Zumba Lights Motion Putrajaya 2019




Korang tahu tak salah satu senaman yang kian trending kini adalah Zumba selain larian marathon macam rentas desa tu. penah dengar tak pasal Zumba? Memang mengarut sangat kalau ada yang kata tak kenal Zumba, memang silap lah kalau kata Zumba tak best. Sebab dari pengalaman i sendiri Zumba ni best. Kalau kena masa, Serasi dengan muzik dan paling penting serasi dengan ZIN yang kendarilah slot masa tu. Ok sebelum i meneruskan cerita apa yang bakal i kongsikan meh nak share sikit asal silah Zumba ni buat pada yang tak tahu. Tapi kalau tanya i i suka strong Zumba sebab ada karate style gittew. Walau skill karate non hado. Hah bagi i Zumba lain tetap happening.


Tapi ni ZIN laki lah, so yang i bakal shared jap lagi semua ZIN (WANITA- TULIN)


Zumba adalah program kecergasan senaman yang dicipta oleh penari dan koreografer Kolombia Alberto "Beto" Pérez pada tahun 1990-an. Wah dah lama rupanya Zumba ni ek. dan Zumba adalah tanda niaga yang dimiliki oleh Zumba Fitness, LLC. Penyanyi pop Brazil Claudia Leitte telah menjadi duta antarabangsa untuk Zumba Fitness.

Ramai Tak Tahu Zumba Cara Paling Senang Untuk Dapatkan Tubuh Menawan. Ini 6 Manfaat Zumba Yang Perlu Korang Tahu:


1. Turun Berat Badan
Tarian Zumba membantu meningkatkan kadar sistem kardiovaskular di mana ia membantu melawan ‘kewujudan’ lemak-lemak yang tidak diingini. Jangan tidak tahu, Zumba mampu membakar kalori sekitar 600 hingga 1000 kalori. Banyak juga, bukan?


2. Tubuh lebih mantap
Jika anda terus ber-zumba setiap hari secara berdisiplin, anda boleh mendapatkan tubuh badan yang lebih mantap dan tegap. Rentak muzik yang menggerakkan tubuh anda membuatkan otot tubuh tegang dan kuat tanpa anda sedari.


3. Kenalan baru
Menghadiri kelas Zumba turut membantu anda berinteraksi dengan lebih ramai rakan baru yang ‘gila-gila’ menari! Bayangkan jika anda menghadiri kelas Zumba dua atau tiga kali seminggu, lebih ramai rakan anda kenali malah Zumba boleh mengawal sikap pemalu anda.


4. Lebih bertenaga dan menyeronokkan
Tidak seperti senaman lain, Zumba lebih menyeronokkan kerana menari mengikut rentak muzik yang rancak, moden dan bertenaga. Jika anda penggemar muzik, anda bukan saja boleh menyanyi dan mendengar tetapi menari seolah-olah anda berada pertandingan menari!


5. Bebas tekanan
Zumba merupakan senaman sempurna untuk anda melepaskan tekanan malah ada yang mengatakan ia lebih baik dari terapi. Muzik rancak dan pergerakan bebas mampu melepaskan mood yang meningkatkan hormon endorfin.


6. Sesuai semua usia
Tentunya Zumba sesuai untuk semua peringkat umur kerana menggabungkan kesemua elemen seperti muzik dan pergerakan bertenaga. Malah, kini sudah ada program Zumba khusus untuk kanak-kanak yang dikenali sebagai Zumbatonic yang menjadikan kanak-kanak lebih aktif dan sihat. Muzik latin adalah muzik yang paling popular dan kerap digunakan oleh kelas-kelas Zumba ekoran langkah dan pergerakan yang sesuai dengan rentak.
(Info dari : OHMEDIA.my) )



Tapi sejujurnya i sendiri ada pengalaman menyertai Zumba ni. Hahaha pertama kali join last e few months lah. Itupun atas ajakkan kawan i Cik Linda. Frankly dia sangat aktif Zumba dan boleh dikata dia punya lenggok memang awesome. I badan keras , kahkahkah but still i enjoy the moment music bunyi. Hihihi. 
Masa mula-mula join tu jangan cakap lah sebab ramai dan kakak kakak yang join mak aih, memang lembut sangat lenggoknya, memang mainkan saja apa sahaja lagu memang cepat je diorang tangkap step dari ZIN yang kendalikan slot masa tu. Apa yang best lagi pasal Zumba ni adalah, yuran tak mahal dan korang boleh pecah lemak, pecah peluh dan pecah segala hanya melalui tarian Zumba. Tak caya? Hah sebab tulah kali ni i nak ajak korang beramai-ramai, ajak, semua ahli keluarga tapi ada tapi yer hanya WANITA sahaja dibenarkan join yer. Kalau rasa diri wanita tu kena tanya penganjur untuk acara Zumba yang hangat diperkatakan yang akan dikendalikan oleh  Gymbalicious Fitness Studio dimana mereka akan menganjurkan  Zumba Lights & Motion Putrajaya 2019.  Dan i dapat tahu ini adalah salah satu aktiviti dan acara yang dinantikan oleh para kaki Zumba ya. Memang meriah kerana kali ini ia adalah  Event ZUMBA LAMPU yang bertemakan  🔮 💎 GLITTERS & SHINE 💎🔮. Haruslah meriah kan. Nak pulak selain ZUMBA turut akan dimeriahkan dengan KPOP DANCE, ZAFINA FITNESS, AERONDANCE, PILOXING. Syok kan??!


Hah Untuk yang dah biasa berZUMBA ni mesti korang kenal kan ZIN yang bakal terlibat ni kan?

Kredit Photo from lil : SYAFIERAYAMIN thanks bagi guna gambar ni.



Hah korang dah nampak gambar ZIN yang bakal mengegarkan pentas ZUMBA LAMPU nt! Jom apa lagi kena cepat DAFTAR SEBAB KENIKAN INI:


1. Sempena pesta LAMPU putrajaya

2. Target audien sehingga 500 org

3. WANITA SAHAJA ( LELAKI TAK BOLEH yer)
4. LUCKY DRAW..... EMAS 999 & COSMETIC HAMPERS

5. GOODIES bag GYMBALICIOUS untuk  150 peserta pertama berserta T SHIRT & GELANG 
LAMPU





6. Semasa program zumba hanya dipasang lighting di stage manakala di bahagian peserta akan digelapkan sedikit supaya nampak warna warni lampu di pergelangan tgn peserta- peserta.
Aduh bila baca keunikkan dah boleh bayang kemeriahan, nak-nak rasa macam dalam club, tapi semua ladies, syok weii.. Masa tu kalau nak bergolek bergoyang pun dah tak heran. Nak-nak i yang badan keras macam kayu ni. sebab keliling dimalapkan sikit, So kalau lupa step pun tak malu. 
Eh jap duk cerita panjang lebar tak bagi tahu date pulak, ok ok sini date yang korang kena semat dalam kalendar aktiviti korang yer
Bila tu?28 - 31 Disember 2019  (Sabtu - Selasa)
Kat Mana pulak Venuenya ?Dewan Sri Siantan, Precint 3, W.P Putrajaya
MASA?8.00 malam - 10.00 malam Take note ya yang (Pendaftaran 7.00 malam)
OK Valid for 150 Pax EARLY BIRD (Price)?Harga Tiket:  RM 65.00 (4 MALAM) 
ADA LAGI TAK YANG MENARIK UNTUK DIKETAHUI? ADA...... NAH!! BAca lagi
FREE T-SHIRT (150 HELAI SHJ) 🏆 berpeluang memenangi cabutan bertuah =   3 GOLD BAR. Agar-Agar menarik tak?..... Khennnnn... hur,mmmmmm

Tapi kan kalau korang WALK-IN korang kena spend sebanyak berikut. Sebab tu i suruh cepat!! Kalau tak harga WALK-IN: 28/12 - RM 20.00 29/12 - RM 20.00 30/12 - RM 20.00 31/12 - RM 30.00Hah taknak bayar lebih kan, tapi nak enjoy untuk 4 hari yang menyeronokkan dengar menjadi yang terawal denganmenekan link untuk pendaftaran ⬇⬇⬇ 
https://docs.google.com/forms/d/1JPfSaA1PlDhPC7PzOKkIC2SBgcbHvM4r_8p074iQRts/edit?usp=drivesdk

https://m.facebook.com/events/436888410594856


Dan buat Bayaran Tiket kepada No Akaun:
Maybank : 162263348678   (Kalsom binti Yamin)
Dah bayar jangan lupa tahu RESIT BUKTI BAYARAN tau hantar kepada
hantar bukti bayaran & nama seperti yg didaftarkan ke 
⬇⬇⬇
www.wasap.my/60193378888/zumbalampu
dan korang boleh tanya untuk .... juga seperti 


📢  Booth jualan utk disewa
🤳🏻 PM utk info lanjut

So apa lagi korang Jom laju-laju  booking dan bayar slot korang sekarang!!!







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.comelcomot.com/2019/12/zumba-lights-motion-putrajaya-2019.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketahui Mengapa Kami Sarankan Anda Sekeluarga Ke Lift Festival 2019 Putrajaya

Ketahui Mengapa Kami Sarankan Anda Sekeluarga Ke Lift Festival 2019 Putrajaya

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 335 hits
Seringkali kita membaca dimana orang ramai khususnya anak muda kurang mendapat mendapat pendedahan dalam bidang kewangan Hal ini sekaligus membuatkan mereka tidak celik kewangan serta membuat keputusan yang silap dalam menguruskan perbelanj...
Daya Tarikan Sempena Fiesta Lampu Putrajaya 2019

Daya Tarikan Sempena Fiesta Lampu Putrajaya 2019

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 554 hits
PERTUNJUKAN YANG PALING DINANTI NANTIKAN Persembahan projeksi pencahayaan terhebat pada layar terbesar di Malaysia Tahun ini bertemakan Beautiful Malaysia pastinya mempersembahkan keindahan keistimewaan dan keunikan Malaysia Anda pasti tida...
Ini Pemenang Cabaran Win A Booth Di Festival Putrajaya Lift 2019

Ini Pemenang Cabaran Win A Booth Di Festival Putrajaya Lift 2019

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 404 hits
Ramai sebenarnya teruja apabila Festival Putrajaya LIFT 2019 membuat satu cabaran di media sosial yang membolehkan orang ramai memang sebuah tapak booth The post appeared first on
Maharaja Lawak Mega 2019 Rare Minggu 6

Maharaja Lawak Mega 2019 Rare Minggu 6

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 420 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
Maharaja Lawak Mega 2019 Rojak Minggu 6

Maharaja Lawak Mega 2019 Rojak Minggu 6

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 553 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
Jerebu Di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

Jerebu Di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 244 hits
Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa JerebuJerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu Lokasi di Kuching Sarawak sedang mengalami kualiti udara tahap Tidak Sihat dan Sangat Tidak Sihat Jika ada antara kita ya...
Bentuk Generasi Berencana Peduli Kesehatan Reproduksi Remaja Lewat Indonesian Young Leader Summit 2019

Bentuk Generasi Berencana Peduli Kesehatan Reproduksi Remaja Lewat Indonesian Young Leader Summit 2019

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 275 hits
Acara ini juga digelar demi membentuk karakter positif remaja dalam menyukseskan Indonesia Emas 2045
Maharaja Lawak Mega 2019 Bocey Minggu 6

Maharaja Lawak Mega 2019 Bocey Minggu 6

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 686 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
Maharaja Lawak Mega 2019 Puteh Minggu 6

Maharaja Lawak Mega 2019 Puteh Minggu 6

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 779 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Makanan Yang Harus Dihindari Bila Anak Yang Ada Eczema Demam

Anak Bapak Ini Tanda Tanda Anak Yang Kuat Bonding Dengan Bapanya

Boleh Beli Queens Group Pelakon Paling Mahal Di Korea Nilai Aset Kim Soohyun Dilapor Cecah Lebih Ratusan Juta

Tak Dibenarkan Balik Korea Hyoyeon Snsd Bomi Apink Ramai Lagi Ditahan Oleh Pihak Berkuasa Bali

Rasuah Bukan Kesalahan Besar Kot Tengok Tak Dak Maki Hamun Pun Walaun Suci La Tew

Perihal Menantu