sabun pencuci dan lain-lain seperti radiasi matahari, bahan kimia, kosmetik, pendingin udara dan asap rokok,” katanya.
KHASIAT KEGUNAAN LAIN EPOMengurangkan radang dan sakit sendiMelegakan sclerosisMengurangkan tekanan darah
Pengambilan Omega-6 (GLA daripada EPO) dan Omega-3 (daripada fish oil) yang seimbang meningkatkan tahap kesihatan tubuh badan.

sumber : Farmasi Darlina-kebaikan evening primrose oil (epo)
Dengan izin Allah, mudah-mudahan bermanfaat pada saya juga. Yang ada pengalaman consume EPO, boleh share dalam kotak komen. Terima kasih



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azhafizah.com/2021/05/kebaikan-blackmores-evening-primrose.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahu Jadi Wanita Terakhir Isteri Racun Suami Hingga Mati

Mahu Jadi Wanita Terakhir Isteri Racun Suami Hingga Mati

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 224 hits
AgensiNozaki dan kanan FOTO NHK World JapanTokyo Mahu menjadi wanita terakhir dalam hidup suaminya Itu pengakuan berani seorang wanita di Jepun yang tergamak meracuni suami sendiri Saki Sudo 25 ditahan Rabu lalu kerana dakwaan membunuh suam...
Hanya Bertahan 2 Minggu Dan Sijil Nikah Pun Belum Daftar Perkongsian Wanita Ini Raih Perhatian Ramai

Hanya Bertahan 2 Minggu Dan Sijil Nikah Pun Belum Daftar Perkongsian Wanita Ini Raih Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 276 hits
Lumrah lah bagi setiap pasangan di dunia ini impikan kebahagiaan yag hakiki sebaik sahaja masuk ke alam perkahwinan kerana itulah salah satu tuhuan sebuah perkahwinan Namun begitu tak semua orang berpeluang untuk merasai kebahagiaan itu Bar...
Kecoh Video Tular Dakwa Adun Papah Wanita Masuk Bilik Hotel

Kecoh Video Tular Dakwa Adun Papah Wanita Masuk Bilik Hotel

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 917 hits
EDDY AQMAL MOHAMED HAMIDITangkap layar rakaman tular yang memaparkan tindakan seorang lelaki didakwa sebagai ADUN memapah seorang wanita yang kelihatan seperti sedang mabuk PETALING JAYA Penyebaran satu rakaman televisyen litar tertutup mem...
Hampir 4 000 Sertai Rehal Ramadan Anjuran Wanita Isma

Hampir 4 000 Sertai Rehal Ramadan Anjuran Wanita Isma

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 205 hits
unable to retrieve full text content 160 BANGI Bagi mengimarahkan bulan Ramadan pada tahun ini Wanita Ikatan Muslimin Malaysia menganjurkan program Rehal Ramadan selari dengan bulan mulia itu yang sinonim dengan al Quran Program berkenaan d
Takkan Tempah Grab Pun Tak Pandai Wanita Ini Terkilan Terp4ksa Ratap Pemergian Ayahnya Gara2 Alasan Tak Munasabah Polis

Takkan Tempah Grab Pun Tak Pandai Wanita Ini Terkilan Terp4ksa Ratap Pemergian Ayahnya Gara2 Alasan Tak Munasabah Polis

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 173 hits
PETALING JAYA Seorang wanita kecewa dengan layanan polis yang menurutnya menyebabkan beliau tidak dibenar merentas negeri untuk membawa ayahnya ke hospital Ayahnya meningg al du nia empat hari selepas permohonannya itu ditolak Kalau dah per...
Video Mengaku Jual Sambal Nyet Palsu Wanita Jumpa Khairul Aming Minta Maaf

Video Mengaku Jual Sambal Nyet Palsu Wanita Jumpa Khairul Aming Minta Maaf

papar berkaitan - pada 29/4/2021 - jumlah : 366 hits
Semalam kecoh di media sosial khususnya di twitter berikutan satu pendedahan yang dibuat oleh seorang selebriti media sosial Khairul Aming yang popular dengan rancangan masakan apabila Sambal Nyet yang dijualnya menjadi mangsa cetak rompak ...
Wanita Gagal Bawa Ayah Ke Hospital

Wanita Gagal Bawa Ayah Ke Hospital

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 191 hits
MIHIADDIN BIN MASINNak rentas negeri sebab nak bawa ayah dia pergi hospital akhirnya ayah dia meninggal al fatihah untuk keluarga mangsa Allahuakbar allahuakbar allahuakbarKenapa negara malaysia sampai begini sekali jadi nyaSebelum bersara ...
Perlu Guna Kanta Pembesar Tidak Halang Wanita 72 Tahun Khatam Al Quran

Perlu Guna Kanta Pembesar Tidak Halang Wanita 72 Tahun Khatam Al Quran

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 201 hits
Images KONGSI ARTIKEL KUALA LUMPUR Biarpun sudah lanjut usia dan mengalami masalah penglihatan ia bukan penghalang bagi Cik Rokiah Arshad 72 tahun untuk belajar sehingga berjaya khatam al Quran bersempena Nuzul al Qur
Budak Maut Selepas Makan Sate Pemberian Wanita Tak Dikenali

Budak Maut Selepas Makan Sate Pemberian Wanita Tak Dikenali

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 280 hits
2 185 total views 2 185 views today Di Yogyakarta Indonesia seorang kanak kanak lelaki berusia 8 tahun meninggal dunia dipercayai keracunan makanan selepas memakan sate pemberian wanita tidak dikenali Berita duka ini dikongsikan jiran tetan...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis