Zahid Hamidi Sekarang Bukan Masa Untuk Sembang Kari


 
Demokrasi di Malaysia sudah dikafankan – begitu gambaran oleh Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi apabila Ahli-Ahli Parlimen tidak lagi boleh bersidang bagi menyampaikan keluhan dan isu yang dibangkitkan rakyat.
Sedangkan, katanya, akibat wabak Covid19, rakyat kini dihimpit pelbagai kemelut ekonomi dan mereka bukan hanya mahu melihat wabak itu ditangani, tetapi juga memerlukan pendapatan bagi menyediakan makanan untuk keluarga serta meneruskan kelangsungan hidup mereka.
“Saya adalah sebahagian daripada kerajaan, tetapi oleh kerana Parlimen tidak bersidang, maka jangan disekat suara rakyat yang saya menjadi lidahnya.
“Suara saya adalah nadi daripada rakyat dan ramai lagi kawan-kawan lain yang menyebutkan perkara ini kerana kalau bukan kita (wakil rakyat) yang menyuarakan suara rakyat, siapa lagi?
“Wakil rakyat yang sepatutnya duduk di Parlimen menyuarakan suara dan nadi rakyat, apabila demokrasi telah dikafankan atau sekurang-kurangnya telah disemadikan, maka apakah suara rakyat harus ditutup?” katanya dalam bual bicara bersama sebuah portal berita, malam tadi.
Ahmad Zahid yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk turut mempersoalkan kewajaran Parlimen digantung, sedangkan banyak tempat lain dibenarkan beroperasi.


“Kenapa Parlimen tak boleh bersidang?
“Pasar malam dibuka, pasar rakyat dibuka, adakah Ahli Parlimen lebih bahaya daripada pengunjung pasar malam?” soal beliau.
Sebenarnya apa yang dibangkitkan Ahmad Zahid ini bukan perkara baru kerana ia telah diperkatakan banyak pihak sebelum ini, bahkan ia boleh didengari di mana-mana.
Selain ramai pemimpin pembangkang, termasuk Anwar Ibrahim telah membangkitkannya, di media sosial pula suara rakyat yang merungut mengenai perkara itu boleh dikata dapat dibaca setiap hari.
Kesimpulan yang diperolehi tidak lain ialah tindakan menggantung Parlimen hanyalah semata-mata untuk menyelamatkan kedudukan Muhyiddin Yassin yang semakin ditolak daripada dijatuhkan.
Cuma, apabila UMNO sendiri yang merupakan sebahagian daripada kerajaan dan mempunyai jumlah Ahli Parlimen terbesar dalam kerajaan yang meletakkan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri tidak lagi dapat menyembunyikan hakikat demokrasi telah mati dengan penggantungan Parlimen itu, ia bermakna Muhyiddin sudah tidak harus dipertahankan lagi.
UMNO dan Ahmad Zahid dalam hal ini, tidak harus lagi sekadar berani berkata, meluah rasa atau sembang kari melalui media senata-mata.
Sekarang adalah masa yang paling tepat untuk bertindak.
Oleh kerana demokrasi telah mati dan telah dikafankan, UMNO tidak harus berlengah lagi untuk menghidupkannya semula dengan cara tidak lagi membiarkan orang yang mematikan demokrasi itu terus hidup dengan kuasa dalam tangannya.
Percayalah, jika ini dapat dilakukan segera, sesuai dengan kedudukan Muhyiddin yang sudah begitu dibenci oleh rakyat, Ahmad Hamidi mampu menjulang semula nama UMNO dengan lebih baik lagi.
Tetapi, jika UMNO tidak berani berbuat apa-apa, bermakna parti itu sendiri adalah sebahagian daripada pihak yang bersubahat dalam memati atau mengkafankan demokrasi. 
(Shahbudinditcom 22/02/2021)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/zahid-hamidi-sekarang-bukan-masa-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wak Sembang Kari Tak Berani Nak Tarik Sokongan

Wak Sembang Kari Tak Berani Nak Tarik Sokongan

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 180 hits
SHAHBUDINDemokrasi di bawah kepimpinan Muhyiddin sudah mati kata Zahid Hamidi Soalnya apakah UMNO rela terus tinggal serumah dengan pemimpin yang mematikan demokrasi itu Kenapa membiarkan orang yang mematikan demokrasi itu berkuasa lagi
Zahid Hamidi Nafi Umno Pernah Bincang Wujudkan Kerjasama Dengan Dap

Zahid Hamidi Nafi Umno Pernah Bincang Wujudkan Kerjasama Dengan Dap

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 280 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan bahawa parti itu pernah berbincang untuk mengadakan kerjasama dengan DAP Memetik laporan Sinar Harian beliau bagaimanapun mendakwa terdapat seseorang daripada parti UMNO yang kerap be...
Zahid Hamidi Aku Diugut Supaya Berhenti Jika Tidak Ke Dalam Kau Rasakan

Zahid Hamidi Aku Diugut Supaya Berhenti Jika Tidak Ke Dalam Kau Rasakan

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 219 hits
Malaysiakini Presiden Umno Zahid Hamidi hari ini meratap panjang berkaitan cabarannya membina kembali Umno selepas tewas dalam pilihan raya umum 2018 Dalam bahasa berbunga bunga dia antaranya mendakwa berdepan ugutan supaya berhenti bertuka...
Sembang Kari

Sembang Kari

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 378 hits
Assalamualaikum Haaaa panjang I kasik salam Hahaha Sian sangat dekat nkorang tertunggu tunggu new entry sampai ada yang cakap Kaksu tolonglah update blog bagi salam je pon takpe Taknak share pasal masak and menda menda lain pon takpe Janji ...
Zahid Hamidi Dakwa Tuduhan Terhadapnya Sengaja Direka

Zahid Hamidi Dakwa Tuduhan Terhadapnya Sengaja Direka

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 407 hits
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mengatakan tuduhan tuduhan jenayah rasuah yang mengaitkan dirinya dengan Yayasan Akalbudi melibatkan dana berjuta juta ringgit sengaja direka dan tidak lebih daripada satu tuduhan politik Katanya apa jua tud...
Pemansuhan Skuad Elit Pdrm Satu Kesilapan Ahmad Zahid Hamidi

Pemansuhan Skuad Elit Pdrm Satu Kesilapan Ahmad Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 200 hits
KUALA LUMPUR Bekas Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan pembubaran Pasukan Tindakan Khas Judi Maksiat dan Gengsterisme Pasukan Tindakan Khas Jenayah Terancang dan Pasukan Khas Taktikal Perisikan Narkotik pada 2019 ...
Keluhan Daripada Pemandu E Hailing Ahmad Zahid Hamidi

Keluhan Daripada Pemandu E Hailing Ahmad Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 181 hits
Masihkah saudara saudari ingat kerajaan pada bulan lalu mengumumkan bantuan RM500 secara one off kepada 118 000 pemandu teksi bas sekolah bas persiaran kereta sewa dan pemandu e hailing Alhamdulillah proses bayaran sudahpun bermula pada 22 ...
Zahid Hamidi Dedahkan En Azalina Dah Buat U Turn

Zahid Hamidi Dedahkan En Azalina Dah Buat U Turn

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 154 hits
Berapa ramai lagi dari MP UMNO yg menyokong Abah Kau Mooyiddin dan KERAT dah buat U turn Cuba baca posting Zahid Hamidi Zahid hanya mengelak menyebut secara jelas bahawa persidangan Parlimen perlu diteruskan dia hanya membayangkan betapa pe...
Zahid Hamidi Is No Umar Ibn Al Kha B

Zahid Hamidi Is No Umar Ibn Al Kha B

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 204 hits
Umar then took out his sword and placed it before him and said if he ever deviated from the true path then take his own sword and cut off his head NO HOLDS BARRED Raja Petra Kamarudin Umar ibn al Kha b the second Caliph of the Rashidun Cali...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist