10 Lokasi Taman Tema Air Di Malaysia Yang Menyeronokkan Untuk Anak Anak


Yeay cuti sekolah menjelma lagi.
Cuti sekolah dah bermula hoyey!! Korang dah planning cuti bersama anak-anak ke? Ada yang dah plan nak ke lokasi taman tema air?
Bukan apa kebiasaannya masa cuti sekolah ni ramai ibu ayah ambil peluang untuk meluangkan masa bersama keluarga, terutama nak menabur lebih kasih sayang pada anak-anak. Waktu diorang sekolah, kita pun sibuk dengan kerja dan hal masing-masing. Makanya masa cuti sekolah ni wajib diisi dengan aktiviti bermanfaat dan menyeronokkan.
Book percutian di TRIPCARTE.ASIA Tripcarte.Asia Pernah dengar tentang Tripcarte. Asia? Sebenarnya laman web ini menyediakan HARGA PROMOSI untuk tiket ke destinasi percutian di seluruh Malaysia. Kebanyakan pihak merchant yang berdaftar dengan Tripcarte.Asia menawarkan lokasi percutian yang menyeronokkan dan pastinya berbaloi.
Nak tahu lebih lanjut apa promosi yang mereka sediakan? Korang boleh klik website mereka untuk makluman lanjut. Dan di sini juga saya kongsikan 10 Lokasi Taman Tema Air yang menyeronokkan dan sesuai untuk aktiviti anak-anak.
10 LOKASI TAMAN TEMA AIR DI MALAYSIA 1. SUNWAY LAGOON SUNWAY LAGOON Seperti yang kita tahu, Sunway Lagoon ialah pusat sehenti untuk bermacam jenis permainan air. Ia dibahagikan kepada 6 zon iaitu Water Park, Amusement Park, Wildlife Park, Extreme Park, Scream Park & Nickelodeon Lost Lagoon. Memang banyak aktiviti yang boleh dilakukan sepanjang hari di sini. Jangan lupa untuk mencuba semua aktiviti. Bawa ahli keluarga atau juga boleh luangkan masa untuk adakan akitviti korporat seperti Family Day untuk rasakan pengalaman yang menakjubkan.
Alamat : 3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Nombor Telefon :  +60 3-5639 0000
2. SHAH ALAM WET WORLD WATER PARK Shah Alam Wet World Water Park Aktiviti di Shah Alam Wet World Water Park memang sesuai untuk seisi keluarga. Banyak aktiviti air yang patut dicuba contohnya Super Hurricane, Monsson Buster, Thunder River and Kiddy Typhoon Lagoon. Bagi yang tinggal berdekatan di sekitar Klang Valley jomlah datang ke sini..
Alamat: Persiaran Dato Menteri, Seksyen 14, 40000 Shah Alam, Selangor
Telefon: 03-5510 2588
3. A’FAMOSA WATER THEME PARK A’Famosa Water Theme Park Bagi yang belum pernah sampai ke A’Famosa Water Theme Park, kalau korang nak tahu ia terletak di dalam A’Famosa Resort. Kebiasaannya masa perjalanan dari Kuala Lumpur akan mengambil masa 1 jam sahaja. Banyak aktiviti yang boleh dilakukan di sini bersama keluarga dan semestinya ia menyeronokkan.
Selain taman tema air, ia juga terdapat tempat menarik berdekatan iaitu zoo yang agak luas di Animal World Safari dan bandar seakan zaman cowboy di Texas iaitu Cowboy Town.
Alamat : A’Famosa Water World, Jalan Kemus, Simpang Empat, 78000 Alor Gajah, Melaka
Nombor Telefon :  06-552 0888
4. BAYOU LAGOON WATER PARK
Saya sendiri pernah berkunjung ke Bayou Lagoon Park Resort yang sememangnya tempat percutian yang sesuai untuk kanak-kanak dan orang dewasa. Ia menyediakan aktiviti indoor dan outdoor yang menarik untuk dicuba. Sesuai untuk aktiviti bersama keluarga dan aktiviti korporat.
Alamat : Jalan Wakaf, 75450 Melaka. Nombor Telefon : 06-233 0888   5. MELAKA WONDERLAND THEME PARK AND RESORT Melaka Wonderland Theme Park & Resort Melaka Wonderland terletak di Ayer Keroh Melaka dan di sini terdapat 12 jenis permainan air yang sangat seronok untuk di cuba. Selain itu terdapat juga aktiviti menarik lain iaitu taman dinasor dan taman ekstrim yang menyediakan permainan go kart dan paintball. Tengok sahaja gambar di atas dah boleh bayangkan keterujaan semua yang datang ke sini.
Alamat : A’Famosa Water World, Jalan Kemus, Simpang Empat, 78000 Alor Gajah, Melaka
Nombor Telefon :  06-552 0888
6. LOST WORLD OF TAMBUN Lost World of Tambun Kalau nak tahu, Taman Tema Lost World of Tambun merupakan salah satu taman tema terawal di Malaysia dan merupakan taman teman yang sangat hebat kerana lengkap dengan pengalaman mandi manda yang hebat. Pelbagai permainan yang mengkagumkan ada di sini.
Bermula dari melawat zoo melihat binatang, dan sehinggalah pengalaman spa dan kolam air panas hingga ke malam hari. Pelbagai aktiviti disediakan di sini termasuk kolam air panas yang bersih dan sesuai untuk merehatkan badan. Sesuai untuk aktiviti seisi keluarga untuk menenangkan fikiran jauh dari hiruk pikuk kota.
Alamat : No.1, Persiaran Lagun Sunway 1, Sunway City Perak, Ipoh, 31150 Perak.
Theme park tel : +605 542 8888
Hotel tel : +605- 540 8888
7. BUKIT MERAH THEME PARK Bukit Merah Theme Park Bukit Merah Laketown Resort Waterpark Di Perak merupakan antara kawasan Taman Tema Air yang tersangat menarik di Malaysia. Mungkin ramai di kalangan orang kita yang tidak pernah melawat ke Bukit Merah Laketown Resort Waterpark di Perak ini.
Oleh sebab itu jangan lepaskan peluang jika korang datang ke negeri ini dan sangat recommended untuk datang ke sini bagi melihat atau merasai sendiri keindahan di Bukit Merah Laketown Resort Waterpark di Perak.
Alamat : Jalan Bukit Merah Taiping 34400 Semanggol, PERAK Malaysia, 34400 Simpang Empat Semanggol, Perak
8. ESCAPE ADVENTUREPLAY THEME PARK Escape Adventureplay Theme Park Kalau tanya saya, ibaratnya boleh dikatakan aktiviti di Penang Escape Theme Park ini semuanya sangat menarik! Kenapa? Sebab dalam satu tempat ini sahaja kita boleh buat banyak sangat aktiviti yang best tidak kira peringkat umur dan mengikut kesesuaian yang ditetapkan untuk keselamatan semasa melakukan aktiviti.
Tengok sahaja slide air tu, wahh memang sangat teruja untuk korang cuba. Tengok sahaja kawasan theme park ni luas, memang sesuai untuk aktiviti seisi keluarga mahupun reunion bersama rakan sekerja ataupun rakan belajar.
Alamat : 828, Jalan Teluk Bahang, Teluk Bahang, 11050 Teluk Bahang, Pulau Pinang, Malaysia
Nombor Telefon : 04-881 1106
9. WET WORLD BATU PAHAT VILLAGE RESORT Batu Pahat Village Resort Wet World Batu Pahat  ini sangat sesuai untuk kanak-kanak yang mana aktivitinya tidak terlalu ekstrem dan sangat child friendly. Walau begitu banyak games dan slide yang ada untuk rasai keriangan dan keseronokan bercuti bersama keluarga.
Alamat : Wet World Batu Pahat Village Resort,  Batu Pahat, 83000 Batu Pahat, Johor, Malaysia 10. JOHOR DESARU COAST ADVENTURE WATERPARK
Johor Desaru Coast Adventure Waterpark berkonsepkan tema unik kampung ini menyediakan beberapa aktiviti untuk keseronokan seisi keluarga. Ada beberapa aktiviti yang patut dicuba seperti Penawar falls, Penawar River, Shipwreck Reef dan Tidal Wave Beach. Anda patut cuba kesemua aktiviti ini dan terdapat 13 jenis water slide untuk anda rasai sendiri pengalamannya.
Alamat : Desaru Coast Adventure Waterpark, Persiaran Pantai, Desaru Coast, 81930 Bandar Penawar, Johor.
Amacam menarik kan taman tema air ni? Apa lagi boleh decide lokasi percutian korang dan enjoy cuti sekolah ini bersama yang tersayang! Khas untuk pembaca blog ini, korang layak untuk menebus 15% diskaun untuk setiap pembelian tiket di laman web mereka, jom cepat-cepat book sebelum terlambat :).
https://tripcarte.asia/ Semoga maklumat ini mamanfaatkan semua.
(32)
The post 10 Lokasi Taman Tema Air Di Malaysia yang menyeronokkan untuk anak-anak appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ajumohit.com/2018/11/10-lokasi-taman-tema-air-di-malaysia-yang-menyeronokkan-untuk-anak-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Taman Permainan Boleh Jadi Tempat Merbahaya Ikuti Tip Taman Permainan Yang Selamat Untuk Anak

Taman Permainan Boleh Jadi Tempat Merbahaya Ikuti Tip Taman Permainan Yang Selamat Untuk Anak

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 864 hits
Taman permainan merupakan satu keseronokan untuk kanak kanak tapi bukan kepada ibu bapa kerana menurut mereka taman permainan boleh mengundang bahaya Penting untuk ibu bapa memastikan peralatan dan permukaan yang tidak sesuai serta perlakua...
Waspada Cacar Air Diusia Tua Lebih Berbahaya Daripada Anak Anak

Waspada Cacar Air Diusia Tua Lebih Berbahaya Daripada Anak Anak

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 324 hits
Umunya cacar air didertita oleh anak anak dibawah usia 10 tahun Tapi ternyata tak sedikit pula orang dewasa yang juga mengalami cacar air Bahkan kejadian ini sangatlah berbahaya daripada yang dialami anak anak Dikutip dari liputan6 penyakit...
4730 Anak Malaysia Wira Kulinari Di Luxembourg Klia 29 11 18

4730 Anak Malaysia Wira Kulinari Di Luxembourg Klia 29 11 18

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 331 hits
Kuala Lumpur 30 NOV Dunia kulinari merupakan satu bidang yang semakin berkembang dan mendapat perhatian khususnya anak muda dalam menjana pendapatan lumayan setanding kerjaya kerjaya hebat lain Bidang yang dilihat mampu pergi jauh ini menja...
Aku Ternampak Suami Dalam Bilik Anak Perempuanku Malam Tu Menitis Air Mataku Aku Nak Tuntut Cerai Dari Dia

Aku Ternampak Suami Dalam Bilik Anak Perempuanku Malam Tu Menitis Air Mataku Aku Nak Tuntut Cerai Dari Dia

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 452 hits
Satu Malam Aku Tunggu Suami Sebab Tak Tahan Nak Minta Cerai Sampai Tertidur Bila Terjaga Aku Nampak Suami Dalam Bilik Anak Perempuan BERMULA PERKENALAN DENGAN SI DIA Mesej dari pemuda yang sudah 6 bulan ku kenali Tua dua tahun dariku Bermul...
Kejayaan Anak Anak Orang Asli Malaysia 8748

Kejayaan Anak Anak Orang Asli Malaysia 8748

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 1242 hits
Google Search PAGE 1PEMERKASAAN pendidikan diyakini menjadi asas kepada kejayaan masyarakat Orang Asli di negara ini GAMBAR HIASANMeramaikan pelajar cemerlang Orang Asli18 Julai 2018 4 43 PMSEBAGAI anak Orang Asli Suhairyzal Majid membuktik...
10 Anak Selebriti Malaysia Era Baru Yang Popular Seiring Perkembangan Media Sosial

10 Anak Selebriti Malaysia Era Baru Yang Popular Seiring Perkembangan Media Sosial

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 396 hits
Generasi Budak budak baru nak up dilabel pada artis artis baru industri hiburan Malaysia Tapi ada satu genarasi lain lagi yang menjadi perhatian dan mempunyai pengikutnya yang tersendiri di laman media sosial Artis tempatan akan sentiasa me...
10 Tips Ajar Anak Minum Air

10 Tips Ajar Anak Minum Air

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 759 hits
NOTA PENTING 10 TIPS AJAR ANAK MINUM AIR PUTIH 1 Pastikan Bekalan Air Putih Sentiasa Ada Dan Mudah di Ambil 2 Jadikan minum Air putih perkara yang menarik contoh kita berikan hadiah jika adik habiskan 1cawan ni mama bagi satu hadiah 3 Belik...
Hutang Menggunung Jual Taman Tema Maps Kor Ming

Hutang Menggunung Jual Taman Tema Maps Kor Ming

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 184 hits
IPOH Kerajaan negeri disaran menjual taman tema Movie Animation Park Studios kepada pihak swasta melalui tender terbuka bagi mengurangkan impak kewangan terhadap pentadbiran Ahli Dewan Undangan Negeri Aulong Nga Kor Ming berkata kerajaan ne...
7 Fakta Tentang Chryseis Tan Anak Kepada Tan Sri Vincent Tan Jutawan Malaysia

7 Fakta Tentang Chryseis Tan Anak Kepada Tan Sri Vincent Tan Jutawan Malaysia

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 978 hits
1 Anak kepada jutawan terkenal Malaysia Tan Sri Vincent Tan Bapanya Tan Sri Vincent Tan mempunyai nilai bersih sebanyak 820 M RM 1 9 Bilion Beliau juga adalah pengerusi dan ketua eksekutif Kumpulan Berjaya sebuah konglomerat pelbagai indust...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats