11 Pengalaman Yang Harus Ada Di Seoul Bagi Setiap Pelancong Solo Muslimah



 
Adakah anda jenis yang lebih suka meneroka dunia sendiri? Jika anda pengembara solo, saya pasti anda sudah biasa melakukan penyelidikan sesuatu tempat dan membuat jadual perjalanan anda sendiri. Tetapi untuk membuat perancangan anda lebih mudah, inilah panduan 11 Pengalaman Setiap Pelancong Solo Muslimah Harus Ada di Seoul, hanya untuk anda!
 
Seoul adalah salah satu bandar paling selamat di dunia, di mana anda boleh berjalan bersendirian walaupun pada waktu malam. Dan orang Korea dikenali dengan murah hati dengan bantuan mereka, jadi jangan risau jika anda tersesat atau tidak dapat mencari jalan anda. Anda boleh merancang perjalanan solo anda ke Seoul tanpa perlu rasa takut.
 
Membuat kawan baru  
Ini pastinya menjadi matlamat pertama anda. Dan tempat terbaik untuk melakukan itu adalah dengan menginap di penginapan backpackers atau asrama di sekitar Seoul. Mencari asrama yang berdekatan dengan restoran halal, atau yang memenuhi keperluan tetamu Islam dan anda pasti mencari pelancong yang sama seperti diri anda sendiri
 

 
Selain itu, anda boleh belajar tentang Negara lain semasa tinggal di satu negara? Asrama dianggap hotspot untuk pelancong – anda dapat membuat kawan-kawan baru dari seluruh dunia.
 

 
Praktikan Bahasa Korea sambil merasai halangan berbahasa  
Anda mungkin telah cuba mempelajari bahasa Korea selama beberapa minggu, mungkin beberapa bulan sebelum perjalanan anda! Dan anda akan cuba menggunakan kata-kata yang anda pelajari, jadi inilah peluang anda. Anda boleh mula dengan menyapa pemandu teksi dan penyambut tetamu di penginapan anda di Korea.
 
Kemudian, perlahan-lahan membina kemahiran bahasa anda dengan memesan beberapa makanan di restoran Halal yang anda makan di. Atau pergi ke pasar terdekat dan praktikkan Bahasa Korea anda dengan ahjummas. Bawa juga kamus anda, tidak mengapa! Mereka akan tertarik dengan usaha anda.
 

 
Sebelum anda mula menjelajah, pastikan anda mengambil screenshots tempat-tempat yang anda mahu lawati, termasuk nama mereka. Apabila segala-galanya gagal, tunjukkan kepada mereka untuk menunjukkan arah yang betul.
 
Menjadi ahli seni  
Adakah anda tahu bahawa Seoul mempunyai lebih daripada 10 galeri seni? Seoul perlahan-lahan menjadi rumah kepada seni eklektik, menawarkan sesuatu untuk hampir semua jenis pencinta seni. Kadang-kadang dalam perjalanan satu kumpulan bermakna anda harus berkompromi di tempat-tempat hotspot pelancong, tetapi ini pastinya merupakan pengalaman yang anda inginkan sebagai pengembara solo
 

 
Mulakan dengan galeri Korea yang tertua, iaitu Galeri Hyundai di Samcheong-ro, yang dikenali sebagai pusat adegan seni Seoul. Jika anda penggemar sejarah, anda boleh ke Muzium Seni Leeum-Samsung!
 

 
Seni bina muzium itu, di dalam dan dirinya sendiri, sangat hebat. Direka oleh artis yang terkenal dari seluruh dunia, anda akan mendapat rasa pertama tentang apa yang mereka tawarkan sebelum anda memasuki bangunan.
 
Merasai Budaya di Korea  
Apa cara terbaik untuk mengenali Seoul? Luangkan sebahagian hari anda dengan melawat Bukokon Hanok Village, terletak di antara dua istana sejarah di Seoul. Di sini, anda dapat menikmati rumah yang diperbuat dari tanah liat dan batu-batu tradisional yang dipelihara dengan baik.
 

 
Bukchon Hanok Village bukan sahaja dipenuhi dengan rumah dan bangunan tradisional, tetapi ada juga terdapat butik mewah, banyak kafe yang menarik, dan muzium yang pasti akan menarik perhatian anda. Ambillah sebanyak masa yang  anda perlukan, nikmati kampung yang ideal dengan kadar anda sendiri, praktikkan bahasa Korea anda dengan bercakap dengan pemilik kedai dan penduduk tempatan.
 
Sumber : Wakorea  
Untuk melengkapkan pengalaman, pergilah mencuba hanbok secara percuma di mana-mana Organisasi Pelancongan Korea yang terletak di sekitar Seoul. Anda juga boleh menyewanya selama beberapa jam di beberapa tempat tarikan, termasuk Pusat PR Insadong, Pusat Kebudayaan Global Seoul, Istana Deoksugung, Kediaman Diraja Unhyeongung dan Kampung Namsangol Hanok.
 
Melihat melalui mata diraja  
Salah satu tarikan paling terkenal di Seoul ialah istana. Terdapat lima istana besar di Seoul dan masing-masing mempunyai identiti unik mereka sendiri yang menarik semua pelancong ke arahnya. Anda boleh mendapatkan pas percuma apabila anda memakai pakai tradisional korea, iaitu Hanbok.
 

 
Istana yang paling terkenal di antara lima adalah Gyeongbokgung (경복궁), yang apabila diterjemahkan adalah Istana Besar Diberkati Syurga. Dengan taman-taman yang luas dan seni bina yang indah dan kaya dengan sejarah, ia hidup seperti namanya. Bahagian terbaik untuk melawat istana ialah Majlis Pengawal Pengawal Diraja yang berlaku di luar pintu utama setiap jam dari 10 pagi hingga 3 petang, yang menampilkan pengawal dalam pakaian Joseon tradisional.
 

 
Empat lagi istana besar yang akan menyempurnakan lawatan anda ialah Changdeokgung (창덕궁), Changgyeonggung (창경궁), Deoksugung (덕수궁) dan Gyeonghuigung (경희궁). Anda boleh memilih untuk membeli tiket secara berasingan di setiap istana, atau anda boleh mendapatkan tiket semua-termasuk untuk melawat mereka semua.
 
 
Makan di restoran halal Seoul  

 
Apabila anda pergi ke negara asing, perkara pertama yang ada di kepala anda harus mencari makanan tempatan, bukan? Gambar di bawah adalah bulgogi, salah satu menu wajib dan merupakan kepakaran di Eid Guesthouse yang terletak di Itaewon. Jika anda lebih suka ayam, anda boleh ke Busan Jib di Myeongdeong dan cuba Korean spicy chicken stew or ginseng ayam yang lazat.
 

 
Berbasikal di Pulau Nami  
Nami Island adalah salah satu tarikan paling terkenal di Seoul. Dengan sentuhan romantis dari siri Korea popular, Winter Sonata. Nami Island adalah tempat yang sempurna untuk menghabiskan masa anda. Dan walaupun Pulau Nami kecil, ia akan mengambil sedikit masa untuk berjalan dengan berjalan kaki.
 

 
Berbasikal bukan sahaja merupakan senaman yang baik, ia adalah usaha yang berbaloi apabila anda dikelilingi oleh landskap yang indah dan suasana yang damai. Nami Island adalah rumah kepada beberapa taman yang menakjubkan dan indah, dan anda hanya perlu melalui Maple Lane dan Ginkgo Tree Lane untuk menikmati warna-warna yang menarik di Pulau Nami.
 

 
Selain itu, pastikan anda melawat Petite France, sebuah desa yang diilhamkan oleh Perancis yang penuh dengan rumah-rumah tradisional Perancis yang patut dilihat. Mereka juga mempunyai Menara Eiffel mini di sana! Anda pasti mahu menghabiskan hari anda pergi di sekitar Pulau Nami.
 
Cafe hopping di sekitar Seoul  

 
Anda mungkin terfikir bahawa Cafe hopping adalah satu aktiviti yang perlu dilakukan dari masa ke masa, tetapi anda akan terkejut betapa seronoknya dengan berjalan kaki kafe dalam jangka masa beberapa hari. Ia seperti perlumbaan untuk melihat sama ada anda boleh melawat semua kafe yang boleh ditawarkan oleh Seoul  Dan dengan pelbagai kafe dengan tema yang berlainan di sekitar Seoul, anda akan terpikat dan mengambil masa untuk pilih.
 

 
Kafe  biri-biri percuma di kafe yang direka khas, malah ada juga yang didedikasikan untuk Sherlock Holmes. Cafe hopping di Seoul berpotensi menjadi tumpuan perjalanan solo anda, dan foto-foto yang anda bawa ke rumah pasti akan orang lain cemburu.
 
Rendam kaki anda di aliran Cheonggyecheon  

 
Perkara terbaik tentang perjalanan solo ialah anda mempunyai masa yang fleksible untuk melakukan apa sahaja; dari melawat galeri seni dan tempat bersejarah ke Cafe hopping di seluruh bandar. Dan dengan semua keseronokan yang anda ada, cara yang lebih baik untuk menambah pengalaman lain daripada berjalan tengah hari dengan bersantai sepanjang aliran Cheonggyecheon dan mencelupkan kaki anda di dalamnya?
 

 
Cheonggyeocheon adalah aliran 11km yang berjalan melalui Seoul dan terdapat banyak patung yang indah di sepanjang jalan. Ia adalah harta menarik untuk mereka yang mencari malam yang damai dan tenang, atau mencari jalan-jalan santai selepas hari yang sibuk di bandar.
 
Membeli-belah berhampiran Ewha Women’s University  
Di manakah anda akan menghabiskan wang anda yang telah anda simpan? Membeli-belah adalh perkara wajib bagi setiap destinasi yang dilawati. Tentu saja, anda tahu bahawa semua produk kecantikan anda berasal dari negara ini, dan daerah membeli-belah berhampiran Ewha Woman’s University adalah tempat terbaik untuk membeli jenama kegemaran anda!
 

 
Pastikan untuk membeli semua barang yang ada promosi semasa anda berada di sana! Bukan itu sahaja, kawasan membeli-belah juga merupakan tempat yang bukan hanya untuk produk-produk kecantikan, tetapi juga pakaian dan aksesori fesyen mewah, yang memenuhi semua jenis gaya dan umur. Jika anda suka fesyen Korea, anda pasti tidak mahu ketinggalan membeli-belah di sini.
 
Membeli cenderahati di Insadong  

 
Dan akhirnya, untuk melengkapkan pengalaman perjalanan solo anda di Seoul, anda perlu mendapatkan beberapa cenderamata untuk orang yang anda sayangi apabila pulang ke tanah air. Insadong adalah tempat yang penuh dengan kedai-kedai cenderahati yang mahal, daerah yang banyak galeri seni, kedai teh dan banyak kedai cenderamata yang boleh anda pilih.
 

 
Insadong adalah salah satu tempat terbaik untuk mencari cenderahati yang unik seperti perhiasan dan aksesori buatan tangan, serta barangan antik yang cantik dan kraf tangan yang comel. Walaupun anda juga boleh untuk tidak membeli cenderahati anda dari sini, dengan hanya berjalan melalui daerah Insadong dan menikmati pemandangan yang berseni adalah pengalaman yang perlu dirasai.
 
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 11 Pengalaman Yang Harus Ada Di Seoul Bagi Setiap Pelancong Solo Muslimah appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/11-pengalaman-yang-harus-ada-di-seoul-bagi-setiap-pelancong-solo-muslimah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Soal Muslim Uighur Kemlu Ri Tegaskan Setiap Negara Harus Hormati Kebebasan Beragama

Soal Muslim Uighur Kemlu Ri Tegaskan Setiap Negara Harus Hormati Kebebasan Beragama

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 264 hits
Menteri Luar Negeri Retno Marsudi pun telah berkomunikasi dengan Duta Besar China untuk Indonesia pada 17 Desember 2018 Itu dilakukan guna menyampaikan keprihatinan masyarakat Indonesia mengenai kondisi terkait
Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 617 hits
Sumber Anda bakal ke Korea atau Seoul dalam masa terdekat Tips ini adalah untuk anda Anda boleh jimat banyak dan boleh guna duit lebihan itu untuk berseronok di Seoul Pengangkutan Dapatkan T Money Nasihat pertama untuk sesiapa yang pergi ke...
Gunung Ini Akan Bertelur Setiap 30 Tahun Setelah Diselidiki Saintis Menjelaskan Sesuatu Yang Mengejutkan

Gunung Ini Akan Bertelur Setiap 30 Tahun Setelah Diselidiki Saintis Menjelaskan Sesuatu Yang Mengejutkan

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 340 hits
Gunung Ini Akan Bertelur Setiap 30 Tahun Setelah Diselidiki Saintis Menjelaskan Sesuatu Yang MengejutkanGunung Ini Akan Bertelur Setiap 30 Tahun Setelah Diselidiki Saintis Menjelaskan Sesuatu Yang Mengejutkan
Keguguran Setiap Wanita Perlu Tahu Info Ini

Keguguran Setiap Wanita Perlu Tahu Info Ini

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 314 hits
FMT Reporters Pasti ramai yang teruja bila mendapat berita kehamilan maklum sahaja ia bakal membuka lembaran baru sebagai ibu dan ayah Namun tidak semua bernasib baik dan dapat melihat zuriat lahir akibat masalah keguguran Mungkin belum rez...
Pernah Tak Kita Perhati Dan Perasan Perubahan Waktu Setiap Hari Sehingga Kita Masih Lalai

Pernah Tak Kita Perhati Dan Perasan Perubahan Waktu Setiap Hari Sehingga Kita Masih Lalai

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 464 hits
Pernah Tak Kita Perhati Dan Perasan Perubahan Waktu Setiap Hari Sehingga Kita Masih Lalai Salam Jumaat sedikit perkongsian yang cukup menarik untuk kita hayati dan fahami Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga ...
Cuba Amalkan Setiap Pagi Sedekahkan Al Fatihah Kepada Ibu Bapa Anda Anda Pasti Terkejut Dengan Kesannya

Cuba Amalkan Setiap Pagi Sedekahkan Al Fatihah Kepada Ibu Bapa Anda Anda Pasti Terkejut Dengan Kesannya

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 359 hits
Informasi By rencah7 Rasulullah SAW pernah bersabda Setiap pagi sedekahkan Al Fatihah kepada kedua ibu bapamu nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu Berdasarkan Hadith Nabi SAW Tidak akan terputu
Comment On Nak Berjaya Pasanglah Angan Angan Yang Positif Setiap Waktu By Azam Mohd

Comment On Nak Berjaya Pasanglah Angan Angan Yang Positif Setiap Waktu By Azam Mohd

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 228 hits
titan seiring dengan law of attraction first step penting tiada impian tiada kejayaan
Serahkan Dipa 2019 Jokowi Pesan Setiap Rupiah Bermanfaat Genjot Kesejahteraan Rakyat

Serahkan Dipa 2019 Jokowi Pesan Setiap Rupiah Bermanfaat Genjot Kesejahteraan Rakyat

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 230 hits
Presiden Jokowi menjelaskan dari laporan Menteri Keuangan Sri Mulyani semangat dari kebijakan fiskal di tahun 2019 adalah APBN untuk mendorong investasi dan daya saing melalui pembangunan sumber daya manusia Presiden Jokowi berpesan alokasi...
Saya Terharu Sangat Apabila Kekasih Sudi Bacakan Surah Yasin Setiap Hari Untuk Saya Ruhainies

Saya Terharu Sangat Apabila Kekasih Sudi Bacakan Surah Yasin Setiap Hari Untuk Saya Ruhainies

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 632 hits
Pernah menolak cinta kekasih Mr E dulu namun hati Ruhainies mula terbuka dengan keteguhan agama kekasih apabila beliau membacakan surah Yasin setiap hari buatnya ketika jatuh sakit di set pengambaran tempoh hari Akhirnya Tuhan menunaikan do...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api