10 Cara Mudah Mengecilkan Perut Buncit Dengan Cepat Dan Berkesan


10 Cara MUDAH Mengecilkan Perut Buncit Dengan Cepat Dan BERKESAN! Memiliki perut yang rata dan ideal merupakan impian bagi semua wanita terutama sekali mereka yang memiliki perut buncit. Lebih-lebih lagi, bagi wanita yang sudah berkahwin, tentu sekali mencari cara dan petua menghilangkan perut buncit selepas bersalin. Ingin kembali ramping katanya!
PENAMPILAN DIRI
Selain mengurangi rasa percaya diri dengan penampilan sebagai seorang wanita, perut buncit juga mengundang berbagai penyakit seperti kencing manis dan darah tinngi. Sayangnya masih ada sebahagian wanita yang meremehkan hal ini oleh kerana kurangnya kesedaran tentang hidup sihat. Juga kerana kesibukan dalam kehidupan seharian, sehingga hal ini dilupakan.
Lemak di perut memang paling susah diatasi dibandingkan daerah tubuh yang lainnya. Oleh kerana itu segeralah mengatasinya agar tidak menimbulkan berat badan berlebih dan mendatangkan penyakit. Banyak orang melakukan berbagai cara untuk mengecilkan perut buncit dengan memakan ubat-ubatan yang boleh merosakkan badan kita. Kaedah yang terbaik dan cara mengecilkan perut buncit yang paling efektif adalah dengan mengurangkan kebiasaan-kebiasaan buruk yang menjadi penyebab perut buncit. Berikut adalah beberapa tips dan cara yang sihat untuk mengecilkan perut tanpa apa-apa efek sampingan.

1. JAUHI MAKANAN YANG BERKARBOHIDRAT TINGGI Cara mengecilkan perut yang paling penting ialah belajar tentang pemakanan. Makanan yang mengandung karbohidrat lebih mudah ditutarkan menjadi lemak sehingga menambah penumpukan lemak di perut.
Wanita yang memiliki perut buncit dicadangkan agar tidak makan makanan yang mengandung karbohidrat pada malam hari. Ini kerana pada malam hari, tubuh kita tidah seaktif di siang hari. Kadar metabolisme juga tidak sama. Bila kadar metabolisme rendah, tidak banyak kalori yang dibakar.
2. JAUHI MAKANAN YANG DIGORENG Cara mengecilkan perut yang seterusnya ialah mengelakkan makanan yang bergoreng. Bukan tidak boleh makan langsung, cuma kurangkan kuantitinya. Makanan yang digoreng memang memiliki cita rasa yang mengundang selera makan tinggi. Dengan adanya makanan cepat siap, tentu sekali akan membuat kita mudah tergoda. Dianjurkan agar tinggalkan terus makanan segera. Begitu juga dengan makanan bergoreng yang mudah didapati di pasar malam.

3. JANGAN MAKAN SEBELUM TIDUR Makan di kedai mamak jam 2-3 pagi? Hentikanlah. Makan Maggi kerana terlalu lapar sebab buat kerja lewat malam? Hentikanlah.
Hindarilah makan sebelum tidur kerana ketika tidur, aktiviti pencernaan manusia terhenti dan ini menyebabkan makanan yang seharusnya dicerna menjadi menumpuk dan menghasilkan gas yang membuatkan perut kembung.
Paling ideal, kena makan 4 jam sebelum tidur!
4. MAKANLAH MAKANAN BERSERAT Antara cara mengecilkan perut yang lain ialah makan makanan yang ada fibre.
Mulakanlah makan makanan yang berserat yang membantu proses pencernaan dengan sempurna. Buah-buahan adalah pilihan makan terbaik yang wajib dimakan untuk membantu mengecilkan perut buncit.
Ikut sunnah Rasulullah, makan buah dahulu sebelum makan makanan yang berat.

5. JAUHI MAKAN MAKANAN BERGARAM Cara mengecilkan perut yang seterusnya ialah dengan menjauhi makanan bergaram. Memakan makanan masin yang berlebihan menyebabkan perut kembung dan dapat menarik air dalam jumlah yang banyak.
6. JAUHI MAKANAN DAN MINUMAN YANG BERSODA Makanan dan minuman yang bersoda menyebabkan perut buncit kerana jenis minuman yang mengandung soda mengandung gas.
Jika serius ingin berusaha untuk kurus dan gunakan cara mengecilkan perut ini, katakan tidak pada Coca Cola atau Pepsi, dan minuman bergula yang lain. Kandungan gulanya terlalu tinggi dan bakal membawa mudarat dalam jangkamasa yang panjang. Jika ada anak, ajar anak minum air suam selalu.
7. MINUM BANYAK AIR Ini yang selalu diabaikan ramai orang. Minum banyak air putih dapat menjamin fungsi hempedu yang efektif untuk mengeluarkan toksin dalam tubuh. Air juga dapat menghilangkan rasa lapar.
8. JANGAN TIDUR TERLALU LAMBAT Tidur pada pukul 10 malam dan bangun pada pukul 6 pagi. Ketika tidur, usahakan memakai pakaian yang longgar sehingga tubuh dapat bernafas dengan baik.
9. BERSUKAN SELALU
Sering kali kita tidak dapat meluangkan masa disebabkan kesibukan kita setiap hari. Bukan sekadar sibuk dengan kerja pejabat, malahan kerja rumah juga belum tentu siap. Luangkanlah masa sekitar 20-30 minit untuk bersenam seperti sit-up secara rutin setiap hari. Percayalah, rasa puas sangat bila rasa peluh menitis dari dahi!

10. KETAWA Mungkin kaedah ini terdengar aneh dengan cara mengecilkan perut yang terakhir ini. Namun faktanya, ketawa dapat membakar lemak yang ada di perut kerana pada saat tertawa kita menggunakan otot perut.
Selain membakar lemak di perut tertawa juga dapat mengurangi stress dan membuat suasana hati bertambah, terutama bagi mereka yang sedang berduka lara.
Beginilah cara mudah mengecilkan perut anda. Lakukan terus sehingga anda mendapatkan hasil yang diinginkan.
Selamat mencuba!.
The post 10 Cara MUDAH Mengecilkan Perut Buncit Dengan Cepat Dan BERKESAN! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/10-cara-mudah-mengecilkan-perut-buncit-dengan-cepat-dan-berkesan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Dan Cepat Nak Masak Sambal Sardin Guna Ikan Sardin Adabi Sedap Berbaloi

Cara Mudah Dan Cepat Nak Masak Sambal Sardin Guna Ikan Sardin Adabi Sedap Berbaloi

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 462 hits
Cara Mudah Dan Cepat Nak Masak Sambal Sardin Guna Ikan Sardin Adabi Sedap Berbaloi Salam semua lama rasanya tak makan ikan sardin dalam tin sejak isu ada cacing dalam ikan sardin dalam tin agak lama juga berhenti makan Jenama ikan sardin da...
Foto Wow Cara Mudah Kilatkan Belakang Kuali Hanya Dengan Satu Bahan Sahaja

Foto Wow Cara Mudah Kilatkan Belakang Kuali Hanya Dengan Satu Bahan Sahaja

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 334 hits
Wow Cara Mudah Kilatkan Belakang Kuali Hanya Dengan Satu Bahan Sahaja Masalah belakang atau bontot kuali hitam legam pastinya membuatkan suri rumah mak mak tak senang duduk Macam ada yang tidak kena bila nampak belakang kuali hitam berkerak...
7 Cara Mudah Untuk Kurus

7 Cara Mudah Untuk Kurus

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 293 hits
7 Cara mudah untuk kurus Senang ke kalau nak kuruskan badan Ada sesetengah orang mudah kurus dan mudah pula gemuk Ada sesetengahnya pula cepat gemuk dan susah nak kuruskan badan Macam mana nih Lagipun jika badan kurus mudah untuk kita melak...
Cara Paling Mudah Buat Putu Bambu Sedap Secara Homemade

Cara Paling Mudah Buat Putu Bambu Sedap Secara Homemade

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 680 hits
Terasa nak makan Putu Bambu atau Putu Piring homemade tapi tak ada acuan Usah risau guna je acuan lompang yang ada di rumah Jadilah namanya Putu Lompang Ha Mudah je nak buat ni Empunya resipi Eiriya Azira hanya guna 3 bahan je dan sedikit u...
Anda Hilang Pekerjaan Ini Cara Mudah Jana Pendapatan Tanpa Perlu Modal Besar

Anda Hilang Pekerjaan Ini Cara Mudah Jana Pendapatan Tanpa Perlu Modal Besar

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 400 hits
Anda baru diberhentikan kerja oleh majikan Hilang pekerjaan setelah menerima tawaran Skim Pemisahan Sukarela Dalam suasana ekonomi yang tidak menentu ketika ini memang sukar untuk mencari pekerjaan baharu yang sesuai dengan kelulusan dan pe...
4 Cara Mudah Santan Lebih Tahan Lama Rileks Media

4 Cara Mudah Santan Lebih Tahan Lama Rileks Media

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 510 hits
Anda menghadapi masalah masakan dan kuih muih bersantan cepat basi Sebenarnya masalah santan mudah basi adalah disebabkan oleh kualiti santan yang digunakan kurang baik tidak segar dan santan diproses dengan cara tidak bersih Tapi sekarang ...
Kajian Menyatakan Bahawa Perut Buncit Menyebabkan Otak Semakin Mengecil

Kajian Menyatakan Bahawa Perut Buncit Menyebabkan Otak Semakin Mengecil

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 316 hits
Kajian sekumpulan penyelidik di Britain mendapati individu yang gemuk dan mempunyai nisbah pinggang ke pinggul yang tinggi secara purata mempunyai isi padu otak lebih rendah berbanding mereka yang mempunyai berat badan sihat Gambar hiasan P...
Pamer Perut Buncit Di Instagram Dj Katty Butterfly Hamil Anak Pertama Uh Senangnya

Pamer Perut Buncit Di Instagram Dj Katty Butterfly Hamil Anak Pertama Uh Senangnya

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 494 hits
Nggak cuma ngasih selamat warganet akhirnya kini percaya kalau DJ Katty adalah cewek tulen D
Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024