Weekend Getaway In Kl Sunway Velocity Hotel


Weekend Getaway In KL Sunway Velocity Hotel. Jika cakap tentang KL ini bagi mereka yang tinggal berhampiran memang tidak cukup excited. Namun kadang-kadang kita perlu lihat ianya di sisi lain pula. Contohnya kalau korang kerja di KL, korang cuba lah buat Weekend Getaway di KL pula. Percayalah cakap aku ianya satu pengalaman yang berbeza sekali. Banyak rupanya sisi lain yang korang bole dapat di KL ini.
Macam aku stay di Puchong tapi tiap hujung minggu aku akan cuba luangkan masa untuk Weekend Getaway. Kalau kata Weekend getaway ni aku akan pilih tempat yang tidak jauh dari kediaman aku. Seperti biasa destinasi yang akan aku luangkan adalah di sekitar KL jer. Sebabnya KL di hujung minggu sangat tenang. Lagi-lagi kalau hari ahad. Waktu malam pula memang cantik.
Baru-baru ini aku memilih untuk habiskan weekend getaway aku di Sunway Velocity Hotel. Memandangkan aku ni jenis malas nak keluar gi mana-mana masa my staycation jadi bila stay di Sunway Velocity Hotel aku just boleh lepak kat hotel sepanjang hari je. Sebab hotel ni link dengan shopping mall. Paling best kalau jenis hotel link dengan mall ni. Lepas window shopping atau shopping penat je korang boleh lepak kat hotel je.
Petang-petang lepak kat swimming pool. Swimming pool kat hotel ni memang best view dan jenis infinity swimming pool. Behampiran swimming pool ada gym. Bagi yang aktif macam aku ni gym dekat swimming pool memang pilihan. Bolehlah geli-geli sikit dekat gym lepas tu lepak kat swimming pool .
Kat Sunway Velocity Hotel ini ada 3 jenis bilik. Superior, Superior Plus dan Superior Premier Rooms. Design setiap bilik juga bertujuan memberi kesegaraan kepada setiap penghuni yang berkonsepkan kontemporari dan sangat welcome.
Rooms Features
WiFiUSB ChargerLED Smart TVIron + Iron BoardElectronic Safe BoxMini barCoffee & Tea Services & Facilities
Outdoor Infinity Pool Level 1624/7 Fitness Centre Level 16WiFi available in all public areaConcierge / Limousine / Transfer arrangement Velocity MallDirect Connection to MRT Cochrane, MRT Maluri & LRTShuttle Service Room Categories No. of RoomsArea (sqm)Superior26625-28Superior Plus6727-28Superior Premier1828 Dining
Kriteria pemilihan hotel yang baik salah satunya adalah tempat makan. Di Sunway Velocity Hotel ini sendiri pun disediakan kafe untuk korang lepak. Ada Kaffeinate, The hotel express cafe (level 5), dan di Velocity Mall pun banyak kedai makan.
Let say korang jenis makan dekat kedai atau warung, depan hotel ni pun ada beberapa warung yang buka sehingga lewat malam kalau korang nak makan. Kena jalan sikit about 5minit jer. Ada kedai tomyam.
My room aku suka bilik air dia Bilik air dia modern style Infinity Swimming Pool Kat atas tu adalah gym Jadi, kalau korang yang teringin nak buat weekend getaway macam aku ni bolehlah cuba stay di Sunway Velocity Hotel. Hotel ini antara hotel baru jadi dia punya bilik fresh dan design sangat menarik. Lokasi pun not bad.
Hotel ni ada provide breakfast hari tu dengan hi tea tapi aku kalau duk hotel jarang sangat nak breakfast sebab malas nak bangun pagi. Haha So i miss my breakfast. Tapi kawan aku kata brekafast di apun not bad. Kalau tak caya boleh baca Review Sunway Velocity dari Lan Careno.
SUNWAY VELOCITY HOTEL
Lingkaran SV, Sunway Velocity, 55100 Kuala Lumpur, MalaysiaTel: +03 2726 3999velocity.sunwayhotels.com My Rating: Seperti biasa tiap kali stay kat hotel aku akan bag rating mengikut penilaian akau sebagai travel blogger.
Price: 4/5Location: 5/5Facilities: 5/5Cleanness: 4/5Chilling Out: 5/5 The post Weekend Getaway In KL Sunway Velocity Hotel appeared first on Faizal Fredley.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.faizalfredley.com/2019/01/08/weekend-getaway-in-kl-sunway-velocity-hotel/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pensyarah Sedih Bukan Islam Kutuk Hotel Patuh Syariah Terengganu Di Media Sosial

Pensyarah Sedih Bukan Islam Kutuk Hotel Patuh Syariah Terengganu Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 372 hits
PENSYARAH Kanan Fakulti Pengajian Quran dan Sunnah Universiti Sains Islam Malaysia Dr Ahmad Sanusi sedih melihat kutukan dan perlian bukan Islam di media sosial terhadap hotel patuh syariah yang diumumkan oleh kerajaan Negeri Terengganu Men...
Tinggal Di Hotel 10 Tahun Nenek Ini Habiskan Rp 12 Miliar

Tinggal Di Hotel 10 Tahun Nenek Ini Habiskan Rp 12 Miliar

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 190 hits
Pada pertengahan Maret 2018 lalu masyarakat dikejutkan dengan lima orang anak yang diasuh di kamar hotel mewah Tepatnya di Hotel Le Meridien Bendungan Hilir Jakarta Pusat Kelima anak itu sudah mendiami kamar hotel berbintang sejak 2015 sila...
Panik Sesat Di Laluan Tangga Hotel

Panik Sesat Di Laluan Tangga Hotel

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 433 hits
Panik Sesat Di Laluan Tangga Hotel Perasaan teruja tiga sekawan menyambut tahun baharu bertukar cemas selepas mendapati tiada jalan keluar di laluan tangga hotel di Genting Highlands semalam Kesemua lelaki tempatan berusia lingkungan 30 an ...
Bayu Spa Di Hotel Grand Bluewave Shah Alam Sekali Sekala Manjakan Diri

Bayu Spa Di Hotel Grand Bluewave Shah Alam Sekali Sekala Manjakan Diri

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 514 hits
Hi Korang Hari ari tuh citer pasal anniversary ni so ni kak lily sambung lagi sket ek Dah alang alang bercuti di Grand Bluewave hotel ari tuh kak lily sempat ke Bayu Spa di tingkat 4 Tambah plak hotel guest dapat 15 diskaun jadik apa lagi h...
Alibaba Membuka Hotel Flyzoo Di Hangzhou Yang Dikendali Oleh Robot Automasi Dan Kecerdasan Buatan

Alibaba Membuka Hotel Flyzoo Di Hangzhou Yang Dikendali Oleh Robot Automasi Dan Kecerdasan Buatan

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 256 hits
Penggunaan robot dan kecerdasan buatan di dalam perkhidmatan dan bisnes bukanlah sesuatu yang baru tetapi ia biasanya digabungkan dengan hospitaliti pekerja pekerja yang masih akan memberi anda layanan yang terbaik AliBaba syarikat perkhidm...
Hotel Tampal Logo Halal Tapi Masuk Dapur Jumpa Kaki Babi

Hotel Tampal Logo Halal Tapi Masuk Dapur Jumpa Kaki Babi

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 1103 hits
HOTEL Flemington yang terletak di Taiping Perak diserbu kerana menyajikan babi meskipun ia mempamerkan logo Halal pada premis restorannya Serbuan dilakukan oleh Jabatan Agama Islam Perak dan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwa...
Hotel Ixora

Hotel Ixora

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 299 hits
Gara2 rajin menekan2 butang didalam booking Com Dinner smk penanti Abg dpt baucer makan rm120 di hotel ixora Jd gatai jer tgn mencari hotel ni Pastu siap booking bilik plak tu Tak baca polisi Aduhai Xtahu yg xboleh cancel Klu cancel pun aka...
Vanessa Angel Menjemput Rejeki 2019 Hingga Diciduk Polisi Di Hotel

Vanessa Angel Menjemput Rejeki 2019 Hingga Diciduk Polisi Di Hotel

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 338 hits
Vanessa Angel bertarif Rp 80 juta sedangkan AS seharga Rp 25 juta untuk satu kali kencan
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment