10 Cara Berlagak Jadi Kaya


JOM BERLAGAK SEPERTI ORANG KAYA!!
Nak merasa jadi orang kaya ?
Boleh try amalkan tips simple kat bawah ni :
1. Lepas makan kat restoran / gerai makan, tinggalkan shj duit balance yg seringgit dua/sen tu sebagai tips kpd mereka yg serve kita. Tak luak pon duit kat dalam poket. Jutawan pun belum tentu boleh buat.
2. Time isi minyak kereta, lepas attendan pam tlg kita cuci cermin atau isikan minyak, ringankan tangan bagi token. Tak kiralah apa bangsa sekalipun,kita tidak tahu doa yg mana akan makbul. Mereka yg berkereta mewah dan pakai driver, belum tentu ada peluang utk buat camtu.
3. Jika kita singgah solat kat mana2 surau atau masjid,jgn lupa lepas solat seluk poket carik note yang paling BESAR utk disedekahkah ke tabung masjid. Manalah tau, mungkin sumbangan terakhir kita. Hanya orang yg betul-betul kaya mampu berbuat demikian.
4. Cuba ubah tempat kita shopping barang keperluan harian. Selalunya kita ke pasaraya besar spt Tesco/Giant, cuba shopping kat pasar tani pulak kali ni. Sambil tolong penjual/petani. Tak perlu berkira sgt mintak tawar menawar sayur atau lauk mentah tu.
5. Time nak belikan mainan anak, bawak je diorang ke pasar malam. Bagi duit RM10, macam2 toys boleh beli kat sana. Sambil boleh bantu peniaga pasar malam. Daripada duk gi Toys r Us, RM10 buat bayar parking je.
6. Bila naik teksi, genapkan ajer tambang tu. Dengan niat utk sedekah. Jika mereka diberi peluang, mungkin mereka tak nak jadi pemandu teksi.Tak semua orang berpeluang naik teksi & jd penumpang.
7. Adakala kita tgh queue di kaunter bayaran mini market, jumpa budak2 merengek nak beli jajan or gula2, apa salahnya tolong amikkan dan bayarkan. Buat diorang tersenyum.
8. Time travel balik kampung, singgah di mana-mana RNR, liarkan pandangan kita. Tengok2 la orang sekeliling. Ada yg singgah dgn family ramai, naik kereta lama siap berhimpit anak ramai. Makan pon mcm kena kongsi. Apa salahnya belikan air atau bayarkan makan walaupun mereka mampu.
9. Masa kita minum di kedai kopi/kedai makan,sekali sekala tu apa kata kita cuba bayarkan makan atau minum utk meja sebelah. Usha dulu la meja, tengok yg mana yg patut dibayar. Tak perlu sebab dan alasan.
10. Jika ada peluang pi melawat org sakit kat wad, time nk belikan buah tangan, apa kata beli extra 1 pack. Pass kat jiran dia katil sebelah. Doakan ksejahteraan mereka.Besar nilainya bg org yg tgh sakit dpt ingatan sebegitu. Orang kenamaan shj biasanya ada peluang buat camtu.
Kita tidak memerlukan masa dan saat yg sesuai utk menjadi orang kaya. Kita juga tak perlu sebab dan alasan tertentu utk menjadi seperti orang kaya. Apa yang penting adalah KEIKHLASAN.
Cubalah, saya yakin insyaAllah anda akan menjadi seperti orang kaya dan usah khuatir kerana anda tidak akan menjadi seorang yang papa kalu buat perkara di atas. Hari ini mungkin tangan kita yg memberi, mana tahu esok lusa kita pula yg akan menerima!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://anggur.uk/10-cara-berlagak-jadi-kaya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polling Ngobrolin Soal Cara Ampuh Ibu Jaga Mood Selama Pandemi Hal Apa Yang Bisa Bikin Happy

Polling Ngobrolin Soal Cara Ampuh Ibu Jaga Mood Selama Pandemi Hal Apa Yang Bisa Bikin Happy

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 248 hits
Sesekali Hipwee Young Mom mau kepo dong Bund Bahagia versi kalian itu gimana dan cara mewujudkannya seperti apa sih
Bird Sambil Tunjuk Pada Anak Isyarat Tangan Cara Bantu Anak Cepat Bercakap

Bird Sambil Tunjuk Pada Anak Isyarat Tangan Cara Bantu Anak Cepat Bercakap

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 271 hits
Walaupun masih belum boleh bercakap lancar anak pada usia 2 tahun sepatutnya sudah boleh menyambungkan ayat daripada percakapan ibunya Jika anak masih belum berada di tahap itu dan masih lagi tidak mahu bercakap walau sepatah pun ada baikny...
Cara Daftar Wemediaa Relaks Dan Santai Je Ok

Cara Daftar Wemediaa Relaks Dan Santai Je Ok

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 655 hits
Cara Daftar WeMediaa Salam sejahtera kepada semua pembaca yang aku kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah untuk entri kali ini aku akan kongsikan cara daftar WeMediaa dengan mudah step by st...
Cara Kecilkan Saiz File Format Pdf Mengguna Kan Dopdf 7

Cara Kecilkan Saiz File Format Pdf Mengguna Kan Dopdf 7

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 250 hits
Salam 1 bloggerKali ini saya akan mengajar cara cara untuk kecil kan size pdf yang mana saiz file tersebut sangat besar dan sukar untuk di print atau ingin hantar resume online dan sebagainya Terdapat pelbagai cara untuk ubah saiz pdf ini t...
Cara Ingin Tahu Cpu Armv Di Gadjet Android

Cara Ingin Tahu Cpu Armv Di Gadjet Android

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 192 hits
Bagaimana cara untuk mengetahui CPU android anda Pasang dan bukadan Taip code di bawah ini getprop ro product cpu abiATAUgetprop ro product cpu abi2
Cara Menulis Informasi

Cara Menulis Informasi

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 203 hits
Jika anda sedang berjalan jalan tidak Kira dimana yang anda tuju jika anda sedang melihat disekeliling anda pasti ada sesuatu pertanyaan yang anda hendak tahu atau anda sendiri tahu tentang apa saja yang anda lihat Seperti kereta bas basika...
Cara Menulis Ucapan Anda

Cara Menulis Ucapan Anda

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 163 hits
Menulis ucapan adalah dalam pelbagai cara seperti menulis kertas kerja kecuali bahawa tidak ada hukuman untuk ejaan dan tanda baca kesalahan Cuba untuk tidak menggunakan kata kata anda tidak lafaz selesa atau tidak tahu makna kerana ia bole...
Cara Daftar Ssm Online

Cara Daftar Ssm Online

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 485 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraCara Daftar SSM Online Sekarang ramai yang mempunyai perniagaan sendiri sama ada perniagaan online mahupun perniagaan offline Malah sekiranya anda ingin berniaga di Lazada pun anda perlu berdaftar dengan S...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say

Reflections On 25 Years Can Pkr Realise Its Reform Goals

7 Petunjuk Tentukan Kemenangan Prk Kuala Kubu Bharu

Tular Gambar Pelupusan Beras Amp Barang Dapur Di Temerloh Pahang Bekas Mp Kuala Krau Tampil Mengaku Bertanggungjawab

Noorkhiriah Disangka Sudah Meninggal Dunia Hanya Kerana Akak Hidup Lagi Dik Baru 5 Hari Kau Dah Arwah Kan Akak