Zii Jia Disahkan Bermain Dalam Piala Thomas




KUALA LUMPUR: Keraguan mengenai penyertaan pemain badminton lelaki tunggal profesional Lee Zii Jia dalam Piala Thomas 2024 telah diselesaikan, kerana beliau telah sah menyertai pasukan kebangsaan untuk tugas di Chengdu, China.
Persatuan Badminton Malaysia (BAM), dalam satu kenyataan hari ini, mengatakan selain daripada Zii Jia, pemain ranking dunia ke-18 Ng Tze Yong juga telah menempah tempat dalam pasukan kebangsaan selepas diberikan kelulusan sementara oleh pasukan perubatan untuk bermain dalam kejohanan pasukan lelaki dunia.
Zii Jia sebelum ini tidak pasti sama ada mahu menyertai pasukan ke Chengdu manakala Tze Yong masih dalam proses pemulihan selepas menjalani pembedahan belakang baru-baru ini.
BAM juga telah menamakan Leong Jun Hao, Cheam June Wei, dan Justin Hoh untuk tugas perseorangan manakala berganda akan dipimpin oleh juara dunia 2022 Aaron Chia-Soh Wooi Yik, diikuti oleh Goh Sze Fei-Nur Izzuddin Rumsani dan Muhammad Haikal Nazri.
BACA JUGA: Piala Thomas: Teka-teki penglibatan Zii Jia akan dipecahkan esok – Rexy
“Bagi Piala Uber, BAM telah menamakan pemain perseorangan berpengalaman Goh Jin Wei dan K. Letshanaa ke dalam pasukan.
“Mereka akan bersama dengan Siti Nurshuhaini Azman, Wong Ling Ching, Siti Zulaikha Azmi, Teoh Mei Xing, Go Pei Kee, Tan Zhing Yi, Ho Le Ee dan Chan Wen Tse,” begitulah kenyataan itu.
Pengarah latihan BAM, Rexy Mainaky, mengatakan bahawa pemilihan tersebut telah dilakukan selepas pemantauan rapat terhadap pemain-pemain semasa latihan dalam beberapa bulan terakhir dan perbincangan teliti dengan kakitangan jurulatih.
Rexy yakin bahawa para pemain yang dipilih amat berazam untuk berkompetisi dan memberikan yang terbaik dalam dua kejohanan tersebut, yang akan diadakan dari 27 April hingga 5 Mei.
BACA JUGA: Rexy: Zii Jia belum disahkan akan menyertai Piala Thomas 2024
“Beberapa pemain muda dalam pasukan Piala Thomas dan Uber Cup akan berusaha keras untuk membuktikan diri dan memberikan prestasi yang cemerlang,” tambahnya.
Sementara itu, Zii Jia, melalui akaun Instagram rasmi Team LZJ, berkata bahawa beliau merasa berbesar hati untuk mewakili negara dalam kejohanan peribadi dan pasukan seperti Piala Thomas yang bergenggam.
Pemain ranking dunia ke-11 ini turut mengambil peluang untuk mengucapkan terima kasih kepada BAM atas kepercayaan yang diberikan kepada beliau.
Malaysia, yang menjadi bijak kelima untuk Piala Thomas, telah diundi dalam Kumpulan D bersama juara Eropah dan pemenang Piala Thomas 2016 Denmark, Hong Kong, dan Algeria.
BACA JUGA: Piala Thomas: Malaysia masih ‘gentar’ walaupun dengan Zii Jia – Roslin
Sebaliknya, pasukan wanita yang dikebiri pada ranking kesepuluh akan menghadapi cabaran besar dalam Piala Uber selepas diundi dalam Kumpulan B bersama pasukan keempat Thailand, pasukan keenam Taiwan, dan Australia.
Berikut adalah senarai penuh pasukan Malaysia untuk Piala Thomas dan Uber.
Piala Thomas: Lee Zii Jia, Ng Tze Yong, Leong Jun Hao, Cheam June Wei, Justin Hoh, Aaron Chia, Soh Wooi Yik, Goh Sze Fei, Nur Izzuddin Rumsani dan Muhammad Haikal Nazri.
Piala Uber: Goh Jin Wei, K. Letshanaa, Siti Nurshuhaini Azman, Wong Ling Ching, Siti Zulaikha Azmi, Teoh Mei Xing, Go Pei Kee, Tan Zhing Yi, Ho Le Ee dan Chan Wen Tse.


Source link
The post Zii Jia disahkan bermain dalam Piala Thomas appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/zii-jia-disahkan-bermain-dalam-piala-thomas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Piala Thomas Misteri Penyertaan Zii Jia Akan Terungkai Esok

Piala Thomas Misteri Penyertaan Zii Jia Akan Terungkai Esok

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 66 hits
KUALA LUMPUR Misteri mengenai penyertaan wira tunggal lelaki profesional negara Lee Zii Jia dalam pasukan untuk Piala Thomas 2024 di Chengdu China akan diumumkan esok Pengarah latihan Akademi Badminton Malaysia Rexy Mainaky berkata jurulati...
Zii Jia Perlu Mendapat Bayaran Hak Gambar Untuk Kemunculan Di Piala Thomas

Zii Jia Perlu Mendapat Bayaran Hak Gambar Untuk Kemunculan Di Piala Thomas

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 59 hits
KUALA LUMPUR Pengambilan pemain tunggal lelaki profesional negara Lee Zii Jia dalam pasukan Piala Thomas datang dengan kos kerana Persatuan Badminton Malaysia perlu membayar hak imej untuk pemain tersebut Team LZJ dalam kenyataan hari ini m...
Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 149 hits
Professional shuttler Lee Zii Jia will continue with the training programme planned by TeamLZJ s coaching director Wong Tat Meng to prepare for the Thomas Cup 2024 in Chengdu China from April 27 to May 5 BERNAMA picKUALA LUMPUR Lee Zii Jia ...
Thomas Cup D Day For Zii Jia Tomorrow

Thomas Cup D Day For Zii Jia Tomorrow

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 95 hits
Lee Zii Jia s camp Team LZJ is discussing his inclusion in the squad with BAM PETALING JAYA Badminton ace Lee Zii Jia will know tomorrow if he will be included in the national squad for the 2024 Thomas Cup finals in Chengdu China Akademi Ba...
Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

papar berkaitan - pada 17/4/2024 - jumlah : 146 hits
Thomas Uber Cups will be held at Chengdu from 28 April 5 May 2024Ini adalah perkembangan yang dikongsi bagi Undian Total Energies BWF Thomas Uber Cup FinalsPIALA THOMASSkuad Lelaki BadmintonMalaysia diundi dalam Kumpulan D bersama Juara 201...
Zii Jia Clears First Hurdle At Asia Championships

Zii Jia Clears First Hurdle At Asia Championships

papar berkaitan - pada 11/4/2024 - jumlah : 79 hits
Lee Zii Jia who is the eighth seed in the Badminton Asia Championships beat India s Priyanshu Rajawat in straight games in his first round match KUALA LUMPUR Professional men s singles player Lee Zii Jia breezed into the second round of the...
Zii Jia Melayari Ke Separuh Akhir

Zii Jia Melayari Ke Separuh Akhir

papar berkaitan - pada 11/4/2024 - jumlah : 73 hits
KUALA LUMPUR Lee Zii Jia pemain singles profesional memenuhi jangkaan apabila beliau berjaya mengalahkan pemain Taiwan Chou Tien Chen untuk mendapatkan tempat dalam separuh akhir Kejohanan Asia Badminton 2024 di Ningbo China hari ini Beliau...
Christie Menghentikan Rentetan Kemenangan Zii Jia Dengan Kemenangan Suku Akhir Bac 2024

Christie Menghentikan Rentetan Kemenangan Zii Jia Dengan Kemenangan Suku Akhir Bac 2024

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 64 hits
KUALA LUMPUR Kejayaan lima perlawanan berturut turut atlet lelaki tunggal profesional Lee Zii Jia menentang Jonatan Christie berakhir setelah pemain Indonesia itu mengalahkannya dalam Kejohanan Asia Badminton 2024 di Ningbo China hari ini D...
Indonesia S Christie Ends Zii Jia S Winning Streak

Indonesia S Christie Ends Zii Jia S Winning Streak

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 66 hits
National singles shutter Lee Zii Jia fell to Indonesia s Jonatan Christie in the BAC quarterfinals in Ningbo China today KUALA LUMPUR Professional men s singles shuttler Lee Zii Jia s five game winning run against Indonesia s Jonatan Christ...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

Kes Akhyar Rashid Faisal Halim Diharap Adalah Yang Terahir

Telefilem Disgrafia

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

Mari Berbuat Bid Ah Duniawi Dan Ilmu Rekayasa