10 Drama Korea Tentang Suami Isteri Curang Pada Pasangan



10 Drama Korea Tentang Suami/Isteri Curang Pada Pasangan | Sejak dah berumah tangga ni, drama korea pilihan Ida mesti bergenre keluarga atau tentang hubungan suami isteri.

Tetapi paling best nak tengok drama suami atau isteri yang berani curang, lepas tu dapat pembalasan setimpal atas perbuatan diorang tu.

Jadi artikel kali ini, Ida nak kongsikan 10 drama korea tentang suami/isteri yang curang.

Ini antara drama-drama yang memang buat sakit hati dan rasa nak maki orang je hahaha Tapi best sebab bila isteri yang teraniaya tu balas dendam, suami mesti menyesal habis. Memang puas hati hahaha

1. Woman Of Dignity / The Lady In Dignity (2017)


Drama 20 episod ini mengisahkan Woo A-Jin yang hidup mewah kerana kekayaan ayah mertuanya. Tetapi tidak kekal lama setelah suaminya mula curang. Hidup Woo A-Jin mula kucar-kacir. Park Bok-Ja seorang wanita misteri dan muncul dalam hidup Woo A-Jin dan mengajar Woo A-Jin untuk jadi terus tabah.

Paling sakit hati dekat suami Woo A-Jin, isteri punya lawa dan baik tapi tetap nak curang. Dahla taknak bercerai dengan isteri, suami dia jugak taknak berpisah dengan skandal.


Skandal dia pulak berani jumpa Woo A-Jin dan mengaku diorang ada hubungan.


Tapi cerita ni tak 100% fokus pada cerita hubungan skandal or perkahwinan Woo A-Jin. Ada jugak tentang perebutan harta ayah mertua Woo A Jin.

Tapi memang puas hati sebab pengakhiran cerita, Woo A-Jin bahagia.

Drama Woman of Dignity ni korang boleh tengok secara online (senarai website tengok drama korea) atau di Netflix.

Jumlah Episod : 20 episod
Rating Maki untuk suami curang : 😡😡😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡


2. Birth Of Beauty (2014)


Sa Geum-ran seorang isteri yang baik telah berkahwin dengan Lee Kang Joon tetapi tidak tinggal bersama hampir 7 tahun kerana bekerja di US. Jadi Sa Geum-ran tinggal bersama ibu mertua dan adik ipar yang melayannya sangat teruk.

Kemudian dia dapat tahu, suaminya curang dengan pembaca berita yang popular. Perempuan tu siap mengaku dan memalukan Sa Geum-ra dengan mengatakan yang dia tak sepadan dengan suaminya tu.


Dia kemudiannya membawa diri dan ditimpa kemalangan. Semua ingat dia dah mati and paling sedih, suami dan ahli keluarga mertua dia tak datang pun ke hari perkebumian dia.

Sa Geum-ran merayu dekat doktor bedah plastik, Han Tae-Hee untuk mengubah dirinya menjadi jelita demi membalas dendam pada suaminya.


Puas hati bila tengok husband dia terkejut wife dia jadi cantik macam ni.

Drama Birth of a Beauty ni korang boleh tengok secara online (senarai website tengok drama korea) atau di Netflix.

Jumlah Episod : 21 episod
Rating Maki untuk suami curang : 😡😡😡😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡😡


3. My Wife's Having an Affair this Week (2016)



Tajuk pon dah terang-terang bagitahu yang isteri dia curang.

Drama ni sebenarnya mengisahkan tentang Do Hyun Woo seorang producer TV yang menganggap dirinya bertuah kerana memiliki karier yang berjaya dan perkahwinan yang bahagia. Tetapi akhirnya terkejut apabila secara tidak sengaja terbaca mesej seorang lelaki kepada isterinya.


So, drama ni sebenarnya lebih kepada macam mana suami nak hadapi situasi tersebut sebab dia masih nak selamatkan rumah tangga dia. Dia ada juga minta pendapat orang ramai dekat forum.

Pandai kan produksi yang buat drama ni sebab pilih Song Ji Hyo untuk pegang watak isteri yang curang sebab semua orang suka Song Ji Hyo. Bila dia pegang watak tu, rasa macam susah pulak nak marah.


Tapi apa pun, memang tak patut dia curang sebab suami dia baik kot. Cuma itulah, hati manusia cepat berubah, lagi-lagi kalau jumpa yang lagi elok.

Sebenarnya selain diorang ni, ada banyak lagi kes curang yang nak ditunjukkan and masing-masing ada cerita sendiri. Memang sakit hati jugak la haha


Drama ni ada 12 episod dan korang boleh tengok secara online, boleh check senarai website tengok drama korea ni.

Jumlah Episod : 12 episod
Rating Maki untuk isteri curang : 😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡😡

4. My Mister (2018)


Drama ni mengisahkan tentang Dong-Hung (Lee Sun-Kyun) yang mempunyai 2 orang abang. Kalau dari luar nampak macam hidup dia okay tapi sebenarnya banyak yang dia hadap tapi tak kongsikan dekat orang walaupon isteri dia sendiri. Lagi malang sebab isteri Dong-Hung curang dengan orang yang paling dia tak benci iaitu naib presiden di tempat kerja dia.

Ji-An (IU) bekerja di bawah Dong-Hung dan hidup dia sangat susah sebab kena jaga nenek dan nak langsaikan hutang. So, dia tak pernah tunjuk gembira sepanjang hidup dia.

So, dalam drama ni akan tunjuk kisah macam mana diorang berdua ni berkawan dan sama-sama tolong diri masing-masing. Tiada sebarang romantik feeling antara diorang ye. Jangan expect any romance moment pulak.

Watak utama drama ni sama dengan pelakon utama My Wife Having Affair This Week. Kesian kan selalu dapat watak isteri curang hehehe

Drama ni agak sedih lagi-lagi part dia mengamuk and tanya isteri dia kenapa sanggup curang dengan dia.


Bila abang-abang dia tahu yang isteri adik dia curang, semua macam tak percaya dan sedih. Diorang tak sangka yang adik dia ada masalah sedangkan nampak okay je depan-depan.

Cerita ni lebih kepada hubungan kekeluargaan la. Memang menangis je kalau tengok drama ni. Korang boleh tengok drama ni secara online - boleh check senarai website tengok drama korea ni.

Jumlah Episod : 16 episod
Rating Maki untuk isteri curang : 😡😡😡😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡😡


5. I Have A Lover (2015)


Drama ni panjang sikit, 50 episod ye.

Mengisahkan tentang Hae-Gang (Kim Hyun-Joo) seorang peguam yang berjaya dan disebabkan dia bercita-cita tinggi, beri kesan pada hubungan antara dia dan suami, Jin-Eon (Ji Jin-Hee).

Dalam masa yang sama suami dia berkenalan dan rapat dengan Seol Ri (Park Han Byul) yang mempunyai personaliti yang ceria sama macam isteri dia masa awal-awal bercinta dulu. Diorang akhirnya menjalinkan hubungan cinta.



Hae Gang terlibat dalam satu kemalangan dan hilang ingatan. Dia kemudiannya hidup sebagai kakak kembarnya. Nanti dia akan terserempak balik dengan suaminya yang masih menjalinkan hubungan cinta dengan Seol Ri tu.

Patutla 50 episod, complicated sangat cerita dia hahaha


Tapi drama ni memang sakit hati sangat-sangat dekat perampas/orang ketiga tu. Sebab dia yang approach laki tu ye, beria-ria sangat nak rampas hak orang. Siap ambil gambar curi-curi pastu upload dekat social media.

Suami dia pon satu, cepat sangat berubah hati dan tergoda dengan perangai ala-ala innocent perempuan tu. Play victim sangat padahal dia dok seronok caras laki orang. Nampak tak emosi tengok drama ni hahaha

Jumlah Episod : 50 episod
Rating Maki untuk suami curang : 😡😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡😡


6. VIP (2019)


Drama ni macam berat sikit la, takde scene kelakar-kelakar sangat dan lebih serius.

Mengisahkan tentang pasangan suami isteri Na Jung-Sun (Jang Na-Ra) dan Park Sung-Joon (Lee Sang-Yoon) yang bekerja dalam satu jabatan yang bertanggungjawab berurusan dengan pelanggan VIP di Sung Un Department Store.

Mereka berdua memang bahagia walaupon belum mempunyai anak. Namun kebahagian mereka tak lama apabila Na Jung-Sun menerima satu mesej misteri yang memberitahu suaminya curang dan ada hubungan sulit dengan salah seorang dalam jabatan yang sama tempat diorang bekerja.


So, drama ni buat kita berteka-teki la, antara pekerja diorang siapa yang ada affair dengan suami Na Jung-Sun.

Ida taknak bagi spoiler dekat sini tapi memang menyampah ye dengan perempuan yang rampas suami dia. Memang jahat dan tunjuk yang dia tak kisah nak rampas suami orang. Paling sakit hati bila Na Jung-Sun tahu siapa perempuan perampas tu, lagi la galak perempuan tu tunjuk dia berskandal dengan laki orang.


Then suami dia pon satu, jenis tak bercakap sangat. Stress aku laki macam ni hahaha

Jumlah Episod : 16 episod
Rating Maki untuk suami curang : 😡😡😡😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡😡


7. The Last Impress (2018)


Drama ni lain sikit sebab suami dia memang dah ada kekasih, then kahwin dengan orang lain tapi still continue hubungan sulit tanpa pengetahuan isteri.

The Last Impress mengisahkan tentang Oh Sunny (Jang Na Ra) seorang pelakon teater yang ceria dan comel yang berkahwin dengan Emperor Lee Hyuk, seorang kerabat diraja. Pada awalnya memang Oh Sunny gembira la sebab dia memang ada hati dekat Lee Hyuk.

Tapi lepas kahwin baru dia tahu Lee Hyuk banyak rahsia dan salah satunya ada hubungan sulit dengan setiausaha sendiri.

Sebenarnya banyak benda lagi rahsia dalam istana tu, contohnya salah guna kuasa dan pembunuhan. Oh Sunny la yang akan bongkar segala-segalanya termasuklah balas dendam pada Lee Hyuk yang khianat dekat dia.

Drama ni bukanlah 100% serius, ada jugak babak kelakar dan romantik. Sebenarnya masa awal-awal memang geram dan sakit hati dekat suami and skandal tu, tapi bila tengok apa yang diorang dapat masa hujung cerita, macam kesian pon ada hahaha

Jumlah Episode : 52 episode (1 episode 35 minit )
Rating Maki untuk suami curang : 😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡😡


8. Ms Perfect (2017)


Drama ni mengisahkan tentang Sim Jae-Bok yang telah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak. Akibat dari tuntutan kerja dan komitmen yang banyak, timbul masalah antara dia dan suami, Koo Jung Hee.

Rupanya dalam diam, suaminya telah curang dengan seorang perempuan muda dan cantik, Na Mi. 


Tapi yang plot twist nye, cerita ni bukan 100% tentang kisah curang suami dia dan Na Mi tetapi tentang seorang wanita yang muncul dalam hidup diorang, Lee Eun.

Sebenarnya Lee Eun ni cuba rampas suami Sim Jae-Bok dan cara dia buat rancangan tu memang physo habis. 


Tapi memang terbaik lakonan Cho Yeo-Jeong sebagai Lee Eun ni. Tengok sebab dia sebenarnya hahaha

Jumlah Episod : 20 episod
Rating Maki untuk suami curang : 😡😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡


9. Want A Taste? (2019-2020)


Ida rasa drama ni tak popular sangat sebab memang jarang disebut-sebut di laman sosial media. Mungkin sebab jumlah episod yang banyak melebihi 100 episod.

Tapi Ida suka sebab ditayangkan hari-hari dari Isnin hingga Jumaat. Tak terasa sangat nak tunggu 100 lebih episod kan hehe

Drama Want A Taste? mengisahkan tentang Hae-Jin, seorang wanita yang berkahwin dengan lelaki 6 tahun lebih muda dan mempunyai seorang anak perempuan. Dia menguruskan restoran bapa mertuanya dan berusaha untuk tanggung pembelajaran suaminya, Jin Sang di universiti.

Malangnya, suami Hae Jin, Jin Sang menjalinkan hubungan cinta dengan Joo-Ri, anak orang kaya. Bila Hae-Jin dapat tahu, dia taknak ceraikan Jin Sang.


Tapi Jin Sang sampai sanggup mogok lapar semata-mata nak bercerai.


Dalam tempoh sulit tu, Hae Jin berjumpa dengan Dae-Gu yang juga mempunyai masalah rumah tangga.

Ida paling menyampah dengan Jin Sang, tak pernah ye jumpa watak yang sangat annoying macam watak Jin Sang ni. Memang tak tahu malu, tak kenang budi dan tak de otak haha

Yang skandal tu pon, Joo-Ri pon sama tak tahu malu, terang-terang ye minta Hae-Jin ceraikan Jin Sang. Memang sakit hati.


Ada juga part gugur air mata terutama bila mak Hae Jin tahu anak dia kena tinggal macam tu sampai meraung mak dia. Memang sedih sangat babak tu.

Tapi pengakhiran drama ni memang puas hati sebab hidup Hae-Jin berubah lebih baik dan Jin Sang dapat pembalasan atas perbuatan dia tu. Menyesal tak sudah haha

Jumlah Episod : 120 episod (1 episod 30 minit)
Rating Maki untuk suami curang : 😡😡😡😡😡
Rating Maki skandal/perampas : 😡😡😡😡😡



10. The World Of The Married


Drama The World Of The Married ni memang tengah hangat sekarang dan dia punya plot twist memang tak boleh brain. Hanya orang yang ada mental kuat je boleh tengok drama ni sebab level maki dan marah dekat suami curang dan perempuan kedua tu memang tahap tak boleh bincang ye haha

The World Of The Married mengisahkan tentang Ji Sun-Woo, seorang doktor yang menyangka dirinya mempunya kehidupan yang sempurna bersama suami dan anak lelaki. Tetapi akhirnya dia dapat tahu yang suaminya curang dengan perempuan muda. 


Paling sakit hati bila kawan-kawan dia pon tahu tentang hubungan sulit tu, siap boleh keluar bersama dengan suami dan skandal tu.


Skandal tu pula memang kurang ajar dan seronok la sebab suami Ji Sun Woo ni suka dekat dia. Kononya suami dia dah bosan dengan Ji Sun Woo sebab dia dah tua.


Jadi Ji Sun Woo membuat keputusan untuk membalas dendam tetapi lain pulak jadinya. Ida taknak bagi spoiler lebih-lebih sebab korang kena tengok sendiri.

Kalau korang tengok drama ni, memang macam naik roller coster. Sampai kau yang tengok ni pon rasa tertekan haha

Drama ni masih ongoing tetapi akan tamat pada 16 May 2016. Ditayangkan setiap hari Jumaat dan Sabtu. Sekarang baru sampai episod 6, tapi episod 6 tu pon dah gila. Tak boleh bayangkan lagi 10 episod tu macam mana hahaha



So, ini antara drama-drama korea yang mengisahkan tentang suami atau isteri curang dan ada  unsur-unsur "revenge". Kebanyakkan drama-drama ni ditayangkan sekitar 2014-2020. Kiranya takdelah lama sangat.

Ida akan update senarai ni kalau ada drama yang ditayangkan mempunyai jalan cerita lebih kurang sama pada masa akan datang.

Kalau ada drama yang Ida lupa nak sebut, korang boleh komen dekat bawah. Nanti Ida akan tambah dalam senarai ni.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sayaiday.com/2020/04/senarai-drama-korea-tentang-suami-isteri-curang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pasangan Ini Hidup Sebagai Suami Isteri 51 Tahun Meninggal Dunia Selang Enam Minit Akibat Covid 19

Pasangan Ini Hidup Sebagai Suami Isteri 51 Tahun Meninggal Dunia Selang Enam Minit Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 287 hits
Pasangan ini Hidup sebagai suami isteri 51 tahun meninggal dunia selang enam minit akibat COVID 19Pasangan Stuart 74 dan Adrian 72 mula jatuh sakit pada pertengahan Mac sebelum disahkan dijangkiti COVID 19 Hidup sebagai suami isteri 51 tahu...
Pasangan Suami Isteri Sepakat Namakan Anak Sanitiser

Pasangan Suami Isteri Sepakat Namakan Anak Sanitiser

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 212 hits
Dibalik pandemik yang melanda berlaku kisah pelik dan lucu yang berlaku diseluruh dunia Antara kisah mearik yang ingin Ohmedia kongsikan adalah kesepakatan pasangan suami isteri menamakan anak mereka dengan nama Sanitser Menurut info kejadi...
Pkp Bukan Penghalang Pasangan Suami Isteri Mencari Rezeki

Pkp Bukan Penghalang Pasangan Suami Isteri Mencari Rezeki

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 233 hits
Perintah Kawalan Pergerakan bagi mengekang penularan wabak COVID 19 tidak menghalang pasangan suami isteri untuk terus mencari rezeki Mohd Isa Che Arifin 42 yang memiliki premis perniagaan mencetak kemeja T dan cederamata di pusat bandaraya...
Ibu Tak Sayang Asyik Pukul Kita Isteri Lepas Geram Pada Anak Sebab Suami Pemalas

Ibu Tak Sayang Asyik Pukul Kita Isteri Lepas Geram Pada Anak Sebab Suami Pemalas

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 679 hits
Bukan mudah menjadi seorang ibu Kita mahukan yang terbaik buat anak anak Kalau boleh mahu jadi yang sempurna untuk mereka Tanpa kita sedar sebenarnya itulah yang memberi tekanan kepada kita Ibu memang serba boleh tapi masih manusia biasa Ad...
Suami Isteri Bertengkar Depan Anak Saling Memaki Anak Membesar Suka Membuli

Suami Isteri Bertengkar Depan Anak Saling Memaki Anak Membesar Suka Membuli

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 284 hits
Tidak dinafikan setiap pasangan pasti pernah berselisihan faham Perkahwinan mana yang tidak pernah diuji Apabila sesebuah pasangan berkahwin itu mempunyai anak setiap keputusan yang diambil tidak bersifat peribadi dan melibatkan diri mereka...
Dia Pijak Perut Saya Sampai Gugur Sayangkan Suami Isteri Rela Jadi Punching Bag

Dia Pijak Perut Saya Sampai Gugur Sayangkan Suami Isteri Rela Jadi Punching Bag

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 331 hits
Tugas seorang suami adalah untuk melindungi isterinya Diberikan kasih sayang dan dimanjakan Isteri bukan tempat melepaskan amarah dan diseksa sesuka hati Suami yang baik akan sentiasa menjaga isterinya Dengan itu si isteri akan sentiasa men...
Permintaan Untuk Rujuk Semula Ditolak Suami Naik Hantu Libas Bekas Isteri Dengan Pisau

Permintaan Untuk Rujuk Semula Ditolak Suami Naik Hantu Libas Bekas Isteri Dengan Pisau

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 356 hits
BENGANG permintaannya mahu berbaik ditolak seorang lelaki di Mojokerto Indonesia tergamak menyerang isterinya dengan pisau belati Akibat kejadian itu mangsa Lilis Setyowati parah dan dikejarkan ke hospital Tribunnews melaporkan ketika kejad...
Bila Suami Maafkan Iringi Doa Isteri Bersalin Jadi Mudah Lancar Je

Bila Suami Maafkan Iringi Doa Isteri Bersalin Jadi Mudah Lancar Je

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 306 hits
Saat menanti kelahiran bayi pasti mengujakan tapi pada masa yang sama kita berdebar juga kan Sebanyak mana si ibu risau tentang bayi yang bakal dilahirkan serta proses bersalin ayah juga sama Bahkan berganda rasa risaunya itu Maklum sajalah...
The World Of The Married Drama Sebuah Keluarga Bahagia Hancur Gara Gara Curang

The World Of The Married Drama Sebuah Keluarga Bahagia Hancur Gara Gara Curang

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 534 hits
Untuk pengetahuan yang belum menonton drama ini mengisahkan tentang pasangan suami isteri yang kehidupannya mulai hancur akibat pengkhianatan yang akhirnya menghadirkan perasaan benci Untuk pengetahuan yang belum menonton drama ini mengisah...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened