Zii Jia Tumbang Di Tangan Joo Ven


Kejutan terus berlaku dalam saingan Divisyen 1 Kejohanan Badminton Jemputan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) pada sesi petang tadi.
Kali ini, jaguh perseorangan lelaki negara, Lee Zii Jia tumbang kepada Soong Joo Ven dalam pertarungan tiga set. Joo Ven dipaksa bertarung selama 80 minit sebelum mengesahkan kemenangan 21-19, 11-21, 29-27.
“Kami tidak bermain hampir setengah tahun dan perlawanan ini sesuatu yang baik. Pukulan terakhir adalah tuah untuk saya dalam pertarungan yang sengit dan sesiapa yang berjaya mengekalkan fokus akan mempunyai kelebihan,” kata Joo Ven.
Jurulatih perseorangan, Hendrawan pula menyatakan: “Dia berasa letih dan memerlukan pemulihan kerana perlawanan tadi sangat sengit, ditambah dia ada lagi perlawanan malam ini.
“Seperti yang saya katakan sebelum ini, kejohanan ini sukar untuk Zii Jia kerana mereka sudah biasa berlatih sama sama.”
Hendrawan juga mengesahkan pemain perseorangan profesional negara, Liew Darren tidak dapat meneruskan saingan.
“Keadaan Darren selepas perlawanan pagi tadi agak kurang baik kerana hampir pengsan dan kembali ke bilik untuk berehat. Dia beritahu sudah tidak mampu untuk meneruskan lagi saingan,” jelasnya.
Dalam pada itu, Cheam June Wei terus mengekalkan aksi konsisten untuk menerajui carta selepas melakar kemenangan 21-18, 21- 21-14 ke atas Leong Jun Hao.
Dalam saingan beregu lelaki Kumpulan A, Ooi Jhy Dar-Yap Roy King dipaksa bertarung tiga set sebelum mengesahkan kemenangan ke atas Choong Hon Jian-Loo Bing Kun 15-21, 21-15, 21-10.
Saingan bergu campuran pula menyaksikan Hoo Pang Ron-Cheah Yee See menghidupkan peluang untuk memburu dua kedudukan teratas selepas menang ke atas Chen Tang Jie-Peck Yen Wei 20-22, 21-18, 21-17.
Sementara itu, Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican melakukan lawatan ke Akademi Badminton Malaysia (ABM), Bukit Kiara petang tadi untuk menyaksikan sendiri kejohanan pertama yang dianjurkan selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada Mac lalu.
Kehadiran beliau disambut Setiausaha Agung BAM, Datuk Kenny Goh yang kemudiannya mengiringi Reezal Merican ke arena pertandingan untuk menyaksikan perlawanan antara Zii Jia dan Joo Ven.
“Dari segi prosedur operasi standard (SOP) dijaga dengan rapi dan saya nampak semua menitikberatkan kesihatan dan sanitasi.
“Saya berpuas hati dan jika ini berterusan, dengan norma baharu walaupun kita depan dengan Covid 19 dan kita berharap tidak ada berlaku penularan daripada kelompok kluster sukan,” ujar Reezal Merican.
Beliau turut memuji BAM dalam menganjurkan pertandingan ini kerana ia memberi satu pendedahan yang baik terutamanya pemain-pemain muda.
“Yang paling baik di sini adalah pemain pemain dapat bermain bersama sama termasuklah pemain pemain remaja.
“Ini satu pendekatan yang cukup baik. Bayangkan bagaimana ketika pemain pemain remaja berlatih dan melihat bagaimana pemain pemain senior bermain dan ia memberi motivasi yang berbeza berbanding ketika pemain pemain remaja ini berlatih di Bukit Jalil sebelum ini,” katanya lagi. SH
The post Zii Jia tumbang di tangan Joo Ven appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/13/zii-jia-tumbang-di-tangan-joo-ven/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anchorman Zii Jia Under Pressure

Anchorman Zii Jia Under Pressure

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 244 hits
LEE Chong Wei used to motivate and inspire his national teammates during tournaments But Lee Zii Jia has taken over that role from the retired former World No 1 According to Chong Wei the national Thomas Cup team will look to World No 10 Zi...
Wapres Diminta Turun Tangan Selesaikan Polemik Sertifikasi Halal

Wapres Diminta Turun Tangan Selesaikan Polemik Sertifikasi Halal

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 188 hits
Pakar hukum Universitas Al Azhar Indonesia Suparji Ahmad menilai Wakil Presiden Ma ruf Amin perlu turun tangan menyelesaikan polemik sertifikasi halal Khususnya isu tidak adanya koordinasi antara Badan Penyelenggara Jaminan Produk Halal den...
Gelar Ahli Aoa Jimin Seolhyun Ceo Fnc Ent Sampah Mina Dibawa Ke Hospital Selepas Kelar Tangan Lagi

Gelar Ahli Aoa Jimin Seolhyun Ceo Fnc Ent Sampah Mina Dibawa Ke Hospital Selepas Kelar Tangan Lagi

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 369 hits
Peminat nyata terkejut selepas melihat entri terbaru bekas ahli AOA iaitu Mi na yang kembali mencederakan dirinya selain mencaci ahli kumpulan yang lain iaitu Ji min Seol hyun dan juga CEO kepada FNC Entertainment Han Sung ho Entri tersebut...
Sapu Tangan Qistina Bahagian 1

Sapu Tangan Qistina Bahagian 1

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 486 hits
Apa masalah kamu Qistina tanya Timah Masalahnya aku ni tak cukup sapu tangan Ada sikit je sapu tangan dalam almari Qistina menganggap Timah faham bahawa kekurangan sapu tangan adalah satu masalah Tapi Timah sendiri jarang guna sapu tangan D...
Campur Tangan Mahathir Lim Guan Eng Dalam Kes Taikun Hartanah Cina Di Dedahkan Di Parlimen

Campur Tangan Mahathir Lim Guan Eng Dalam Kes Taikun Hartanah Cina Di Dedahkan Di Parlimen

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 330 hits
Oleh Jebat1 Nampaknya 22 Bulan Pakatan Haprakkan memerintah Malaysia lebih teruk daripada yang disangkakan 2 Campur tangan dan salah guna kuasa dalam sistem keadilan negara didedahkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Takiyuddin...
Beg Tangan Isteri Guan Eng Pula Tular Dimedia Sosial

Beg Tangan Isteri Guan Eng Pula Tular Dimedia Sosial

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 284 hits
Mana ada bini LGE beli beg tangan mahal itu kata fitnah khadam lah hahhah org kapiaq yg jujur ni mana ada rasuah Dia kan ada Al Quran di pejabat Nak ikut Khalifah Omar Abdul Aziz Rasa Beg tu RM240 aje cheap aje Sumber Facebook MR Tak berani...
Hiburan Sambut Ulang Tahun Kelahiran Ke 28 Kekasih Hadiahkan Beg Tangan Harga Puluhan Ribu Buat Ruhainies

Hiburan Sambut Ulang Tahun Kelahiran Ke 28 Kekasih Hadiahkan Beg Tangan Harga Puluhan Ribu Buat Ruhainies

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 632 hits
Menghadiahkan beg tangan mewah edisi terhad sempena ulang tahun kelahiran yang ke 28 pelakon itu tempoh hari ahli perniagaan yang juga kekasih hati pelakon Ruhainies yang dikenali sebagai Mr E mendedahkan dirinya telah menghadiahkan lebih e...
Adakah Bila Dalam Keperitan Baru Kita Tahu Menadah Tangan

Adakah Bila Dalam Keperitan Baru Kita Tahu Menadah Tangan

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 288 hits
Adakah Bila Dalam Keperitan Baru Kita Tahu Menadah Tangan Assalammualaikum wbt Sejenak untuk kita fikirkan adakah kita bersyukur bila mendapat rezeki dariNya Pernahkan kita terfikir Allah swt sentiasa berikan rezeki kepada kita setiap hari ...
Penyelesaian Kes Anak Najib Takiyuddin Baca Nota Tulisan Tangan Bekas Ag

Penyelesaian Kes Anak Najib Takiyuddin Baca Nota Tulisan Tangan Bekas Ag

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 317 hits
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Takiyuddin Hassan mendakwa bahawa bekas peguam negara Tommy Thomas ada menulis nota mengenai surat representasi Riza Aziz berhubung kes pengubahan wang haramnya yang menunjukkan bahawa dia secara prinsip b...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Buat Apa Jika Terseliuh



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Secret To Effortless Living Collaboration With Ashdown Studio

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Alhamdulillah Hujan Turun Lebat

Wajibkan Fasih Bm Untuk Dapat Warganegara Pemuda Umno