Webinar Mtpsa Pa Ma Meriah Ini 5 Perkara Menarik Dikongsikan Panel Tetamu Jemputan


Satu kejayaan besar! Itulah yang boleh digambarkan untuk webinar penyusuan terbesar Mama Tak Penat Susukan Anak anjuran Pa&Ma. Buat julung kalinya diadakan, webinar ini telah berjaya menghimpunkan lebih dari 1000 peserta bersama barisan panel yang hebat dan berkredibiliti.

Biarpun diadakan selama satu hari, bermula dari jam 9.30 pagi sehingga 6.30 petang, ternyata para peserta kekal bersemangat untuk mengikuti webinar ini sehingga ke penghujungnya. Walaupun diadakan secara virtual, kemeriahan tetap terasa kerana ruangan chat box dihujani pelbagai komen dan soalan dari para peserta.
Menariknya di dalam webinar ini, terdapat banyak perkongsian menarik oleh para panel yang dijemput. Webinar yang dimulakan dengan tazkirah dari Ustazah Isfadiah Mohd Dasuki benar-benar membangkitkan semangat para ibu menyusu. Selain ganjaran menyusukan anak, Ustazah Isfadiah turut berkongsi bacaan doa dan zikir yang boleh diamalkan.

Seterusnya, Dr Hairin Anisa Tajudin pula menjelaskan tentang pengambilan vaksin dalam kalangan ibu menyusu. Banyak ilmu-ilmu baharu yang dikongsikan oleh Dr Hairin dan sekaligus membuka mata para peserta tentang kepentingan pengambilan vaksin.

Webinar kemudiannya diteruskan dengan video rakaman demo urutan dari Sister Sujatha Rajalingam. Ternyata para peserta sangat sukakan demo ini kerana ia dapat membantu melancarkan aliran susu ibu.
Berikutnya tibalah giliran Dato Dr Sheikh Muszaphar yang berkongsi pengalaman tentang isterinya yang menyusukan. Tambah menarik apabila para peserta tidak melepaskan peluang bertanyakan tentang parenting skills Dr Sheikh dan isterinya, Dr Halina. Kagum betul!

Pada sebelah petang, webinar diteruskan dengan perkongsian dari kaunselor laktasi, Pn Asiah Maharam juga dinanti-nantikan oleh para peserta. Beliau telah mengupas topik masalah yang biasa dihadapi oleh ibu menyusu.

Setelah itu, dua ibu bertuah yang telah dipilih juga berpeluang untuk berkongsi pengalaman mereka menyusukan anak. Slot seterusnya adalah bersama Dr Seri Suniza yang bercerita tentang Mama Tak Penat Susukan Anak. Di dalam perkongsiannya, Dr Seri menjelaskan tentang perubahan dalam fasa kehidupan seorang wanita serta kawalan emosi ketika menyusukan anak. Memang best!

Webinar diteruskan dengan slot bersama Beausiti. Di dalam slot itu, Pn Siti Hadzrah Abd Rahim yang merupakan Pengarah Perangan Strategik Beausiti, telah berkongsi tentang produk terbaharu mereka iaitu Beaunest dan Beaukids.
Sedari pagi, para peserta menunggu kemunculan penyanyi nombor satu negara, Dato Sri Siti Nurhaliza. Sebaik sahaja beliau mula berkongsi tentang perjalanan penyusuannya, ruangan chat box dipenuhi pelbagai soalan dari para peserta. Tidak lokek berkongsi rahsia kembali langsing selepas bersalin, beliau memberi tahu yang kuncinya adalah pengambilan makanan yang berkhasiat serta senaman. Lebih menarik, beliau juga sporting menceritakan tentang gelagat anak-anaknya, Aafiyah dan Afwa.

Corat-coret webinar Mama Tak Penat Susukan Anak. Antara perkara menarik yang berlaku semalam semasa webinar ini;
1. Selain berkongsi tentang amalan doa buat ibu menyusu, Ustazah Isfadiah juga memberitahu yang isteri boleh meminta ganjaran dari suami kerana menyusukan anak.
2. “Boleh terus menyusukan bayi selepas mendapat suntikan vaksin. Tak perlu tunggu sehingga lima hari atau risau susu berubah rasa kerana vaksin. Itu semua mitos. Vaksin tak merubah rasa susu kerana ia masuk ke dalam tubuh ibu untuk membentuk antibodi bukan mempengaruhi rasa susu.” – Dr Hairin Anisa.
3. Di dalam slotnya, Dr Sheikh mengatakan yang dia cemburu melihat bonding isterinya bersama anak-anak ketika menyusukan. “Saya cemburu melihat isteri saya menyusukan anak. Kalau boleh, saya pun nak susukan anak sebab bonding yang terbentuk antara ibu dan anak semasa menyusukan tu sangat kuat.”
4. “Saya juga pernah merancang untuk beri anak susu formula. Tak pernah tahu tentang susu ibu, sehinggalah saya dipilih untuk menyertai program Hospital Rakan Bayi dan ketika itu hamil anak sulung pada tahun 1993. Waktu itulah saya mula belajar tentang penyusuan susu ibu. Alhamdulillah, selepas itu saya berjaya menyusukan keempat-empat anak saya.” – Dr Seri Suniza.
5. Tidak melepaskan peluang, hos webinar meminta Dato Sri Siti untuk menyanyi. Sporting sungguh, beliau sempat menyanyikan serba sedikit dua buah lagunya iaitu Aku Bidadari Syurgamu dan Comel Pipi Merah. Meremang!
Selain perkongsian ilmu dan pengalaman dari panel jemputan, webinar semalam turut dimeriahkan dengan acara Teka & Menang serta cabutan bertuah. Memang gamat walaupun secara virtual. Pa&Ma ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada para peserta yang komited dengan webinar sepanjang hari semalam. Teruskan bersama kami untuk acara anjuran Pa&Ma yang akan datang, sehingga kita berjumpa lagi!
Mama jom rileks jap, klik link NI!
KELAS ONLINE BREASTFEEDING PERCUMA dengan daftar Pa&Ma BF VIP Eksklusif member! Hanya RM20 sahaja.
Daftar https://toko.ideaktiv.com/product/pama-bf-vip-eksklusif/

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Webinar MTPSA Pa&Ma Meriah, Ini 5 Perkara Menarik Dikongsikan Panel & Tetamu Jemputan! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/webinar-mtpsa-pama-meriah-ini-5-perkara-menarik-dikongsikan-panel-tetamu-jemputan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menarik Dan Kreatif Saja Belum Cukup Ini Pentingnya Peran Iklan Kontekstual Dalam Periklanan Digital

Menarik Dan Kreatif Saja Belum Cukup Ini Pentingnya Peran Iklan Kontekstual Dalam Periklanan Digital

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 247 hits
Selain dengan tampilan yang menarik iklan digital sebaiknya menerapkan penargetan kontekstual agar efektif
Tampil Menarik Dengan Eyeshadow Nurraysa

Tampil Menarik Dengan Eyeshadow Nurraysa

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 695 hits
Keistimewaan eyeshadow Nurraysa ialah ianya mempunyai bahan seperti Vitamin E yang tidak akan menyebabkan kelopak mata anda menjadi gatal atau sensitif 1 palette mengandungi 4 warna yang menarik terdiri daripada 3 warna shimmer dan 1 warna ...
12 Fungsi Menarik Google Yang Mungkin Anda Belum Ketahui

12 Fungsi Menarik Google Yang Mungkin Anda Belum Ketahui

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 239 hits
Google sudah tidak asing lagi dengan kita semua sejak dahulu lagi Ianya bukan sahaja sebagai ejen carian tetapi Google juga mempunyai pelbagai fungsi menarik yang boleh digunakan Ada pelbagai fungsi Google yang mungkin tidak ketahui oleh or...
Tulisan Menarik Seorang Facebooker Tentang Ecrl Dan Jalan Tak Bertol Era Najib

Tulisan Menarik Seorang Facebooker Tentang Ecrl Dan Jalan Tak Bertol Era Najib

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 259 hits
Oleh Sirajuddin AhmadMemang banyak fakta menarik tentang hasil sumbangan Datuk Seri Najib Yang kebanyakan rakyat tidak sedar akibat ditutup dengan fitnah 1MDB dan fitnah terhadap Rosmah oleh Tun Mahathir dan sekutu nya ECRL yang sedia ada i...
Selain Song Joong Ki 8 Seleb Korea Ini Juga Jadi Brand Ambassador Produk Indonesia Menarik Ya

Selain Song Joong Ki 8 Seleb Korea Ini Juga Jadi Brand Ambassador Produk Indonesia Menarik Ya

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 212 hits
Punya banyak penggemar di Tanah Air deretan artis ini semakin meyakinkan bahwa Indonesia Korea punya jalinan baik di industri hiburan
Menangi Hadiah Menarik Dalam Curve S Fun And Patriotic Kempen Kebanggaanku Malaysia

Menangi Hadiah Menarik Dalam Curve S Fun And Patriotic Kempen Kebanggaanku Malaysia

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 304 hits
Dalam menyambut Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia semakin hampir dan bendera serta hiasan menambah semangat perayaan rakyat Malaysia teringatkan bagaimana berdiri bersama sebagai satu menjadikan negara lebih kuat Dalam meraikan sejarah nega...
Anak Selalu Sorokkan Remote Jenuh Nak Cari Tip Ayah Ini Ikat Guna Tali Menarik

Anak Selalu Sorokkan Remote Jenuh Nak Cari Tip Ayah Ini Ikat Guna Tali Menarik

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 278 hits
Bila ada anak kecil anak bermain rumah bersepah tu biasa Selain itu yang boleh buat ibu ayah kena tarik nafas lebih adalah bila nak mencari remote televisyen atau aircond yang tiba tiba tak dapat dikesan Kadang tu habis satu tempat cari ali...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran

Persoalannya Kenapa Nak Butthurt Dengan Cadangan Akmal