Writ Saman Pengundi Gombak Tak Serah Ikut Prosedur Kata Peguam Azmin


 
Bernama -December 30, 2020 Peguam Nizamuddin Hamid berkata, tiada usaha dilakukan untuk menyerahkan writ saman itu kepada Azmin Ali sendiri di kediaman atau pejabatnya.KUALA LUMPUR: Kenyataan seorang peguam yang Menteri Kanan (Ekonomi), Azmin Ali tidak diwakili semasa pengurusan kes saman difailkan 10 pengundi Gombak terhadapnya atas dakwaan menipu dan melanggar kewajipan fidusiari, tidak benar serta mengelirukan.
Peguam Nizamuddin Hamid, yang mewakili menteri perdagangan antarabangsa dan industri itu, turut menyangkal kenyataan Yohendra Nadarajan, peguam mewakili kumpulan pengundi terbabit, yang saman itu sudah diserahkan kepada Azmin pada 1 Dis lalu.
“Saman itu dikatakan telah diserah kepada seorang individu di pusat khidmat masyarakat Azmin. Justeru, ia merupakan pelanggaran peraturan mahkamah secara terang-terangan.
“Writ saman mesti diserahkan mengikut prosedur ditentukan dalam peraturan mahkamah. Ini adalah amalan biasa dan kami terkejut apabila beliau dengan begitu cepat mengumumkan saman itu diserahkan kepada Azmin pada 1 Dis,” kata peguam Tetuan Zharif Nizamuddin itu dalam kenyataan.
Selain itu, katanya, tiada usaha dilakukan untuk menyerahkan saman itu kepada Azmin sendiri di kediaman atau pejabatnya.
Nizamuddin berkata, peguam itu juga tidak menulis surat kepada anak guamnya untuk meminta diadakan janji temu bagi menyerahkan saman berkenaan.
“Azmin menghormati sistem keadilan dan sekiranya plaintif menyerahkan saman itu mengikuti prosedur ditetapkan undang-undang, beliau akan segera hadir.
“Apa yang dikesalkan adalah mereka memilih untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian kepada sebuah portal berita dalam kes yang sedang berlangsung di mahkamah.”
Azmin, yang juga Ahli Parlimen Gombak, dilaporkan tidak diwakili peguam semasa pengurusan kes secara dalam talian di depan Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Maslinda Selamat pada 28 Dis lalu.
Yohendra dipetik sebagai berkata, beliau akan memfailkan permohonan bagi mendapatkan penghakiman ingkar jika tiada peguam yang tampil mewakili Azmin pada prosiding pengurusan kes seterusnya 14 Jan depan.
Semua 10 pengundi berdaftar di kawasan Parlimen Gombak itu memfailkan saman berkenaan pada 27 Nov lalu terhadap Azmin atas dakwaan menipu dan melanggar kewajipan fidusiari menerusi “Langkah Sheraton” yang menyebabkan kerajaan Pakatan Harapan tumbang Februari lalu.
Menurut pernyataan tuntutan mereka, semua plaintif antara lain memohon pengisytiharan Azmin, selaku Ahli Parlimen Gombak, melanggar kewajipan fidusiarinya, menipu serta memungkiri representasi yang dibuat kepada mereka dalam pilihan raya umum bagi kawasan berkenaan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2020/12/writ-saman-pengundi-gombak-tak-serah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Tiada Kata Putus Atas Lantikan Singkir Pm Kata Peguam

Umno Tiada Kata Putus Atas Lantikan Singkir Pm Kata Peguam

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 176 hits
freemalaysiatoday com January 5 2021 11 40 AMPeguam Muhammad Rafique Rashid Ali berkata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin perlu mengadakan sidang Parlimen tergempar untuk menguji keabsahannya PETALING JAYA Perdana Menteri Muhyiddin Yassin pe...
Panas Pas Beri Laluan Umno Lawan Azmin Di Gombak

Panas Pas Beri Laluan Umno Lawan Azmin Di Gombak

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 284 hits
Panas Pas beri laluan Umno lawan Azmin di GombakJanuary 3 2021 Pas Gombak memberi laluan kepada Barisan Nasional untuk bertanding di kerusi Parlimen itu pada Pilihan Raya Umum ke 15 Yang Dipertua Pas Gombak Salehuddin Nasir berkata keputusa...
Pekebun Durian Dapat Penangguhan Perintah Usir Kata Peguam

Pekebun Durian Dapat Penangguhan Perintah Usir Kata Peguam

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 231 hits
Pekebun durian di Raub kini boleh mengusahakan tanah mereka tanpa gangguan pihak berkuasa PUTRAJAYA Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan penangguhan interim untuk 204 pekebun durian Musang King di Raub Pahang sehingga selesai rayuan mereka ...
Komunis Cawangan Khas Perlu Ikut Peredaran Zaman Kata Kit Siang

Komunis Cawangan Khas Perlu Ikut Peredaran Zaman Kata Kit Siang

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 350 hits
PENASIHAT DAP Lim Kit Siang menggesa Cawangan Khas Polis Diraja Malaysia untuk bergerak mengikut peredaran zaman Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu dalam blognya berkata Cawangan Khas tidak boleh dengan mudah untuk mengesyaki mana mana orang...
Azmin Yet To Enter Appearance For Gombak Voters Suit Lawyer

Azmin Yet To Enter Appearance For Gombak Voters Suit Lawyer

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 200 hits
No lawyer appeared for Azmin Ali in today s Kuala Lumpur High Court case management of a lawsuit by a group of Gombak voters against the International Trade and Industry Minister said a lawyer Yohendra Nadarajan who is acting for the Gombak...
Pendakwah Perlu Sokong Vaksin Covid 19 Kata Ustaz Don

Pendakwah Perlu Sokong Vaksin Covid 19 Kata Ustaz Don

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 280 hits
Bukan hanya pendakwah malah semua umat Islam perlu sepakat dan menerima bahawa vaksin Covid 19 adalah diharuskan seperti yang telah ditetapkan baru baru ini Pendakwah Ustaz Don atau Don Daniyal Don Biyajid berkata vaksin ini tujuannya untuk...
Ppbm Selangor Tidak Ketagih Simpati Umno Sedia Lawan Jika Terpaksa Pada Pru Kata Rashid

Ppbm Selangor Tidak Ketagih Simpati Umno Sedia Lawan Jika Terpaksa Pada Pru Kata Rashid

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 185 hits
PETALING JAYA PPBM Selangor masih berusaha berunding dengan UMNO mengenai pengagihan kerusi di Selangor namun bersedia bertembung dengan parti itu pada pilihan raya umum ke 15 jika terpaksa kata Pengerusi PPBM Selangor Abdul Rashid Asari Be...
Kit Siang Perlu Henti Label Umno Parti Kleptokrat Kata Zaid Ibrahim

Kit Siang Perlu Henti Label Umno Parti Kleptokrat Kata Zaid Ibrahim

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 249 hits
Veteran DAP Lim Kit Siang harus berhenti melabelkan Umno sebagai parti kleptokrat kata bekas menteri Zaid Ibrahim Dia berada di tempat tidur dengan kleptokrat Dia mungkin sedang tidur bersama mereka Hanya kerana kleptokrat ini tidak didakwa...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan