Zuraida Akan Tahu Jika Dia Hadiri Mesyuarat Kata Fahmi


Geraldine Tong   
Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin akan mengetahui maklumat penuh di sebalik pemecatan bekas setiausaha politik Baru Bian, Zakaria Abd Hamid jika dia menghadiri mesyuarat parti, kata Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil.

“Saya rasa kalau beliau hadir mesyuarat biro politik mingguan dan juga mesyuarat majlis pimpinan pusat semalam, maklumat penuh yang disampaikan kepada kami cukup jelas untuk tindakan diambil (terhadap Zakaria).

“Jadi saya tegaskan sekali sama sama dengan pimpinan yang lain untuk peringatkan diri sendiri untuk sentiasa hadir mesyuarat gunakan platform pertemuan parti ini untuk bincangkan perkara, bukan untuk kita keluarkan kenyataan dalam media bagi saya itu tidak menyelesaikan masalah dan hanya bantu untuk merumitkan keadaan.

“Platform terbaik adalah utntuk beliau hadir mesyuarat saya tegaskan sekali lagi,” kata Fahmi kepada pemberita di parlimen hari ini.

Mengulas, dakwaan ketua PKR cabang Bera yang beliau tidak pernah dipanggil untuk membela diri berhubung pertuduhan rasuah terhadapnya, Fahmi berkata, Zakaria telah berjumpa dengan presiden PKR Anwar Ibrahim sebelum pemecatan itu.

Katanya, perlembagaan parti, juga membenarkan mana-mana ahli yang dipecat untuk merayu kepada presiden supaya dibenarkan kembali sebagai ahli.

Zuraida sebelum ini membidas keputusan parti itu yang memecat Zakaria dan mendakawa PKR tidak boleh mengamalkan sikap pilih kasih dalam mengambil tindakan terhadap ahli yang melanggar undang-undang.

Pengerusi lembaga disiplin parti Ahmad Kassim berkata keputusan yang dibuat adalah berdasarkan surat daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada 23 Oktober lalu yang menasihati parti untuk meneliti dakwaan terhadap mereka.

Zakaria, dikatakan telah menawarkan kontrak bernilai RM20,000 dan peruntukan berjumlah sekurang-kurangnya RM300,000 dalam satu pertemuan dengan pemimpin tempatan pada 1 Sept, ketika beliau bertanding kerusi majlis kepimpinan pusat PKR.

Berikutan pemecatan itu, Zakaria memberitahu Malaysiakini bahawa dia disingkirkan daripada PKR tanpa diberi peluang untuk membela dirinya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/11/zuraida-akan-tahu-jika-dia-hadiri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ditegur Tidak Hadir Mesyuarat Zuraida Panggil Fahmi Budak Mentah

Ditegur Tidak Hadir Mesyuarat Zuraida Panggil Fahmi Budak Mentah

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 345 hits
Sebaik sahaja Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil menggesa agar Naib Presidennya Zuraida Kamaruddin hadir mesyuarat jika ingin tahu mengapa Ahli Majlis Pimpinan Pusat Zakaria Abdul Hamid dipecat Naib Presiden parti itu pantas menempelak Fa...
Zuraida Kamaruddin Hanya Perlu Hadir Mesyuarat Parti

Zuraida Kamaruddin Hanya Perlu Hadir Mesyuarat Parti

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 326 hits
Zuraida Kamaruddin Hanya Perlu Hadir Mesyuarat Parti Naib Presiden PKR Zuraida Kamaruddin akan mengetahui maklumat penuh di sebalik pemecatan bekas setiausaha politik Baru Bian Zakaria Abd Hamid jika dia menghadiri mesyuarat parti kata Peng...
Azmin Zuraida Tak Hadir Mesyuarat Biro Politik Pkr Lagi

Azmin Zuraida Tak Hadir Mesyuarat Biro Politik Pkr Lagi

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 307 hits
Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dan Naib Presiden Zuraida Kamaruddin tidak menghadiri mesyuarat Biro Politik parti itu yang membincangkan pertemuan mereka dengan lebih 20 ahli Parlimen Barisan Nasional pada malam Isnin lalu Ia selep...
Tun M Perlu Berani Rombak Kabinet Kata Rais

Tun M Perlu Berani Rombak Kabinet Kata Rais

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 257 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad perlu berani membuat rombakan Kabinet sekiranya mahu mendapatkan semula sokongan rakyat selepas Pakatan Harapan tewas pada Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai Ketua Badan Pimpinan Parti Pribumi Bersatu Ma...
Tak Cukup Sekadar Kerajaan Bersih Rakyat Mahu Ph Tunaikan Manifesto Kata Guan Eng

Tak Cukup Sekadar Kerajaan Bersih Rakyat Mahu Ph Tunaikan Manifesto Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 321 hits
TIDAK cukup sekadar berubah dari kerajaan yang korup dan rasuah kepada kerajaan yang bersih rakyat mahu Pakatan Harapan tunaikan janji janji dalam manifesto Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata demikian ketika mengulas tentang perubahan pe...
Polis Tak Boleh Sebarangan Periksa Telefon Bimbit Kata Bekas Kpn

Polis Tak Boleh Sebarangan Periksa Telefon Bimbit Kata Bekas Kpn

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 492 hits
Polis tidak boleh sebarangan memeriksa telefon bimbit orang awam melainkan terdapat aduan yang dibuat membabitkan perkakas elektronik itu Bekas ketua polis negara Musa Hassan berkata hanya dengan tujuan siasatan berdasarkan aduan yang dibua...
Berdiam Itu Adalah Lebih Baik Dari Berkata Kata

Berdiam Itu Adalah Lebih Baik Dari Berkata Kata

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 1742 hits
Ramai di antara kita cenderung untuk meluahkan apa sahaja yang kita terfikir dan rasakan Tetapi sebenarnya dalam kebanyakan masa ia sepatotnya tidak perlu Berdiam Itu Adalah Lebih Baik Dari Berkata KataKata kata yang kita ucapkan mempunyai ...
Tak Tahu Nak Kata Apa Tapi Vivo S1 Pro Memang Cantik

Tak Tahu Nak Kata Apa Tapi Vivo S1 Pro Memang Cantik

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 290 hits
Reka bentuk yang sangat cantik Itulah bayangan pada pandangan pertama pada fon terbaru vivo S1 Pro yang mempunyai reka bentuk quad berlian di tengah pada bahagian belakang dengan tiga kamera disusun secara menegak dan mempunyai satu kamera ...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars