10 Pelembab Muka Terbaik


13 Pelembab Muka Terbaik | Selain pencuci muka, pelembap merupakan salah satu penjagaan wajah yang harus anda titik beratkan. Tidak kira apa jenis kulit sekali pun, kulit wajah anda memerlukan kelembapan yang seimbang untuk mengelak dari masalah kulit wajah.

Pelembap atau moisturizer inilah berfungsi dalam mengekalkan kelembapan kulit. Apabila kulit terlalu kering atau terlalu berminyak, ia lebih cenderung kepada masalah yang paling digeruni iaitu jerawat!


Walau bagaimanapun, anda perlulah memakai moisturizer yang bersesuaian dengan kulit wajah. First of all, kenalpasti jenis kulit terlebih dahulu. Sama ada kering, kombinasi, berminyak, normal, atau acne prone.

Dengan pelbagai pilihan yang ada di pasaran, yang mana satukan paling sesuai dengan kulit anda?

Tips memilih pelembap muka
Kulit kering -  pelembap jenis krim
Kulit berminyak - pelembap krim cair atau gel
Kulit kombinasi - pelembap krim cair atau gel
Kulit berjerawat - pelembap gel atau water based

Saya kumpulkan sejumlah produk mengikut jenis kulit. Selain itu, produk-produk ini juga boleh anda dapatkan di drugstore seperti Watsons atau Guardian. Saya sertakan juga link untuk anda beli secara online untuk harga yang lebih murah.

10 Pelembab Muka Terbaik
Pelembab muka untuk kulit kering
Untuk mereka yang memiliki kulit kering, kelembapan wajah yang kunci dalam memastikan kulit tampak segar. Oleh itu, anda harus menggunakan pelembab jenis krim. Produk yang mengandungi occlusive and emollient memang bagus supaya air tidak hidalng dan boleh improve kulit.

1. MUJI Moisturizing Milk
Jenama dari Jepun ini agak dikenali bagi pemilik kulit kering. Produk pelembap Moisturizing Milk khususnya memang sesuai untuk masalah ini. Ia cepat meresap, tidak berbau, bebas alkohol, dan tidak mengandungi paraben.

[Baca] 8 Pencuci Muka Untuk Kulit Kombinasi di Watsons


Biarpun ia menambahkan kelembapan pada wajah, Muji Moisturizing Milk ini langsung tidak meninggalkan kesan berminyak. Sesuai dijadikan makeup base sebelum menyapu foundation. Best kan?

Harga: RM26.90
Beli di SINI: https://invol.co/cln2wm

2. SIMPLE Hydrating Light Moisturiser
Rangkaian produk Simple memang menjadi kegemaran ramai dek kerana kualiti dan harganya yang berpatutan. Testur krimnya sangat lembut dan cepat meresap ke dalam kulit. Pelembap muka ini sangat sesuai untuk kulit kering kerana ia memberikan kesan glowing dan tampak segar.

Gambar: thepinkvelvetblog.com
Malah, ia tahan selama 12 jam sama seperti what it claims on the bottle. Jadi balik kerja atau sekolah, wajah masih kekal lembap seperti baru di sapu. Ini adalah moisturizer untuk kulit kering di Watsons yang cukup popular.


Harga: RM17.44
Beli DI SINI: https://invol.co/cln2wl

3. CERAVE Moisturizing Cream
Ramai dermatologist recommend produk Cerave ni. Packaging warna biru memang dikhaskan untuk kulit kering. Ia mengadungi ceramides and hyaluronic acid yang membantu melembapkan wajah sepanjang hari dengan sekali sapuan sahaja.



Teksturnya agak pekat sekaligus baik untuk anda yang sentiasa terdedah kepada penghawa dingin di pejabat. Malah, ia juga free fragrance.

Anda boleh jadikan ia sebagai rutin harian iaitu pagi dan malam.

4. HADA LABO Gokujyun Hydrating Milk
Siapa tidak kenal dengan Hada Labo bukan? Gokujyun Hydrating Milk ini mengandungi humectants and emollients yang sempurna untuk kulit kering. Malah, tidak mengandungi paraben di mana ramai yang sensitif dengan kandungan ini.

[Baca] 7 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering di Watsons

Tidak terlalu pekat, senang menyerap dan sesuai untuk dipakai siang mahupun malam. Packaging nya juga bagus, jenis botol yang senang untuk di pump.


Agak mahal, tetapi jenama Hada Labo ini memang berkualiti. Kalau anda tengok skincare routine pemilik wajah glowing, rangkaian Hada Labo ini wajib ada dalam list tau.

Harga: RM54
Beli DI SINI: https://invol.co/cln0l4

Pelembap muka untuk kulit berminyak
Individu yang mempunyai masalah kulit berminyak pasti stress dengan keadaan kulit yang berkilat sehingga timbul rasa tidak selesa di hadapan umum. Namun, ramai yang beranggapan memakai pelembap menyebabkan kulit semakin berminyak. Eh, salah tu!

Memakai pelembap muka sebenarnya boleh mengurangkan penghasilan minyak berlebihan. Anda boleh pilih yang pelembap muka jenis gel atau krim yang cepat meresap. Moisturizer untuk kulit berminyak Malaysia memang banyak. Berikut adalah antara yang terbaik:-

1. NANO WHITE Mattifying Moisturizer
Di formulasikan untuk kulit berminyak, ia lebih ringan dan agak cari membuatkan ia cepat meresap. Langsung tidak meninggalkan kesan berminyak pada wajah. Malah, ia juga membuatkan kulit tampak segar.



Tambahan pula, Mattifying Moisturizer ini mempunyai kandungan vitamin c dan tea tree oil yang sudah terkenal dengan keberkesanannya dalam merawat jerawat.

Untuk pengetahuan, Nano White adalah salah satu produk tempatan yang berkualiti. Sebab itulah ia dijual di drugstore sepert Watsons. Harganya juga amat murah.

Harga: RM24.89
Beli DI SINI: https://invol.co/cln2wj

2. ROSKEN Sensitive Skin Cream
Sering menjadi rekomendasi dari pakar dermatologist, jenama Rosken ini turut menawarkan moisturizer untuk kulit berminyak.

Rosken juga memiliki pelbagai jenis pelembap untuk beberapa jenis kulit. Untuk berminyak dan kombinasi, guna jenis Sensitive Cream yang tiubnya berwarna biru.


Pelembap muka ini juga cepat meresap, bahkan memiliki slight cold sensation setiap kali disapu. Ia mengekalkan kelembapan dan dalam masa sama melembutkan kulit.


Harga: RM20.30
Beli DI SINI: https://invol.co/cln2wi

3. HADA LABO Hydrating Water Gel
Dirumus khusus untuk kulit berminyak dan kombinasi. Kandungan Ceramide, Vitamin B3, dan Aloe Vera sememangnya baik untuk menyegarkan kulit serta mengawal pengeluaran minyak berlebihan.


Teksturnya jenis gel which is sesuai untuk kulit berminyak. Ramai yang mengatakan produk ini bagus, cuma agak mahal. Kena tunggu sales atau beli sahaja di Lazada untuk harga rendah.

Harga: RM51.20
Beli DI SINI: https://invol.co/cln2wh

Pelembap muka untuk kulit kombinasi
Hampir sama dengan bulit berminyak, tetapi kombinasi hanya sesetengah kawasan sahaja yang mengeluarkan minyak berlebihan. Bak kata Dr Ingky, di mana terdapat kelenjar minyak yang terlampau atau kurang aktif.

[Baca] Review Innisfree Jeju Volcanic Pore Clay Mask

Untuk itu anda disaran untuk menggunakan produk yang lebih ringan dan tidak mempunyai nilai pH yang tinggi.


1. SAFI Dermasafe Soothe & Hydrate Day Moisturizer
Banyak juga pelembap muka untuk kulit kombinasi Malaysia. Jangan pandang rendah akan jenama tempatan Safi ya? Safi menjadi kegemaran ramai dek keranan keberkesanan dan harganya yang berpatutan. Lagipun, Safi menawarkan pelbagai produk untuk pelbagai jenis kulit.

Bagi kulit kombinasi, Safi menghasilkan  Soothe & Hydrate Day Moisturizer iaitu pelembap jenis gel. Cepat menyerap dan mampu hydrate kulit sehingga 24 jam. Maka, kulit akan nampak segar, lembut, dan tidak melekit.

Gambar: ajwinajeera.blogspot.com
Kalau nak tahu, ia mempunyai niacinamide yang boleh mengecilkan pori, memperbaiki sknin tone, dan mengurangkan kekusaman.

Selain itu, it blends so well dengan foundation and makeup.

Harga: RM33.93
Beli DI SINI:https://invol.co/cln2wf

2. SIMPLE Oil Balancing Moisturizer
Rangkaian produk Simple memang menakjubkan! Pelembap muka ini mengawal kelembapan kulit dari menghasilkan minyak berlebihan. Antara moisturizer terbaik untuk kulit kombinasi dan mendapat review positif.

gambar: Instragram - @chizubunny
Bertekstur krim, tetapi amat ringan dan mudah cair sebaik di sapu pada wajah. Sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif, berminyak, dan kombinasi.

Harga: RM15.80
Beli DI SINI: https://invol.co/cln2wd

3. NEUTROGENA Oil Free Moisture Combination Skin
Diformulasikan khas buat pemilik kulit kombinasi dan berminyak, ia melembapka kawasan kering dan mengawal minyak di sesetengah kawasan yang aktif. Hasilnya kulit kekal segar dan lembut sepanjang hari.

Paling best bila ia mengawal minyak di bahagian T-zone, terutama ketika berpeluh dan berada di bawah panas terik.


Berbeza dengan produk seumpamanya yang lain, ia hadir dalam bentuk botol yang boleh di pump which I love dari segi kebersihan.

Harga: RM26.80
Beli DI SINI: https://invol.co/cln2wa

Semoga artikel pelembap kulit terbaik ini bermanfaat untuk rutin penjagaan kulit anda. Nak cantik tak semestinya kena guna produk mahal, tetapi yang sesuai dengan kulit. Nantikan perkongsian yang seterusnya! 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2020/04/pelembab-muka-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dianggap Negara Miskin Sistem Kesehatan Di Kuba Justru Terbaik Di Dunia Ini 4 Faktanya

Dianggap Negara Miskin Sistem Kesehatan Di Kuba Justru Terbaik Di Dunia Ini 4 Faktanya

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 269 hits
Negara Kuba baru saja mengirimkan 53 dokter ke Italia buat mengatasi virus corona Keren
Terbaik Pn Pandai Jaga Penyokong Aka Pengampu Ph Tak Tau Buat Macam Ini Orang Bawah Sahaja Yang Pulun Sokong

Terbaik Pn Pandai Jaga Penyokong Aka Pengampu Ph Tak Tau Buat Macam Ini Orang Bawah Sahaja Yang Pulun Sokong

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 213 hits
2 pemimpin Umno bakal terajui MAHB Prasarana kata laporanDikemas kini 1 hari yang lalu Diterbitkan pada 30 Apr 2020 10 50AM 0 KomenMahdzir Khalid akan menggantikan hakim Mahkamah Persekutuan yang bersara Zainun Ali sekiranya dilantik sebaga...
Pengumpulan Semen Terbaik Dari Baka Ulung Bagi Permanian Beradas Lembu

Pengumpulan Semen Terbaik Dari Baka Ulung Bagi Permanian Beradas Lembu

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 466 hits
Oleh Dr Raja Ili Airina binti Raja Khalif Nur Farihah Binti Abd Manan Fakulti Industri Asas Tani Universiti Malaysia Kelantan Kampus Jeli Permanian beradas atau AI merupakan kaedah yang popular di kalangan penternak khususnya lembu dan kamb...
Baru Syok Layan Movie Dengan Popcorn Snacks Terbaik Gsc Cinemas

Baru Syok Layan Movie Dengan Popcorn Snacks Terbaik Gsc Cinemas

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 663 hits
Selepas hampir 2 bulan meninggalkan kehidupan normal kita mesti ramai yang rindu nak makan Popcorn sambil layan movie dekat GSC Sekarang keadaan agak berbeza selepas kita semua terpaksa habiskan masa di rumah dan hanya layan movie di aplika...
Video Ayda Jebat Nangis Diusik Johan Tapi Nasihat Rumah Tangga Dari Johan Terbaik

Video Ayda Jebat Nangis Diusik Johan Tapi Nasihat Rumah Tangga Dari Johan Terbaik

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 304 hits
May 3 2020 Pelakon dan penyanyi popular Ayda Jebat dan pengacara Nabil Mahir selamat bertunang meskipun dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Meskipun kita masih menjalani PKP Ayda Jebat dan jejaka pilihannya telah memilih untuk melakuka
Hospital Terbaik Untuk Bersalin Kali Pertama

Hospital Terbaik Untuk Bersalin Kali Pertama

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 919 hits
Bila tahu kita ini sedang mengandung memang seronok Gembiralah nak dapat rasa anak menendang nendang dalam perut Terasa sanagt bahagia bila dapat cium bau bayi baru lahir Tapi bila mengenangkan saat nak melahirkan Allahuakbar rasa nak pitam...
Antara Terbaik Dalam Reka Sut Angkasa Lepas Remaja Malaysia Ditawar Biasiswa Nasa

Antara Terbaik Dalam Reka Sut Angkasa Lepas Remaja Malaysia Ditawar Biasiswa Nasa

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 695 hits
Bukan calang calang seorang pemuda dari Malaysia telah berjaya menerima biasiswa daripada Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Negara Azhar Ali 20 telah melayakkan diri dalam kalangan 1 peratus skor terbaik dalam cabaran mereka cipta sut angk...
5 Supermarket Popular Dan Terbaik Di Malaysia

5 Supermarket Popular Dan Terbaik Di Malaysia

papar berkaitan - pada 30/4/2020 - jumlah : 974 hits
5 SUPERMARKET POPULAR DAN TERBAIK DI MALAYSIA Ketika ini kita nak bahaskan tentang lima yang sememangnya pengunjung selalau ramai Dengan harga selalu ada promosi dan jualan murah membuatkan ramai rakyat Malaysia terutamanya akan berpusu pus...
Hantar Etnik Rohingya Pulang Ke Myanmar Penyelesaian Terbaik

Hantar Etnik Rohingya Pulang Ke Myanmar Penyelesaian Terbaik

papar berkaitan - pada 30/4/2020 - jumlah : 290 hits
KUALA LUMPUR Penghantaran pulang etnik Rohingya di Malaysia ke Myanmar dilihat sebagai penyelesaian terbaik bagi polemik membabitkan etnik itu yang hangat dibincangkan dalam kalangan rakyat Malaysia ketika ini Penganalisis jenayah Datuk Sha...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit

5 Pilihan Laptop Desain Grafis Dibawah 10 Juta Paling Worth It

Designing The New Model 3 Performance

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid