10 Moisturizer Untuk Kulit Kombinasi


10 Moisturizer untuk Kulit Kombinasi | Bagi mereka yang memiliki kulit kombinasi, agak sukar untuk mencari pelembap muka atau moisturizer sesuai dengan kulit. Tidak boleh pakai yang sembarangan, bimbang ia boleh membuatkan muka lebih berminyak atau terlalu kering. 
 
Disebabkan hanya sesetengah kawasan sahaja yang berminyak tidak bermakna anda tidak perlu memakai moisturizer. Ingat, moisturizer itu WAJIB di pakai setiap hari. Oleh itu, banyak skincare untuk kulit kombinasi di pasaran. Pilih yang bertekstur ringan seperti jenis gel agar kelembapan kulit dapat diseimbangkan.



 
Saya senaraikan beberapa produk moisturizer untuk kulit kombinasi yang boleh anda dapatkan di pasaran.

 
10 Moisturizer untuk Kulit Kombinasi



1. NANO WHITE Mattifying Moisturizer
Jenama yang agak terkenal di Malaysia, Nano White mengeluarkan pelembab muka yang dikhaskan untuk kulit berminyak dan kombinasi. Teksturnya gelnya cepat meresap ke dalam kulit dan langsung tidak meninggalkan kesan berminyak.
 
Mattifying Moisturizer ini mempunyai kandungan vitamin c dan tea tree oil yang sudah terkenal dengan keberkesanannya dalam merawat jerawat. Baunya wangi (macam shampoo), dan agak kuat.


 
Kalau nak tahu, saya sendiri menggunakan produk ini. I have combination skin and this is by far my favorite moisturizer. Doesn't break me out. Nanti saya buat artikel NANO WHITE Mattifying Moisturizer review.



Harga: RM24.89 
Beli DI SINI: https://invol.co/cln2wj
 
Artikel berkaitan:
+ 10 Pelembab Muka Terbaik 
+ Tips Memilih Pelembap Muka
+ 8 Pencuci Muka Untuk Kulit Kombinasi di Watsons

 


2. SIMPLE Oil Balancing Moisturizer
Produk dari Simple memang cukup popular dan diakui akan keberkesanannya. Mengeluarkan pelbagai jenis produk penjagaan kulit, rangkaian yang berwarna biru memang dikhaskan untuk mereka yang memiliki kulit berminyak dan kombinasi. 
gambar: Instragram - @chizubunny
 
Memiliki kandungan terbaik dalam mengekalkan kelembapan kulit dan dalam masa sama mengawal minyak berlebihan. Mengandungi Vitamin E, Pro-Vitamin B5, dan tidak berbau. Ia tahan sepanjang hari.


Simple boleh ditemui di semua drugstore seperti Watsons dan Guardian. Harganya juga amat berpatutan. 


Harga: 16.90
Beli DI SINI: shorturl.at/brHS7
 
3. NEUTROGENA Oil Free Moisture Combination Skin
Namanya sahaja sudah menggambarkan fungsi pelembap wajah ini. Ia ringan, memiliki 'dual-action formula' yang melembapkan kawasan kering dan mengurangkan minyak di kawasan T-Zone.


Kulit jadi lembih lembut, lembap, dan tampak lebih segar dengan kesan 'matte finish'. Kalau banyak melakukan aktiviti outdoor, moisturizer ini banyak membantu mengurangkan minyak pada hidung. 

 
 
Tambahan pula, packaging jenis pump ini amat mesra mengguna dan lebih bersih.



Harga: 28.50
Beli DI SINI: shorturl.at/hjm69
 
4. AIKEN Tea Tree Oil Moisturizer  
Bagi mereka yang memiliki masalah jerawat, jenama Aiken memang sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Aiken turut mengeluarkan moisturizer ringan untuk kulit kombinasi dan berminyak. 


Teksturnya yang berkrim cair, ia lebih ringan dan cepat meresap. Rasa sejuk dan lembut setelah disapu. 





Kandungan tea trea oil yang terkandung di dalamnya memang bagus dalam menangani jerawat. Mereka yang tidak mempunyak masalah jerawat masih boleh guna pelembap ini. No problem. Ia juga memiliki slight UV protection.
 
Pelembap ini juga amat murah iaitu sekitar RM12 sahaja di Watsons


Harga: RM10.36
Beli DI SINI: shorturl.at/bcAB7
 
5. HADA LABO Hydrating Water Gel
Siapa tidak kenal akan rangkaian produk Hada Labo dari Jepun ini? Mereka menghasilkan banyak termasuklah produk skincare untuk kulit kombinasi Malaysia. Jika anda lihat mereka berkulit flawless, mereka pasti memiliki sekurang-kurangnya satu produk dari Hada Labo! 


 
 
Nah, HL Hydrating Water Gel merupakan moisturizer untuk kulit kombinasi dan berminyak. Dengan kandungan Ceramide, Vitamin B3, dan Aloe Vera ia diformulasi untuk menyegarkan kulit serta mengawal pengeluaran minyak berlebihan.  
 
Ia dipakai selepas toner untuk kulit kombinasi. 



Pelembap jenis gel berwarna biru ini amat popular di kalangan gadis-gadis di Malaysia dan serata Asia. Walaupun agak mahal, namun HL cukup berbaloi. Beli online lebih murah. 


Harga: RM58.50
Beli DI SINI: shorturl.at/bFS06
 
6. SAFI Acne Solution Soothing Gel Moisturizer
Berasaskan air, ringan, dan langsung tidak berminyak. Moisturizer untuk kulit kombinasi ini juga memiliki nilai pH rendah yang tidak meninggalkan kesan iritasi. 
 
Pelembap ini mengembalikan air yang hilang di sesetengah kawasan kering dan mampu mengawal minyak berlebihan di T-zone anda. 


Kesannya, wajah lebih segar, bersih, dan lembap sepanjang hari. Saya pun nak cuba produk ini nanti! 
 
Harga: RM22.10
Beli DI SINI: shorturl.at/dhiX1
 
7. ROSKEN Sensitive Skin Cream  
Untuk pengetahuan, moisturizer ini sering menjadi rekomendasi pada dermatologist. Sifat merawat dan menyegarkan kulitnya terbukti berkesan. 


Formula tidak melekit dan mudah menyerap ini cukup sesuai untuk mereka yang memiliki kulit kombinasi dry - combination dan sensitif. Bertekstur krim cair yang cepat meresap apabila di sapu.
 


 
Jika anda memiliki kulit sensitif iaitu alah kepada sesetengah kandungan, Rosken mungkin moisturizer terbaik buat anda. Ia tidak mengandungi mineral oil, paraben, SLS, malah ia juga langsung tidak berbau. 


Hanya kandungan semula jadi seperti soybean oil, olive oil, and jojoba oil. 


Harga: RM24
Beli DI SINI: shorturl.at/doqCQ
 
Dalam artikel akan datang, saya kongsikan produk moisturizer untuk kulit kering dan sensitif pula.

 
8. BIO-ESSENCE Bio Treasure Jeju Water Hydrating All Day Moist-In-Gel
Mengawal penghasilan minyak berlebihan pada T-Zone dan memberi kelembapan sempurna di kawasan kering. Jenama dari Korea ini cukup terkenal dan menjadi kegemaran ramai. Ia juga membaiki kulit agar tampak segar sepanjang hari.


Sesuai untuk mereka yang terdedah dengan cuaca panas terik dan penghawa dingin. 





Juga bersifat gel membuatkan ia cepat meresap dan tidak meninggalkan kesan berminyak. Guna dua kali sehari selepas toner. 


Harga: RM 39.13
Beli DI SINI: shorturl.at/pMT19


9. WARDAH Purifying Moisturizer Gel

Mungkin masih ramai lagi yang belum pernah dengar akan produk best dari Indonesia ini. Mengeluarkan pelbagai produk skincara dan makeup, Wardah kini mula diminati ke dek kerana kualitinya. 
 
 




Bagus untuk pemilik kulit kombinasi dan berminyak. Menjadikan kulit kekal dengan kelembapan semulajadi dan tidak bersinar. Kandungan provitamin B5, humectand, dan vitamin E, membuatkan kulit bertambah sihat dan segar.



Disamping itu, ia boleh juga dijadikan sebagai makeup base agar solekan anda tahan lama. 


Harga: RM11.81

Beli DI SINI: shorturl.at/fwGKT
 
10. COSRX Aloe Vera Oil-Free Moisture Cream 
Buat penggemar produk dari Korea, jenama Cosrx sudah tidak asing lagi buat anda. Teksturnya yang miril jelly ini mudah meresap bagi memberikan kelembapan sesuai buat kulit. Memiliki kandungan 80% aloe vera yang sudah terbukti baik untuk kulit. 


Kandungan ini bukan sahaja melembapkan kulit, bahkan mampu melegakan kulit setelah terkena sinaran matahari.
 


Ia tidak berbau, tidak menyebabkan iritasi, dan tidak mengandungi alkohol.



Harga: RM58.50

Beli DI SINI: https://invol.co/cl18o7a
 
Berkaitan: REVIEW Cosrx Advanced Snail 96 Mucin Power Essence 
 
Hah, kalau anda memiliki kulit kombinasi bolehlah cuba salah satu moisturizer untuk kulit kombinasi yang saya senaraikan di atas. Banyak je yang berpatutan di pasaran. Buat apa beli yang mahal kalau yang murah pun sesuai dengan kulit. 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2020/09/moisturizer-untuk-kulit-kombinasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perjalanan Panjangku Jadi Dokter Kulit Estetik Bahagianya Bikin Orang Makin Merasa Percaya Diri

Perjalanan Panjangku Jadi Dokter Kulit Estetik Bahagianya Bikin Orang Makin Merasa Percaya Diri

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 458 hits
Yang bertanya tanya apakah seorang dokter kulit wajib terlihat glowing semoga di artikel ini rasa penasaranmu bisa terjawab
Cara Menghilangkan Blackheads Untuk Kulit Berminyak

Cara Menghilangkan Blackheads Untuk Kulit Berminyak

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 327 hits
Cara Menghilangkan Blackheads Untuk Kulit Berminyak Ada beberapa jenis kulit muka yang kita tahu macam kulit kering kulit berminyak kulit kombinasi kulit sensitif dan paling bertuah sekali tentulah mereka yang ada kulit normal Penting untuk...
Isu Myanmar Gaza Dan Kulit Hitam Dikritik Di Pbb

Isu Myanmar Gaza Dan Kulit Hitam Dikritik Di Pbb

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 146 hits
PESURUHJAYA Tinggi Untuk Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu Michelle Bachelet menyatakan dengan tegas pada Isnin lalu bahawa Myanmar gagal mengambil langkah konkrit terhadap nasib penduduk etnik Rohingya Kenyataan itu menunj...
Kelebihan Avco D Aura Untuk Kecantikan Kulit Dan Rambut

Kelebihan Avco D Aura Untuk Kecantikan Kulit Dan Rambut

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 465 hits
Korang tahu tak banyak sangat khasiat minyak kelapa dara kepada kita boleh dijadikan sebagai supplement dan juga dalam kecantikan Waktu mengandung dulu qaseh amalkan minyak kelapa dara sebagai supplement sebab orang kata ia bagus untuk ibu ...
Nak Kulit Cantik Dan Licin Wajib Amalkan Bedak Sejuk

Nak Kulit Cantik Dan Licin Wajib Amalkan Bedak Sejuk

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 269 hits
Dulu dulu sebelum kahwin masa sis zaman anak dara hehe K fiezz memang penggemar pakai bedak sejuk ni Bedak sejuk handmade opah k fiezz buat sendiri tau Memang asli gitu Cuma lepas kahwin rutin nak pakai bedak sejuk tu dah kureng sikit sebab...
Resipi Murtabak Daging Kulit Popia Paling Sedap Mudah

Resipi Murtabak Daging Kulit Popia Paling Sedap Mudah

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 455 hits
Sedapnya murtabak daging ni kalau dimakan panas panas Biasanya kalau nak makan kena beli di pasar malam atau kedai Dengan adanya resipi perkongsian saudari Sha Roziah Al Yahya ini anda tak perlu lagi beli hidangan enak ini Buat sahaja di ru...
Begini Cara Perawatan Luka Yang Benar Agar Cepat Kering Dan Nggak Meninggalkan Bekas Di Kulit

Begini Cara Perawatan Luka Yang Benar Agar Cepat Kering Dan Nggak Meninggalkan Bekas Di Kulit

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 269 hits
Setiap jenis luka mulai dari luka bakar sampai luka post operasi butuh perawatan yang berbeda Nggak asal dikasih odol aja
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas