Zumba Tak Bagus Untuk Kesihatan Baca Kesannya Yang Ramai Tak Tahu


Zumba Dan Kesannya Yang Perlu Anda Tahu | Senaman adalah suatu aktiviti yang bagus untuk kesihatan. Sejak kebelakangan ini ada satu 'kegilaan' baru dalam dunia senaman iaitu zumba. Apakah senaman zumba itu? Zumba adalah senaman kesegaran yang menggabungkan unsur tarian salsa, tarian perut dan Bollywood. Itu yang saya baca dari internet. Walau apa pun senaman yang anda lakukan, samada ia zumba, yoga dan sebagainya, ia mampu memberikan kecergasan kepada tubuh kita.

Berikut adalah info tentang senaman Zumba dan kelebihannya sebagai aktiviti senaman kardiovakular, fitness dan lain-lain, yang saya rujuk daripada Kevin Zahri.

Zumba merupakan kombinasi elemen tarian dan aerobik yang mulanya diasaskan oleh seorang choreography pada tahun 1990an sebagai program kecergasan di Colombia dan dari itu, Zumba telah menjadi popular.
Zumba Dan Kesannya Yang Perlu Anda Tahu
Tarian kecergasan Zumba ini memberi kelebihan kepada kecergasan dan kesihatan anda juga disamping mengikut rentak gabungan salsa, mambo, hiphop, latin dan sebagainya.

Jangan tak percaya, satu sesi Zumba boleh membuatkan anda membakar 500 – 1000 kalori pada satu satu masa(45-60min). Syabas!

Zumba sesuai diamalkan untuk ‘interval training’ bagi membakar lebih kalori dan meningkatkan endurance(ketahanan fizikal)

Jangan risau, anda boleh berhibur, dan bersosial bersama rakan rakan lain dengan cara yang lebih ‘enjoy’ dan santai.

Zumba adalah salah satu cara yang menyeronokkan untuk exercise, mungkin bagi sesetengah orang, ia lebih seronok daripada usual workouts. Taklah anda setiap masa buat workouts yang sama dan membosankan itu.

Pergerakan dance Zumba workout itu memang seksi dan membuat wanita-wanita berasa cantik dan menarik. Goyang gitu.

Tambahan lagi, intensity tinggi dan rendah yang diselang-selikan dalam senaman Zumba ini seolah olah memberi anda latihan kecergasan yang lengkap, juga satu latihan cardiovascular yang baik.

Menari ala-ala latin ini memang sering melibatkan pergerakan “gelek-gelek” pinggang yang secara tak langsung kuatkan bahagian core (abs, oblique) anda.

Zumba Dan Kesannya Yang Perlu Anda Tahu 
Zumba, rutin 'workout' dikatakan mempunyai banyak kebaikan. Apa seronoknya Zumba selain menjadikan tubuh badan langsing dan 'fit' ini? Entri kali ini dedah kebaikan Zumba yang pastinya akan membuatkan anda terus berzumba hari ini!

Turun Berat BadanTarian Zumba membantu meningkatkan kadar sistem kardiovaskular di mana ia membantu melawan 'kewujudan' lemak-lemak yang tidak diingini. Jangan tidak tahu, Zumba mampu membakar kalori sekitar 600 hingga 1000 kalori. Banyak juga, bukan? Sebab itu, jika anda melakukan senaman zumba anda akan cepat kurus...

Badan Lebih TegapJika anda terus ber-zumba setiap hari secara berdisiplin, anda boleh mendapatkan tubuh badan yang lebih tegap. Rentak muzik yang menggerakkan tubuh anda membuatkan otot tubuh tegang dan kuat tanpa anda sedari.

Memperoleh Rakan BaruMenghadiri kelas Zumba turut membantu anda berinteraksi dengan lebih ramai rakan baru yang 'gila-gila' menari! Bayangkan jika anda menghadiri kelas Zumba dua atau tiga kali seminggu, lebih ramai rakan anda kenali malah Zumba boleh mengawal sikap pemalu anda.

Lebih Bertenaga & SeronokMenari dan bersenam dengan rakan-rakan yang dikenali memang seronok. Tidak seperti senaman lain, Zumba lebih menyeronokkan kerana menari mengikut rentak muzik yang rancak, moden dan bertenaga. Jika anda penggemar muzik, anda bukan saja boleh menyanyi dan mendengar tetapi menari seolah-olah anda berada pertandingan menari!

Melepaskan TekananZumba merupakan senaman sempurna untuk anda melepaskan tekanan malah ada yang mengatakan ia lebih baik dari terapi. Muzik rancak dan pergerakan bebas mampu melepaskan mood yang meningkatkan hormon endorfin. Ini menjadikan diri anda lebih ceria.

Sesuai Semua UsiaTentunya Zumba sesuai untuk semua peringkat umur kerana menggabungkan kesemua elemen seperti muzik dan pergerakan bertenaga. Malah, kini sudah ada program Zumba khusus untuk kanak-kanak yang dikenali sebagai Zumbatonic yang menjadikan kanak-kanak lebih aktif dan sihat.

Muzik latin adalah muzik yang paling popular dan kerap digunakan oleh kelas-kelas Zumba ekoran langkah dan pergerakan yang sesuai dengan rentak. Namun begitu, berhati-hati ketika mengikut pergerakan muzik yang rancak, lakukan lah mengikut kemampuan diri sendiri.

Sumber: Google

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rasadantips.com/2018/11/zumba-tak-bagus-untuk-kesihatan-baca.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+RasaDanTips+%28Rasa+Dan+Tips%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kurma Merah Bagus Untuk Kesihatan Dalaman Wanita Rileks Media

Kurma Merah Bagus Untuk Kesihatan Dalaman Wanita Rileks Media

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 325 hits
Red dates atau kurma merah adalah salah satu makanan kesihatan yang sangat popular di China Bukan sahaja dijadikan ubat ubatan malah kurma merah ini turut digunakan dalam pelbagai jenis makanan harian mereka di sana Ternyata kurma merah ini...
Tabiat Makan Laju Atau Kunyah 40 Kali Mana Yang Lebih Bagus Untuk Kesihatan 9071

Tabiat Makan Laju Atau Kunyah 40 Kali Mana Yang Lebih Bagus Untuk Kesihatan 9071

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 631 hits
Y bau najis sendiri teramatlah busuk Gaya makan dan jenis makanan mempengaruhi 5 Tanda Tubuh Tidak Bisa Mencerna Makanan dari Daging dengan Baik Awas Sebabkan Bau BadanMinggu 20 Januari 2019 18 59Tanda Bahwa Tubuh Mungkin Tidak Mencerna Dag...
Saban Hari Minum Halia Dan Kesannya Kepada Kesihatan Tubuh Badan 8994

Saban Hari Minum Halia Dan Kesannya Kepada Kesihatan Tubuh Badan 8994

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 278 hits
This is What Happens to Your Body if You Eat Ginger Every Daypixabay comGinger is one of those seasonings that adds something special to anything it s in Whether ginger is the dominant flavor like in gingerbread or whether it serves as that...
Mau Apply Pinjaman Online Buat Kebutuhan Sehari Hari Baca Ini Dulu

Mau Apply Pinjaman Online Buat Kebutuhan Sehari Hari Baca Ini Dulu

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 348 hits
Pinjaman Online Dana Tunai Tanpa Jaminan Lembaga yang memberi pinjaman dana tunai tanpa jaminan seperti fintech memang tidak membatasi tujuan dari pinjaman yang diajukan Artikel ditulis oleh dan dipublikasikan pertama kali di Hak cipta oleh
Kepada Suami Yang Suka Sangat Bergurau Nak Berpoligami Tu Sila Baca Hadam Nukilan Ini Hargai Isteri Anda

Kepada Suami Yang Suka Sangat Bergurau Nak Berpoligami Tu Sila Baca Hadam Nukilan Ini Hargai Isteri Anda

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 605 hits
Tercengang dengar luahan dan penyesalan sahabat saya ustaz Mohamed Iqbal Alivi tentang gurau bab poligami dengan isteri Baru baru ni beliau baru je dapat cahaya mata Comel anak dia Lepas habis program di pasir gudang lepas solat semua ajak ...
Baca Ayat Quran Ni Allah Hantar 1000 Malaikat Datang Bantu Insyaallah Rileks Media

Baca Ayat Quran Ni Allah Hantar 1000 Malaikat Datang Bantu Insyaallah Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 524 hits
Seperti yang diceritakan oleh seorang ustaz Tersebutlah seorang laki laki yang menempuh perjalanan dari Damsyik ke Zabadani Di tengah jalan ada laki laki lain yang berniat menyewa keldainya Meskipun tak dikenali ia membenarkan laki laki asi...
Orang Perempuan Kena Baca Ni Ramuan Mengatasi Masalah Dalaman Wanita

Orang Perempuan Kena Baca Ni Ramuan Mengatasi Masalah Dalaman Wanita

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 290 hits
KHASIAT KEBAIKAN KELEBIHAN MANFAAT JUS ROYAL V JAMU RATU MALAYA Macam macam masalah dalaman wanita dah cuba banyak produk tapi hasil hampa Wanita nak cantik luar dan dalam kena jaga bab pemakanan Tak salah cuba Jus Royal V Ratu MalayaKhasia...
6 Caption Menohok Seputar Parenting Ala Maya Septha Nggak Selalu Enak Di Baca Tapi Iya Juga Ya

6 Caption Menohok Seputar Parenting Ala Maya Septha Nggak Selalu Enak Di Baca Tapi Iya Juga Ya

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 230 hits
Nggak pernah ngaku dirinya Mama yang sempurna tapi unggahan Maya Septha seputar berkeluarga ini memang selalu terasa jos gandhos dan ngena banget
Nak Tau Rahsia Mencipta Hubungan Mawaaddah Dalam Rumah Tangga Baca Ini

Nak Tau Rahsia Mencipta Hubungan Mawaaddah Dalam Rumah Tangga Baca Ini

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 328 hits
Nak tau rahsia mencipta hubungan mawaaddah dalam rumah tangga Baca ini Assalamualaikum wbt Jom baca perkongsian menarik ni Semoga bermanfaat Gambar diubahsuaidari carian Google Nak tau rahsia mencipta hubungan mawaaddah dalam rumah tangga B...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat