11 Penginapan Di Jeju Untuk Setiap Bajet


 
 
Diisytiharkan sebagai ” Hawaii Korea “, Jeju adalah pulau terbesar di Korea Selatan di mana pelancong datang untuk berjalan dan berbulan madu setiap tahun. Dengan landskap semula jadi yang indah dan budaya yang luar biasa, pulau yang indah ini menawarkan begitu banyak untuk dilihat dan dilakukan !
 
Jika anda merancang untuk melawat Jeju, maklumat mengenai pilihan penginapan boleh menjadi sangat menggembirakan. Anda beruntung kerana membaca ini, kerana kami telah membantu anda!
 
Nota: Semua harga adalah berdasarkan carian dari 11 th hingga 15 th Mac 2019.
 
Petua Memilih Di mana Untuk tinggal di Jeju
 
Jika anda berada di Jeju untuk percutian singkat dalam satu malam atau dua, adalah bijak untuk tinggal di Bandar Jeju. Dengan tuan rumah kepada Lapangan Terbang Antarabangsa Jeju, Kota Jeju akan menjadi tempat masuk dan keluar utama anda dari pulau itu. Oleh kerana anda mempunyai masa yang padat, tinggal di bandar adalah lebih mudah atas alasan logistik. Yakinlah ada banyak yang dapat diterokai walaupun di kawasan metropolitan mini itu sendiri!
 
Jika anda menginap selama lebih dari tiga malam, anda boleh memisahkan penginapan anda. Tinggal selama satu malam atau dua di Bandar Jeju sebelum bergerak ke selatan ke Seogwipo. Ia adalah bandar kedua terbesar di Jeju dan rumah kepada beberapa landskap semula jadi yang paling indah di pulau itu. Memisahkan perjalanan anda adalah cara yang mudah untuk mendapatkan yang terbaik dari kedua-dua bandar kerana anda boleh berbuat demikian. Ia juga menjimatkan anda dari berjalan ulang-alik pada jarak jauh ketika menjelajah pulau itu.
 
Untuk bersantai, anda boleh memilih untuk menginap di Jungmun Tourist Complex. Terletak di tepi pantai kawasan Jungmun di Seogwipo, kawasan ini menawarkan penginapan terbaik hotel untuk keselesaan para pelawatnya. Bersantai di pantai atau memanjakan diri anda di spa di resort. Kemewah datang dengan harga yang tinggi, jadi pilih saja pilihan ini .
 
Untuk jiwa yang mencabar, kami ada untuk anda – menakluk Hallasan di Jeju! Gunung tertinggi di Korea Selatan terletak di tengah-tengah Jeju, dengan beberapa titik permulaan di seluruh pulau. Bergantung pada jejak pilihan anda, kami akan mencadangkan anda tinggal dekat dengan salah satu titik permulaan. Walaupun terdapat panduan untuk waktu mendaki di setiap laluan, tetapi anda perlu ingat cuaca tidak menentu dan ia juga bergantung kepada stamina anda.
 
Dengan banyak jenis pilihan penginapan yang terdapat di Jeju, mudah untuk anda mencari yang sesuai dengan bajet anda. Ia juga bergantung kepada gaya perjalanan anda. Untuk penginapan bajet, pilihan terbaik anda ialah guesthouses. Hotel dan tempat peranginan pelancong terbaik yang lebih sesuai untuk menikmati keselesaan. Sekiranya anda melancong dengan keluarga anda atau dalam kumpulan besar, pertimbangkan untuk tinggal di penginapan pencen (pension lodgings). Mereka biasanya dilengkapi dengan bilik-bilik yang luas dengan bilik mandi peribadi dan kemudahan dapur.  
Bandar Jeju
 
Terletak di sebelah utara pulau ini, Kota Jeju adalah kota utama yang akan anda mendaratkan sama ada anda pergi ke pulau itu melalui udara atau laut. Ia adalah tempat yang bagus untuk memulakan percutian anda di Jeju, terutamanya jika anda bercadang untuk bergantung kepada pengangkutan awam untuk mengelilingi.
 
Berada di bandar bermakna anda sentiasa dalam jarak berjalan kaki ke perhentian bas yang terdekat. Walau bagaimanapun, jangan memandang rendah saiz pulau itu kerana ia BESAR! Ia boleh mengambil masa berjam-jam untuk pergi dari satu hujung pulau ke pulau lain, jadi ingatlah akan faktor masa perjalanan dalam jadual perjalanan anda.
 
Berikut adalah pilihan utama kami untuk pilihan penginapan di Bandar Jeju:
 
Mewah: Maison Glad Hotel  
Jika terdapat satu perkataan untuk menerangkan Maison Glad Hotel, ia adalah keanggunan. Hotel ini menawarkan percutian mewah di Bandar Jeju dan mempunyai kolam renang luaran yang besar.

 
Bilik-bilik di hotel dilengkapi dengan televisyen serta bar mini. Bilik mandi bersambung dengan bilik dan dilengkapi dengan peralatan mandian percuma – sesuai untuk percutian bebas cukai!

 
Dengan pemandangan Lautan Jeju yang hebat dari bilik anda, berehat dan bersantai sambil menikmati percutian anda di Jeju. Anda berada di Hawaii Korea!

 
Alamat: 80 Noyeon-ro, Yeon-dong, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 747 4900
Kadar harga: Dari SGD100 untuk 2 pax di Agoda
Laman web | Instagram
 

 
Mid-range: Hotel Leo  
Melangkah ke lobi Hotel Leo, dan anda akan terpesona oleh banyak karya seni di seluruh ciri gaya galerinya. Dengan perkhidmatan meja penyambut tetamu 24-jam, hotel ini memastikan anda mempunyai percutian yang hebat di pulau ini!

 
Selain dari pemandangan indah Bandar Jeju, permaidani Denmark dan hiasan Itali yang memberikan suasana yang menakjubkan. Pasangan yang datang, mereka ada kemudahan bilik lengkap dengan bilik mandi peribadi anda di dalam bilik anda, menginap di hotel pasti akan memberikan keselesaan sepenuhnya.

 
Menariknya tentang tempat ini, terdapat perkhidmatan ulang-alik lapangan terbang secara percuma yang disediakan untuk tetamu. Ini sangat mudah kerana anda tidak perlu bimbang tentang pengangkutan apabila mendarat atau ketika berangkat ke lapangan terbang.

 
Alamat: 14 Sammu-ro, Yeon-dong, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 754 7000
Kadar: Dari SGD75 untuk 2 pax pada Agoda
Laman web | Facebook | Instagram
 

 
Bajet: Yeha Guesthouse  
Bagi yang mempunyai bajet, Yeha Guesthouse adalah pilihan yang sempurna untuk penginapan yang berpatutan di Bandar Jeju. Dengan lokasi yang mudah hanya 3 minit berjalan kaki dari Terminal Bas Jeju, menginap di guesthouse bermakna anda boleh mendapatkan sekitar dengan mudah di pengangkutan awam atau berjalan kaki.

 
Bilik-bilik dilengkapi dengan kemudahan asas seperti peti sejuk mini, loker peribadi dan bilik mandi bersambung dengan peralatan mandian, tuala dan pengering rambut. Ia pasti bernilai untuk wang kerana anda dapat mengakses dapur awam, ruang makan dan lounge juga!

 
Satu lagi perkara yang perlu diberi perhatian ialah Yeha Guesthouse adalah mesra-Muslim. Bahan-bahan halal disediakan serta alat memasak untuk tetamu Islam, dan anda juga boleh menyumbang makanan kepada tetamu lain! Dengan cara itu, anda boleh dengan mudah menyiapkan makanan anda di sana. Betapa mudahnya!
 
Alamat: 9 Samo-gil, Samdo 1 (il) -dong, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 724 5506
Kadar: Dari SGD45 untuk 2 pax di Agoda
Laman web | Facebook
 

 
Untuk kumpulan yang lebih besar: Sky Tary Pension  
Jika anda melawat Jeju dalam kumpulan yang besar, tinggal di penginapan pencen (pension lodging) membuat rasa lebih ekonomik. Dengan bilik-bilik yang luas yang lengkap dengan semua kemudahan asas yang anda perlukan di sebuah penginapan, yakinlah setiap orang dan setiap orang dalam kumpulan anda dijaga dengan baik!

 
Jika anda lebih suka menyediakan makanan anda sendiri, setiap unit dalam bilik penginapan datang dengan dapur kecil yang lengkap.

 
Dengan pemandangan laut yang indah dari bilik, lokasinya yang berdekatan dengan lapangan terbang memastikan akses mudah. Anda juga akan melihat Haenyeo (penyelam wanita) mengumpul ikan dan kerang di kawasan laut berdekatan. Para penyelam wanita ini memperoleh kehidupan mereka dengan menyelam di bawah air tanpa bantuan topeng oksigen untuk mengumpul kerang – sememangnya suatu pencapaian yang hebat!
 
Alamat: 59 Yeondaemaeul-gil, Oedoi-dong, Cheju, Jeju-do, Korea Selatan
Kadar: Dari SGD226 untuk 5 pax di Agoda
Laman web
 

 
Seogwipo
 
Pencinta alam, Seogwipo adalah syurga! Terletak di selatan pulau itu, ia adalah rumah kepada pemandangan yang paling indah di Jeju. Dari puncak gunung berapi Puncak Seongsan Ilchulbong yang mempunyai kawah besar untuk air terjun dan taman yang indah, Seogwipo adalah lawatan wajib jika anda mempunyai peluang.
 
Berikut adalah pilihan utama kami untuk pilihan penginapan di Seogwipo:
 
Mewah: Jeju Bom  
Terletak di atas bukit, Jeju Bom menawarkan pemandangan laut yang indah dan ketenangan. Ia dikelilingi oleh ladang-ladang tangerin yang lebih menonjolkan kedamaian dan ketenangan hotel. Disebabkan lokasinya yang agak terpencil dari kawasan bandar sibuk, kami mengesyorkan anda tinggal di hotel hanya jika anda memandu.

 
Terdapat sebuah muzium di tempat untuk anda lawati, dengan karya seni yang pasti akan mengagumkan anda! Bilik-bilik luas dan minimalis dengan pemandangan laut yang indah. Hotel ini juga dilengkapi dengan kemudahan terbaik, dari Wi-Fi percuma di semua bilik ke stesen pengecasan  kereta dan housekeeping harian.

 
Alamat: 68-16 Geomeunyeo-ro130beon-gil, Topyeong-dong, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 732 6500
Kadar: Dari RM87 untuk 2 pax di Agoda
Laman web | Facebook | Instagram
 

 
Mid-range: The Island Blue Hotel  
Terletak dalam jarak 5 minit pemanduan ke Air Terjun Cheonjiyeon, The Island Blue Hotel menawarkan penginapan yang luas dan selesa dengan pemandangan laut atau gunung.

 
Setiap bilik dilengkapi dengan televisyen skrin rata, peti sejuk dan ruang tamu serta bilik mandi bersambung dengan peralatan mandian percuma. Selain daripada kemudahan yang disediakan oleh hotel, para tetamu juga boleh memilih urut yang menenangkan di hotel!

 
Alamat: 544-2 Seogwi-dong, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 762 6532
Kadar: Dari SGD67 untuk 2 pax di Agoda
Laman web
 

 
Bajet:  Minjoonggak Guesthouse  
Pilihan penginapan yang hebat di Seogwipo dengan kadar bajet ialah Guesthouse Minjoonggak. Rumah tamu yang sederhana ini terletak berhampiran dengan banyak tarikan di pulau ini.

 
Walaupun harga harga malam menginap di rumah tamu tidak mahal, bilik dilengkapi dengan penyaman udara dan kemudahan pemanasan. Anda juga boleh mencari televisyen di bilik anda! Rumah tamu kecil yang selesa ini pasti akan membuat anda rasa berbaloi dengan bilik anda yang sangat murah tetapi selesa!
 
Alamat: 305-6 Cheonji-dong, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 763 0501
Kadar: Dari SGD24 untuk 2 pax di Agoda
Instagram
 

 
Untuk kumpulan yang lebih besar: Story Ville  
Untuk kumpulan yang lebih besar, tinggal di Story Ville di Seogwipo adalah jawapan anda. Menghadap Pulau Beomseom yang indah, hotel ini mempunyai taman yang indah serta kolam renang di luar untuk para tetamu.

 
Terdapat pangsapuri dengan satu atau dua bilik tidur untuk anda pilih, ada juga beberapa bilik dengan kolam renang peribadi dan mandian spa. Setiap unit juga dilengkapi dengan dapur berfungsi sepenuhnya di mana anda boleh mengunakan kemahiran masakan anda. Jika memasak bukan perkara anda, nikmati bbq di tepi kolam dengan kumpulan anda!

 
Alamat: 39 Taepyeong-ro 92beon-gil, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Kadar: Dari SGD335 untuk 5 pax di Agoda
Laman web | Instagram
 

 
Kompleks Pelancongan Jungmun
 
Jika idea percutian yang hebat anda adalah dengan mendapatkan kelapangan dan keselesaan, kami syorkan salah satu hotel di Jungmun Tourist Complex. Walaupun secara teknikal terletak di Seogwipo, kompleks ini dibangunkan khusus untuk pelancong. Di dalam kompleks ini terdapat kawasan perumahan mewah yang dikelilingi oleh tarikan-tarikan yang indah untuk anda meneroka dengan cepat. Dengan kompleks membeli-belah dan muzium, mungkin tidak ada keperluan untuk anda keluar dari kompleks!
 
Untuk penginapan mewah di Kompleks Pelancongan Jungmun, berikut adalah cadangan kami:
 
Kensington Jeju Hotel  
Pilihan yang hebat untuk penginapan mewah di Jungmun adalah Hotel Kensington Jeju. Ia mempunyai tingkap dari lantai-ke-siling di dalam bilik dan untuk pencinta kopi, ada mesin kopi kapsul di setiap bilik untuk secawan kopi yang sempurna!

 
Dengan sesi yoga dan meditasi yang disediakan di hotel, anda berada dalam satu percutian santai di Jeju. Anda juga boleh memilih untuk melawat salon urut untuk bantuan segera bagi otot yang tegang. Di samping itu, berehat di teres matahari dengan kolam infiniti di atas bumbung pasti akan buat anda tenang!

 
Jika anda ingin berjalan secaa santai, Pantai Jungmun hanya berjarak 10 minit berjalan kaki dari hotel.

 
Alamat: 60 Jungmungwangwang-ro72beon-gil, Saekdal-dong, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 735 8900
Kadar: Dari SGD284 untuk 2 pax di Agoda
Laman web | Facebook | Instagram
 

 
The Shilla Jeju  
Pilihan tempat penginapan yang popular di Jungmun adalah The Shilla Jeju. Menawarkan pemandangan yang tidak terganggu ke Lautan Pasifik dan Hallasan, hotel utama ini dengan reka bentuk Eropah klasik adalah pilihan yang tepat untuk percutian mewah!

 
Perkhidmatan kelas dunia yang disediakan di hotel ini termasuk kolam renang dalaman dan luar, sebuah kelab kecergasan yang lengkap dengan kolam renang spa dan sauna. Jika anda pergi dengan anak-anak, hotel ini sempurna kerana ia datang dengan bilik permainan kanak-kanak! Kereta sorong bayi juga disediakan jika anak-anak anda memerlukannya.

 
Alamat: 75 Jungmungwangwang-ro72beon-gil, Saekdal-dong, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 735 5114
Kadar: Dari SGD276 untuk 2 pax di Agoda
Laman web | Facebook | Instagram
 

 
Lotte Hotel Jeju  
Lotte Hotel Jeju adalah satu lagi resort peranginan bertaraf 5 bintang. Terletak hanya beberapa minit dari Pantai Jungmun, hotel ini menawarkan bilik-bilik yang luas dengan pemandangan lanskap semulajadi yang indah dari balkoni.

 
Selain dari bilik-bilik yang sangat selesa, hotel ini mempunyai kolam renang dalaman dan luar yang boleh anda berenang semasa penginapan anda. Anda juga boleh memilih untuk bersenam di kelab kecergasan atau berpeluh di sauna. Bagi ibu bapa dengan anak-anak, terdapat kolam kanak-kanak untuk anak-anak anda untuk berenang di dalam bilik permainan kanak-kanak untuk bermain.

 
Percutian percuma yang tidak menyusahkna anda pasti akan membuatkan anda berehat dan meremajakan diri anda semula pada percutian anda!
 
Alamat: 35 Jungmungwangwang-ro72beon-gil, Saekdal-dong, Seogwipo, Jeju-do, Korea Selatan
Hubungi: +82 64 731 1000
Kadar: Dari SGD252 untuk 2 pax di Agoda
Laman web | Facebook | Instagram
 

 
Nota: Semua harga adalah berdasarkan carian dari 11 th hingga 15 th Mac 2019.
 
Tidak kira samada anda pergi sendiri, berdua atau dalam kumpulan yang besar, pasti ada sesuatu untuk semua orang di Jeju . Kami berharap dengan panduan ini, anda kini mempunyai gambaran yang jelas tentang pilihan penginapan yang anda dapati di pulau itu.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 11 Penginapan di Jeju untuk Setiap Bajet appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/11-penginapan-di-jeju-untuk-setiap-bajet/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biar Digigit Dipukul Dan Dicalar Amsyar Setiap Hari Midi Takkan Mengalah Membesarkan Anak Austisme Teristimewa

Biar Digigit Dipukul Dan Dicalar Amsyar Setiap Hari Midi Takkan Mengalah Membesarkan Anak Austisme Teristimewa

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 417 hits
Tersentuh hati admin kala membaca kisah yang dikongsikan oleh Midi di laman Facebook Kisah anaknya yang teristimewa Muhammad Amsyar Disahkan menghidap autism dan ADHD Tiada lain tujuan Midi perkongsiannya ini hanya untuk memberi kesedaran k...
Setiap Bulan Anak Demam Jangan Bertahan Dengan Ubat Mesti Ada Tak Kena

Setiap Bulan Anak Demam Jangan Bertahan Dengan Ubat Mesti Ada Tak Kena

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 298 hits
Demam dengan suhu antara 38 hingga 40 darjah Celcius adalah demam yang ketara Ia merupakan gejala yang selalunya bermaksud terdapat sesuatu jangkitan pada sistem tubuh badan anak anda Jangkitan itu mungkin dari jenis virus atau bakteria dan...
Sumpah Lawak Setiap Kali Dia Cakap Penumpang Terhibur Dengan Pengumuman Krew Airasia Ini

Sumpah Lawak Setiap Kali Dia Cakap Penumpang Terhibur Dengan Pengumuman Krew Airasia Ini

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 323 hits
Syarikat penerbangan tambang murah AirAsia terkenal bukan saja dengan harganya yang rendah tetapi penerbangan ke pelbagai kawasan yang diliputi Malah syarikat ini telah berjaya merangkul pelbagai anugerah antarabangsa termasuk Anugerah HR A...
Setiap Kecaman Celaan Saya Maaafkan Isteri Lan Pet Pet

Setiap Kecaman Celaan Saya Maaafkan Isteri Lan Pet Pet

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 289 hits
Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai Rata rata netizen mengecam tindakan pelawak The post appeared first on
Teringat Lapisan Perut Sayang Kena Belah Jahit Setiap Lapis Sampai Bila Pun Abang Takkan Lupa Ebit Lew

Teringat Lapisan Perut Sayang Kena Belah Jahit Setiap Lapis Sampai Bila Pun Abang Takkan Lupa Ebit Lew

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 333 hits
Mana mana suami yang masuk bilik bersalin pasti tak dapat melupakan saat melihat isteri bertarung dengan nyawa Bukan biasa biasa tapi hampir separuh nyawa dikorbankan demi melahirkan zuriat tersayang Perkongsian dari sempena hari kelahiran ...
Masak Apa Hari Ni Untuk Suami Setiap Hari Mesej Anak Bukti Ayah Lagi Risau Berbanding Mak2

Masak Apa Hari Ni Untuk Suami Setiap Hari Mesej Anak Bukti Ayah Lagi Risau Berbanding Mak2

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 421 hits
Masak apa hari ni untuk suami Setiap hari mesej anak bukti ayah lagi risau berbanding mak2 Apabila seseorang anak perempuan itu telah berkahwin pastinya segala tanggungjawab anak perempuan akan beralih ke tangan seorang suami Perasaan risau...
Selepas Kahwin Bapa Mesej Setiap Hari Tanya Masak Apa

Selepas Kahwin Bapa Mesej Setiap Hari Tanya Masak Apa

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 530 hits
Senario melibatkan seorang bapa yang masih lagi risau dengan anak perempuan kesayangannya yang baru mendirikan rumah tangga sekitar tiga minggu lalu Kisah itu tular di laman Twitter setelah Natasshia Azirah Abdul Aziz memuat naik paparan sk...
Joielle Baby Setiap Ibu Harus Miliki Untuk Si Manja

Joielle Baby Setiap Ibu Harus Miliki Untuk Si Manja

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 371 hits
Apa sahaja yang berkaitan kesihatan keceriaan anak anak adalah menjadi satu keutamaan bagi setiap pasangan suami isteri masa kini Zuriat yang di anugerahkan kepada kita adalah menjadi satu amanah untuk kita mempastikan mereka dapat membesar...
Ada Sekali Tu Aku Nampak Dia Menangis Netizen Kongsi Rakan Sekerjanya Tenung Gambar Anak Setiap Hari

Ada Sekali Tu Aku Nampak Dia Menangis Netizen Kongsi Rakan Sekerjanya Tenung Gambar Anak Setiap Hari

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 380 hits
The ReporterBekerja di perantauan pastinya membuatkan golongan perantau rindukan keluarganya setiap masa Tetapi apakan daya rezeki perlu dicari dan terpaksa berjauhan untuk tempoh masa lama demi menyara keluarga di kampung Ini kawan saya No...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau