Zulham Zamrun Pemain Terbaik Piala Indonesia 2019


Pemain PSM Zulham Zamrun terpilih sebagai pemain terbaik Piala Indonesia 2019. Tidak hanya timnya saja yang menempati puncak Klasemen Piala Indonesia, tetapi pemain sayap PSM ini juga terpilih menjadi salah satu pemain terbaik di Piala Indonesia dengan mengalahkan sejumlah nominasi lainnya seperti Ismed Sofyan, Riko Simanjuntak, Tony Sucipto, dan Rasyid Bakrie.
Ada pertimbangan dari PSSI dalam menentukan penilaian untuk memilih siapa pemain terbaik di Piala Indonesia ini. Salah satu kriterianya adalah karena Pemain PSM ini mampu menunjukkan kualitas permainan terbaiknya selama ajang Piala Indonesia 2019 berlangsung.
Pemain Terbaik Piala Indonesia 2019 Selain itu, salah satu bukti yang ditunjukkan dari Zulham Zamrun layak dipilih sebagai pemain terbaik Piala Indonesia adalah dengan mencetak gol pertama PSM Makassar di leg kedua final Piala Indonesia melawan Persija Jakarta dan berhasil menang dengan skor 2-0 dan PSM Makassar terpilih sebagai juara Piala Indonesia.
Menurut Danurwindo sebagaI Direktur teknik PSSI, pemain yang menjadi nominasi pemain terbaik adalah pemain lokal saja walaupun banyak pemain impor yang juga tampil baik di laga Piala Indonesia ini. Danurwindo menjelaskan bahwa pemain terbaik Piala Indonesia hanya untuk pemain lokal, kalau di Liga 1 baru bisa masuk nominasi untuk pemain asing.
Profil Zulham Zamrun Karir sepakbola Zulham Zamrun dimulai pada tahun 2006, tepatnya di tim sepakbola Persiter Ternate. Di klub pertamanya ini, sosok pemuda yang lahir pada tanggal 19 Februari 1988 hanya bermain selama setahun karena langsung direkrut oleh Persigo Gorontalo. Dua tahun kemudian, Zulham Zamrun pindah ke klub Pro Titan dan sempat bermain selama satu musim.
Kemampuan dan skill yang dimiliki Zulham Zamrun mampu menarik hati tim pemandu bakat Persela Lamongan, oleh karena itu proses transfer perpindahan pun langsung dilakukan. Di klub sepakbola Lamongan inilah karir seorang Zulham Zamrun terus mengalami peningkatan. Alhamdulillah selama merumput di Persela Lamongan, total 16 gol berhasil disarangkan ke gawang lawan.
Masuk Timnas Melihat prestasi cukup gemilang dari seorang pemuda Ternate ini membuat dirinya dipanggil untuk masuk dalam pasukan inti Tim Nasional Indonesia dan penampilan perdananya dilakukan pada saat bertanding melawan Arab Saudi pada tanggal 7 Oktober 2011.
Sempat merasakan bermain di klub besar sekelas Persib Bandung membuat Zulham Zamrun tidak cepat merasa puas. Setelah sempat beberapa kali pindah klub, akhirnya sosok winger left dan midfielder ini masuk dalam tim PSM. Di kancah nasional, Zulham Zamrun masih dipercaya untuk mengisi posisi sayap kiri atau tengah.
Mengulang Sejarah Di tahun ini, Zulham Zamrun sukses membawa tim PSM menjadi jawara di kejuaraan Piala Indonesia 2019. Selain mendapat gelar atas nama tim, Zulham Zamrun juga berhasil menyabet dua penghargaan pribadi sekaligus yaitu sebagai pemain top skor dengan total 10 gol selama turnamen berlangsung dan sebagai Pemain Terbaik Piala Indonesia 2019.
Kisah prestasi yang diraihnya tahun ini sepertinya mengulang pencapaiannya pada ajang yang sama 4 (empat) tahun lalu. Pada saat itu, Zulham Zamrun sukses mengantarkan Persib Bandung menjadi juara Piala Indonesia 2015 sekaligus menjadi pemain terbaik dan top skor dengan jumlah 6 gol. (ADV)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloggerborneo.com/pemain-terbaik-piala-indonesia-2019/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Undi Sanjar Shaakhmedov Sebagai Pemain Terbaik Bulanan Liga Super Edisi Julai 2019

Undi Sanjar Shaakhmedov Sebagai Pemain Terbaik Bulanan Liga Super Edisi Julai 2019

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 276 hits
SANJAR SHAAKHMEDOV Undi Sanjar Shaakhmedov sebagai Pemain Terbaik Liga Super PFAM asiana my Julai 2019 di bawahKualiti teknikalnya membolehkan pemain tengah Uzbekistan ini sentiasa menjadi bahaya dari jarak jauh 3 gol dijaringkannya sepanja...
Van Dijk Pemain Terbaik Eropah 2018 2019

Van Dijk Pemain Terbaik Eropah 2018 2019

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 325 hits
Van Dijk Pemain Terbaik Eropah 2018 2019 Pemain pertahanan tengah Liverpool Virgil van Dijk memenangi anugerah Pemain Lelaki Terbaik Tahunan UEFA awal pagi tadi mengatasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo manakala Lucy Bronze meraih anuger...
Harga Tiket Indonesia Vs Malaysia Kelayakan Piala Dunia 5 9 2019

Harga Tiket Indonesia Vs Malaysia Kelayakan Piala Dunia 5 9 2019

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 682 hits
Harga Tiket Indonesia vs Malaysia Kelayakan Piala Dunia 5 9 2019 NANTIKAN pertembungan hebat antara pasukan Indonesia menentang Malaysia untuk aksi Kelayakan Piala Dunia 2022 Perlawanan hebat ini akan diadakan pada 5 September 2019 hari Kha...
Anugerah Media Pelancongan Kesihatan 2019 Wartawan Rtm Laporan Tv Terbaik

Anugerah Media Pelancongan Kesihatan 2019 Wartawan Rtm Laporan Tv Terbaik

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 360 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Kpr Bri Dinobatkan Sebagai Kpr Terbaik Di Indonesia Oleh The Asian Banker

Kpr Bri Dinobatkan Sebagai Kpr Terbaik Di Indonesia Oleh The Asian Banker

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 168 hits
Penghargaan ini menjadi pemicu agar kami terus tidak berpuas diri dalam dalam mengembangkan bisnis konsumer BRI sehingga dapat menjadi market leader di Indonesia ungkap Handayani
Peserta Wonderful East Indonesia Yacht Rally 2019 Terbuai Pulau Sebatik

Peserta Wonderful East Indonesia Yacht Rally 2019 Terbuai Pulau Sebatik

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 169 hits
Sebuah tour mengasikkan digelar untuk memperkenalkan potensi wisata Pulau Sebatik Kamis
Entri Terbaik Julai 2019

Entri Terbaik Julai 2019

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 394 hits
Entri Terbaik Julai 2019 Sekejap jer rasa nak habis bulan Ogos dah kita ni tak lama lagi masuk bulan September dah Hari ini Cik Ash berkongsi dengan korang semua mengenai entri yang ramai orang selalu view dekat blog ni Tapi sebelum tu Cik ...
Festival Payung Indonesia 2019 Siap Menyambut Pengunjung

Festival Payung Indonesia 2019 Siap Menyambut Pengunjung

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 173 hits
Festival Payung Indonesia 2019 sudah siap digelar 6 8 September Event ini dijamin ramah buat siapa saja Kalau tidak percaya datang saja ke lokasi event Di Candi Prambanan Klaten Jawa Tengah
Penyokong Garuda Antara Terbaik Di Dunia Ini Penjelasan Pengendali Indonesia

Penyokong Garuda Antara Terbaik Di Dunia Ini Penjelasan Pengendali Indonesia

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 249 hits
Pertembungan diantara pasukan bola sepak Malaysia dan Indonesia di Stadium Utama Gelora Bung Karno Jakarta tempoh hari telah mengakibatkan beberapa kekecohan diantara penyokong Indonesia dan Malaysia Walaupun Indonesia tewas mengejut 2 3 ke...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024