10 Artis Malaysia Paling Cantik 2020 Dengan Latar Belakang Pendidikan Amat Mengagumkan



Artis Malaysia Paling Cantik 2020 - Perasaan tak masyarakat kita masih gemar meletakkan label terhadap selebriti tempatan terutamanya artis wanita sebagai tidak berpelajaran tinggi malah ia seperti sudah menjadi satu kebiasaan!

Kononnya artis tidak perlu belajar tinggi-tinggi untuk berjaya dan cukup sekadar 'menjual' wajah dalam mengecap populariti dan latar belakang pendidikan mereka bukan perkara penting.

Well gais! Tidak berapa lama lagi kita akan masuk ke tahun 2020 dan jangan dibawa sekali pemikiran sempit sebegitu.

Sebenarnya ramai artis Malaysia yang mempunyai pendidikan tinggi malah sampai ke tahap Doktor Falsafah (PhD) namun mereka memilih bidang seni bukan sahaja kerana ingin disanjung tetapi melihat dunia hiburan sebagai kerjaya.

Minggu ini laman pelbagaimacam menyenaraikan 10 artis malaysia paling cantik 2020 yang mempunyai latar belakang pendidikan amat mengagumkan.
1. Mira Filzah, 27 tahun

Mempunyai 4.4 juta pengikut di Instagram, nama Mira Filzah tidak perlu diperkenalkan lagi dan dia antara selebriti wanita yang sering mendapat perhatian tidak kira tentang karier mahupun kisah peribadinya.

Seorang yang bijak menyusun strategi dalam kariernya, perkara itu bukanlah satu yang pelik kerana anak kelahiran Ipoh, Perak ini mempunyai Ijazah Sarjana Muda Perniagaan Antarabangsa dari Universiti Teknologi MARA (UiTM), Shah Alam.

2. Wany Hasrita, 28 tahun

Lagu Menahan Rindu telah melonjakkan nama Wany Hasrita dalam kalangan penggemar muzik tempatan selain pernah dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) tahun lalu.

Namun kejayaan terbesar anak kelahiran Perak ini apabila berjaya menggenggam segulung ijazah dalam bidang Sains Perubatan dari Universiti Pengurusan dan Sains (MSU) Shah Alam.

Tidak mensia-siakan ilmu yang ditimba, Wany menggunakan pengetahuannya dalam bidang sains bagi mengeluarkan produk kecantikannya Jellyta by Wany Hasrita.

3. Farah Nabilah, 28 tahun

Wajah yang jelita dan lakonan memberangsangkan dalam drama seperti Titian Cinta bersama Zul Ariffin dan Cik Reen & Encik Ngok Ngek bergandingan dengan Fikry Ibrahim melonjakkan nama Farah Nabilah.

Sejak itu juga peminat lebih gemar untuk mengetahui kisah peribadinya termasuk ramai sukakan melihat gandingannya bersama Zul sehingga terlupa bahawa Farah sebenarnya mempunyai Ijazah Sarjana Muda Psikologi dari Kampus Malaysia Universiti Upper Iowa dan Universiti SEGi.

4. Lisa Surihani, 34 tahun

Seperti Yuna, pelakon Lisa Surihani juga mempunyai ijazah dalam undang-undang dari Universiti Aberystwyth Wales, United Kingdom.

Walaupun tidak bekerja dalam bidang perundangan namun Lisa banyak bergiat dalam hal-hal berkaitan kebajikan dan kempen kesedaran selain sibuk menguruskan rumah tangga dan dua anaknya.

5. Che Puan Juliana Evans, 31 tahun

Pengalaman Juliana Evans dalam bidang seni sebenarnya cukup luas kerana sudah melibatkan diri sejak berusia 12 tahun sebagai hos, pelakon dan model.

Jadi tidak hairan Juliana mengambil keputusan menyambung pelajarannya dalam bidang Filem, Video dan Media di Universiti Western Michigan, Amerika Syarikat.

6. Heliza Helmi, 34 tahun

Mungkin bekas peserta program Akademi Fantasia ini tidak lagi aktif sebagai penyanyi namun Heliza Helmi masih menjadi perhatian peminat atas kerja-kerja amal dilakukan.

Siapa sangka perwatakan yang lemah lembut, Heliza sebenarnya adalah graduan Ijazah Sarjana Muda Sains, Biologi dan Kimia, Universiti Malaysia Sabah (UMS) pada 2010.

7. Najwa Latif, 25 tahun

Najwa Latif mengecap populariti menerusi lagu Muka Buku ketika usianya baharu 16 tahun namun dia tidak pernah mengabaikan pelajaran sehingga mendapat keputusan cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Ketika namanya berada di kemuncak penyanyi popular Najwa Latif mengambil keputusan melanjutkan pelajarannya di Universiti Antarabangsa Unitar (Unitar) dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (TESL).

Masih aktif menyanyi, Najwa kini mempunyai tanggungjawab baharu iaitu sebagai pensyarah di Unitar selain sedang menyambung pengajian di peringkat sarjana dalam bidang sama.

8. Nabila Razali, 28 tahun

Sebut sahaja Pematah Hati, kanak-kanak sehingga ke orang tua semua tahu lagu popular Nabila Razali itu dan populariti dikecapinya kini meletakkan dirinya sebaris dengan nama popular lain.

Walaupun sering menerima kecaman netizen namun ramai tidak mengetahui Nabila sebenarnya pemegang Ijazah Sarjana Muda Senibina, Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang. Vroom Vroom!

9. Dr Soo Wincci, 35 tahun

Bekas peserta program Masterchef Selebriti Malaysia ini bukan sahaja seorang pelakon dan penyanyi berbakat besar malah seorang yang bijak dan mempunyai pelbagai ijazah dalam genggamannya.

Pada 2016, Wincci menerima ijazah doktor falsafah (PhD) dalam bidang Pengurusan Perniagaan dari Universiti Terbuka Malaysia (OUM) selepas enam tahun menyiapkan tesisnya.

Tidak cukup dengan itu, Wincci juga mempunyai Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang dari Universiti Reading, United Kingdom dan Ijazah Sarjana Pengurusan Perniagaan dari Universiti Sunshine, Coast, Australia.

Dua tahun Wincci melanjutkan pengajian di sekolah muzik terkenal dunia iaitu Berklee College of Music di Valencia, Sepanyol dalam bidang Ijazah Sarjana Muzik. Pheww!

10. Yuna, 34 tahun

Lapan tahun lalu, Yuna mengambil keputusan memulakan karier nyanyiannya di Amerika Syarikat dan sejak itu pelbagai kejayaan dikecapi termasuk Chapters dinamakan sebagai album R&B Terbaik pada 2016 oleh Billboard.

Di sebalik kejayaannya itu, sekiranya Yuna tidak meneruskan kerjaya dalam bidang seni dia kini mungkin seorang peguam berkaliber kerana mempunyai Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang, Universiti Teknologi MARA (UiTM), Shah Alam.


10 Artis Malaysia Paling Cantik 2020 Dengan Latar Belakang Pendidikan Amat Mengagumkan originally from Vidic


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://malaysiaismalaysia.blogspot.com/2020/11/10-artis-malaysia-paling-cantik-2020.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malaysia S External Debt Up To Rm1 Trillion At End June 2020

Malaysia S External Debt Up To Rm1 Trillion At End June 2020

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 246 hits
Malaysia s total debt rose to RM1 trillion or 69 7 of gross domestic product as at end June 2020 mainly contributed by net issuance of international bonds and notes from public enterprises and the private sector The Ministry of Finance s
20 Drama Bersiri Dan Filem Terbaru Di Netflix Malaysia Bulan November 2020

20 Drama Bersiri Dan Filem Terbaru Di Netflix Malaysia Bulan November 2020

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 558 hits
Drama bersiri dan Filem terbaru di Netflix Malaysia Bulan November 2020 Sekiranya korang adalah penggemar Netflix tegar artikel ini adalah untuk korang sebab kali ini saya akan kongsikan tentang drama bersiri dan filem terbaru yang akan dit...
Pengeluaran Duit Syiling Peringatan Bersempena Dengan Persidangan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik 2020 Di Malaysia

Pengeluaran Duit Syiling Peringatan Bersempena Dengan Persidangan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik 2020 Di Malaysia

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 333 hits
No Ruj 11 20 08 20 Nov 2020 Embargo Untuk Siaran Segera Bank Negara Malaysia dengan sukacitanya mengumumkan pengeluaran duit syiling peringatan bersempena dengan Persidangan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik 2020 di Malaysia Duit syiling perin...
Lessons For Malaysia From Us 2020 Election

Lessons For Malaysia From Us 2020 Election

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 278 hits
Joseph Biden has been elected the president of the United States with Kamala Harris the first African American South Asian woman elected to the office of vice president Biden won the presidency with 74 million votes the highest in US histor...
Twindemic Mungkin Muncul Di Malaysia Hujung Tahun 2020

Twindemic Mungkin Muncul Di Malaysia Hujung Tahun 2020

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 293 hits
KUALA LUMPUR Malaysia dijangka mengalami twindemic atau pertembungan antara dua wabak iaitu influenza dan COVID 19 pada hujung tahun ini Pengerusi Kumpulan Influenza Malaysia Prof Dr Zamberi Sekawi berkata keadaan pandemik berkembar itu ten...
Piala Malaysia 6 November 2020

Piala Malaysia 6 November 2020

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 414 hits
Tiga perlawanan Piala Malaysia berlangsung pada 6 November 2020 yang melibatkan perlawanan JDT dengan Kuching City FC Kedah dengan Pahang serta Pulau Pinang dengan Felda United KEPUTUSAN PENUHJDT 1 0 Kuching City FC19 Aiman Kedah 3 2 Pahang...
Belanjawan Paling Genting Dalam Sejarah Malaysia

Belanjawan Paling Genting Dalam Sejarah Malaysia

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 272 hits
SHAH ALAM Belanjawan 2021 disifatkan sebagai bajet paling genting dalam sejarah 63 tahun penubuhan Malaysia berikutan situasi politik semasa tanah air Pensyarah Undang Undang Profesor Dr Nik Ahmad Kamal Nik Mahmod berkata ini merupakan kali...
3 Tahun Kekal Di Tangga Pertama Yoo Jaesuk Dipilih Selebriti Korea Paling Disukai Bagi Tahun 2020

3 Tahun Kekal Di Tangga Pertama Yoo Jaesuk Dipilih Selebriti Korea Paling Disukai Bagi Tahun 2020

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 351 hits
Setiap tahun saluran media Sports Korea akan mengumumkan senarai 10 selebriti top di Korea untuk tahun tersebut Sama juga dengan tahun ini pelbagai responden daripada 17 bandar utama telah menyertai undian ini dan turut merangkumi wanta dan...
5 Pemain Bola Sepak Malaysia Paling Kaya

5 Pemain Bola Sepak Malaysia Paling Kaya

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 1188 hits
Pemain bola sepak Malaysia paling kaya Tidak dinafikan kerjaya sebagai pemain bola sepak Malaysia boleh menjanjikan gaji lumayan jika memiliki bakat luar biasa dan mampu bermain di peringkat tertinggi secara konsisten Sebelum revolusi bola ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday

Building Trust In The Digital Age The Rise Of Fraud Verification Services

Kelantan Polis Tahan Empat Penjawat Awam

Dibelasah Kerana Keluar Dating Dengan Isteri Orang

New Twist In Najib S Bid To Serve Jail Term At Home As Two Ministers Dispute Claims Over Supposed Royal Order